Sousvide og grillgrej!!!

Ordet er frit... Dette er Grillguru.dk's "rodekasse" med emner om alt mellem himmel og jord.
Brugeravatar

Emneforfatter
Junior66
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Sousvide og grillgrej!!!

Indlæg#1 » 5. okt 2018, 16:28

Halløjsa
Jeg overvejer at gå ind i sousvide verdenen, men hvis man falder for den, er ens grillgrej så overflødig??. For jeg kan ikke rigtig se at man gider at starte grillen for at give kødet stegeskorpe.
Jeg tænker at der jo nok er visse ting, man stadig vil have i grillen, men kunne godt tænke mig, hvis der nogen af "Jer" som har både sousvide og grillgrej, der gad give et par indspark til en der er lidt i tvivl om ,hvor vidt der skal investeres i mere "grej" :-D :-D
På forhånd tak til dem som gider at svare .1%¤
Jimmy :-)

One-Touch® Platinum 57
Genesis E-310
Primo Oval Xl

nicolai.k
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Sousvide og grillgrej!!!

Indlæg#2 » 5. okt 2018, 19:15

Da jeg købte sousvide grej obh 9 liters kar , var det for nem aftensmad . Tænk at ligge inde med kyllingebryst bøffer og bagekartofler der bare skulle varmes . Jeg har endnu aldrig brugt til det efter et par år .

Der imod får jeg brugt det til ribs , svine skanke og andet der skal have lang tid .
Laks og andet fisk bliver fantastisk i sv . Kort tid og styr på varmen giver en fantastisk fisk .

Mit kar kører en til to gange om måneden . Grillen 4-5 gange om ugen .

Kunne jeg undvære mit kar ?? Sikkert men jeg vil ikke
Når mit kar ikke kan mere bliver der købt en stav . Den vil kunne lave større emner end et kar .
Nicolai

Brugeravatar

Emneforfatter
Junior66
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 5. okt 2018, 19:43

nicolai.k skrev:Da jeg købte sousvide grej obh 9 liters kar , var det for nem aftensmad . Tænk at ligge inde med kyllingebryst bøffer og bagekartofler der bare skulle varmes . Jeg har endnu aldrig brugt til det efter et par år .

Der imod får jeg brugt det til ribs , svine skanke og andet der skal have lang tid .
Laks og andet fisk bliver fantastisk i sv . Kort tid og styr på varmen giver en fantastisk fisk .

Mit kar kører en til to gange om måneden . Grillen 4-5 gange om ugen .

Kunne jeg undvære mit kar ?? Sikkert men jeg vil ikke
Når mit kar ikke kan mere bliver der købt en stav . Den vil kunne lave større emner end et kar .

Super tak for input

One-Touch® Platinum 57
Genesis E-310
Primo Oval Xl

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#4 » 5. okt 2018, 21:52

Tværtimod. Sous vide og grill supplerer hinanden på bedste vis. Det er absolut ikke enten eller, men både og.
Where there's smoke... There's laughter.

Brugeravatar

Emneforfatter
Junior66
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 6. okt 2018, 10:01

prause skrev:Tværtimod. Sous vide og grill supplerer hinanden på bedste vis. Det er absolut ikke enten eller, men både og.

Okay tak for dit input.
Må igang med at "studere" lidt igen :-D :-D

One-Touch® Platinum 57
Genesis E-310
Primo Oval Xl

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#6 » 7. okt 2018, 01:38

Nogle har svært ved at få panden varm nok, eller har kun non-stick belægning på deres pander.
Her er det at grillen er perfekt med sine mere end 400 grader til at give skorpe.

Jeg har aldrig overvejet at benytte andet end grill sammen med sous vide.

Brugeravatar

Emneforfatter
Junior66
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 7. okt 2018, 10:53

Cyberguyen skrev:Nogle har svært ved at få panden varm nok, eller har kun non-stick belægning på deres pander.
Her er det at grillen er perfekt med sine mere end 400 grader til at give skorpe.

Jeg har aldrig overvejet at benytte andet end grill sammen med sous vide.

Okay det lyder super, må bare igang. .1%¤
Tak for input

One-Touch® Platinum 57
Genesis E-310
Primo Oval Xl

Tilbage til "Snik snak"