Knive? Hvad har folket?

Ordet er frit... Dette er Grillguru.dk's "rodekasse" med emner om alt mellem himmel og jord.

Emneforfatter
whoa
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Knive? Hvad har folket?

Indlæg#1 » 28. okt 2016, 23:05

Hejsa

Jeg har gået og kigget lidt forskellige knive men kan ikke helt finde ud af hvad jeg vil have, så tænkte på hvad folk bruger?

Har selv lidt blandet

Rådvaad Sensei Santoku
Billede
Den er jeg faktisk rimelig glad for! God skarp og et godt greb selv med fedtede hænder

Så har jeg en Fiskars edge som faktisk er overraskende til pengene må jeg indrømme!
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161028/fd9ea6dc1c51d76891ecb6889a38dc74.jpg[/img]

Og så har jeg et par zwilling!
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161028/ee2618e6332d7ee142c15322420b3f48.jpg[/img]

Overvejer lidt om jeg skulle få lidt flere af Sensei serien, eller måske Endeavour? Billede

Men hvad bruger folket og hvad kan anbefales?

/insert clever or funny note here\

Brugeravatar

aammat
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Re: Knive? Hvad har folket?

Indlæg#2 » 28. okt 2016, 23:19

Jeg har en blanding af :
4 stk Hattori, Damascus
2 stk Takeda, Aogami steel
1 stk Güde brødkniv
5 stk slagter knive fra HWL når det er hele dyr (rensdyr + Moskus) der skal skilles ad.

Ovenstående fungere for mig, har stadigvæk 3 knive på ønslelisten,, der er flere som overlapper hianenden men jeg nyder de forskellige ståltyper og deres egenskaber og derfor er de 3 på min ønskeliste af andre ståltyper end dem jeg har.

Lars8000
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 29. okt 2016, 08:51

Har hele Endeavour sættet og er helt vildt glade for dem. Super gode knive til prisen.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Emneforfatter
whoa
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: RE: Re: Knive? Hvad har folket?

Indlæg#4 » 29. okt 2016, 09:31

aammat skrev:Jeg har en blanding af :
4 stk Hattori, Damascus
2 stk Takeda, Aogami steel
1 stk Güde brødkniv
5 stk slagter knive fra HWL når det er hele dyr (rensdyr + Moskus) der skal skilles ad.

Ovenstående fungere for mig, har stadigvæk 3 knive på ønslelisten,, der er flere som overlapper hianenden men jeg nyder de forskellige ståltyper og deres egenskaber og derfor er de 3 på min ønskeliste af andre ståltyper end dem jeg har.

Imponerende samling! Hold da op! Jeg kommer sku nok ikke helt op i den klasse :-P

Emneforfatter
whoa
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 29. okt 2016, 09:33

Lars8000 skrev:Har hele Endeavour sættet og er helt vildt glade for dem. Super gode knive til prisen.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Jeg syntes også det er en pæn kniv! Jeg syntes bare min zwilling på 20cm er stor, og Endeavour er 24 ikke? Bruger faktisk ofte de mindre knive! Men kan godt være man skal ud og se om man kan finde en forhandler af dem!

Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 29. okt 2016, 10:44

Jeg har nogle Tojiro knive og Endeavour. Jeg er dog ikke super tilfreds med Endeavour. De holder ikke skarpheden og generelt for dyr til prisen. Ikke at Tojiro ikke er dyrt, men jeg syntes personligt man får langt mere kniv for pengene.

Emneforfatter
whoa
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 29. okt 2016, 10:55

Gauze skrev:Jeg har nogle Tojiro knive og Endeavour. Jeg er dog ikke super tilfreds med Endeavour. De holder ikke skarpheden og generelt for dyr til prisen. Ikke at Tojiro ikke er dyrt, men jeg syntes personligt man får langt mere kniv for pengene.

Okay, fandt faktisk en side fra England med Tojiro, så er prisen jo ganske fin! (mener det er en side jeg har fundet herinde)

http://www.nipponkitchen.com/acatalog/T ... Range.html

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#8 » 29. okt 2016, 18:20

Jeg synes det er en god idé at have noget forskelligt. Både nogle tunge smedede knive, der kan tåle nogle tæsk, nogle billige udbenere og nogle lækre japanske eller lignende.
Jeg har noget billigt Kina-pladeståls blik, Zwilling, Trident, Dick, SenJen og Tojiro.
Mine bedste (og fleste) knive er Tojiro 63 lags, men de er også klart de dyreste, SenJen var på tilbud sidst jeg var i HWL og tale med Benjamin (der er Jen i navnet).
Where there's smoke... There's laughter.

Emneforfatter
whoa
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 29. okt 2016, 19:57

Jeg har egentlig altid troet min zwilling kunne klare tæsk, men bladet er voldsomt chippet og tror det var efter en kylling.. Syntes bestemt jeg har brugt den til det før! Men kan godt være man skulle ønske sig en Tojiro i julegave! Nok bare ikke 63 lags! Så dyre gaver får jeg sku ikke :-P

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#10 » 29. okt 2016, 20:23

Jeg synes zwilling kan klare en del, men IMO er mack stærkere.
Where there's smoke... There's laughter.

JCL7000
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#11 » 29. okt 2016, 20:49

Jeg har en yaxell gou kokkekniv, den er simpelhen så lækker og helt utrolig skarp!
Derudover har jeg en samling knive fra Brugsen som jeg bruger til de lidt grovere ting.
Jeg drømmer om flere yaxell knive men der skal lige spares lidt op, men faktisk synes jeg den lille kokkekniv er utrolig alsidig!

Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#12 » 30. okt 2016, 11:58

Jeg har købt knive hos Nipponkitchen uden problemer. Fede priser og hurtig levering!

Emneforfatter
whoa
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#13 » 30. okt 2016, 16:07

JCL7000 skrev:Jeg har en yaxell gou kokkekniv, den er simpelhen så lækker og helt utrolig skarp!
Derudover har jeg en samling knive fra Brugsen som jeg bruger til de lidt grovere ting.
Jeg drømmer om flere yaxell knive men der skal lige spares lidt op, men faktisk synes jeg den lille kokkekniv er utrolig alsidig!

Ser også ud til at være en lækker kniv!

Emneforfatter
whoa
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#14 » 30. okt 2016, 16:08

Gauze skrev:Jeg har købt knive hos Nipponkitchen uden problemer. Fede priser og hurtig levering!

Fedt! Så kigger jeg nok lidt mere på dem ;-)

Brugeravatar

Ib M
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#15 » 30. okt 2016, 16:29

Husk at være opmærksom på at hårdtstålsklinger ikke egner sig til hårde fødevare (læs ben og frostvarer) samt hvilket strygestål der skal anvendes.

En god allround kniv er en kraftig smedet kokkekniv - derfra kan man så nørde ud i forskellig kniv og ståltyper der er designet til forskellige formål.

Ib M

ChristianWH
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#16 » 30. okt 2016, 17:12

Hvis man nu ikke har tid og viden til at slibe og ordne knivene alt for tit, udover med strygestål, som jeg heller ikke har forstand på.. Endnu..

Er der så en god kniv at starte med en lidt allround kniv, som selvfølgelig med tiden kan blive suppleret af flere, hvad skal man så gå efter i denne jungle?
Japanske knive er ret fine, men kræver vel en bestemt vedligeholdelse, hvor et strygestål ikke er nok?

Undskyld jeg smider et spørgsmål i en allerede oprettet tråd, men emnet er vel lidt det samme? Ellers slet den..!

Vh Christian.

Emneforfatter
whoa
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#17 » 30. okt 2016, 18:50

Ib M skrev:Husk at være opmærksom på at hårdtstålsklinger ikke egner sig til hårde fødevare (læs ben og frostvarer) samt hvilket strygestål der skal anvendes.

En god allround kniv er en kraftig smedet kokkekniv - derfra kan man så nørde ud i forskellig kniv og ståltyper der er designet til forskellige formål.

Ib M

Præcis! Derfor jeg syntes jeg vil ud og ha en lidt "bedre" kniv end dem jeg plejer bruge!

Emneforfatter
whoa
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#18 » 30. okt 2016, 18:51

ChristianWH skrev:Hvis man nu ikke har tid og viden til at slibe og ordne knivene alt for tit, udover med strygestål, som jeg heller ikke har forstand på.. Endnu..

Er der så en god kniv at starte med en lidt allround kniv, som selvfølgelig med tiden kan blive suppleret af flere, hvad skal man så gå efter i denne jungle?
Japanske knive er ret fine, men kræver vel en bestemt vedligeholdelse, hvor et strygestål ikke er nok?

Undskyld jeg smider et spørgsmål i en allerede oprettet tråd, men emnet er vel lidt det samme? Ellers slet den..!

Vh Christian.

Det er da helt i orden! Det var også for at få noget snak om knive! Altså zwilling har jeg været godt tilfreds med! Ellers Victorinox Fibrox får også ret gode anmeldelser specielt til prisen!

Emneforfatter
whoa
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#19 » 30. okt 2016, 20:42

Der er tilbud nu

Billede

ChristianWH
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#20 » 30. okt 2016, 21:12

Super. Hvor har du billedet fra?

Emneforfatter
whoa
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#21 » 30. okt 2016, 21:18

Ja okay den komprimerer så billedet noget, men kop og kande

mrechnagel
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#22 » 31. okt 2016, 00:27

Her kører vi på Zwilling og deres twin cuisine. De ligger godt i hånden og der er lidt gods i dem, hvilket passer mig godt.

Synes de klarer en del og er nemme at slibe op igen.

ChristianWH
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#23 » 31. okt 2016, 20:28

mrechnagel skrev:Her kører vi på Zwilling og deres twin cuisine. De ligger godt i hånden og der er lidt gods i dem, hvilket passer mig godt.

Synes de klarer en del og er nemme at slibe op igen.

Hvordan sliber du dem op, er det med strygestål?

mrechnagel
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#24 » 31. okt 2016, 21:43

Det er bare med strygestål. De er fra 2008 og blot brugt strygestål.

Men overvejer kraftigt at få dem slebet ordenligt op.

Emneforfatter
whoa
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#25 » 31. okt 2016, 22:02

Apropos knivslibning.. Så så jeg lige at inspiration har lavet samarbejde med H. W. Larsen

Fra 60 kromer

http://www.inspiration.dk/knivslibning

ChristianWH
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#26 » 1. nov 2016, 07:11

:-D Det er ikke helt dumt det samarbejde der..

Jeg har gennem mit arbejde mulighed for at få 4weber knive.... Er de noget værd? Kokkekniv, grøntsags kniv, filetkniv og urterne - er det noget billigt tysk skarpslebet stål der er bedre tjent som en hammer?

Emneforfatter
whoa
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#27 » 1. nov 2016, 09:15

Nej skal jeg også gøre brug af!
Altså jeg har et weber forskære sæt! Den er faktisk ret skarp, men syntes ikke grebet er så godt på dem.. Så bruger den ikke så tit! Men tror den er udmærket!

LaMancha
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#28 » 2. nov 2016, 08:42

Jeg bruger Zwilling Professional S, de er så billige på Amazon.de at man næsten ikke forstår det. Dejlige allround knive med hårdt skæfte og en god rand så hånden ikke glider.

De er super lette at holde skarpe med strygestål men næste investering er en slibesten - mest for sjov dog.

Så har jeg to hele billigt skrammel sæt jeg bruger til knogler og hårde emner og konen kan også bruge dem da de er døve som jeg ved ikke hvad :D

http://www.knivefrazwilling.dk/shop/pro ... -14c1.html
Using Tapatalk

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#29 » 4. dec 2016, 13:31

Inden man kaster en masse penge efter ønskekniven, her en lille påmindelse om, at slibningen er hemmelighed nr. 1 til den gode knivoplevelse https://youtu.be/7dFFEBnY0Bo
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#30 » 5. dec 2016, 07:20

Fed video og du har ret, dog vil jeg så sige, at har man en kniv af en vis kvalitet, så holder den så også skarp i meget længere tid. Jeg har en 37 lags Tojiro som er super skarp og en af mine ældre knive. Dog har jeg desværre været så naiv, og investeret i nogle Endeavour knive, som bare overhovedet ikke holder sig skarpe.
Klart sidste gang jeg køber knive efter specifikationer. Det kan godt anbefales at købe en god kniv, istedet for en, som papiret virker fed.

De endeavour bliver skiftet ud med en Tojiro i fremtiden, eller en anden god japansk kniv.

DWJ
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#31 » 5. dec 2016, 09:23

Her i hjemmet har pengene desværre ikke været til hverken 37 eller 68 lag stål. Vi kørte i lang tid på zwillings samle mærke knive, men fik hevet mig et godt tilbud hjem på en komplet serie fra Victorionox med rosentræ som vi hoppede på i stedet. Fornuftige knive, til en fornuftig pris. Holder sig pæne, og hvis man blot husker at holde dem ved lige ja så er de så skarpe som man ønsker sig.

Brugeravatar

sofus1981
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#32 » 5. dec 2016, 09:44

Jeg er nu meget glad for min endeavour big chopper den ligger godt i hånden og jeg har ikke noget problem med at holde den skarp, den får lige med mit sieger keramiske stål hver gang inden brug, og er blevet slebet 1 gang af HWl.
Kullager for www.westwoodfieldbbq.dk/ Afhentning 6623 Vorbasse,

Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#33 » 5. dec 2016, 09:57

Jeg har 3 Endeavour som er blevet slebet med keramisk stål og jeg må desværre erfarer, at de ikke kan holde skarpheden, som min Tojiro som har fået samme behandling.
Jeg har ikke fået dem slebet, men det er umiddelbart heller ikke min point her, da jeg kun kan erfarer, at den gode Tojiro holder skarpheden bedre og længere, selvom Endeavour på papiret, er en "bedre" knig :)

Brugeravatar

FSM
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#34 » 5. dec 2016, 17:17

Hvilke knive til hvad?
Her er lidt inspiration.

Min knivblok..pdf
(447.27 KiB) Downloadet 206 gange
Med venlig hilsen
Flemming
(Ingrid Bergman 1915-1982)

Thorborg
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#35 » 8. dec 2016, 20:16

Blot lige for at komme med inspiration til julegaver her.
HWL.dk har temmelig gode tilbud lige nu på mange kvalitetsknive.
Har selv lige købt en 31 cm Granton kniv med luftskær. Ikke fordi jeg havde et kæmpe behov for den, men fra inspiration fra mange af de amerikanske grill videoer på YouTube med feks bbq pit boys.
Resten af mit eget sortiment er Tojiro, global, Dick og zwilling.
God jul derude
God jul

Brugeravatar

jaknil
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#36 » 9. dec 2016, 17:29

2 Catcheside: 1 stk 24 cm damascus kokkekniv og en 30 cm forskærerkniv.
http://www.catchesidecutlery.com/

1 Haburn 24 cm kokkekniv.
http://www.haburnknives.com/

5 stk Shigefusa: 1 pety (lille kniv) på 165 mm + 1 yanagiba kitaji 24 cm (til at skære sushi) + 1 mioroshi deba kitaji 180 mm + 1 Nakiri (grøntsagskniv) 24 cm
http://www.japanesenaturalstones.com/shigefusa-kato/

3 stk Kato.
http://www.japanesenaturalstones.com/shigefusa-kato/

4 stk Toyama.
http://www.japanesenaturalstones.com/toyama-noborikoi/

Zwilling Kramer 52100, 24 cm
http://www.surlatable.com/product/PRO-1 ... A+Henckels

Tsukasa Hinoura, damascus, 21 cm kokkekniv
https://knifewear.com/collections/hinoura-river-jump

1 stk Munetoshi, 24 cm kokkekniv.
http://www.japanesenaturalstones.com/mu ... uto-240mm/

Herudover omkring 15 stk Global-knive, 6 stk F. Dick, og lidt af det løse.
Primo Oval XL
Auplex Mini
Auplex XL
Hjemmebygget `kamado´ style pottegrill
Stor jernmonster til de store begivenheder
Weber Q300

Emneforfatter
whoa
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#37 » 10. dec 2016, 22:49

Ordentligt lækker samling jaknil!!

Er der nogle der kender Yaxell Ran knivene?

[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161210/8facda2d7e09f314c235ad2bdfee861f.jpg[/img]

Søren T.
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#38 » 11. dec 2016, 00:03

Hopper lige med i spørgehjørnet hvis det er ok..
Er der nogen som har erfaring med zwilling miyabi x Thomas Herman knivene?

JCL7000
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#39 » 12. dec 2016, 18:17

Whoa

Jeg har den lille kokkekniv i gou101 serien, og den er super lækker! Holder sig skarp længe og ligger fantastisk i min hånd!

Hvertfald ikke den sidste yaxell jeg køber ;)

Så mon ikke også Ran er helt okay :D
De har jo vundet mange priser!

Emneforfatter
whoa
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#40 » 12. dec 2016, 18:22

De ser lækre ud ihvertfald! Umiddelbart også et godt stort greb, så tror sku jeg skal ønske mig lidt penge til jul og så købe den 20cm kokkekniv! Kan faktisk se den er på bud til under 1000..

http://www.koekkenmagasinet.dk/yaxell-r ... 20-cm.html

En anden ting..
http://www.koekkenmagasinet.dk/yaxell-r ... -sort.html

Syntes man hører så meget negativt om slibere som dem.. Men når sådan et "kvalitets" mærke laver en i den serie? Kan det så være helt skidt?

Edit: noget helt 3. Til hårde knive som den, skal man vel bruge et keramisk strygestål? Har kun et gammelt billigt almindeligt jeg købte da jeg flyttede hjemmefra for 15+ år siden :-D

JCL7000
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#41 » 12. dec 2016, 18:28

Jeg har den vådsliber yaxell har lavet til Gou serien. Den bruger jeg ca. En gang om måneden og kniven får ca. 10 træk på hver side, så er den super skarp igen :)

Brugeravatar

jaknil
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#42 » 15. dec 2016, 21:43

Du kan også overveje denne:
http://www.japanesenaturalstones.com/mu ... uto-210mm/
Der er 15% lige nu. Og det sker ellers ikke sådan lige.

Den er måske ikke så "flash" at se på, men den er håndsmedet af en af de dygtige smede i Japan.
Ikke en der kommer ud fra en fabrik som en samlevare.
Den skærer fantastisk.
Jeg har den i 24 cm version, som du er velkommen til at prøve, hvis du er i nærheden.

Et "gammeldags" strygestål sliber egentlig ikke kniven, men retter blot æg´en op.
Et keramisk sliber let, og et diamant strygestål sliber mere.
Så hvis du køber en af de nævnte knive, og fx et keramisk stygestål kan du slibe det let engang imellem, og imellem disse slibninger, blot rette ægen op efter hver brug med kniven, eller fx hver uge.
Så kan du evt få den slebet en gang om året for at få den tilbage til "basic".

Der er mange ting der afgør, hvor ofte du skal bruge disse, fx hvordan du bruger kniven. Rammer den fx knogle.
Eller trækker du den sideværs hen ad brædet for lige at skubbe de hakkede grøntsager ned i gryden?
Hvilket skærebrædt bruger du? (bambus gør dine knive sløve meget hurtigt)
De bedste er "end grain" brædder.

whoa skrev:De ser lækre ud ihvertfald! Umiddelbart også et godt stort greb, så tror sku jeg skal ønske mig lidt penge til jul og så købe den 20cm kokkekniv! Kan faktisk se den er på bud til under 1000..

En anden ting..

Syntes man hører så meget negativt om slibere som dem.. Men når sådan et "kvalitets" mærke laver en i den serie? Kan det så være helt skidt?

Edit: noget helt 3. Til hårde knive som den, skal man vel bruge et keramisk strygestål? Har kun et gammelt billigt almindeligt jeg købte da jeg flyttede hjemmefra for 15+ år siden :-D
Primo Oval XL
Auplex Mini
Auplex XL
Hjemmebygget `kamado´ style pottegrill
Stor jernmonster til de store begivenheder
Weber Q300

Emneforfatter
whoa
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#43 » 16. dec 2016, 09:19

jaknil skrev:Du kan også overveje denne:
http://www.japanesenaturalstones.com/mu ... uto-210mm/
Der er 15% lige nu. Og det sker ellers ikke sådan lige.

Den er måske ikke så "flash" at se på, men den er håndsmedet af en af de dygtige smede i Japan.
Ikke en der kommer ud fra en fabrik som en samlevare.
Den skærer fantastisk.
Jeg har den i 24 cm version, som du er velkommen til at prøve, hvis du er i nærheden.

Et "gammeldags" strygestål sliber egentlig ikke kniven, men retter blot æg´en op.
Et keramisk sliber let, og et diamant strygestål sliber mere.
Så hvis du køber en af de nævnte knive, og fx et keramisk stygestål kan du slibe det let engang imellem, og imellem disse slibninger, blot rette ægen op efter hver brug med kniven, eller fx hver uge.
Så kan du evt få den slebet en gang om året for at få den tilbage til "basic".

Der er mange ting der afgør, hvor ofte du skal bruge disse, fx hvordan du bruger kniven. Rammer den fx knogle.
Eller trækker du den sideværs hen ad brædet for lige at skubbe de hakkede grøntsager ned i gryden?
Hvilket skærebrædt bruger du? (bambus gør dine knive sløve meget hurtigt)
De bedste er "end grain" brædder.

[quote="whoa"]De ser lækre ud ihvertfald! Umiddelbart også et godt stort greb, så tror sku jeg skal ønske mig lidt penge til jul og så købe den 20cm kokkekniv! Kan faktisk se den er på bud til under 1000..

En anden ting..

[/quote]
Ser bestemt også interessant ud! Og tænker bestemt også det er en bedre kniv, men må indrømme det med at den kan ruste.. Man kan jo snildt ende med noget god mad og rødvin og så er rengøring af knivene ikke lige højeste prioritet ;-)

Men der er unægteligt noget federe ved en håndlavet! Sad også og lurede noget på billederne!

Nej ved godt det med strygestål og har indtil videre "slebet" med en lille Fiskars sliber jeg købte da jeg var i Irak for 10-12 år siden, og den gør det stadig udmærket.. Men tænker da man skulle have et keramisk engang!

Tak for tilbudet med kniven men der er halvanden times kørsel herfra så kommer ikke så tit i det område :-) desværre..

Mine skære brætter er fra epicurean, som skulle være gode mod knivs æggen, og så fra Trip trap! men bruger altid kniv ryggen til at flytte grøntsager osv :-D

Emneforfatter
whoa
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#44 » 17. dec 2016, 12:26

Nå Bahne havde sku lige 20% på køkken ting, så købte en Yaxell Ran kniv! Umiddelbart en lækker kniv!

Billede[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161217/a923be988055c4e9f7a55193b6872664.jpg[/img]

Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#45 » 26. dec 2016, 07:46

Nogen der har erfaring med Yu Kurosaki's knive? Lækre ser de i hvert fald ud. Især R2 serien :)

tømreren76
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#46 » 26. dec 2016, 09:18

A

Sendt fra min Nexus 6P med Tapatalk

danishfoodie
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#47 » 26. dec 2016, 12:46

whoa skrev:
Gauze skrev:Jeg har nogle Tojiro knive og Endeavour. Jeg er dog ikke super tilfreds med Endeavour. De holder ikke skarpheden og generelt for dyr til prisen. Ikke at Tojiro ikke er dyrt, men jeg syntes personligt man får langt mere kniv for pengene.

Okay, fandt faktisk en side fra England med Tojiro, så er prisen jo ganske fin! (mener det er en side jeg har fundet herinde)

http://www.nipponkitchen.com/acatalog/T ... Range.html

Yes, jeg har postet et link til dem. Jeg har købt mine tojiro knive derinde i 2010 og har intet at udsætte på dem.

Har dog ikke handlet med butikken siden.
Weber q120 m rotisserie, ODC Ascona, smokey joe.

Sous vide supreme.

John Sahl
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#48 » 14. jan 2017, 23:10

Jeg har købt lidt Tojiro knive der som kom tidligere på ugen, men nu synes jeg at jeg mangler en fornuftig opbevaring til dem, så hvad bruger i andre til det?

Lurer umiddelbart på Tojiros egen Magnetic Knife Stand, men har svært ved at finde den til salg nogen steder.
John Sahl
www.Autohenter.dk - Din importkonsulent..!

Emneforfatter
whoa
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#49 » 14. jan 2017, 23:30

Er du tilfreds med knivene så? Købt fra den side i UK eller hvad?

Jeg har en trip trap blok jeg har haft i mange år (ikke mit billede)

Billede

Men der er nu nogle fede nogen derude! Feks den her med magneter fra Wüsthof
Billede

Men man kunne jo også lave sin egen kniv magnet
https://turekaaber.wordpress.com/magnetisk-knivholder/

John Sahl
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#50 » 15. jan 2017, 00:41

Knivene er skide lækre og jeg er meget tilfreds med dem indtil videre ;)

Jeg er blevet lidt forelsket i denne holder her: https://mygoodknife.com/en/shop/bisbell ... ck-ii-red/
John Sahl
www.Autohenter.dk - Din importkonsulent..!

Tilbage til "Snik snak"