Det er noget værre vås, når vejrfolkene på TV-avisen forleden skød "grillsæsonen" igang.
- Ihvertfald hvis man bruger den statistik der opsamles på Grillguru.dk
Til tider er der op mod 180 personer online samtidig...
Vi bruger Google Analytics til at opsamle statistikken, som jeg dagligt tjekker via min Iphone. Alle der kender mig, ved at jeg elsker statistik...

Google arbejder med 2 begreber: Besøg og unikke besøg.
Den sidste måneds tid har vi ligget forholdsvist konstant på lidt over 23.000 ugentlige besøgende.
(Den øverste linie er ikke en fuld uge)
Renser vi tallene og kigger på de unikke besøgende, ligger tallet på lidt over 16.000 om ugen.
Det vil jeg personligt konkluderer som værende ekstremt godt for en lille privat grillside.
Det mest imponerende er begrebet Pageviews, altså sidevisninger.
Der ligger vi på over 100.000 sidevisninger om ugen - eller tæt på 500.000 visninger på en måned.
En sidevisning er f.eks et indlæg. Men trykker man til side 2 i indlægget, så tælles der for et ekstra pageview.
Så de 100.000 sidevisninger om ugen er altså en god indikator for hvor meget siden bliver brugt.
Nu kunne man godt fristes til at tro, at det er de samme personer der uge efter uge står for alle visninger af indhold.
Men ifølge Google, så er det næsten 50/50. Det viser forsidens "antal brugere online" jo også tydeligt. Vi har rigtig mange gæster der ikke har logget sig ind.

Her er et kort, hvor i kan se hvorfra i verden folk logger på fra... Jeg troede slet ikke, at så mange danskere i udlandet brugte siden (undtagen Poul i Australien og Arlar i Norge

Det er lidt sjovt at se.

Top 10 over lande der besøger grillguru.dk ser således ud...
...
Og hvad kan man så bruge denne statistik til? Svaret er: INTET
Men det er sjovt, og det er sjovt at være med til at lave en grillside der rent faktisk bliver brugt så flittigt.
Teamet bag Grillguru.dk ønsker alle et godt forår
- Og hvis du ikke er klar over det, så har Metrologerne skudt grillsæsonen igang. Så nu skal grillen findes frem fra redskabsskuret og pudses af.
- Husk at købe rigeligt med tændvæske
![BlueColorz5_PDT_16 [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]](./images/smilies/PDT_crazy.gif)
![BlueColorz5_PDT_16 [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]](./images/smilies/PDT_crazy.gif)