Vakuum pakker

Ordet er frit... Dette er Grillguru.dk's "rodekasse" med emner om alt mellem himmel og jord.

Emneforfatter
Sønderskov
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Vakuum pakker

Indlæg#1 » 23. jul 2017, 22:38

Hvis man gerne vil have en vakuum pakker til under 12-1300 hvilken skal man så købe? Jeg aner intet om dem. Heller ikke hvad der er at foretrække med rillede og glatte poser. Har kigget en del på den fra grillbutikken.dk DZ-280

http://grillbutikken.dk/vakuumpakkere/20-vakuumpakker
Senest rettet af Sønderskov 23. jul 2017, 22:38, rettet i alt 1 gang.

Emneforfatter
Sønderskov
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: RE: Vakuum pakker

Indlæg#2 » 23. jul 2017, 22:40

Sønderskov skrev:Hvis man gerne vil have en vakuum pakker til under 12-1300 hvilken skal man så købe? Jeg aner intet om dem. Heller ikke hvad der er at foretrække med rillede og glatte poser. Har kigget en del på den fra grillbutikken.dk DZ-280

http://grillbutikken.dk/vakuumpakkere/20-vakuumpakker
Ved ikke lige hvad der sker for linket :)

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

Fizban
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: Vakuum pakker

Indlæg#3 » 24. jul 2017, 07:41

Jeg er super glad for denne, der tidligere har været anbefalet mange gange her inde =)

MagicVac DN30
http://www.foodcare.dk/magicvac-dinamika.html
999,-
Jonas Skou

Grill park:
WSM 47
OTG 57

bskaarup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 24. jul 2017, 10:18

Jeg har haft den fra gillbutikken i flere år og bruger den ofte.
Fordelen ved den model at den kan tåle væske så hvis det man pakker er saftigt (eller man pakker noget flydende) så sker der ikke noget hvis noget af væsken bliver suget ind. Det er de færreste af de andre maskiner der kan tåle det. Skulle der komme lidt væske igennem renser man den ved at suge en posefuld sæbevand igennem.
Den bruger glatte poser som er mere besværlige at bruge fordi maskinen nemt kan komme til at suge posen sammen foran "snøvsen" så man skal trække posen fra hinanden for at få den tømt.
Jeg har heller ikke set at man kan få glatte poser i ruller så man kan lave sine egne poser som man kan med de rillede poser.

Emneforfatter
Sønderskov
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 24. jul 2017, 13:10

Ja det os det med den beholder der tiltaler mig meget.. men kan den egentlig også tage rillede poser ?

Brugeravatar

PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Indlæg#6 » 24. jul 2017, 13:31

MAgicVac fra foodcare.dk er en særdeles pålidelig maskine til rillede poser. Jeg anvender den selv uden problemer og med perfekt resultat. Jeg har haft den i flere år, og pakker ganske meget.
Bemærk at ingen vakuumpakker med eksternt sug kan pakke uden at væske trækkes med ud, og derved bliver svejsning af posen stort set umulig.

Det kan måske være en hjælp at læse denne fil fra anvisningerne på min opskrifts CD 'Hobbypølsemageren' :
Vakumpakkere Værd at Vide.pdf
(24.56 KiB) Downloadet 63 gange
Per - Slagter og Pølsemager
Pølsemageri behøver ikke være svært - og så er det sjovt

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#7 » 24. jul 2017, 13:41

Den du linker til fra grillbutikken har jeg også haft et par stykker af og tro faktisk den ene ligger tilbage et sted den kræver rigtigt meget tilvendelse at bruge da den meget gerne vil suge posen ind i gemmen studsen og lukker af

Jeg købte en til rillet poser fra foodcare og det har jeg aldrig fortrudt den pakker simpelhen bare tingene og der er ingen dillingdar og den måde har jeg aldrig fået den anden frá grillbutikken til at pakke på selv om jeg har brugt imellem 3000 og 3500 poser til den

bskaarup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 24. jul 2017, 14:29

Sønderskov skrev:men kan den egentlig også tage rillede poser ?

Nej det kan den ikke.

Emneforfatter
Sønderskov
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#9 » 24. jul 2017, 15:08

Hmm nogen der kender den GB 200 fra grillbutikken? Den er godt nok i overkanten prismæssigt i forhold til hvad jeg vil bruge men den lyder god ifølge grillbutikken

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#10 » 24. jul 2017, 16:21

Hvad har du tænkt at bruge den til? Hvor ofte og hvor meget ad gangen?

Tror det er lettere at rådgive dig, hvis du kan fortælle os lidt mere. Alternativt kan du med fordel lytte til PB og læse hans vejledning - han ved hvad han taler om.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

MartinNicolaisen73
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#11 » 24. jul 2017, 16:29

Jeg har sådan en her, er fuldt tilfreds. 499,-

http://www.skiftselv.dk/poselukker/obh- ... VMQAvD_BwE
It's always easy to fall asleep on a couch unless you're actually trying to fall asleep on a couch.

Emneforfatter
Sønderskov
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#12 » 24. jul 2017, 16:34

Yeps har lige læst den. Tænkte bare om det kammer i GB 200 fungerede lige ligesom det på dz 280 ? Jeg skal primært pakke kød og pålæg og en gang om mdr 1.5 kg steg til at lave bacon osv

Emneforfatter
Sønderskov
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#13 » 24. jul 2017, 16:35

Og marinere kød i et par gange om mdr

Emneforfatter
Sønderskov
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: RE: Re: Vakuum pakker

Indlæg#14 » 24. jul 2017, 22:25

MartinNicolaisen73 skrev:Jeg har sådan en her, er fuldt tilfreds. 499,-

http://www.skiftselv.dk/poselukker/obh- ... VMQAvD_BwE
Det ser også ud som et godt alternativ.. Mangler bare noget sikkerhed for at marinade osv ikke suges ind i den. For sådan nogle ting sker bare altid for mig Hehe

bskaarup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#15 » 25. jul 2017, 07:09

Sønderskov skrev:Mangler bare noget sikkerhed for at marinade osv ikke suges ind i den. For sådan nogle ting sker bare altid for mig.

Så er der jo kun https://www.sousvidetools.com/vacuum-packing-machines/home-chamber-vacuum-sealers/sousvidetools-lite-chamber-vacuum-packing-machine
Nu skriver du ikke hvilken valuta de 12-1300 er i og denne koster kun £336 :-)

Brugeravatar

ErikL
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#16 » 25. jul 2017, 07:31

Jeg købte den for 3 måneder siden, den virker perfekt og jeg har brugt den meget mere, da den tager
Ting med væske i i stedet for den jeg havde før.

Så til ca 3100 kr. Er det et super køb.
Mvh ErikL

---------------------------
Big Green Egg (large)
Weber Summit E-670
Morsø Forno
Weber smokey Joe
Thermomix (Bearnaise maskine)

Emneforfatter
Sønderskov
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: RE: Re: RE: Re: Vakuum pakker

Indlæg#17 » 25. jul 2017, 08:52

bskaarup skrev:[quote="Sønderskov"]Mangler bare noget sikkerhed for at marinade osv ikke suges ind i den. For sådan nogle ting sker bare altid for mig.

Så er der jo kun [url]https://www.sousvidetools.com/vacuum-packing-machines/home-chamber-vacuum-sealers/sousvidetools-lite-chamber-vacuum-packing-machine[/url]
Nu skriver du ikke hvilken valuta de 12-1300 er i og denne koster kun £336 :-)[/quote]Men det derfor jeg også kigger på denne fra grillbutikken GB 100 til 899. De skriver følgende om den. :

"Denne har fast indbygget væskeopsamler i fronten, og samtidig er maskinen konstrueret med en bypassventil der sikrer at væske ikke kommer i motoren selvom væskeopsamleren skulle blive overfyldt og væske trænger ind i maskinen."

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#18 » 25. jul 2017, 10:39

Sønderskov skrev:Jeg mangler bare noget sikkerhed for at marinade osv ikke suges ind i den. For sådan nogle ting sker bare altid for mig Hehe

Hvis du vil have sikkerhed for at væske ikke suges ind i maskinen, kan jeg kun se kammerpakkeren som løsningen.
Ellers må du ty til andre tricks, som f.eks at skalfryse det marinerede eller marinaden. Alternativt at hænge vakuumposen ud over bordkanten og være klar til at trykke på svejseknappen etc.
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Timon
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#19 » 25. jul 2017, 11:03

Hejsa
Helt enig med Treblach.
Jeg har selv den model du henviser til fra grillbutikken, der skal lige lidt tilvending til før man er dus med den, det lykkedes mig stadigvæk fra tid til anden at der kommer væske med op i beholderen som der er på bagsiden af maskinen.( og det er noget møj at gøre rent.. Jeg lader den suge rent vand igennem og så får den lov til at tørre på køkkenbordet inden den igen bliver sat på plads)
Men når man ved at der er meget væske og kan man skal fryse første så er det en God idé.
Men ellers har jeg været okay tilfredse med den. Tror vi var en ca 8-10 stykker herinde fra som købte den gang, i sådan et fælles køb.

Men hvor er du fra i landet??
Jeg bor omkring 6640 Lunderskov
Du skal evt. Være velkommen til at kigge forbi, så finder vi nok et eller andet og pakke ned i maskinen.

Mvh Michael

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#20 » 25. jul 2017, 11:49

Den vakuumpakker jeg købte hos foodcare der var udtag på til vakuumbeholdre og det virker rigtigt godt til at marinere kødet i eller til rester

For eksempel denne vakuumpakker
http://www.foodcare.dk/magicvac-dinamika.html
Også et sæt beholder
http://www.foodcare.dk/catalogsearch/result/?q=Vakuumboks+sæt

Jeg har dem her det var et sæt med 3 størrelser i
IMG_7853.JPG

Emneforfatter
Sønderskov
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#21 » 25. jul 2017, 12:55

Timon skrev:Hejsa
Helt enig med Treblach.
Jeg har selv den model du henviser til fra grillbutikken, der skal lige lidt tilvending til før man er dus med den, det lykkedes mig stadigvæk fra tid til anden at der kommer væske med op i beholderen som der er på bagsiden af maskinen.( og det er noget møj at gøre rent.. Jeg lader den suge rent vand igennem og så får den lov til at tørre på køkkenbordet inden den igen bliver sat på plads)
Men når man ved at der er meget væske og kan man skal fryse første så er det en God idé.
Men ellers har jeg været okay tilfredse med den. Tror vi var en ca 8-10 stykker herinde fra som købte den gang, i sådan et fælles køb.

Men hvor er du fra i landet??
Jeg bor omkring 6640 Lunderskov
Du skal evt. Være velkommen til at kigge forbi, så finder vi nok et eller andet og pakke ned i maskinen.

Mvh Michael
Bor i Aarhus :) men hvad med den GB 100 som jeg nævnte tidligere den har jo tilbageløb så der ikke kan komme væske i pumpen

bskaarup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#22 » 25. jul 2017, 13:15

Sønderskov skrev:Bor i Aarhus

Så er det da oplagt at cykle til Ormslev i næste uge og se pakkerne i virkeligheden i grillbutikken.

Emneforfatter
Sønderskov
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: RE: Re: RE: Re: Vakuum pakker

Indlæg#23 » 25. jul 2017, 15:06

bskaarup skrev:[quote="Sønderskov"]Bor i Aarhus

Så er det da oplagt at cykle til Ormslev i næste uge og se pakkerne i virkeligheden i grillbutikken.[/quote]Ja helt sikkert ville bare have haft bestilt en nu, men han er på ferie indtil 31/7 øv bøv...

Emneforfatter
Sønderskov
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#24 » 26. jul 2017, 00:50

Så fik jeg denne pakker til en hund på Facebook ;)

De sagde godt nok den virkede 100% men da jeg kom hjem sugede den intet. Skilte den så nysgerrigt af og hold op der var meget snask i slanger og især i de 2 vakuum bælge. Så rensede det hele og nu virker den perfekt.

Men der står bagpå den kun suger 0.045MPa. Det vel lige en del i underkanten eller hvordan ? BilledeBilledeBillede

Tilbage til "Snik snak"