skaal-um skrev:Sådan en...
KLP skrev:Jeg følger også med.
Også hvordan wifi delen virker
danishfoodie skrev:KLP skrev:Jeg følger også med.
Også hvordan wifi delen virker
Jeg har haft en anova WIFI i ca 1 år nu. Til at starte med virkede WIFI fint, men da jeg i foråret skiftede internet til Yousee og fik en sprit ny router der kører 5 Ghz så kan jeg ikke længere få kontakt med min anova. Den understøtter kun 2,4 Ghz - selvom jeg har bøvlet med at aktivere et seperat net på 2,4 Ghz, så har jeg ikke fået det til at virke.. og jeg er relativt erfaren i alt der er digitalt. Hvis du kører 2,4 så er parringen mellem anovaen og appen relativt smertefri.
MEN, den virker ganske fint med bluetooth, og når jeg virkelig tænker over det, så har jeg ikke rigtigt brug for at kunne tjekke temperaturen når jeg er udenfor bluetooth rækkevidde. Fordelen ved at købe en anova wifi over en blot med bluetooth er at varmelegemet har 100 watt mere kraft - dvs hurtige opvarmning og den kan klare et lidt større kar hvis man skulle få brug for det.
Yderligere vil WIFI understøtte multicook som introduceres sammen med deres nye Nano model (som jeg selv venter på i spænding, da jeg forudbestilte i begyndelsen af sommeren). Nano er kun 700 watt, men fylder til gengæld også noget mindre. Ved siden af min WIFI og den gode gamle sous vide supreme, så vil jeg være fint dækket ind
tjek evt sammenligningen mellem modellerne nederst på denne side: https://anovaculinary.com/nano/
RTCallesen skrev:skaal-um skrev:Sådan en...
Hvor har du købt den henne Finn, og hvor meget måtte du bløde for den?
Kan se det er Wi-Fi udgaven, den har anova selv på tilbud lige nu til 139 euro med fri fragt.
Er meget fristet! Men tror den kommer øverst på julegavelisten stedet
Jimmy B skrev:Jeg fik leveret sådan en her igår![]()
Så fik jeg denne her i fødselsdagsgave i onsdags![]()
skaal-um skrev:Jimmy B skrev:Jeg fik leveret sådan en her igår![]()
Så fik jeg denne her i fødselsdagsgave i onsdags![]()
Du er en rigtig heldig mand, tillykke med det...
F1freakdk skrev:Så kom den hjem...
Satme hurtig service - bestilt kl 0900 hos frishop d 6/9 - modtaget den 7/9 kl 14...![]()
Fik så først tid til at hente den senere og kort efter var den samlet på bryggersbordet. Desværre kommer den ikke i brug før efter weekenden![]()
Sandholm skrev:
Den vil jeg meget gerne se et "rewiev" af! Overvejer at købe en til tbs' åbent hus arrangement, men har ikke gas i dag så skal også investere i gas...
Ka det virkelig passe man ikke kan bruge den indendørs hvis det er under emhætten?
steenj skrev:4,5 Kw er så også dobbelt så meget som vores elkomfur kan levere så det går nok.
Det der kan være problemet med et udendørs gasblus er at varmen kan blæse væk fra wokken og så hjælper det ikke meget selvom man brænder en masse gas af.
Vi bruger et blus der så vidt jeg husker er 6 Kw og der skal man da helst lave læ hvis det blæser.
Hvis du kan få helt læ kan du nøjes med meget mindre, kig bare på Trangia stormblus.
Sandholm skrev:
Den vil jeg meget gerne se et "rewiev" af! Overvejer at købe en til tbs' åbent hus arrangement, men har ikke gas i dag så skal også investere i gas...
Ka det virkelig passe man ikke kan bruge den indendørs hvis det er under emhætten?
Sandholm skrev:Ismaskine
Lidt betragtninger til gas wok-en som vises et par indlæg oppe :F1freakdk skrev:Hanerne til de enkelte ringe kører lidt stramt, og reguleringen af gassen virker først på de sidste 10 "grader"
Fuld gas/styrke på alle tre haner:
Sandholm skrev:Ismaskine
Sandholm skrev:Sandholm skrev:Ismaskine
Det er en wilfa. Mener den kostede 1350
Jimmy B skrev:Sandholm skrev:Sandholm skrev:Ismaskine
Det er en wilfa. Mener den kostede 1350
Fedt, jeg går ud fra at den er med kompressor med den størrelse?
Sandholm skrev:
først skulle wokken indsteges - fulgte vejledningen der var med i pakken. 1 gang brændes "fabriksolien af" derefter køles den af, varmes op og 2spsk olie kommes i og køres rundet i wokken og tørres af, wok køles ned. Det gentages i alt 3 gange. Så er den meget mørk og klar til brug.
PB Helsinge skrev:Lidt betragtninger til gas wok-en som vises et par indlæg oppe :F1freakdk skrev:Hanerne til de enkelte ringe kører lidt stramt, og reguleringen af gassen virker først på de sidste 10 "grader"
Fuld gas/styrke på alle tre haner:
Først - undersøg hvad gastryk den medfølgende regulator afgiver. I Danmark anvendes 30 Mbar gastryk, i Sverige 20 Mbar, og for at gøre det nemt så anvendes der i Tyskland (og mange andre lande) 50 Mbar gastryk.
Som jeg ser farven på wok'ens flamme så er forbrændingen ikke optimal og det skyldes sikkert at gasdyserne er beregnet til 50 Mbar. Den vanskelige regulering af blusset tyder også på det samme.
Måske er du heldig at den medfølgende regulator afgiver de 50 Mbar som jeg er ret sikker på at woken kræver.
Ellers kan dette link måske hjælpe, https://originalpaella.com/gas-accesori ... ator-.html
men jeg ville først sikre mig at wok'en sådan som jeg tror, er beregnet til 50 Mbar.
Milei skrev:Sandholm skrev:
først skulle wokken indsteges - fulgte vejledningen der var med i pakken. 1 gang brændes "fabriksolien af" derefter køles den af, varmes op og 2spsk olie kommes i og køres rundet i wokken og tørres af, wok køles ned. Det gentages i alt 3 gange. Så er den meget mørk og klar til brug.
Se lige den her![]()
https://www.youtube.com/watch?v=UGXGJD2xTzQ
Moja skrev:Har fået en kogebog om brød som vejer 28 kilo...
http://www.modernistbread.com/#9
Kan klart anbefales hvis man har 4.800,- i overskud og samtidig godt kan lide at bage brød....
RTCallesen skrev:Her var der også en del mad relaterede gaver under træet med mit navn på![]()
En Anova sous vide stav med Wi-Fi
En caso vc10 vakuumpakker
En grillhandske
En kyllingeholder
En stegholder
En ribholder
En bøfpresse
Og et cocktail sæt
Jeg er meget tilfreds
renepape skrev:Flot seasoning![]()
Og i øvrigt en fantastisk pande - har dem selv i 3 størrelser, og jeg er imponeret af hvor nemme de er at arbejde med i hverdagen.
Grillmave skrev:Jeg har en magen til, men den er snart helt sort. Har jeg gjort noget forkert? Den er brugt i et år og er en fantastisk pande.
JCL7000 skrev:Har også for nyligt købt sådan en bandit.. Og jeg er indrømmet ikke imponeret..
Min seasoning blev helt sort, og faldt af i flager efter et par ganges brug..
Lavede en pebersauce i panden som jo skulle stå og koge lidt ind.. Det trak det meste seasoning af og gav en underlig farve til sovsen..
Derudover synes jeg heller ikke den er så sliplet som jeg havde forventet?
Jeg har brændt den ind med hørfrø olie.
Så jeg er spændt på dine erfaringer!
RTCallesen skrev:Grillmave skrev:Jeg har en magen til, men den er snart helt sort. Har jeg gjort noget forkert? Den er brugt i et år og er en fantastisk pande.
Jeg undersøgte emnet en del inden jeg købte og fik igang med min seasoning, og den skulle rigtig nok ende med at blive sort.JCL7000 skrev:Har også for nyligt købt sådan en bandit.. Og jeg er indrømmet ikke imponeret..
Min seasoning blev helt sort, og faldt af i flager efter et par ganges brug..
Lavede en pebersauce i panden som jo skulle stå og koge lidt ind.. Det trak det meste seasoning af og gav en underlig farve til sovsen..
Derudover synes jeg heller ikke den er så sliplet som jeg havde forventet?
Jeg har brændt den ind med hørfrø olie.
Så jeg er spændt på dine erfaringer!
Da du gav den olie og brændte den af, sørgede du da for at tøre så meget olie af med rent køkkekøkkenrulle som muligt iden afbrænding? Har læst at hvis man kommer for tykke lag på, så resrisikere man, som du oplever, at det kan falde af i flager.
Før din seasoning er holdbar nok til sovse og syreholdige ting, går der rimelig lang tid.
JCL7000 skrev:Først vasket med meget varmt vand, så varmet forsigtigt op med rapsolie i. Tømt og gjort grundigt ren inden en tynd gang hørfrø olie blev smurt på, panden røg i grillen.
Så tror jeg har fulgt alle kunstens regler..
Men Benzon's forklaring lyder logisk, og det vil jeg huske
Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster