Sous vide Culotte

Ordet er frit... Dette er Grillguru.dk's "rodekasse" med emner om alt mellem himmel og jord.

Emneforfatter
Kennethdk1
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Sous vide Culotte

Indlæg#1 » 7. jun 2016, 23:32

Jeg skal for første gang prøve mig med Sous Vide. Jeg skal grille ca 10 kg i alt, og vil høre om det har nogen påvirkning på tiden i forhold til hvis jeg kun skulle lave en enkelt culotte? Jeg har erhvervet mig en Anova til opgaven, og har forstillet mig ca 7 timer i vandbad ved 55 grader og der efter på en glohed grill.

Jeg har erfaring fra gasgrillen at stegetiden er den sammen om jeg griller lidt eller meget.

På forhånd tak.

styrmand
Grillguru mester
Grillguru mester

Re: Sous vide Culotte

Indlæg#2 » 8. jun 2016, 16:13

Jeg plejer at give dem 10 timer ved 56 grader
Henrik

Brugeravatar

BertramGT
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#3 » 9. jun 2016, 12:47

Jeg er enig i de 7 timer ved 55 grader.
Lars - KCBS Certified BBQ Judge

Weber OTP 57 - Weber Smokey Joe Gold - Weber Go-Anywhere - Big Green Egg Large - Pizzeria Pronto

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#4 » 9. jun 2016, 14:56

Hvis det er en god Culotte, synes jeg det er synd at bade den. Den bliver super, super, super med interval stegning.
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#5 » 9. jun 2016, 15:01

Treblach skrev:Hvis det er en god Culotte, synes jeg det er synd at bade den. Den bliver super, super, super med interval stegning.

https://henrikjbrandt.wordpress.com/201 ... este-gang/
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Stef
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 12. jun 2016, 22:30

Treblach skrev:
Treblach skrev:Hvis det er en god Culotte, synes jeg det er synd at bade den. Den bliver super, super, super med interval stegning.

https://henrikjbrandt.wordpress.com/201 ... este-gang/

Der kan jeg kun tilslutte mig. Det bliver perfekt hver gang. Eneste minus er at krølfedtet ikke er sprødt efter hviletiden. Men så kan man bare lige give den 1 min eller to på grillen efter hvilen. Meenn, det er jo ikke sousvide som trådstarter efterspørger. :spiderman:
Stefan

Primo oval xl

Tilbage til "Snik snak"