Hjælp... til udestue/havestue

Ordet er frit... Dette er Grillguru.dk's "rodekasse" med emner om alt mellem himmel og jord.
Brugeravatar

Emneforfatter
holmer
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Hjælp... til udestue/havestue

Indlæg#1 » 17. maj 2006, 18:57

Jeg har i flere år talt om, at få lavet en udestue. Mit hus/tilbygninger gør, at jeg har de 2 sider i forvejen. Samt en mur den nederste ca meter de andre 2 sider. Så hvor svært kan det være. Men det er ikke blevet til noget. Nu vil jeg igang, og har fået ideen med at lave det i etaper. Så økonomien og tiden kan følge med. Det kræver selvfølgelig en god planlægning. Og her kommer I flinke folk og medsammensvorne ind i billedet. Jeg mangler links.... Hvor finder jeg lige hjælp til størrelse af stolper, remme, liggere, afstand imellem lægter, fald på tag, mm. så jeg kan lave en "færdig" tegning og begynde at lave det i etaper, som jeg kan bygge videre på.

Jeg vil grille mere end en gang hver 14. dag og kunne sidde ude og spise selvom det regner. :twisted: Men jeg vil også selv lave det, og bruge den tid det tager. Så hvis nogen kan hjælpe med links til noget relevant info, så ville det være yderst påskønnet. Og det er ikke luksus jeg er ude efter. Bare noget ordentligt og funktionelt. Det skal passe til et hus fra 1923. :D
.../holmer

JBI
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#2 » 17. maj 2006, 21:39

start med at tage en masse billeder! og lig dem her.
sæt mål på afstandende mellem mure mv.

Brugeravatar

Emneforfatter
holmer
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#3 » 17. maj 2006, 22:57

jbi skrev:start med at tage en masse billeder! og lig dem her.
sæt mål på afstandende mellem mure mv.

Jep. og tak for interessen. Jeg laver en tegningog lidt billeder efter bedste evne i weekenden. Og det jeg efterlyser er standard-regler eller mål for bære evner eller hvad hulen man kalder sådan noget, så jeg bar sikrer mig ikke at dumme mig. Ment som at hvis det eksempelvis skal være minimum 90 imellem bærende liggere, så laver jeg hellere 80 for at sikre mig. Men jeg skal nok komme med flere detaljer, så Du/I kan give gode råd. :wink:
.../holmer

Tilbage til "Snik snak"