Pålægsmaskine?

Ordet er frit... Dette er Grillguru.dk's "rodekasse" med emner om alt mellem himmel og jord.

Emneforfatter
John Sahl
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Pålægsmaskine?

Indlæg#1 » 28. dec 2015, 00:32

Hejsa,

Jeg er lidt træt af at der ofte går kød til spilde, når vi laver stege/større stykker kød.

Så overvejer kraftigt at finde mig en pålægsmaskine. Har selvfølgelig kigget på de små som kan slås sammen og sættes væk, men føler nok mere for en af de større og kraftigere modeller som kan klare lidt mere.

Jeg lurer mest på Bosch MAS9101N og Graef Classic 185, så er der nogen der har erfaring med dem?
John Sahl
www.Autohenter.dk - Din importkonsulent..!

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Re: Pålægsmaskine?

Indlæg#2 » 28. dec 2015, 07:48

Jeg har en Bosch MAS9101N og har haft den i over 15 år. Bruger den til brød og pålæg. Den kører upåklageligt og er rimelig nem at gøre ren. Jeg ville give den 4 stjerner ud af fem
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Emneforfatter
John Sahl
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#3 » 29. dec 2015, 16:17

Tak, jeg vidste slet ikke at modellen var så gammel, men det må jo være et kvalitetsmærke i sig selv ;)
John Sahl
www.Autohenter.dk - Din importkonsulent..!

Botnakken
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 30. dec 2015, 12:27

Hvis du ikke skal kunne stille den pakket sammen i skabet, så var det måske værd at overveje en med en klinge i stedet for tænder. Med et rigtigt skær i stedet for tænder, kan den skære meget tyndt, uden at flå det i stykker som den skærer.

Hvis du nøjes med en med en klinge på under 25cm, burde du kunne få en hjem fra Italien for ca. 1000 mere.

F.eks. http://www.ebay.de/itm/Affettatrice-Dom ... 3ab777219b

Ca. 2200 inkl. levering - 195mm klinge, men motoren er så også kun på 110W

Der findes flere i Italien som sælger via eBay. Jeg købte selv en "slagtermodel" for nogle år siden, med monteret sliber og 30cm klinge, 25Kg dødvægt -ingen problemer

Fruen hadede den i starten, fordi den var stor, men elsker den i dag, da den skærer gennem alt i papirs tynde skiver.
/Anders
Alle har ret til 2 fede køkkener.....
.... og et grill køkken

Primo Oval XL, Auplex mini kamado, CB T-47GS
Støbejerns riste og plader/pander samt andet gammel jern
Rygeovn, bålsted o.m.a.

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#5 » 30. dec 2015, 13:20

Det er helt korrekt at en glat klinge skærer et renere snit. Min er også slebet glat og jeg vedligeholder den med spidsen af et strygestål. Har ingen problemer med at skære pålæg under 1mm, men hvad kan man bruge det til.
Men når dét kommer til kvaliteten af maskine, vinder den italienske uden tvivl.
Den anden Graef du nævner, går også for at være af god kvalitet.
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Horneguldager
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#6 » 1. jan 2016, 15:36

Jeg købte en gammel slagter udgave til 400kr som fungerer perfekt selvom den er gammel har den stående i vores kælder har set Idag i guloggratis en til 600kr så det var måske en mulighed

Tilbage til "Snik snak"