Malware på Grillguru?

Har du gode ideer, ris eller ros, så post dine ideer til os her...

Emneforfatter
HHansen
Grillguru mester
Grillguru mester

Malware på Grillguru?

Indlæg#1 » 11. jul 2011, 15:15

Hver gang jeg prøver at åbne det her indlæg http://www.grillguru.dk/forum/viewtopic.php?f=42&t=14822

får jeg en advarsel fra Google Chrome :

Warning: Something's Not Right Here!
www.grillguru.dk contains content from www.gurudownload.dk, a site known to distribute malware. Your computer might catch a virus if you visit this site.
Google has found malicious software may be installed onto your computer if you proceed. If you've visited this site in the past or you trust this site, it's possible that it has just recently been compromised by a hacker. You should not proceed, and perhaps try again tomorrow or go somewhere else.
We have already notified www.gurudownload.dk that we found malware on the site. For more about the problems found on www.gurudownload.dk, visit the Google Safe Browsing diagnostic page.

Det sker ikke umiddelbart i andre indlæg... Hvorfor får jeg den???
Mvh

-Helle

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Re: Malware på Grillguru?

Indlæg#2 » 11. jul 2011, 15:28

Der er IKKE Malware...

Det er hosteren servage.net som er røget i et filter... Derfor kommer denne advarsel.
KCBS certified BBQ judge
Stifter af Grillguru.dk, Dansk BBQ Rådgivning & Oplev Forskellen

Brugeravatar

Fumle
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#3 » 11. jul 2011, 18:10

G-Chrome kommer med alle mulige warnings til ingen verdens nytte...Mit råd af med det og ind med Ræven

BjarneV
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#4 » 11. jul 2011, 18:17

Håber du alligevel får kikket ind på linket, for hold da op hvor ser det bare lækkert ud :savl2:

Pharao
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 11. jul 2011, 18:40

Bruger også ræven og der er ingen problemer med den.
Det ser (lækkert ud), men er ikke til så meget grønt :)

Brugeravatar

Carn
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 11. jul 2011, 18:46

Hovhov, nu er det jo ikke chromes skyld.

Advarslen er legitim nok, fordi den pågældende host har været brugt til malware. Derfor advarer chrome om at den host der bliver linket til har hosted malware.
At det så ikke er indholdet på Grillguru der er malware er en anden sag, men jeg værdsætter chromes advarsler.
/Jakob

-----

Weber OT 47 cm
Weber Q100 - Afgået ved døden under det Københavnske skybrud 2011 - RIP
BGE Large

Brugeravatar

Pops
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#7 » 11. jul 2011, 19:47

Carn skrev:Hovhov, nu er det jo ikke chromes skyld.

Advarslen er legitim nok, fordi den pågældende host har været brugt til malware. Derfor advarer chrome om at den host der bliver linket til har hosted malware.
At det så ikke er indholdet på Grillguru der er malware er en anden sag, men jeg værdsætter chromes advarsler.

Jeg er helt enig... .1%¤

mvh -Per [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]
Kan det grilles - så bliver det grillet!!
Kan det ikke grilles - så er det ikke mad!!

Brugeravatar

bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#8 » 12. jul 2011, 09:50

Jeg forstår ikke en lyd :-(
Hvad betyder det?
Jeg genopfriskede selv min romtopf her på sitet for nylig, og samme popup billede kom frem.
Betyder det så, at eks jeg skulle have Hosted malware ( og hvad betyder egentlig hosted malware på dansk? )

Brugeravatar

Carn
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 12. jul 2011, 09:58

bjærge skrev:

Hvad betyder det?
Jeg genopfriskede selv min romtopf her på sitet for nylig, og samme popup billede kom frem.
Betyder det så, at eks jeg skulle have Hosted malware ( og hvad betyder egentlig hosted malware på dansk? )

Ja, jeg undskylder den tekniske smøre ;)

Det betyder at den server som Grillguru nu engang bruger, også bruges af en masse andre brugere. En af disse brugere har lagt malware (virus, spionsoftware, etc.) op på deres egen konto.
Det finder Google så ud af, og derefter bliver serveren så markeret som potentiel farlig (fordi der er fundet malware på den). Det er derfor man får den advarsel.

Håber det hjalp :)
/Jakob

-----

Weber OT 47 cm
Weber Q100 - Afgået ved døden under det Københavnske skybrud 2011 - RIP
BGE Large

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#10 » 12. jul 2011, 10:11

Til jeres orientering bruges serveren KUN til at lægge et par hundrede jpg-billeder ud.

Der afvikles ingen kode fra servage.net (gurudownload.com) - det gøres fra domænet grillguru.dk hos Dandomain
(med filtrering, antivirus m.v.)....
KCBS certified BBQ judge

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#11 » 12. jul 2011, 10:55

Er der stadig advarsel i Crome?
KCBS certified BBQ judge

Brugeravatar

Gydesen
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#12 » 12. jul 2011, 12:41

Den er der endnu, jeg har lige fået den.

Brugeravatar

bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#13 » 12. jul 2011, 17:37

Carn skrev:
bjærge skrev:

Hvad betyder det?

Ja, jeg undskylder den tekniske smøre ;)

Det betyder at den server som Grillguru nu engang bruger, også bruges af en masse andre brugere. En af disse brugere har lagt malware (virus, spionsoftware, etc.) op på deres egen konto.
Det finder Google så ud af, og derefter bliver serveren så markeret som potentiel farlig (fordi der er fundet malware på den). Det er derfor man får den advarsel.

Håber det hjalp :)

Ok så forstår jeg :-)
Tak for svar :-D

Tilbage til "Feedback til folkene bag Grillguru.dk"