Pulled pork på kasse ( supermarked)

Ordet er frit... Dette er Grillguru.dk's "rodekasse" med emner om alt mellem himmel og jord.
Brugeravatar

Emneforfatter
blomstermand
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Pulled pork på kasse ( supermarked)

Indlæg#1 » 15. nov 2012, 08:19

Jeg deltager sometider i nogle spørge undersøgelser og i dag var det hvad jeg syntes om kassen og hvor tit jeg selv lavet det.
ImageUploadedByTapatalk1352963865.687241.jpg
ImageUploadedByTapatalk1352963865.687241.jpg (57.72 KiB) Vist 3500 gange

Har endnu ikke set det i butikken og kommer da heller ikke til at købe det. Men det kan da tænkes at viden om Pulled pork kommer ud til den brede befolkning.

God dag
Blomstermand

Brugeravatar

Toppen
Grillguru mester
Grillguru mester

Re: Pulled pork på kasse ( supermarked)

Indlæg#2 » 15. nov 2012, 08:26

Tja en kende innovativt...

Men man kan frygte at folket får det forkerte indtryk af PP, såfremt produktet ikke er godt nok...

Lidt på samme måde som med Ribs... Jeg kunne rigtig godt lide ribs inden jeg begyndte her på sitet (det kunne frøkenen ikke), men efter jeg selv er begyndt at lave dem elsker jeg ribs endnu mere og frøkenen har fundet ud af at det er spiseligt :-D

Har lidt svært ved at se hvordan de vil klare konsisten, saft, smag og ikke mindst barken - men kan da være man skulle foretage en mindre test hvis det udkommer :-D
Weber OTG 57
Charbroil T36-G5
En kannibal er en gastronom af den gamle skole, som har bevaret den enkle smag og holder fast ved den naturlige diæt fra før svinekødstiden.

Brugeravatar

KennC
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#3 » 15. nov 2012, 09:16

Principielt kan man vel engentligt godt på industriel basis få en masse nakkefilleter rubbet, langtids røget v/100 grader - og efterfølgende pakket og frosset - ligesom man kan i lille skala derhjemme på egen smoker.

Men lur mig, om ikke der bliver tale om en afbleget industriel skygge af ægte PP - pga. ønsket om lave fremstillingsomkostninger og ønsket om at applere til laveste fællesnæver (= det må ikke smage af for meget).

Jeg siger nej tak, og vil istedet fortsætte min egen produktion derhjemme. Det er jo lige så nemt at lave 4 nakkefilleter af gangen - som det er at lave én. Så er der tre til fryseren - og med nænsom optøning og opvarmning, så det fatisk næsten lige så godt, som helt frisk PP :-D
Mvh Kenn

Weber Summit E-670
Primo Oval XL
Big Green Egg Mini
Big Green Egg MiniMax
Big Green Egg Large
Big Green Egg XL

Brugeravatar

Emneforfatter
blomstermand
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 15. nov 2012, 11:18

Ja, jeg er da også uden at vide det bange for at det bliver noget billigt bras.

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#5 » 15. nov 2012, 11:24

I Norge kan man i Rema1000 købe pulled pork.

Efter sigende smager det lidt som at sammenligne en hjemmestegt hakkebøf med hakkebøf på dåse.

Nogle kan li' det - andre afskyr det.
KCBS certified BBQ judge
Stifter af Grillguru.dk, Dansk BBQ Rådgivning & Oplev Forskellen

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#6 » 15. nov 2012, 17:22

Der er rigtigt mange der ikke har faciliteter, tid, tålmodighed, evner osv til at lave den slags, så det er en glimrende mulighed for at de kan udvide sin horisont - ud over hakkebøffen og frikadellerne. Men det er på den anden side også sørgeligt fordi folk efterhånden ikke kan finde ud af at lave mad.

Den anden dag kiggede jeg i lidt forskellige årgange af Frk Jensens kogebog. I den ældste jeg har er der en opskrift på at lave medister, men de 2 andre udgaver jeg har tages det for givet at man bare køber en og luner på panden. Det er sket og sker man mange madvarer i øjeblikket. Jeg var i London i sidste uge og basis varer fyldte meget lidt i de supermarkeder jeg var i. Tilgengæld var der rigtigt mange færdigretter. Det er en kedelig udvikling.
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

joxner
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 15. nov 2012, 20:15

På tavlen ved indgangen til kantinen på jobbet så jeg at dagens menu bland andet bestod af "Pull Pork".
Jeg var spændt på at smage deres version.
Det skulle vise sig at Danish Crown har produceret PP til kantiner og stor-køkkener.
I kantinen var der lagt brochure materiale om produktet.
Efter min mening er dette produkt en OK efterligning, taget i betragtning at det er et industri produkt.

Men det bliver aldrig som når vi selv laver det men det forventer vel heller ingen.

Her følger lidt billeder fra brochuren med DC´s forslag og inspiration. Har dog ikke prøvet nogle af forslagene pt.

Må dog indrømme at jeg hælder mere til "The old fashion way"

En god dag til alle GGér
Jørgen
Vedhæftede filer
scan0040.jpg
scan0039.jpg
scan0038.jpg
scan0037.jpg

Brugeravatar

Morten L
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#8 » 16. nov 2012, 10:48

Dette industriprodukt kan selvfølgelig ikke nå en god hjemmelavet til sokkeholderne, men vi skal også passe på med at blive for ensporede og kun se begrænsninger.

Hvor mange af os herinde har ikke guffet færdigkøbte Jensen's spareribs fra egen grill og nydt det??? Eller købt en færdig Knorr blanding til lasagne, bearnaise osv.....
Det gav os mod på at prøve at lave det selv og vi fandt ud af at det bare var MEGET bedre.

Forhåbentlig kan produkter som disse få folk til at eksperimentere mere
Med venlig hilsen
Morten

bassodk
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 16. nov 2012, 17:14

Forleden stod der også PP på vores menu i kantinen. Jeg spiser normalt aldrig deres mad i kantinen da alt er færdiglavet mad til kantiner der bare skal varmes, når de endelige gør noget ud af det så formår de alligevel at ødelægge maden. Men jeg tænkte det skulle smages alligevel blot for at sammenligne med den hjemmelavede udgave. Dagen før spurgte jeg i kantinen om de havde købt en masse nakkefileter og skulle igang med den store grill, til min store overraskelse vidste de ikke hvor fra kødet kom. Det viste sig de blot skulle varme det op. Jeg fik aldrig smagt det da de valgte at servere det med alt standard tilbehør som til en normal burger, dvs ketchup, remo, iceberg og tør burgerboller, det var ikke lige det jeg havde lyst til samt kødet så meget tørt ud.

Iceman--dk
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#10 » 17. nov 2012, 11:12

Så det også på skolen den anden dag i kantinen, dem som spist det sagde det var ok, men for mig lignede det fad der stod på bordet en stor dåse makrel i tomat bare uden tomat, det så ikke ud som det jeg plejer at lave.
Tilbehøret bestod af kartoffelmos der kunne løbe igennem et kaffe filter, brun sovs og blandet salat :-?

Jeg spiste bare min hjemme smurte madpakke.

Sendt fra min HTC telefon
WEBER PERFORMER
WEBER SILVER 47 CM.
Plus en masse tilbehør

carlsen
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#11 » 17. nov 2012, 13:10

Superspar havde pp. engang i sommer. 45 kr kg. Skal steges 3 timer i ovn ved 130 gr.
Har et stykke i fryseren som jeg ikke har prøvet endnu
Primo Kamado rund
Primo Kamado Xl Oval
Outdoorchef Leon
Weber Smokey Joe

Brugeravatar

Amazonas
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#12 » 17. nov 2012, 13:22

Salling har haft PP på programmet hele dette år , må blive skyldig i hvordan det smager :!:

Vi laver vores egen
WP_000301.jpg

I sådan en urtepotte
WP_000298.jpg

og det er mums :savl2:
Fodbad & Urtepotte
Så er man godt nok langt ude
Med venlig hilsen
Jesper
Amazonas BBQ Team

http://www.facebook.com/groups/320356778018449/
med ved
DM 2010-2011-2012

Brugeravatar

anje
Redaktør
Redaktør

Indlæg#13 » 17. nov 2012, 23:47

For år tilbage havde jeg denne oplevelse med industriens produktudvikling, se her.
Dengang var jeg ganske positivt overrasket, men jeg må indrømme at jeg kender ikke det helt nye på markedet.
Mvh Anders

Af mad på fad og vin i glas, er lidt for lidt, præcis tilpas. (af PH)

Masser af lækre opskrifter i GrillGalleriet..Klik her

Billede

carlsen
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#14 » 21. nov 2012, 18:15

Denne tråd fik mig så til at tage det stykke PP op som jeg havde i fryseren.Produktet er fra Danish Crown.
Skal steges i 4 timer.I stegepose i ovn, eller grill, ved ikke over 150 gr. Det smagte nu ok.
Men der er hverken røgsmag eller den karakteristiske bark.
Prisen var selvfølgelig 45 kr. pr 1/2kg Og ikke pr kg
Primo Kamado rund
Primo Kamado Xl Oval
Outdoorchef Leon
Weber Smokey Joe

Tilbage til "Snik snak"