Grill og vin

Skriv her, hvis du har set et godt tilbud du vil dele med andre...
Brugeravatar

Emneforfatter
Birdstriker
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Grill og vin

Indlæg#1 » 30. apr 2011, 18:01

Nu ved jeg godt at match mellem grill og vin er en smagssag og at grill/BBQ ikke kan skæres over en kam mht. smag, men idet jeg gerne vil finde "skjulte diamanter" i mellem butikkernes lange rækker af vine, så forsøger jeg alligevel.

Hvilke vine/druer kan I anbefale? - Og evt. til hvilke retter? Har I set et godt tilbud eller har I fundet en perfekt rose til de lyse aftener til snart er på vej?

Jeg leder ikke efter Petrus, Pingus eller Rotchild, men derimod vine i 50-150 kroners klassen.

Personligt har jeg aldrig fundet charme i "Cabernet Sauvignon" druen - Den siger mig intet :-?
Derimod har jeg altid australsk Shiraz og californisk Zinfandel på lager - Dem anser jeg som de perfekte all-round BBQ vine.

I den kommende uge har Netto tilbud på Tanunda - Grand Barossa på tilbud til 59 - Det ser jeg som en rigtig god pris. Den plejer at koste omkring 30 dollars i hjemlandet :shock: Og den er helt suveræn: Peber, Spicy og rigtig kraftig. Den bliver min grillvin i den kommende tid...

Men hvilke anbefalinger har I?
Smokey Joe Silver
Go-Anywhere.
OTG-57.
Performer Touch-N-Go.
Smokey Mountain Cooker.
Q 120
Genesis Gold C.

Brugeravatar

jørgen
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Re: Grill og vin

Indlæg#2 » 30. apr 2011, 19:07

Har du prøvet en chiliensk vin udelukkende med merlot druen - californien laver også nogle gode merlot vine

en vin udelukkende med camere druen er også ganske god - har fået en fransk som var nogenlunde - men den bedste var godt nok fra chile - syd afrika laver også nogle fantastiske vine med disse 2 druer - men som du selv skriver smag og behag - en shiraz vin er også meget velkommen her i huset. Ripasso vine er super gode - kan fåes på tilbud til fornuftige penge - købte 2 for 95 kroner i netto i sidste uge - ripassoen er jo næsten lillebror til Amarone vinen - der er selvfølgelig forskel i smagen - men en super vin som kan anbefales.

jørgen
otg 57 - premium 57-wok indsats - bagesten - stege indsats og godt humør

dl09sbr
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#3 » 30. apr 2011, 20:33

Hælder rosemæssigt meget til AP Rose, kan købes i SuperBrugsen til 3 for 129 på tilbud. Det er en italiener som smager af lidt. Ellers er der også Laugel Rose Pinot noir. Købes samme sted, jeg må dog tilstå jeg ikke er helt upartisk da jeg arbejder der (-:
Et meget godt tip er at undgå dem der ser tynde ud, da de som en tommelfingerregel for det mest ikke smager så kraftigt og derved forsvinder ved grillsmagen.
Jeg mener at Jacobs creek også findes i en shiraz rose version, men har ikke set den i år, endnu.

Brugeravatar

niclar
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#4 » 30. apr 2011, 20:53

Jeg er blevet lidt doven på det punkt - En tur forbi Holte Vinlager giver altid en kasse eller to med god vin til en fornuftig pris. De har super god rådgivning og køber du i hele kasser (typisk 6 stk) har de altid en god pris til dig.

Brugeravatar

jeepster
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#5 » 30. apr 2011, 21:12

Jeg er faktisk tilbøjelig til at sige shiraz da jeg gerne er til kraftige tørre vine mht til grill det skal sgu smage af noget
Dårlig smag i munden kan altid fjernes med Champagne!

-------------------------------------------

Weper Performer m/Gastænding

Brugeravatar

prorege
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#6 » 30. apr 2011, 21:26

Prøv denne, du vil nok ikke fortryde det, søg på nettet efter billigste pris:

http://ekstrabladet.dk/kup/testogtjek/m ... 374800.ece

Mvh og god weekend
Optime olere occisum hostem (En død fjende lugter altid godt)
KCBS Certified BBQ Judge
Weber47
WeberQ120
WeberSpiritE320
Primo Rund&OvalJr
BigGreenEgg (Mini/S/M/L)
BradleySmoker
PKgrill

Brugeravatar

lractbird
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#7 » 30. apr 2011, 23:30

Du har allerede fat i nogle af de rette ting til BBQ. Men du skulle også prøver nogle af de krydrede sager fra Cotes du Rhône og Ventoux - der er ofte overraskende god valuta for pengene i de vine og mange af dem er fremragende til grill.
CARLS COOL KITCHEN KICKS ASS
Med venlig hilsen
Carl

Tilbage til "Jeg har set et godt tilbud"