Er jeg den eneste der er lidt varm på Weber Smokefire?

Ordet er frit... Dette er Grillguru.dk's "rodekasse" med emner om alt mellem himmel og jord.

Emneforfatter
holm76
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Er jeg den eneste der er lidt varm på Weber Smokefire?

Indlæg#1 » 6. dec 2019, 15:14

Webers første pille grill.

Den ser meget interessant ud. Den ser ud til at være perfekt til Low and Slow smoking som almindelige pille grills, men den skal så også have mulighed for at opnå ægte grill temperature uden at skulle lave om på den.

Jeg er super meget stoked på hvad reviews kommer til at sige om den når den udkommer. Indtil nu har jeg kun set den 'grille'. Ikke low and slow smoke, men hvis den er en pille grill så burde den jo også kunne det.

Det er en grill jeg kommer til at holde øje med i den nærmeste fremtid. Skal udkomme engang i starten af 2020.

https://www.youtube.com/watch?v=iRSdgBebvLY

Brugeravatar

BertramGT
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Re: Er jeg den eneste der er lidt varm på Weber Smokefire?

Indlæg#2 » 6. dec 2019, 15:26

Med en forventet pris på 12.000 kr og den sædvanlige (ringe) kvalitet fra Weber, så bliver det et nej tak herfra
Lars - KCBS Certified BBQ Judge

Weber OTP 57 - Weber Smokey Joe Gold - Weber Go-Anywhere - Big Green Egg Large - Pizzeria Pronto

Emneforfatter
holm76
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 6. dec 2019, 16:18

Hvordan får du 999$ til at blive 12.000 kroner?

Det er muligt du har ret dog. Kender intet til dens forventede danske pris...

NeuroBrain
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#4 » 6. dec 2019, 20:06

Tror desværre det er Weber made in China kvalitet....

Cata
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#5 » 7. dec 2019, 15:28

Giver ikke det vilde kik i mig at Weber laver en pillegrill. Det er de jo nærmest tvunget til efterhånden da de jo er bagefter dansen på snart alle områder.

Der er flere bedre pillegrills på markedet både i forhold til temperatur, finesser, egenskaber osv.

Smokey Bandits f.eks.

Brugeravatar

BertramGT
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#6 » 7. dec 2019, 23:38

Det er den pris de danske forhandlere er blevet stillet i udsigt. Prisen svarer til priserne i Tyskland. Dollar prisen er altid væsentligt lavere end de danske priser.
holm76 skrev:Hvordan får du 999$ til at blive 12.000 kroner?

Det er muligt du har ret dog. Kender intet til dens forventede danske pris...
Lars - KCBS Certified BBQ Judge

Weber OTP 57 - Weber Smokey Joe Gold - Weber Go-Anywhere - Big Green Egg Large - Pizzeria Pronto

Emneforfatter
holm76
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 12. feb 2020, 15:15

Så er de begyndt at lande derude og Webers hjemmeside har også fået dem nu med pris. 9.000- for den lille og 12.000- for den store.

Første indtryk af grillen derude siger at kvaliteten er god. Jeg er stadig rigtig spændt på denne pellet smoker som ser ud til også at kunne bruges som en rigtig grill uden at skulle modificere den. Jeg ser frem til at der nu kan begynde at komme rigtige reviews fra de som har købt en.

Tattoomann
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#8 » 20. feb 2020, 20:13

Jesper Christensen
6705 Westjylland
KCBS Certified BBQ Judge

http://www.facebook.com/KcbsScandinavia

https://m.facebook.com/BbqTeamWestCoastDk
Primo XL oval

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#9 » 21. feb 2020, 08:54

Weber har sgu da tabt sutten efter hånden...
Where there's smoke... There's laughter.
http://bbqvikings.dk

Emneforfatter
holm76
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#10 » 29. feb 2020, 22:10

Jeg er stadig vild efter den. Der er problemer med den yep, men de er ved at blive fixet. Hvis jeg havde plads til den ville jeg købe een.
Nogle af dem ved problemer har muligvis fået den samlet forkert. Weber er igang med at rulle rettelser til pille beholderen så pillerne lettere kan glide ned.
Når det er så nemt at sætte en bakke ned under graten så havde jeg nok gjort det selv inden der havde været grease fire videoer på YT.

Der er også rigtig mange der slet ingen probblemer har med deres smokefires. Det er ofte dem der har problemer man hører mest om.

KGPB
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#11 » 1. mar 2020, 16:49

Jeg har bestilt en, den bliver leveret her d. 20/4-2020, har købt/bestilt den hos Bilka da den er/var billigst der.

Som i er inde på har der været lidt problemer med nogle af dem her i starten, nogle med flere fejl, andre med ingen fejl, men når alt kommer til alt virker det mest af alt som bruger fejl, bevares, software-programmet virker ikke 110% men kan nemt rettes ved updates akkurat som med software til dine programmer og hardware på din PC/MAC.

Pillesneglen er der nogle defekt af, men igen, ingen ved om det er webers fejl eller en bruger fejl i installation, om det er software osv., der er så mange ting der spiller ind, men uanset hvilke fejl (-greasfire) så prøver weber at løse det.

vedr. Greasfire så har weber nok været lige optimistiske nok med deres udtalser :-/ men igen, brug en dryp-bakke og problemet burde være så godt som væk, bevares, man kan fremprovokere en greasfire men det kan man jo med alle grille.

Den pilleslæde som ikke virker efter hensigten på EX6 har de fundet en løsning på og folk kan "bare" bestille den nye del free of charge (den org. var ikke godt nok afprøvet af weber og er bestemt en ommer)

alt i alt tror jeg at det er et lille antal WSF den er gal med ift. hvor mange de har solgt, om det er den ene eller den andens fejl finder vi aldrig ud af og så længe weber gør alt hvad de kan for at afhjælpe de "problemer" der er/har været har jeg ikke overvejet bare et sekund at annullere min order. (kan være jeg kommer på andre tanker nu hvor det er min første pillegrill :D )

Emneforfatter
holm76
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#12 » 1. mar 2020, 21:32

#11 Jeg er helt sikker på at du nok skal blive glad for den. Glæder mig til at høre om dine indtryk når du har modtaget den.

Tattoomann
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#13 » 8. mar 2020, 10:11

Jeg er spændt på at høre hvad do e oplevelser med grillen bliver.
Hvad angår fedtbrænd hjælper det ikke med en drypbakke I bunden. Problemet kommer af at fedtet bliver absorberet af det aske der ligger sig i bunden og dette vil også kunne ske med en drypbakke

Jeg håber virkeligt at du bliver glad for den
Jesper Christensen
6705 Westjylland
KCBS Certified BBQ Judge

http://www.facebook.com/KcbsScandinavia

https://m.facebook.com/BbqTeamWestCoastDk
Primo XL oval

NeuroBrain
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#14 » 8. mar 2020, 12:43

Jeg håber også du bliver glad for den, men tror desværre selve designet af grillet "er en ommer".

Der er simpelthen så mange udfordringer, at jeg ikke forstår, man køber grillen.

Hvis vi glemmer Pillesneglen, softwaren, pilleslæden og den ujævne varmefordeling, hvad er der så tilbage er augmenter for at købe netop den grill?

Emneforfatter
holm76
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#15 » 20. mar 2020, 11:10

Så er Amazing Ribs komplete review endelig klar. Synes de har fået samlet en meget fair gennemgang af dens features og dens problemer. Jeg vil stadig gerne have en hvis jeg havde plads.

https://amazingribs.com/ratings-reviews ... llet-grill

Branke1
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#16 » 21. mar 2020, 19:27

Super med lidt mere info!! Da det virker som om at der er en del der har et horn i siden på Weber
Det der ikke slår dig ihjel, gør dig stærkere

NeuroBrain
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#17 » 21. mar 2020, 20:53

Amazingribs har ændret deres review efter massiv kritik. Den første udgave var tæt på at være en lang reklame for produktet ..

Tjek de største BBQ forums. Der er massive problemer med den første generation og produktet lever ikke op til det forventede...

Man kan vælge at lukke øjnene eller forholde sig til sandheden.

;)

Branke1
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#18 » 22. mar 2020, 14:19

Det havde jeg ikke set! Tak for opdate
Det der ikke slår dig ihjel, gør dig stærkere

Emneforfatter
holm76
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#19 » 30. mar 2020, 21:29

#17 Hvor har du denne information fra?

De udsendte først et midlertidigt review MED info om at det ikke var det endelig review. Der er nogle der oplever problemer yep, men der er altså også rigtig mange der slet ikke har problemer.

NeuroBrain
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#20 » 31. mar 2020, 14:23

Tjek diverse forums. Meathead gik totalt amok og postede løs.

Han har efterfølgende slettet mange af sine post, men han må have drukket af natpotten .

NeuroBrain
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#21 » 31. mar 2020, 14:25

https://www.bbq-brethren.com/forum/show ... p?t=276974

https://www.bbq-brethren.com/forum/show ... p?t=278659

At Weber så efterfølgende officielt går ud og sammenligner nogle af testerne med deres egne børn er dybt useriøst .

En af dem de omtaler havde Weber selv inviteret til deres hovedkontor prelease....

https://youtu.be/Js1yUaXOa_o

Emneforfatter
holm76
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#22 » 1. apr 2020, 16:12

Trods det negative omtale den har fået, vil jeg stadig gerne have en. Den kan lige det jeg gerne vil kunne med en grill. I et apparat Uden at skulle ombygge den ret meget. Jeg ved godt at nogle oplever en masse problemer, men sådan er det jo altid med et nyt produkt. Jeg ser dog lige så mange, eller måske endda flere, som har gode oplevelser med den. Der er ingen tvivl om at det da er pisse træls for dem at få en udgave som ikke lever op til det forventede og lovede fra Weber, men det er langt fra alle der har været uheldige.

Jeg føler at der er ret mange der aldrig havde tænkt sig at købe en Smokefire, som alligevel er ude og larme utrolig meget på internettet omkring de problemer nogle oplever med den. Shitstorm riders.

Brugeravatar

Junior66
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#23 » 4. apr 2020, 13:43

.1%¤ Med den kritik der er rundt omkring på Weber's pillegrill, faldt mit valg på Traeger Ironwood 885 og har ganske vist kun haft den i et par dage, men indtil videre er jeg godt tilfreds med hvad jeg oplever
Jimmy :-)

One-Touch® Platinum 57
Genesis E-310
Primo Oval Xl
Traeger Ironwood 8885

Tilbage til "Snik snak"