Køb af køkkenkniv

Ordet er frit... Dette er Grillguru.dk's "rodekasse" med emner om alt mellem himmel og jord.
Brugeravatar

Emneforfatter
Henning W Pedersen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Køb af køkkenkniv

Indlæg#1 » 17. jul 2020, 19:32

Hej. Jeg mangler en God køkkenkniv. Jeg har kikket på de japanske knive. Men hvad har I. Jeg har budget på 1500 kr
Hilsen Henning
Aabenraa

Brugeravatar

mochr
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Køb af køkkenkniv

Indlæg#2 » 17. jul 2020, 20:38

Er det primært til kød eller grøntsager? Jeg har en Kai Santuko fra Foodgear.dk, som jeg bruger til grøntsager. Tror den stod i 2100, men kvaliteten synes jeg er god. Det samme synes jeg om Mac (min far har en). Ellers har jeg en lille grøntsagskniv fra Masahiro fra Kunst og Køkkentøj. Igen synes jeg også kvaliteten er god. Som kokkekniv har jeg tysk stål - en Dick Premium - også fra Kunst og Køkkentøj. Jeg kan godt lide vægten af den, for personligt synes jeg godt, at japanske knive kan blive for lette, når det er kokkeknive.

Hvis du har mulighed for det, så synes jeg du skal har forbi en specialforretning og tale med dem. De kan helt sikkert guide dig, og du kan holde kniven i hånden og mærke om den er rigtig for dig. Så er det måske dyrere end Imerco, men du får garanteret en bedre kvalitet og en langt bedre og kyndig vejledning.

Brugeravatar

Emneforfatter
Henning W Pedersen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 17. jul 2020, 21:18

Jeg har set på denne her MIYABI 5000 FCD KOKKEKKNIV 20 CM
Hilsen Henning
Aabenraa

nicolai.k
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 17. jul 2020, 21:22

Jeg har lidt yaxel ran knive . Kokke , udbener , santuko , universal og filetkniv . Troede jeg havde skarbe knive til jeg fik dem .
Nicolai

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#5 » 17. jul 2020, 22:33

Henning

Hvad er en god kniv for dig?

Det letteste i denne verden er at købe en eller anden japansk kniv med et fancy navn og en hysterisk høj HRC, som ingen i virkeligheden evner at udnytte.

Min egen favorit er en gammel Sabatier kniv af kulstål. Den er bøvlet og kan ikke tåle opvaskemaskine eller citronsaft etc.

Den skal hyppigt stryges eller endda skærpes, men den er uhyggelig skarp og ligger helt rigtigt i hånden. Jeg har også div. japanske knive - og de er hver på deres måde fremragende. Men min “go to” kniv er den gamle Sabatier.

Derfor - hvilke egenskaber er du på udkik efter?
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

Brugeravatar

Jimmy B
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 17. jul 2020, 23:23

Hold dig fra gastrotools selvom de lokker med super skarphed og lang holdbarhed. De er IKKE pengene værd i min optik og lever slet slet ikke op til det de lover :roll:
"if something is hard to do, it´s not worth doing" Homer Simpson...

Brugeravatar

Emneforfatter
Henning W Pedersen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 18. jul 2020, 11:11

Benzon. En der skarpe og men at holde skarp. Jeg har set på Sabatier kniv Der er mange at vælge imellem kan du måske anbefale nogen
Hilsen Henning
Aabenraa

Brugeravatar

Emneforfatter
Henning W Pedersen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 19. jul 2020, 07:58

Det er nok mest en kokkekniv jeg skal bruge
Hilsen Henning
Aabenraa