Log in

Ordet er frit... Dette er Grillguru.dk's "rodekasse" med emner om alt mellem himmel og jord.
Brugeravatar

Emneforfatter
prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Log in

Indlæg#1 » 12. jul 2019, 20:34

Jeg havde skrevet et langt indlæg om manglende engagement fra både siteledere og brugere, men det blev sgu for deprimerende, hvorfor jeg har slettet det igen.
Jeg har problemer med at logge ind hver gang jeg skal poste.
Where there's smoke... There's laughter.
http://bbqvikings.dk

styrmand
Grillguru mester
Grillguru mester

Re: Log in

Indlæg#2 » 13. jul 2019, 09:20

Desværre er Grillguru gået helt i stå, meget tæt på død.
Hvor er alle de fantastiske brugere forsvundet hen ?? Foregår det hele på Facebook ??

Engang var jeg på Grillguru mange gange dagligt, nu bruger jeg det kun som et opslagsværk, for der kommer jo næsten ikke noget nyt. Desværre.

Men jeg skal ikke gøre mig selv bedre end jeg er, jeg er også selv for dårlig til at bidrage med noget.

Men øv øv, tidligere var det så spændende at være på Grillguru.
Henrik

Dalle75
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 16. jul 2019, 20:45

Jeg er fuldstændig enig med jer begge to: Grillguru er en skygge af hvad det var engang!
Og jeg tror desværre at mange er rykket på Facebook, som styrmand foreslår

Som I nok kan se ud af min indlægstæller, har jeg ikke skrevet voldsomt meget herinde. Men det betyder jo ikke at man ikke læser indlæggene.
Og jeg tror at der er mange som mig.
Dette indlæg var læst 269 gange inden jeg skrev denne kommentar, og der var kun styrmands kommentar.
Så jeg tror at der er mange "silent readers" som mig, der kommer her og stadig bliver inspireret.

Jeg nyder personligt Prause's fantasifulde brug af de mindre populære stykker kød. Jeg håber ikke at du stopper med dem :)

Jeg har personligt fulgt meget spændt med i tråden Ostefremstilling: viewtopic.php?f=150&t=39565
Her er der virkelig blevet diskuteret meget, og mange er blevet klogere.

Så jeg håber at de der stadig skriver på Grillguru vil fortsætte med det, og så holde øje med hvor mange gange tråden er læst.
Weber One Touch 57 cm + Rotisserie
Charbroil T36G

Haspalm
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#4 » 17. jul 2019, 06:39

Desværre trækkes mange virkelig gode forums over på andre sociale medier...
Det er nok markedsføringsdelen der trækker - det er så meget nemmere på FB når man ønsker at dele sine opslag. Også det at tilføje billeder er noget nemmere.
Men jeg synes personligt at opslagene drukner imellem så mange andre grupper derinde - jeg kan se det fra grupperne omkring sous vide hvor det bliver for meget en gang imellem.
Derfor holder jeg stadig fast i GG på hjemmesiden. Geniale oplæg allerede, god gruppering .. desværre lidt mindre aktivitet nu - specielt vores guru synes jeg er blevet meget stille.. jeg håber på flere spændende oplæg fremover, med mere spændende inspiration til os alle.
Login problemer - jeg har ikke oplevet nogen endnu :)
Haspalms PP-filosofi: Der findes ikke dårlig vejr at lave PP i - Når Englandsbådene ligger stille tænder rigtige mænd op i grillen!

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#5 » 17. jul 2019, 12:16

Prause det er rigtigt at der ikke rigtigt sker noget her på GG mere og det er sørgeligt der er mange formuer der er lukket ned de senere år pga de sociale medier

Men samtidig tro jeg også det handler om at mange af de gamle bruger har fundet andre græsgange og nye interesser ligesom at det er svært at poste noget her på GG som ikke ligger her i forvejen

Det har jo hele tiden været sådan at nogle af de gamle bruger forsvinder eller ikke laver mange indlæg mere men så kommer der nye bruger til som så begynder at poste men dem er der desvære langt imellem efterhånden

Jeg ved godt at jeg heller ikke laver ret mange indlæg mere men det er igen fordi de ligger her i forvejen og er mere på de sociale medier end på forummer pga det hele stort set er samlet der nu og det er super nemt lige at lave et indlæg i 3-5 grupper på 1 min

Jeg har heller ikke problemer med at log in her på GG
Hilsen
John
————————-
Old Truckers BBQ Hjemmeside Old Truckers BBQ Facebook Old Truckers BBQ Instagram Old Truckers BBQ Youtube

KCBS Certified BBQ Judge
WBQA Certified BBQ Judge

Brugeravatar

BertramGT
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#6 » 17. jul 2019, 21:36

Jeg er en af de brugere der har været med i rigtig mange år. For år tilbage besøgte jeg GG flere gange daglig. Nu kan der sagtens gå et par uger mellem besøgene og alligevel kan jeg finde alle de nye indlæg på forsiden.

Jeg er faktisk lige så aktiv på grillsiden som jeg bar tidligere, men alle mine opslag sker på Facebook, primært i en enkelt gruppe hvor flere af de "gamle" brugere også huserer
Lars - KCBS Certified BBQ Judge

Weber OTP 57 - Weber Smokey Joe Gold - Weber Go-Anywhere - Big Green Egg Large - Pizzeria Pronto

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#7 » 17. jul 2019, 23:45

Jeg bryder mig ikke om at et firma kontrollerer internettet. Jo flere som lægger ting ud til private firmaer som Facebook, Myspace Instagram osv. - Jo mindre frit internet har vi tilbage.

Nogen kan måske huske Geocities, som for 22 år siden var verdens største webhosting selskab, der gav mulighed for at man kunne lave sin egen gratis hjemmeside. Det var den 3. mest besøgte side i verden. Nu er firmaet lukket og ingen ved hvem det er. Yahoo købte sitet og lavede om på det, så folk flygtede.
Men det var ren hosting og ikke en webservice, så folk kunne tage indholdet med sig over til en anden udbyder.
Den dag facebook lukker, så mister man bjerge af information. Der er i forvejen en masse information som er gemt væk i lukkede grupper.

Når der kommer noget nyt og når NSA opgiver facebook, så skal alle nok rykke videre og om 20-30 år er facebook glemt.

Grillguru lukker kun, hvis de ansvarlige beslutter det. Der er ikke noget selskab som kan stoppe med at drive forretning og få Grillguru til at lukke.

Brugeravatar

Emneforfatter
prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#8 » 18. jul 2019, 09:00

Tak for respons alle sammen. Jeg er overordnet enig i alle betragtningerne, jeg er blot trist over at der ikke rigtig er interesse i at deltage længere. Det er dejligt at der er mange der stadig har glæde over at læse her inde, desværre er der ikke særlig mange (jo der er undtagelser - og vi ved alle hvem det er) der deltager aktivt.
Problemet med log-in er på mobiltelefon, hvor jeg hver eneste gang skal logge ind en 4-5 gange hver gang jeg poster. Og ja, jeg har sat kryds i husk mig. Det er chrome ver 75.0.3770.143 på android 9.0 Pixel3
Where there's smoke... There's laughter.
http://bbqvikings.dk

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 18. jul 2019, 11:57

Ahhh! Det er på mobilen du har problemer, det har jeg også haft, og ikke prøvet siden. Var også med chrome, men har ikke prøvet andre browsers på mobilen.
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Kamado Joe Junior, Weber Summit Charcoal, Weber 67/57 og Weber Q1000
The Meat Boys

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#10 » 18. jul 2019, 12:48

Jeg anvender Tapatalk, som fungerer upåklageligt fra mobile enheder. Kræver ikke regelmæssigt login.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

Brugeravatar

aammat
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#11 » 18. jul 2019, 14:59

Jeg anvender kun tapatalk til flere fora, det sker at enkelte gange at jeg kan se at der er skal være 5 svare og jeg får kun vist de første 4 svar..
Men trods min egen mangel på indlæg så er indsættelse af billeder nemt via tapatalk..
Og jeg nyder at hente inspiration fra jeres indlæg, så mange tak for jeres indsats.. [WINKING FACE]

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#12 » 18. jul 2019, 16:03

benzon1960 skrev:Jeg anvender Tapatalk, som fungerer upåklageligt fra mobile enheder. Kræver ikke regelmæssigt login

Tapatalk er desværre NSA's måde at få fingre i alt forum information uden at de skal røre en finger.

Ulempen ved Tapatalk er at forum administratoren pludselig kan finde på at indføre det. Så man kan ikke vide sig sikker på noget som helst forum man er på eller har været på tidligere.
Hvis man har ytret sig, så får NSA tilsendt informationen. :x

Jeg ønsker ikke at risikere at få afvist min næste ESTA fordi jeg har ytret mig forkert om diverse emner.

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#13 » 18. jul 2019, 17:16

Cyberguyen skrev:
Jeg ønsker ikke at risikere at få afvist min næste ESTA fordi jeg har ytret mig forkert om diverse emner.

Jeg vurderer nu ikke den risiko for særlig stor i netop dette forum :lol: :lol: :lol:
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

Tilbage til "Snik snak"