Pizzagrej!

Ordet er frit... Dette er Grillguru.dk's "rodekasse" med emner om alt mellem himmel og jord.

Emneforfatter
Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Pizzagrej!

Indlæg#1 » 3. mar 2016, 12:57

Så venner, nu går det stærkt...

Jeg er ude efter den perfekt pizzaspade. Jeg har en spade fra Fredstone, men jeg er ikke tilfreds med spaden, i og med, at der er vinkel på håndtaget, så spaden ikke er helt vandret. Ikke en optimal løsning.
Spaden jeg søger skal være 100% vandret og af god og høj kvalitet. Spaden skal være af metal og må egentlig gerne have et håndtag i træ.

Grillbutikken har lidt forskelligt som egentlig siger fornuftig ud, men jeg vil gerne have nogle meninger, før jeg bestiller en ny :)

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Re: Pizzagrej!

Indlæg#2 » 3. mar 2016, 13:50

Hvis du henvender til Fred fra fredstone er jeg overbevist om at han laver en pizzaspade der er helt vandret eller i den vinkel du ønsker. Jeg har selv en pizzaspade fra Fredstone og er meget tilfreds med den, har selv i en skruestik rettet den lidt ud så vinklen er mellem det leverede og vandret, det er for mig det optimale.

.
Torp Hedehusene

Emneforfatter
Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 3. mar 2016, 14:16

Der er flere ting ved Fred's spade jeg ikke bryder mig om. Vinklen er dog det største irritationsmoment, dog synes jeg også, at selve pladen er en kraftigere og tykkere type plade.

Nogle med erfaringer omkring grillbutikkens spader?

loenborg
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 3. mar 2016, 16:58

Den jeg har er meget lig den Fred har, måske med kun det halve i vinkel mellem skaft og blad. Den er 90 cm lang total, og bladet er 30 cm bredt, men noget mere afrundet end på Freds. Den er købt i Dagrofa..
Jeg er godt tilfreds med den

Emneforfatter
Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 3. mar 2016, 17:15

En pizzaspade skal i mine øjne ikke have nogen vinkel. Det gør det sværere at "slide" pizza'en af spaden. Kig på den lokale pizzasmed, ingen af deres spader er vinklet. Jeg er dog klar over, at deres ovne er i en anden højde, men det ændrer stadig ikke på det faktum, at man får en virkelig dum arbejdsstilling, når man skal vippe en pizza af en vinklet spade... Eller er jeg den eneste der kan se problematikken? :)

bskaarup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 3. mar 2016, 17:16

Jeg har den fra grillbutikken. Den er god og stabil.

loenborg
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 3. mar 2016, 18:36

Gauze skrev:En pizzaspade skal i mine øjne ikke have nogen vinkel. Det gør det sværere at "slide" pizza'en af spaden. Kig på den lokale pizzasmed, ingen af deres spader er vinklet. Jeg er dog klar over, at deres ovne er i en anden højde, men det ændrer stadig ikke på det faktum, at man får en virkelig dum arbejdsstilling, når man skal vippe en pizza af en vinklet spade... Eller er jeg den eneste der kan se problematikken? :)

Hej Gauze. Jeg tror til dels det har noget med højen på en proff pizzaovn, Det har også noget at gøre med dybden. I et pizzeria er ovnen jo gerne 1 mtr dyb, og ovnrummet ikke særlig højt + at ovnlågen sidder ret højt oppe. Der ville man slet ikke kunne komme til med en vinklet spade.
Når jeg laver pizza på kamadoen, er jeg jo ikke begrænset af det lave ovnrum og overfladen hvor pizzaen skal skovles væk fra er meget længere nede. Jeg tror at jeg ville betragte det som en akavet arbejdsstilling, hvis ikke skaftet var vinklet lidt i forhold til bladet.
VH
Jens

Emneforfatter
Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 3. mar 2016, 19:06

Det er fin betragtning og faktisk ikke noget jeg har tænkt over. Tak for det.

Normalt, når jeg skovler pizza'er på grillen, er det i næsten lodret arm, for at få det bedste "slide" og for at gøre det nemmere at styre. Det synes jeg ikke er så nemt med den vinklede pind. Følingen synes jeg forsvinder, når man har et vinkel at tage hensyn til.

Der er ikke andet for, at jeg lige må afprøve en vandret spade.

steffens
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#9 » 3. mar 2016, 19:51

Jeg har præcis samme problem som dig, og blev ikke rigtig glad for den fra fredston, jeg fandt ved en tilfældighed et par spader på dba, to i træ og to i alu, og jeg skal da lig love for at det gjorde en forskel for mig de spader i træ er virkelig helt geniale til at skovle pizzaen fra bordet over på grillen, samt at når jeg anvender en træ spade til at lægge pizzaen i grillen og alu spade til at tage den af igen, har jeg aldrig problemer med fugt på spaden, når jeg skal skovle en ny pizza på grillen, har faktis et par spader i overskud hvis det kunne have Nogens intresse.
Vedhæftede filer
image.jpg
Spaden jeg bruger til at ligge pizzaen på grillen med

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#10 » 3. mar 2016, 20:04

Det kunne jeg godt være i interesseret i. Det giver god mening at have 2.
Og ja ,de skal være helt lige uden vinkel på.
Where there's smoke... There's laughter.
http://bbqvikings.dk

steffens
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#11 » 3. mar 2016, 20:31

Det vil da være super, den står bare og fylder her hos mig.

Brugeravatar

hoffer
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#12 » 4. mar 2016, 01:24

steffens skrev:Det vil da være super, den står bare og fylder her hos mig.

hej , kunne også være interesseret i en hvis du har flere :-)
Hoffer
2670 Greve

Weber Summit S-670
Pizzaria Pronto Pizza grill
Weber OTG 57

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#13 » 4. mar 2016, 06:05

Kan du lokkes til at sende? - for Nordjylland ligger lidt langt væk fra Amager.
Der ser ud til at være flere interesserede. så måske skulle du starte en anden tråd med en budrunde hvor der er billeder af de 2 spader.
Where there's smoke... There's laughter.
http://bbqvikings.dk

Emneforfatter
Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#14 » 4. mar 2016, 09:36

steffens skrev:Jeg har præcis samme problem som dig, og blev ikke rigtig glad for den fra fredston, jeg fandt ved en tilfældighed et par spader på dba, to i træ og to i alu, og jeg skal da lig love for at det gjorde en forskel for mig de spader i træ er virkelig helt geniale til at skovle pizzaen fra bordet over på grillen, samt at når jeg anvender en træ spade til at lægge pizzaen i grillen og alu spade til at tage den af igen, har jeg aldrig problemer med fugt på spaden, når jeg skal skovle en ny pizza på grillen, har faktis et par spader i overskud hvis det kunne have Nogens intresse.

Tak!

Som jeg forstår det, så mener du, at en god træspade er bedre, når spaden skal skovles ind i grill/ovn osv og alu når den skal ud? Alu giver i hvert fald den fordel, at den er langt tyndere end en træspade.

Måske jeg også bør investere i både en alu og en træspade? :) Hvor køber jeg en god træspade?

Emneforfatter
Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#15 » 4. mar 2016, 09:55

Jeg er lige faldet over dette mærke: http://www.pizzaspade.com/

De bliver lavet i Sverige og egentlig virker det til at være en fed kvalitet. De fåes i mange forskellige størrelser, så hvis vi evt. kan lave noget fælleskøb? :D ? Så er jeg i hvert fald på og ellers må jeg bløde de ca. 650kr den ellers koster ;(

steffens
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#16 » 4. mar 2016, 19:24

Ja kan nok sende den. Har desværre kun en træspade i overskud men har et par andre som jeg vil lave en tråd til.
Ja jeg syndes at en træspade er helt kanon til at skovle pizzaen på grillen med, og så slipper man også for at skulle tørre spaden af for kondens, efter man har skovlet en pizza af grillen.

elkoger
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#17 » 2. sep 2021, 08:18

Pizzaspaderne fra pizzaspade kan købes her: https://gastroudstyr.dk/tilbehor/pizzaspade

Dog kun i en 30cm version, du skal også være obs på at en pizzaspade i træ hurtigere går i stykker end en spade i metal

CP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#18 » 5. sep 2021, 20:17

Tråden er 5-6 år gammel, men derfor kan linket måske godt bruges alligevel

Tilbage til "Snik snak"