Foodexpo 2018

Ordet er frit... Dette er Grillguru.dk's "rodekasse" med emner om alt mellem himmel og jord.

Emneforfatter
Dui
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Foodexpo 2018

Indlæg#1 » 2. mar 2018, 10:39

Hej Guru’er :-D
Der var engang nogen som kunne skaffe billetter til foodexpo messen i Herning. Er der stadig nogen som har de kontakter?
Mvh
Anders B

Weber Genises e-330 Limited Edition/ Rotisserie.

Primo Oval Xl.

tummes
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Re: Foodexpo 2018

Indlæg#2 » 2. mar 2018, 14:47

Brugeravatar

Sandholm
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 2. mar 2018, 14:58

tummes skrev:Det har jeg, messen er gratis :)
https://www.foodexpo.dk/for-besoegende/ ... tis-billet

Tummis is connected .1%¤ :lol: :lol: 8)
I skal spise kødet samme nat, stegt over Ilden...
...I må ikke spise noget deraf råt eller kogt i vand, men kun stegt over ilden...

2. Mosebog 12:-8-9

Dm-mester i pp 2017 med bbq vikings .1%¤

Emneforfatter
Dui
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 2. mar 2018, 15:12

Der står det ikke er for private personer.??
Mvh
Anders B

Primo Oval Xl.

Brugeravatar

jv31
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#5 » 2. mar 2018, 19:21

Dui skrev:Der står det ikke er for private personer.??

De kan jo ikke se hvor du kommer fra,du skriver bare Noma eller noget som firma :lol: Du kan bare ikke komme ind og smage vin uden og være inviteret . :-D
Mvh Jesper

Nu med BGE Mini,Kamado xl oval,Emperors Grill kamado og hjemmebygget grill til helstegt pattegris....

Lager af trækul fra www.traekul.dk/ send pb eller mail for afhentning.

Emneforfatter
Dui
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 2. mar 2018, 21:59

Jeg fandt ud af at man bare kunne gøre som du skriver Jesper. Fuldstændig åndsvagt at de ikke bare åbner op for alle når der ikke er mere kontrol med det :lol:
Mvh
Anders B

Primo Oval Xl.

DWJ
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 3. mar 2018, 00:07

Nu er vi nogen der deltager på messen fordi vi faktisk har et ærinde der. Personligt er jeg jævnt glad for jeg ikke skal stå i 30 meter kø for at snakke med dem der jeg skal handle med, fordi hr og fru danmark har fundet ud af de har gratis kaffe. Så jeg er pænt glad for den lukkede tilgang der er lige nu, ja ville faktisk ønske den var endnu mere lukket og et deltager gebyr på 200 kr blev opkrævet ;)

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#8 » 3. mar 2018, 19:36

DWJ skrev:Nu er vi nogen der deltager på messen fordi vi faktisk har et ærinde der. Personligt er jeg jævnt glad for jeg ikke skal stå i 30 meter kø for at snakke med dem der jeg skal handle med, fordi hr og fru danmark har fundet ud af de har gratis kaffe. Så jeg er pænt glad for den lukkede tilgang der er lige nu, ja ville faktisk ønske den var endnu mere lukket og et deltager gebyr på 200 kr blev opkrævet ;)

Jeg forstår helt din holdning. Måske løsningen er at dedikere messen et par dage til rene fagfolk = lukket med mindre du via CVR kan godtgøre et professionelt ærinde. Så kunne man åbne for offentligheden i weekenden og mod en rimelig betaling. Et trods alt velkendt koncept fra andre brancher.
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

DWJ
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 5. mar 2018, 18:31

... men hvorfor? I "almindelige" har netop ikke adgang til at købe hos de forskellige virksomheder, hvorfor skal Hobart bruge dyrebare konsulent timer, og messe stands pris - på at fremvise nogle afsindig gode industri opvaskermaskiner, som ingen af jer alligevel kommer til at købe? Hvilken interesse har unilever i at fremvise deres 10 liters hellman frilandsmayo, når i kun køber glasset til en 20'er på bud i netto.

selvfølgelig kan jeg sagtens følge tankegangen med i kan komme ind og hygge jer med gratis smagsprøver en hel dag, - men i optager konsulent tid, skaber kø og "står i vejen" (beklager at lyde arrogant) for os der rent faktisk kommer med en pose penge, har en reel interesse og ikke mindst faktisk har adgang til at bestille -og købe hos de forskellige udstillere.

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#10 » 5. mar 2018, 18:46

DWJ skrev:... men hvorfor? I "almindelige" har netop ikke adgang til at købe hos de forskellige virksomheder, hvorfor skal Hobart bruge dyrebare konsulent timer, og messe stands pris - på at fremvise nogle afsindig gode industri opvaskermaskiner, som ingen af jer alligevel kommer til at købe? Hvilken interesse har unilever i at fremvise deres 10 liters hellman frilandsmayo, når i kun køber glasset til en 20'er på bud i netto.

selvfølgelig kan jeg sagtens følge tankegangen med i kan komme ind og hygge jer med gratis smagsprøver en hel dag, - men i optager konsulent tid, skaber kø og "står i vejen" (beklager at lyde arrogant) for os der rent faktisk kommer med en pose penge, har en reel interesse og ikke mindst faktisk har adgang til at bestille -og købe hos de forskellige udstillere.

Jeg er fuldstændig enig.
Det største problem med diverse fora (herunder grillguru.dk) er når de bliver misbrugt til netop at udveksle oplysninger om hvordan man "lige kan snige sig ind".

Jeg har personligt ingen aktier i omtalte expo, men jeg kunne sgu heller ikke finde på at dukke op når jeg ikke er inviteret...
Where there's smoke... There's laughter.

SuperTommi
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#11 » 5. mar 2018, 22:40

DWJ skrev:... men hvorfor? I "almindelige" har netop ikke adgang til at købe hos de forskellige virksomheder, hvorfor skal Hobart bruge dyrebare konsulent timer, og messe stands pris - på at fremvise nogle afsindig gode industri opvaskermaskiner, som ingen af jer alligevel kommer til at købe? Hvilken interesse har unilever i at fremvise deres 10 liters hellman frilandsmayo, når i kun køber glasset til en 20'er på bud i netto.

Jeg forstår godt, hvad du mener. Dine eksempler er dog nok ikke de bedst sagt med et smil.

Jeg er dog af den helt klare overbevisning, at hvis du har en reel interesse, så er det ikke ikke et problem. Mange produkter har "almindelige" mennesker trods alt også adgang til, og nogle af de firmaer som møder op er endda også primært henvendt til private.
Hvis man kommer uden at have anden interesse end bare at nasse kaffe og mad - er jeg enig med dig.

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#12 » 7. mar 2018, 03:09

Jeg har været inviteret et par gange, og jeg må sige, at i dagens Danmark er der ganske mange passionerede køkkenskrivere, som er parat til at købe alt fra pacojets, thermomix, poly science grej etc etc. Så min pointe var sådan set ikke, at disse mennesker ikke har ligeså meget legitim interesse i at deltage, men mere at separere de to hovedgrupperinger, sådan at ikke mindst udstillerne får en mere fokuseret oplevelse.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

DWJ
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#13 » 7. mar 2018, 21:14

Supertommi/Benzon.
Jeg synes nu mine eksempler er meget rammende, der er en kød rand af folk ved netop unilever fordi de altid har nogle fine smagsprøver. Hvor mange af disse sætter sig ned efterfølgende og laver aftaler? Ditto gælder Catering Engros smagsprøver på kød f.eks, forrige år var der 25 meter kø til disse, mon de passionerede køkkenskriver tegner aftale med disse efterfølgende?.

Og hvis ikke jeg skrev Hobart så kunne jeg snakke om ovne til 250.000 fra Rationel, fine blendere til 10.000 fra robot coupe eller måske en kipgryde til 150.00 fra Jøni? Pointen er at messen er henvendt os der har et ærinde derude, os der begår os i det miljø dagligt, og som rent faktisk smider en mønt på baggrund af hvad vi ser og bliver præsenteret for derude, at dele messen op i 2 ville kun være i de privates interesse, der er så forsvindende lidt at hente for udstillerne ved sådan et tiltag.

De passionerede køkkenskrivere kan helt sikkert fint klare sig med hwl's fine udstillings lokaler, torvehallerne eller de fine forårs messer landet over. De færreste kan alligevel købe direkte ved producenten (jeg er klar over undtagelsen med Thermomixeren herinde sidste år) der skal de alligevel gå igennem et mellemled, og det er nærmest kun Hwl.dk der har åbent for salg til private også.

<jeg fastholder min stædige holdning, og jeg "forarges" faktisk en smule over at se man sidder herinde og til dels søger adgang for at komme ind på en messe hvor man ikke er inviteret, og at der opfordres til snyd.

Nuvel, kan i have en god aften alle sammen. Jeg skal tidligt op i morgen, for der er håndværker messe, og jeg skal samle et Ikea bord i weekenden - Hvor heldig kan man være ;)

Tilbage til "Snik snak"