Weber Pellet Adapter kickstarter

Ordet er frit... Dette er Grillguru.dk's "rodekasse" med emner om alt mellem himmel og jord.

Emneforfatter
holm76
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Weber Pellet Adapter kickstarter

Indlæg#1 » 10. apr 2019, 10:21

Sad i nat og roddede rundt på reddit og pludselig popper der en tråd op for et produkt der, for mig, lyder rigtig interessant. Jeg har udstyret min Weber med en Smokenator og en PartyQ termostat, men det er ikke et super setup at lave lange cooks på og man kan aldrig bruge hele grill risten til maden.

Der er tale om en adapter til en Weber 57 der 'kobler' et pille fyr til grillen. Der er mange der stiller sig spørgende over produktet på reddit og på kickstarteren selv og den leveres, indtil nu, kun til US og Canada, men synes stadig det ser ud til at være et interessant produkt hvis ellers det ender med at blive en realitet.

Der er dog stor konkurrence fra de nyeste pellet grills fra Traeger, der nu kun fåes med WiFi enabled controller. Controlleren på denne har ikke WiFi. Hvis de kan holde prisen ned og få WiFi med så synes jeg det lyder enormt interessant.

Interessant projekt at følge med i om ikke andet.

https://www.kickstarter.com/projects/15 ... et-adapter
https://www.reddit.com/r/smoking/commen ... er_kettle/

steenj
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Re: Weber Pellet Adapter kickstarter

Indlæg#2 » 10. apr 2019, 14:25

Den er sikkert fin til low and slow men tydeligvis ikke til grill.
Jeg ville gerne selvhave noget lignende til min kamado men det bliver jo nok ikke lige med det første at den slags dukker op.
Mvh. Steen.

Tommerup røgeovn, Borniak, Primo kamado oval, Bge mini, plus det løse.

Emneforfatter
holm76
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#3 » 10. apr 2019, 17:40

Rigtig nok. Det er til rygning. Det jeg specielt kan lige ved den er at den kan 'hægtes' på grillen uden at man nødvendigvis lavet noget om på den. Med mindre man har en One Touch med aske skål. Der man lave et eller andet for at få den forbi aske holderen. Enten have den helt af eller skære i den så der er plads. Og at man, som på en traditionel pille grill, kan fylde mere brændsel på uden at skulle have mad og rist op af den.

Den har et muligt problem med varme udviklingen ved indtaget. Det ser ud som om emaljen godt kunne få lidt varme skader da den puster varmen ind af luft hullerne i bunden. Det skal man lige være opmærksom på. Og så blæser den varm luft lige ud på fedt/varmedeflector pladen. Det kunne godt gå hen og give et par fedt brænde og det er ikke så fedt.

Blir spændende at se hvor meget de får skrabet sammen. Hvis den blir et hit kan det være de udvider den til andre grills

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#4 » 11. apr 2019, 19:05

steenj skrev:Den er sikkert fin til low and slow men tydeligvis ikke til grill.
Jeg ville gerne selvhave noget lignende til min kamado men det bliver jo nok ikke lige med det første at den slags dukker op.

Hvad skulle formålet være at benytte piller til kamado?

Er det for at kunne holde 400 grader til pizza i længere tid uden at skulle fylde kul på?

steenj
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#5 » 11. apr 2019, 20:30

Både det og også til laks og low and slow på en enkel måde. Piller er nemme og billige at arbejde med.
Mvh. Steen.

Tommerup røgeovn, Borniak, Primo kamado oval, Bge mini, plus det løse.

Tilbage til "Snik snak"