Og sådan ødelægger man et par Porterhouse bøffer!

Ordet er frit... Dette er Grillguru.dk's "rodekasse" med emner om alt mellem himmel og jord.
Brugeravatar

Emneforfatter
donjensen
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#1 » 7. maj 2012, 22:30

2012 Weber Genesis S-330 med rotisseri

Brugeravatar

soele
Grillguru mester
Grillguru mester

Re: Og sådan ødelægger man et par Porterhouse bøffer!

Indlæg#2 » 7. maj 2012, 22:50

Måske noget jeg overså men hvorfor er de ødelagte??? Dog syntes jeg det er lidt sjovt at han lige får smækket noget nyt køkken rulle om dem. :-?
Ned med vegetarer, de spiser kørenes mad.

Brugeravatar

SRSDK
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 7. maj 2012, 23:31

Jeg vil nu ikke betvivle "BBQ Pit Boys" metoder. De gutter ved "lidt" om grill på den gode gamle måde. .1%¤

Dog skal det siges at jeg ikke selv har testet metoden - men det vil ske i nær fremtid!

Jeg blev selv "sulten" efter at finde mere info om metoden og fandt blandt andet disse sider med info:

http://www.evilshenanigans.com/2011/03/dry-aged-steak/

http://lifehacker.com/5865849/dry+age-steak-at-home-for-steakhouse+quality-meat
Senest rettet af SRSDK 7. maj 2012, 23:54, rettet i alt 1 gang.
Venlig hilsner
Steen

Weber One Touch Pro Classic kulgrill 57 cm (2004)
Weber Q 300 Sort (2011)

Brugeravatar

Emneforfatter
donjensen
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#4 » 7. maj 2012, 23:38

Deres hygiejne er ikke eksisterende, og så får den ALT for meget til min smag den bøf.
Kan ikke lade være med at tænke på hvilke bakterier der sidder i alt det kød, der ikke bliver skåret fra.

Underholdningen er god nok, men der var INTET jeg ville spise som de har lavet.

Brugeravatar

SRSDK
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 7. maj 2012, 23:51

donjensen skrev:Deres hygiejne er ikke eksisterende, og så får den ALT for meget til min smag den bøf.
Kan ikke lade være med at tænke på hvilke bakterier der sidder i alt det kød, der ikke bliver skåret fra.

Jeg giver dig ret med deres hygiejne (eller manglen på samme) i deres videoer. :shock: Men man kan lære meget fra deres videoer efter min mening.

Angående bakterier på kødet : Jeg skal ikke kloge mig på det, men jeg tænker at hvis man køber friske slagterskåret bøffer som jo fint kan holde sig i et par dage i køleskabet i folie, så gør det vel ikke noget at det istedet ligger ca. 48 timer indpakket i køkkenrulle eller osteklæde. Eller tager jeg fejl?
Venlig hilsner
Steen

Weber One Touch Pro Classic kulgrill 57 cm (2004)
Weber Q 300 Sort (2011)

Brugeravatar

soele
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#6 » 8. maj 2012, 05:17

At bøffen er alt for død er vi helt enige om, men jeg spiste gerne en bøf sammen med dem.
Ned med vegetarer, de spiser kørenes mad.

Brugeravatar

marinus
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#7 » 8. maj 2012, 10:12

donjensen skrev:Deres hygiejne er ikke eksisterende, og så får den ALT for meget til min smag den bøf.

du kan da intet vide om hygiejnen.

Jeg er ikke i tvivl om, at både skærebræt, kniv og ikke mindst hænder er renvaskede inden han går igang.
Og læg mærke til, at han vender skærebrættet inden han går igang med at skære løg.

Mht bakterier, er der vel ikke flere bakterier på kødet i køleskabet, end når det hænger i et kølerum hos slagteren.
udtryk gør indtryk

Brugeravatar

lractbird
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#8 » 8. maj 2012, 11:19

Jeg kan nu ikke se det fejler noget. Han dræner kødet i køleskabet, bakterier udvikler sig meget hurtigt i blod og kødsaft, så det er vel godt nok.
Jeg ville nok have intervalstegt de bøffer istedet for tricket med panden, og jeg ville heller ikke have haft noget imod lidt rødere kød. Men så ringe synes jeg nu heller ikke det er.

Man kan altid diskutere hygiejnen, men altså, jeg tror nu ikke den er værre end i mange køkkener. Som Marinus skriver, han vender da brædtet inden han skærer løg, selvom det ikke havde været nødvendigt - han går fra kød til løg, og løgene skal opvarmes/brunes. Der ville ikke være nogen bakterierisiko. Det ville være værre hvis han var gået fra løg til kød, hvorved jordbakterier kunne inficere kødet - og give pølseforgiftning. Men han vender jo brædtet.

Jeg har set mange af Pitboys videoer, og jeg misunder dem deres kreativitet - det er fantastisk at de kan blive ved med at finde på nyt.

De drenge ville virkelig være gode at have her på GG. :lol: :lol:

M.h.t. hvor bakterier udvikler sig, i køleskabet eller i slagterens kølerum, så tror jeg måske slagterens kølerum er bedst. Der ligger temperaturen på 0-2 grader, og der opbevares kun kød og fødevarekontrollen aflægger regelmæssige besøg. I køleskabet i de fleste hjem ligger temperaturen på 5-6 grader og der opbevares mangt og meget i et køleskab, også grøntsager, og der er måske ikke den samme kontrol med det.
CARLS COOL KITCHEN KICKS ASS
Med venlig hilsen
Carl

Brugeravatar

9900
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#9 » 8. maj 2012, 15:20

Nu har de også lavet så mange videoer, så hvis de havde haft problemer med hygiejne ellers været syge efter deres mad, mon ikke de vil ha forbedret sig.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Weber 57cm 2000
Weber 57cm 2010
Weber 57cm <2000
Big grenn egg large
Weber spirit e-310
Primo xl oval
Primo oval JR
Auplex mini

Brugeravatar

Dark Horse
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#10 » 8. maj 2012, 15:35

marinus skrev:.....Og læg mærke til, at han vender skærebrættet inden han går igang med at skære løg.......

Jeg kan ikke se at han vender kniven? Kan der ikke sidde mange bakterier på den?

Og så har jeg lidt et problem med at kødet enten er meget sejt, eller hans kniv er halvsløv. Ingen af delene indgyder mig respekt for hans opskrift, men det er da helt nostalgisk at se en god bøf blive brændt på denne måde .1%¤ .1%¤ :lol:

MVH
Jan - der foretrækker oksekød så rødt, at det skal spises med kniv, gaffel og kompresforbinding :-D
Senest rettet af Dark Horse 8. maj 2012, 17:05, rettet i alt 1 gang.
Hellere en grille i mit hoved end mit hoved i grillen ;-)

Brugeravatar

petercdk
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#11 » 8. maj 2012, 15:47

Bakterier eller ej - De drenge er virkelig underholdende :lol:
Venlig hilsen

Peter

"Blogger om grill og sælger vinkøleskabe, stiger og dolke på nettet..."

Splash
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#12 » 8. maj 2012, 16:19

lractbird skrev:Jeg kan nu ikke se det fejler noget. Han dræner kødet i køleskabet, bakterier udvikler sig meget hurtigt i blod og kødsaft, så det er vel godt nok.
Jeg ville nok have intervalstegt de bøffer istedet for tricket med panden, og jeg ville heller ikke have haft noget imod lidt rødere kød. Men så ringe synes jeg nu heller ikke det er.

Man kan altid diskutere hygiejnen, men altså, jeg tror nu ikke den er værre end i mange køkkener. Som Marinus skriver, han vender da brædtet inden han skærer løg, selvom det ikke havde været nødvendigt - han går fra kød til løg, og løgene skal opvarmes/brunes. Der ville ikke være nogen bakterierisiko. Det ville være værre hvis han var gået fra løg til kød, hvorved jordbakterier kunne inficere kødet - og give pølseforgiftning. Men han vender jo brædtet.

Jeg har set mange af Pitboys videoer, og jeg misunder dem deres kreativitet - det er fantastisk at de kan blive ved med at finde på nyt.

De drenge ville virkelig være gode at have her på GG. :lol: :lol:

M.h.t. hvor bakterier udvikler sig, i køleskabet eller i slagterens kølerum, så tror jeg måske slagterens kølerum er bedst. Der ligger temperaturen på 0-2 grader, og der opbevares kun kød og fødevarekontrollen aflægger regelmæssige besøg. I køleskabet i de fleste hjem ligger temperaturen på 5-6 grader og der opbevares mangt og meget i et køleskab, også grøntsager, og der er måske ikke den samme kontrol med det.

Han nævner også at det skal ske ved 1-2 grader celcius?????? ellers har jeg da ihvertfald misforstået noget :-D
Sønderjydsk grill-entusiast!

masser af Webere........... STEEL RULES

Brugeravatar

lractbird
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#13 » 8. maj 2012, 16:26

Dark Horse skrev:Jan - der foretrækker oksekød så rødt, at det skal spises med kniv, gaffel og kompresforbinding :-D

Se, DER er vi absolut enige... :mrgreen:

HVIS det er et stykke der IKKE er tørmodnet, så skal kødsaften helst kunne bruges som donorblod i en anden ko!
CARLS COOL KITCHEN KICKS ASS
Med venlig hilsen
Carl

Brugeravatar

jaknil
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#14 » 8. maj 2012, 16:34

Dark Horse skrev:Jeg kan ikke se at han vender kniven? Kan der ikke sidde mange bakterier på den?

Og så har jeg lidt et problem med at kødet enten er meget sejt, eller hans kniv er halvsløv. Ingen af delen indgyder mig respekt for hans opskrift, men det er da helt nostalgisk at se en god bøf blive brændt på denne måde .1%¤ .1%¤ :lol:

Er det kød-bakterier du er bange for?
Hvis der er bakterier på kødet fra turen i køleskabet, kan de via kniven overføres til løget - javel. De bliver slået ihjel på panden ca 30 sekunder senere.
Jordbakterier fra løgets overflade kan også komme på løgringene. De slåes ligeledes ihjel efter ca 30 sekunder.
Det er vist ikke så farligt :-D

At kniven kunne være skarpere, gør den ikke inficeret. Det gør heller ikke opskriften dårligere.
Primo Oval XL
Auplex Mini
Auplex XL
Hjemmebygget `kamado´ style pottegrill
Stor jernmonster til de store begivenheder
Weber Q300

Brugeravatar

Batmand
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#15 » 8. maj 2012, 16:52

jaknil skrev:
Dark Horse skrev:Jeg kan ikke se at han vender kniven? Kan der ikke sidde mange bakterier på den?

Og så har jeg lidt et problem med at kødet enten er meget sejt, eller hans kniv er halvsløv. Ingen af delen indgyder mig respekt for hans opskrift, men det er da helt nostalgisk at se en god bøf blive brændt på denne måde .1%¤ .1%¤ :lol:

Hvis der er bakterier på kødet fra turen i køleskabet, kan de via kniven overføres til løget - javel. De bliver slået ihjel på panden ca 30 sekunder senere.
Jordbakterier fra løgets overflade kan også komme på løgringene. De slåes ligeledes ihjel efter ca 30 sekunder.

At kniven kunne være skarpere, gør den ikke inficeret. Det gør heller ikke opskriften dårligere.

Helt enig, tror mange behandler deres kød på samme måde når de står ude ved grillen.

Brugeravatar

Dark Horse
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#16 » 8. maj 2012, 17:03

jaknil skrev:

Og så har jeg lidt et problem med at kødet enten er meget sejt, eller hans kniv er halvsløv. Ingen af delene indgyder mig respekt for hans opskrift, men det er da helt nostalgisk at se en god bøf blive brændt på denne måde .1%¤ .1%¤ :lol:

Det ved jeg da godt

Jeg påtalte bare paradokset i at vende skærebrættet men ikke vaske kniven.

Da det hele jo røg på grillen lige bagefter er den del af hygiejnen ret ligegyldig her. Edit: Ordet HER er tilføjet for at ingen skal tro at den del altid er ligegyldig

Du har da også næsten ret i det med kniven. Jeg skrev bare at den slags ikke øger min respekt for personen som kok, men det er jo nok individuelt hvordan man vurderer det.

MVH
Jan - der er lidt hys' med hygiejnen omkring mit køkken 8)
Senest rettet af Dark Horse 8. maj 2012, 17:56, rettet i alt 1 gang.
Hellere en grille i mit hoved end mit hoved i grillen ;-)

Brugeravatar

jaknil
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#17 » 8. maj 2012, 17:12

Ja, det er også fair nok!

:-D :-D :-D
Primo Oval XL
Auplex Mini
Auplex XL
Hjemmebygget `kamado´ style pottegrill
Stor jernmonster til de store begivenheder
Weber Q300

Brugeravatar

Emneforfatter
donjensen
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#18 » 8. maj 2012, 17:25

Haha, der fik jeg vist lige et par disciple på nakken! :)

Jeg har set de fleste af deres videoer, og det er som sagt god underholdning: "Mmmmmm UHM, It smells GOOD"!
Men det ændrer ikke på min holdning, til deres virkelig dårlige hygiejne. Den er meget mere udtalt på andre videoer.

Når nu man "modner" kød, som de gør her, skærer man så ikke alt det ydre af? Eller er det kun når man modner det i længere tid eks. 21-60 dage?

Brugeravatar

Sikots
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#19 » 9. maj 2012, 00:12

donjensen skrev:det er som sagt god underholdning: "Mmmmmm UHM, It smells GOOD"!

Hvor kan man dog som mennesker være forskellige :D
Jeg blev voldsomt irriteret over al hans småliderlige grynten konstant og hans grinen af egne dybt elendige jokes...

Jeg har kun set dén video fra dem, men omend jeg gerne fortærrede sådan en porterhouse, ville jeg nok også have valgt at intervalgrille den og så skal ko være så rødt at det siger "muh" når man skærer i det!!

Relateret: http://www.youtube.com/watch?v=ufkyA2nX ... age#t=348s
MVH
Bjarne

Tilbage til "Snik snak"