Morsø forno.

Ordet er frit... Dette er Grillguru.dk's "rodekasse" med emner om alt mellem himmel og jord.

Emneforfatter
Kredetiger
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Morsø forno.

Indlæg#1 » 12. apr 2016, 20:33

Hej, jeg overvejer at kæbe den store Morsø forno.
Er der nogen der har erfaring med denne?
Ruster den? Eller er der andre ting jeg bør vide?
På forhånd tak

Springer
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Re: Morsø forno.

Indlæg#2 » 13. apr 2016, 08:56

Hej, og velkommen til.

Jeg ønsker mig den også.
Hvis den bliver behandlet med madlavnings olie skulle den ikke ruste.
Se evt manualen her:
http://www.pejsen.com/files/Billeder/ha ... manual.pdf

Edit:
Der skulle være kommet en model med en anden couating / maling hvis det ikke skulle være nødvendigt at behandle den.
Primo LG300 i Primo stålbord
OutdoorChef Ascona
LH forhøjerring
Fredstone
rosiserie
Auplex 13"

Brugeravatar

KennC
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#3 » 13. apr 2016, 10:01

Hej købte én da de lige var kommet på markedet. Havde store problemer med rust og afskalning, og har fået den ombyttet to gange.

Til sidst blev jeg enig med Morsø om at vente til foråret 2015 med at få den byttet 3. gang, da de havde erkendt et produktionsproblem og skiftet til en ny coating, som skulle kunne holde.

Fik derfor en ny model med ny coating i foråret 2015 og den er der ingen problemer med. Ligeledes kan nævnes, at Morsø har byttet med et smil hver gang og også kvit og frit sendt og afhentet på min adresse.

Jeg kan varmt anbefale en Forno, særligt som hygge-pejs på terrassen.
Mvh Kenn

Weber Summit E-670
Primo Oval XL
Big Green Egg Mini
Big Green Egg MiniMax
Big Green Egg Large
Big Green Egg XL

Emneforfatter
Kredetiger
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#4 » 13. apr 2016, 10:30

KennC skrev:Hej købte én da de lige var kommet på markedet. Havde store problemer med rust og afskalning, og har fået den ombyttet to gange.

Til sidst blev jeg enig med Morsø om at vente til foråret 2015 med at få den byttet 3. gang, da de havde erkendt et produktionsproblem og skiftet til en ny coating, som skulle kunne holde.

Fik derfor en ny model med ny coating i foråret 2015 og den er der ingen problemer med. Ligeledes kan nævnes, at Morsø har byttet med et smil hver gang og også kvit og frit sendt og afhentet på min adresse.

Jeg kan varmt anbefale en Forno, særligt som hygge-pejs på terrassen.

Det lyder yderst positivt.
Jeg vil primært bruge den til at bage pizza og som "terrasse varmer"

Har du sådan et regnslag på, eller kører du den ind, når du ikke bruger den?

Brugeravatar

KennC
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#5 » 13. apr 2016, 11:02

Jeg har et cover på. Fungerer fint.
Mvh Kenn

Weber Summit E-670
Primo Oval XL
Big Green Egg Mini
Big Green Egg MiniMax
Big Green Egg Large
Big Green Egg XL

Lars8000
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 13. apr 2016, 14:10

Fik en Forno for 3 uger siden og hvor er den bare lækker. Bager de lækreste pizzaer og brød og så fungere den perfekt som "terrassevarmer" Har det lille bord på hjul, så efter pizza, bliver der ofte lidt smidt lidt mere pind på og så triller jeg den hen foran terrassedøren og så kan vi sidde indenfor og have lidt "pejs"
Kan kun anbefale den 100%[THUMBS UP SIGN]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Emneforfatter
Kredetiger
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#7 » 13. apr 2016, 15:23

Lars8000 skrev:Fik en Forno for 3 uger siden og hvor er den bare lækker. Bager de lækreste pizzaer og brød og så fungere den perfekt som "terrassevarmer" Har det lille bord på hjul, så efter pizza, bliver der ofte lidt smidt lidt mere pind på og så triller jeg den hen foran terrassedøren og så kan vi sidde indenfor og have lidt "pejs"

Fedt Lars.
Jeg må afsted efter en.
Har du købt set orginale bord? Eller lavet noget selv?

Lars8000
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 13. apr 2016, 18:17

Kredetiger skrev:[quote="Lars8000"]Fik en Forno for 3 uger siden og hvor er den bare lækker. Bager de lækreste pizzaer og brød og så fungere den perfekt som "terrassevarmer" Har det lille bord på hjul, så efter pizza, bliver der ofte lidt smidt lidt mere pind på og så triller jeg den hen foran terrassedøren og så kan vi sidde indenfor og have lidt "pejs"

Fedt Lars.
Jeg må afsted efter en.
Har du købt set orginale bord? Eller lavet noget selv?[/quote]

Du fortryder det ikke.
Vi bruger den rigtig ofte. Selv når det regner, så er der bål i den. Vi sidder lige under halvtaget og den står lige uden for halvtaget. Så kan man sidde ude og nyde en øl eller et glas vin foran bålet selv i regnvejr [WINKING FACE]
Jeg har det lille originale bord. Virkelig kvalitet og nemt at rulle frem og tilbage (især efter Morsø begyndte at sætte større hjul på? Ville gerne have haft det store bord, men pladsen er lidt trangt på terrassen. Men super super tilfreds både med forno og bord.
Ret sikker på du ikke vil fortryde købet. Og at den samtidig også pynter rigtig meget på terrassen, gør jo heller ikke noget[WINKING FACE]

Brugeravatar

BertramGT
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#9 » 13. apr 2016, 21:22

Jeg har haft en og har aldrig fortrudt at jeg solgte den igen.

Den ser flot ud og det er den eneste positive oplevelse jeg havde med den i den tid jeg havde den. Måske opgav jeg den for hurtigt, men det lykkedes aldrig for mig at lave nogle pizzaer på den som jeg var tilfreds med.
Lars - KCBS Certified BBQ Judge

Weber OTP 57 - Weber Smokey Joe Gold - Weber Go-Anywhere - Big Green Egg Large - Pizzeria Pronto

Emneforfatter
Kredetiger
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#10 » 17. apr 2016, 16:01

Nu er ovnen købt, men hvad for noget træ er bedst?

Brugeravatar

KennC
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#11 » 19. apr 2016, 13:14

Det er nok en smagssag. Jeg bruger birketræ, da det er meget velgenet til pejse, af den årsag at træet ikke "springer". På den måde undgår man aske i pizzaen og gløder der springer ud af ovnen. Brændværdien er også fin, men dog ikke helt på højde med ask, eg, osv.
Mvh Kenn

Weber Summit E-670
Primo Oval XL
Big Green Egg Mini
Big Green Egg MiniMax
Big Green Egg Large
Big Green Egg XL

Tilbage til "Snik snak"