Pille grills - hvor mange er hoppe med på vognen?

Ordet er frit... Dette er Grillguru.dk's "rodekasse" med emner om alt mellem himmel og jord.
Brugeravatar

Emneforfatter
trhdk
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Pille grills - hvor mange er hoppe med på vognen?

Indlæg#1 » 2. jan 2018, 11:27

Hey folkens - Rigtig godt nytår .1%¤

Da jeg selv er hoppe med på pille bussen (En traeger Pro 22), synes jeg det måske kunne være interessant at vide hvor udbredt den type grill efterhånden er, så vi kunne udveksle tips, tricks og erfaring :-D Om det er en Traeger, dpg eller et helt andet mærke er helt lige meget. Men måske med tiden pillegrillene også kunne få deres eget forum punkt ligesom kul/briketter - gas og kamado. :-D

//smoke on .1%¤
Thomas
Uanset vind og vejr, så er det grill-vejr ;)

Weber Smokey Joe
Weber 57` Performer
Weber 57´ Delux
Weber 57` Gold
Weber Smokey Mountain 37 cm.
Pro Q Smoker 47 cm
Traeger pillegrill Pro 22

Brugeravatar

Christian1986
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Pille grills - hvor mange er hoppe med på vognen?

Indlæg#2 » 2. jan 2018, 17:31

Jeg fik en god demonstration til TBS' fødselsdag og kunne godt finde på at hoppe på en fra DGP - særligt muligheden for at kunne grille direkte på den, synes jeg er smart :-)

jpors
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 2. apr 2018, 15:17

Hej Thomas (og alle andre)

Hvad er din erfaring med din Traeger pro 22 (og andres erfaringer med andre træpille grill)?
Jeg har (endnu) ikke købt en - men har set på Traeger modellerne i Bauhaus.

Er de gode til at holde stabil varme? Jeg tænker, at det især er til low&slow, at denne type grill er smart? :?:
Hvor stort er forbruget af træpiller?

Vil meget gerne høre om erfaringer.

Mvh Jacob

Brugeravatar

Emneforfatter
trhdk
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 2. apr 2018, 16:23

jpors skrev:Hej Thomas (og alle andre)

Hvad er din erfaring med din Traeger pro 22 (og andres erfaringer med andre træpille grill)?
Jeg har (endnu) ikke købt en - men har set på Traeger modellerne i Bauhaus.

Er de gode til at holde stabil varme? Jeg tænker, at det især er til low&slow, at denne type grill er smart? :?:
Hvor stort er forbruget af træpiller?

Vil meget gerne høre om erfaringer.

Mvh Jacob

Hej Jacob

Min erfaring indtil videre er at jeg er blevet mere afhænging af pillerne end jeg lige regnede med. Pille forbruget variere jo en del helt afhænging af vind og vejr. Vil tror at den bruger ca. 1,5-2 kg. I løbet af ca. 2 timer, Ved fuld skrue i disse temp. Vi har pt. Og selve temp. Stabiliteten holder den meget godt i følge data, men man skal også stadig tænke på vind og vejr.
Jeg fik min leveret i juledagene 2017 og 2018 var ikke meget gammel før den skulle stå sin test med en omgang pp. Jeg lavede 6 nakkefileter med en ude temp. Omkring nul grader og med påmonteret vinterfrakke fra traeger. Jeg havde på den omgang et forbrug på ca. 7.5 kg. Fordelt på næsten 24 timer. Jeg har ikke den store bage erfaring i den endnu, men alt fra low'n'slow temp. Og op til max temp. Har været spisbar. Noget mindre succes fuldt end andet, men det er ikke grillens skyld det er udelukkende min egen erfaring der svigter. Jeg er nået til det punkt at jeg stille og rolig er begyndt at sælge ud af min grill park til fordel for piller. Og går alt efter planen. Står der nok en trager mere på matriklen inden foråret er helt over, hvilken model har Jeg dog ikke besluttet endnu. Jeg håber du kan bruge min skrivelse til noget og har du andre spørgsmål så spørg bare løs. .1%¤

Mvh.
Thomas
Uanset vind og vejr, så er det grill-vejr ;)

Weber Smokey Joe
Weber 57` Performer
Weber 57´ Delux
Weber 57` Gold
Weber Smokey Mountain 37 cm.
Pro Q Smoker 47 cm
Traeger pillegrill Pro 22

Tilbage til "Snik snak"