Pålægsmaskine igen :-)

Ordet er frit... Dette er Grillguru.dk's "rodekasse" med emner om alt mellem himmel og jord.
Brugeravatar

Emneforfatter
Nancke
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Pålægsmaskine igen :-)

Indlæg#1 » 4. jun 2018, 14:26

Jeg så til min skræk at Bosch MAS9101N er udgået :-( Jeg har tit og ofte kigget pålægsmaskine og tænkt at hvis jeg en dag tager mig sammen, så var det den jeg ville have pga. af prisen og den gode omtale rundt omkring.
Nu er jeg faldet over Graef EVO E92 Twin, der ligger lige over det budgeterede, men pyt :-)
Er der nogen der kender til den, eller anden maskine i 1000-1600 kr. klassen, der kan skære pålæg og bacon i tynde skiver.

Mvh

Nancke
Søren Nancke
Nogle Webere (Gas og Kul/Briketter), Sundwind Gasgrill, En røgovn, Gryder, pander, drivhus og bålsted.

Brugeravatar

Emneforfatter
Nancke
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Pålægsmaskine igen :-)

Indlæg#2 » 6. jun 2018, 18:47

Er der nogen der kender denne, severin as3915 pålægsmaskine den minder meget om Bosch?
Url: https://www.skousen.dk/koekkenudstyr/ko ... in-as3915/
Søren Nancke
Nogle Webere (Gas og Kul/Briketter), Sundwind Gasgrill, En røgovn, Gryder, pander, drivhus og bålsted.

JetteM
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 7. jun 2018, 09:56

Jeg kender ikke maskinen fra Severin, men den lyder for billig

Selv har jeg købt en Ritter Icaro 7 fra Amazon.de, det er cirka halv pris i forhold til Elgigantens priser. Jeg har tilkøbt en ekstra klinge, der er specielt egnet til at skære skinke, og jeg er meget til freds med maskinen. Grundet pladsmangel valgte jeg en sammenklappelig model.
Jeg kan se at Boschen er udgået,men der kan jo stadig være forhandlere, der har en tilbage. Måske her
http://www.lampehuset-jyderup.dk/produk ... -mas9101n/
mvh Jette

Brugeravatar

Emneforfatter
Nancke
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 8. jun 2018, 08:53

Er GRAEF Master M90 ligeså god til brød som til pålæg, med glat klinge.
Jeg spørger fordi hustruen engang om ugen laver franskbrødsmadder til sin banko forening :-)
Søren Nancke

Brugeravatar

hw-web
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#5 » 10. jun 2018, 11:30

Har selv en Graef med glat klinge - den går gennem alt, selv frisk franskbrød - jeg tror ikke du blir' snydt med en Graef . . .
i røg & damp
Henrik

Billede

Brugeravatar

ErikL
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 10. jun 2018, 16:44

Har også Graef, skærer fint skinke mm i super tynde skiver. Jeg er rigtig glad
for min M90.
Mvh ErikL