½ sprød grillkylling

Hvor længe skal en oksefilet have? Kan man grille rodfrugter...? Spørg om hjælp til din grillmad & tilbehør her.

Emneforfatter
Haspalm
Rutineret medlem
Rutineret medlem

½ sprød grillkylling

Indlæg#1 » 8. okt 2017, 20:03

Hejsa folkens,
jeg har med stor succes lavet roterende kylling på wber 57'eren - jeg laver altid 2 slags på samme spyd og de er super lækre sprøde når de har snurret.. Desværre går den halve fornøjelse når jeg løfter spyddet ind i køkkenet for at klippe fuglene! Den halvdel af kyllingerne der ligger nedad mod spækbrættet bliver helt blød - jeg tænker om det er safterne fra kødet der trækker nedad og derved smadrer det sprøde skind.
Hvordan gør i for at i har en hel sprødstegt kylling.... ??
Haspalms PP-filosofi: Der findes ikke dårlig vejr at lave PP i - Når Englandsbådene ligger stille tænder rigtige mænd op i grillen!

Brugeravatar

KennC
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Re: ½ sprød grillkylling

Indlæg#2 » 9. okt 2017, 06:52

Haspalm skrev:Hejsa folkens,
jeg har med stor succes lavet roterende kylling på wber 57'eren - jeg laver altid 2 slags på samme spyd og de er super lækre sprøde når de har snurret.. Desværre går den halve fornøjelse når jeg løfter spyddet ind i køkkenet for at klippe fuglene! Den halvdel af kyllingerne der ligger nedad mod spækbrættet bliver helt blød - jeg tænker om det er safterne fra kødet der trækker nedad og derved smadrer det sprøde skind.
Hvordan gør i for at i har en hel sprødstegt kylling.... ??

Sørg for at tømme kyllingen for saft indvendigt før du bærer den ind i køkkenet. Placer kyllingen med rygstykket ned af på spækbrættet. Den del skæres fra alligevel....
Mvh Kenn

Weber Summit E-670
Primo Oval XL
Big Green Egg Mini
Big Green Egg MiniMax
Big Green Egg Large
Big Green Egg XL

Emneforfatter
Haspalm
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 9. okt 2017, 08:57

Du mener hælde evt. saft fra kyllingen ud af skroget?
De hænger på rotteserien så det er lidt et jongler-arbejde at få saft hældt fra...
Haspalms PP-filosofi: Der findes ikke dårlig vejr at lave PP i - Når Englandsbådene ligger stille tænder rigtige mænd op i grillen!

Brugeravatar

skaal-um
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#4 » 9. okt 2017, 16:25

Haspalm skrev:Du mener hælde evt. saft fra kyllingen ud af skroget?
De hænger på rotteserien så det er lidt et jongler-arbejde at få saft hældt fra...

Start med at prikke en masse huller i skindet med en spids gaffel, grill derefter. En del af fedtet løber af undervejs.
FINN

KEB-ON, OTG 57rotisserie, Go anywhere, Primo Kamado XL, Borniak 150 røgovn, bålgrill, BGE small, PKgrill, Iron Cast Lodge Grill, SAfire Cooker, SousVideMaster

http://www.skaal-um.dk

Tilbage til "Hjælp til maden..."