Cyberguyen skrev:[quote="benzon1960"]Glæder mig til at høre dine erfaringer med de opgraderede elementer. Synes de ser meget lovende ud. Tillykke med nyanskaffelsen.
Tak tak...
Det fungerer rigtigt godt med den nye regnsikre top ventil i aluminium.
Soft luk mekanismen i låget er super lækker, men det gør også at man skal bruge lukke-klipsen, for at den lukker tæt.
Den forrige version havde til forskel lågets vægt til at sørge for at den slutter tæt.
Klipsen synes jeg er lidt stram, men jeg har prøvet en andens grill og klipsen føltes på samme måde.
Den nye segmentopdelte firebox er ikke lige så nem som den gamle, når grillen skal hovedrengøres. Men det opvejer selvfølgelig bøvlet med at bestille en ny, når den gamle model knækker.
Min kammerat siger at han til gengæld kan få en støvsugerslange hele vejen rundt i bunden mellem firebox og yderside. Det gør det jo lidt lettere at rengøre uden at tage noget ud.
Det største minus er at askeopsamleren i bunden ikke kan fjernes uden at fireboxen løftes. Skuffen kan tages ud, men ikke opsamleren, som ikke dækker hele arealet. Det betyder at der kommer aske ind under opsamleren med skuffen og man skal have firebox ud, eller måske støvsuge det op med et bajonetmundstykke
Flexible cooking system passer lidt bedre sammen i Classic modellen, så man kan have platesætter under extender og en pizzasten ovenpå. På Big Joe er forholdet anderledes og man skal hekse lidt for at få det til at passe. Det er måske slet ikke tiltænkt på denne måde, men det virker lidt bedre på Classic modellen.
Jeg bruger meget at løfte hele holderen med Flexible cooking system ud, det giver hurtigt adgang til kul og man kan klargøre opsætningen med kød og bakker væk fra grillen. På Big Joe har mine store pølsefingre lidt sværere ved at få fat, da systemet er længere nede end kanten på grillen. Måske bygger jeg en himstregims til at løse problemet, da det trods alt også vejer mere og man har dårligere fat.
Den reagerer lidt langsommere end den mindre Classic og bruger en smule mere kul. Jeg kører tildagligt kun opdelt med kul i den ene side, så virker den næsten som en Classic, men med større muligheder for indirekte og direkte grill på samme tid.
Købte også en støbejerns-plade, der er super at stege bacon og diverse på, så man slipper for madlugten i huset.
Pladen kan vendes og har riller på den anden side.
Men alt i alt en super grill og en opgradering værd.
Jeg ville vælge en Big Joe over alt andet på markedet, da den til prisen giver mest fleksibilitet og har de bedste features.
Big_joe3.jpg
Big_joe4.jpg
[/quote]
Fed opdatering. Tak.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro