Pizzaovn til 499

Skriv her, hvis du har set et godt tilbud du vil dele med andre...

Emneforfatter
fausto
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Pizzaovn til 499

Indlæg#1 » 29. apr 2014, 17:13

Jeg overvejer den bette pizza-ovn - mere for at se om jeg overhovedet får det brugt. Er den overhovedet til noget ?
https://webshop.coop.dk/vare/pizzaovn-i ... 8127165309

himselfish
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Re: Pizzaovn til 499

Indlæg#2 » 29. apr 2014, 19:43

fausto skrev:Jeg overvejer den bette pizza-ovn - mere for at se om jeg overhovedet får det brugt. Er den overhovedet til noget ?
https://webshop.coop.dk/vare/pizzaovn-i ... 8127165309

Med en diameter på 42cm bliver det til nogle små pizzaer hvis der også skal være plads til lidt brænde/gløder. Faktisk ligner billedet noget fusk. Den pizza der er afbilledet kan ikke komme ud af åbningen uden at folde den :lol:

jgjensen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#3 » 29. apr 2014, 21:33

Haha - de der ben der..... :lol:
hilsen
Jesper

MegaO
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Re: Sv: Pizzaovn til 499

Indlæg#4 » 29. apr 2014, 21:38

jgjensen skrev:Haha - de der ben der..... :lol:

Var også min første tanke :P Kæft de er grimme :P

Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
BGE XL + Mini
Auplex Mini
Weber Smokey Joe 37 cm. m. 2-delt JBI Støbejernsrist.
Weber OTP 57 cm. x2
Weber Q100

At grille er ikke en hobby, men en livsstil ;)

Brugeravatar

9900
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#5 » 29. apr 2014, 22:09

jgjensen skrev:Haha - de der ben der..... :lol:

Ha ha [THUMBS UP SIGN][THUMBS UP SIGN]

Sent from my iPhone using Tapatalk
Weber 57cm 2000
Weber 57cm 2010
Weber 57cm <2000
Big grenn egg large
Weber spirit e-310
Primo xl oval
Primo oval JR
Auplex mini

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#6 » 30. apr 2014, 00:08

Hmmm - dam that is ugly! den minder meget om den de engang havde i bilka og den havde en åbning på ca. 20-22 cm og var så billigt lavet, at jeg ikke ville turde at tænde op i den.... Uden at kende denne, vil jeg tro at det rigtige råder HOLD DIG VÆK FRA DEN :-)

/Michael
/Michael

- if possible - BBQ it!

*** Har kul fra Traekul.dk på lager - udlevering efter aftale ***

Springer
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#7 » 30. apr 2014, 08:46

Jeg vil tro at den fungerer på samme måde som den fra bilka - du skal forbage pizzaen i en almindelig ovn, og så tage den ud på pizza grillen...

Så går ideen ligesom lidt væk.
Primo LG300 i Primo stålbord
OutdoorChef Ascona
LH forhøjerring
Fredstone
rosiserie
Auplex 13"

Emneforfatter
fausto
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#8 » 30. apr 2014, 10:01

Takker for svar, og ja - det kan sq nok blive for billigt.

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#9 » 30. apr 2014, 14:24

Kære Fausto,

Jeg synes egentlig ikke, at du kan udlede ret meget af de hidtidige input, som er givet i tråden. Ja, med en diameter på kun 42 cm. ER der ikke meget plads, men kan man leve med pizza i størrelse 20-25 cm. kan det jo være OK. Da billedet af ovnen er taget fra en skrå vinkel, kan man ikke med sikkerhed fastslå, om den på billedet viste pizza er fake eller ej - altså om den kan komme igennem åbningen.

De øvrige input er dybest set irrelevante og uden objektiv informationsværdi eller afspejlende praktisk erhvervet erfaring med ovnen - og det er vel det, som du efterlyser i din forespørgsel.

Der gives desværre ikke mange informationer på coop's hjemmeside. Det ville f.eks. have været relevant at få oplyst vægtmassen på ovnen, således at du kunne gøre dig nogle overvejelser om ovnens evne til at akkumulere tilstrækkelig varme til at bage pizza(er). Da der jo, som allerede nævnt, ikke er meget plads til brænde/gløder, vil du være afhængig af, at ovnen kan opbygge og holde på så tilpas meget varme, at bagningen kan ske indenfor rimelig tid. Måske du kan få den oplysning hos coop. Ved samme lejlighed kunne du også forhøre dig om, hvor stor en brændemængde der skal til at opvarme ovnen samt hvor lang tid det tager at nå "driftstemperatur".

Du skriver, at det kan nok også blive for billigt. Deri er jeg bestemt enig, men det kan måske også blive for dyrt, hvis man er nødt til at hente +600 kilo portugisisk lerovn til landet for blot at bage en håndfuld pizza'er i ny og næ.

Personligt ville jeg ikke satse på ovnen, men det er måske ligeså meget fordi jeg har et glimrende pizzasæt fra Fredstone til min OTG 57, og dermed er dækket ind til vores behov. Hvis din ambition er den lejlighedsvis pizza men ikke nødvendigvis i brændefyret ovn, kan du jo holde øje med flere af de aktuelle tråde. Det virker som om, at der inden så længe vil komme i hvert fald et par nye produkter på markedet, som vil være dedikerede pizzaovne.

Afslutningsvis blot for at sikre mig, at du er OBS på det: Den gode pizza handler selvsagt også om bagningen heraf. MEN - det handler mindst lige så meget om dejen og tilbehøret/fyldet. Husk i den forbindelse, at "Less is more" - altså undlad at fylde for meget på.
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

Brugeravatar

Morras
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#10 » 1. maj 2014, 20:13

Det er godt skrevet benzon....

Brugeravatar

Bjarne H
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#11 » 1. maj 2014, 20:18

Er der overhovedet nogen der har prøvet denne slags ovne og vil dele deres erfarringer?
"Hellere have det rigtigt sjovt lidt af tiden, end halv-sjovt hele tiden"

Tilbage til "Jeg har set et godt tilbud"