Min bedste nye madrelaterede dims/opdagelse - 2013 edition

Ordet er frit... Dette er Grillguru.dk's "rodekasse" med emner om alt mellem himmel og jord.

Emneforfatter
JakobL
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Min bedste nye madrelaterede dims/opdagelse - 2013 edition

Indlæg#1 » 25. nov 2013, 21:47

Bagestålet - uden sammenligning. http://www.grillguru.dk/forum/viewtopic.php?f=131&t=26245
Giver mange nye muligheder i ovnen, udover perfekte 3 minutters pizzaer og bedre opbagning og bund på både brød og kager.
En super investering - jeg går ALDRIG tilbage til bagestenen i ovnen igen :-)

Dernæst bageenzymer http://grillklubben.dk/forum/viewtopic.php?f=54&t=2706&sid=4bd4e172dadc7cbfb38e99baf34f8d88
Gør brøddejen meget mere smidig og medgørlig, giver større og mere luftigt brød med en mere knasende skorpe. Alle pengene værd.
Alt brød her i huset bages nu med tilsatte enzymer .. lyder lidt industriagtigt, men man bestemmer jo stadig selv de øvrige ingredienser :-)

Kom med dit bud, og lad os alle blive inspireret.

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Re: Min bedste nye madrelaterede dims/opdagelse - 2013 editi

Indlæg#2 » 25. nov 2013, 22:25

Lyder som et par gode ting :-)

Min 1. plads er af en lidt anden kaliber - ja faktisk er det slet ikke sikkert at den burde komme med her, men det er...

Ølandshvede... hold da op et lækkert produkt, super smag, nemt at bruge, når man har hørt historien bag det og så holde brødet sig bare frisk og lækkert læææænge, jeg bagte en portion i fredags og skal helt sikkert have et par boller i morgen til morgenmad...

Ellers er min største nyerhvervelse mine KAMADOER! mere kan der vist ikke siges :-)

men nu må vi jo se... der er stadig tid tilbage i 2013, måske, der lige kan komme en lille ting mere :-)

/Michael
/Michael

- if possible - BBQ it!

*** Har kul fra Traekul.dk på lager - udlevering efter aftale ***

Koontz
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#3 » 26. nov 2013, 07:00

Eftersom det er et grillforum, havde det så ikke været bedre med noget grillrelateret;-)

Har det bagestål været prøvet af i en grill?
/Koontz

tummes
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#4 » 26. nov 2013, 08:35

Koontz skrev:Eftersom det er et grillforum, havde det så ikke været bedre med noget grillrelateret;-)

Det er jo ikke rigtig det der bliver spurgt om i overskriften, desuden har jeg da set en tråd eller to hvor der er nogen der bruger mel herinde ;-)

Koontz
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#5 » 26. nov 2013, 09:34

tummes skrev:
Koontz skrev:Eftersom det er et grillforum, havde det så ikke været bedre med noget grillrelateret;-)

Det er jo ikke rigtig det der bliver spurgt om i overskriften, desuden har jeg da set en tråd eller to hvor der er nogen der bruger mel herinde ;-)

Ja. Og vi bager det i grillen!

Forstår du ikke mit spørgsmål?
/Koontz

Brugeravatar

Frederik S
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 26. nov 2013, 21:59

Det er faktisk et godt spørgsmål er der ingen der har prøvet den i grillen

Brugeravatar

SpiceNørd
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 26. nov 2013, 22:02

Rolig nu. Der er da heller ikke meget grill over sousvide, der jo også fylder en i dette forum.
[smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]
Der er vel ingen grund til at fare hårdt på.
Hvis det ikke er ok, har vi jo nogle administratorer, der kan sige fra.
/Jørgen
KCBS certified BBQ judge

Brugeravatar

B|aze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 26. nov 2013, 22:17

Hørt! :-?

Brugeravatar

Frederik S
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 26. nov 2013, 23:12

Jeg tror nu også at det kun var ment godt og at der kun blev spurt til om der var nogen der havde prøvet at bruge den i grillen, sådan opfatter jeg det og ikke som brok men anelse ironisk.

Koontz
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#10 » 27. nov 2013, 07:03

Frederik S skrev:Jeg tror nu også at det kun var ment godt og at der kun blev spurt til om der var nogen der havde prøvet at bruge den i grillen, sådan opfatter jeg det og ikke som brok men anelse ironisk.

+1
/Koontz

Brugeravatar

topgun
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#11 » 27. nov 2013, 07:15

Bagestål bruges ved at lægge det øverst i ovnen og så tænde grill elementet for fuld drøn.
Når det er gennemvarmet afbages pizzaerne så på stålet under grill elementen og pointen er så at man har ens top og bund varme.

Jeg tror ikke det vil virke i en grill, da der ikke er nok topvarme.

Se mere her ved Modernist Cuisine (der vist har opfundet teknikken, ud over at have lavet bedste gourmet kogebog)

PS. Emnet her er lagt under "andre interesser", der står alle frit for i deres profil at slå områder fra. Jeg ser f.eks. ingen indlæg omkring brygning, da det ikke interesserer mig. Men grillguru er vokset meget siden det blev startet og tro mig, guruen og holger skal nok tage hånd om det hvis ting skrider for meget.
Brug filtrerings funktionen hvis i ikke gider se emner, så kan vi undgå flere af disse off topic diskutioner.
Michael
Low and slow, are the way to go. Sousvide Rocks...
Weber 57cm OTG (2001)
Weber Q120 (2007)
Kamado Oval Junior (2010-2012)
Weber Summit S-470 (2012)

Koontz
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#12 » 27. nov 2013, 07:25

topgun skrev:Bagestål bruges ved at lægge det øverst i ovnen og så tænde grill elementet for fuld drøn.
Når det er gennemvarmet afbages pizzaerne så på stålet under grill elementen og pointen er så at man har ens top og bund varme.

Jeg tror ikke det vil virke i en grill, da der ikke er nok topvarme.

Se mere her ved Modernist Cuisine (der vist har opfundet teknikken, ud over at have lavet bedste gourmet kogebog)

PS. Emnet her er lagt under "andre interesser", der står alle frit for i deres profil at slå områder fra. Jeg ser f.eks. ingen indlæg omkring brygning, da det ikke interesserer mig. Men grillguru er vokset meget siden det blev startet og tro mig, guruen og holger skal nok tage hånd om det hvis ting skrider for meget.
Brug filtrerings funktionen hvis i ikke gider se emner, så kan vi undgå flere af disse off topic diskutioner.

Syntes egentlig selv at det var 2 meget simple spørgsmål jeg stillede!

forstår ikke hvorfor de bliver taget negativt.

Men tak for svar ang. Bagestålet.
/Koontz

Tilbage til "Snik snak"