Hvor køber i Ribs?

Ordet er frit... Dette er Grillguru.dk's "rodekasse" med emner om alt mellem himmel og jord.
Brugeravatar

Emneforfatter
Sandholm
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Hvor køber i Ribs?

Indlæg#1 » 26. maj 2017, 23:46

Jeg har et par gange efterhånden, fået nogle MEGET sørgelige kamben ved min slagter (han fyres nu) - Kambenene er netop det - Ben - ikke meget kød... - Derudover er der i den ene ende et ben på 2 cm og i den anden ende et ben på 10 cm - De bliver aldrig gode fordi der næsten ikke er kød imellem benene. (sidst fik jeg 1,1 kg fordelt på 3 slabs - det siger lidt om hvor små de var)
2017-05-20 14.04.33.jpg

Af samme årsag har jeg bestilt 2 stykker "underskåret brystflæsk med ben" (ved samme slagter - som sagt - han er fyret nu i min bog :) ) - Disses ben er 15-20 cm (altså for lange) i den ene ende, og meget korte i den anden ende - Der er dog mere kød på dem - Skal lave et slab på søndag - De var dog billigere en kambenene - 45 kr kiloet mod kamben der koster 60.
Det er som om min slagter laver MEGET smalle kamben til fordel for alt for brede "st lous cut / brystflæsk". Hvorfor.-----

Nogen der kender en god slagter online eller i Herning området der kan lave et st. louis cut ribs? (eller hvad man skal kalde det i slagter-termer)

Alternativt kan levere nogle baby back / kamben der er tilfredsstillende i forhold til prisen?
I skal spise kødet samme nat, stegt over Ilden...
...I må ikke spise noget deraf råt eller kogt i vand, men kun stegt over ilden...

2. Mosebog 12:-8-9

Dm-mester i pp 2017 med bbq vikings .1%¤

Tilbage til "Snik snak"