Se hvad jeg har købt idag....

Ordet er frit... Dette er Grillguru.dk's "rodekasse" med emner om alt mellem himmel og jord.
Brugeravatar

skaal-um
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Re: Se hvad jeg har købt idag....

Indlæg#1551 » 31. aug 2017, 18:51

Sådan en...

Anova.JPG
FINN

KEB-ON, OTG 57rotisserie, Go anywhere, Primo Kamado XL, Borniak 150 røgovn, bålgrill, BGE small, PKgrill, Iron Cast Lodge Grill, SAfire Cooker, SousVideMaster

http://www.skaal-um.dk

styrmand
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#1552 » 31. aug 2017, 19:23

Sådan en venter også på mig når jeg kommer hjem
Henrik

IT Manden
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#1553 » 31. aug 2017, 19:32

Er det den de har på medlemstilbud i Kvickly? :)
Mad-alter: Charbroil Professional 4400
http://klogpaa.dk/

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#1554 » 31. aug 2017, 22:44

skaal-um skrev:Sådan en...

Anova.JPG

Hvor har du købt den henne Finn, og hvor meget måtte du bløde for den?

Kan se det er Wi-Fi udgaven, den har anova selv på tilbud lige nu til 139 euro med fri fragt.
Er meget fristet! Men tror den kommer øverst på julegavelisten stedet :-)
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Weber Q1000, Dancook 1000, Weber Smokey Joe
SOLGT: Char-Broil T47, Monolith Classic

styrmand
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#1555 » 31. aug 2017, 23:44

Det er Wi-Fi udgaven til 139 euro jeg har købt.
Henrik

Brugeravatar

Jimmy B
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#1556 » 1. sep 2017, 14:33

Jeg fik leveret sådan en her igår :-D

IMG_2489.JPG
Igennem fælles indkøbet

Så fik jeg denne her i fødselsdagsgave i onsdags :-D
IMG_2490.JPG
"if something is hard to do, it´s not worth doing" Homer Simpson...

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#1557 » 1. sep 2017, 20:37

Jer der har købt en anova må meget gerne lige komme med en tilbagemelding på den, da det er sådan en jeg også tænker på :-)
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Weber Q1000, Dancook 1000, Weber Smokey Joe
SOLGT: Char-Broil T47, Monolith Classic

KLP
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#1558 » 1. sep 2017, 21:07

Jeg følger også med.

Også hvordan wifi delen virker :-D

Brugeravatar

danishfoodie
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#1559 » 3. sep 2017, 19:04

KLP skrev:Jeg følger også med.

Jeg har haft en anova WIFI i ca 1 år nu. Til at starte med virkede WIFI fint, men da jeg i foråret skiftede internet til Yousee og fik en sprit ny router der kører 5 Ghz så kan jeg ikke længere få kontakt med min anova. Den understøtter kun 2,4 Ghz - selvom jeg har bøvlet med at aktivere et seperat net på 2,4 Ghz, så har jeg ikke fået det til at virke.. og jeg er relativt erfaren i alt der er digitalt. Hvis du kører 2,4 så er parringen mellem anovaen og appen relativt smertefri.

MEN, den virker ganske fint med bluetooth, og når jeg virkelig tænker over det, så har jeg ikke rigtigt brug for at kunne tjekke temperaturen når jeg er udenfor bluetooth rækkevidde. Fordelen ved at købe en anova wifi over en blot med bluetooth er at varmelegemet har 100 watt mere kraft - dvs hurtige opvarmning og den kan klare et lidt større kar hvis man skulle få brug for det.

Yderligere vil WIFI understøtte multicook som introduceres sammen med deres nye Nano model (som jeg selv venter på i spænding, da jeg forudbestilte i begyndelsen af sommeren). Nano er kun 700 watt, men fylder til gengæld også noget mindre. Ved siden af min WIFI og den gode gamle sous vide supreme, så vil jeg være fint dækket ind 8)

tjek evt sammenligningen mellem modellerne nederst på denne side: https://anovaculinary.com/nano/
Weber q120 m rotisserie, ODC Ascona, smokey joe.

Sous vide supreme.

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#1560 » 3. sep 2017, 19:29

danishfoodie skrev:
KLP skrev:Jeg følger også med.

Jeg har haft en anova WIFI i ca 1 år nu. Til at starte med virkede WIFI fint, men da jeg i foråret skiftede internet til Yousee og fik en sprit ny router der kører 5 Ghz så kan jeg ikke længere få kontakt med min anova. Den understøtter kun 2,4 Ghz - selvom jeg har bøvlet med at aktivere et seperat net på 2,4 Ghz, så har jeg ikke fået det til at virke.. og jeg er relativt erfaren i alt der er digitalt. Hvis du kører 2,4 så er parringen mellem anovaen og appen relativt smertefri.

MEN, den virker ganske fint med bluetooth, og når jeg virkelig tænker over det, så har jeg ikke rigtigt brug for at kunne tjekke temperaturen når jeg er udenfor bluetooth rækkevidde. Fordelen ved at købe en anova wifi over en blot med bluetooth er at varmelegemet har 100 watt mere kraft - dvs hurtige opvarmning og den kan klare et lidt større kar hvis man skulle få brug for det.

Yderligere vil WIFI understøtte multicook som introduceres sammen med deres nye Nano model (som jeg selv venter på i spænding, da jeg forudbestilte i begyndelsen af sommeren). Nano er kun 700 watt, men fylder til gengæld også noget mindre. Ved siden af min WIFI og den gode gamle sous vide supreme, så vil jeg være fint dækket ind 8)

tjek evt sammenligningen mellem modellerne nederst på denne side: https://anovaculinary.com/nano/

Jeg havde ingen problemer da jeg skiftede udbyder i foråret. Jeg mener det står et eller andet sted i manualen, at den kun kører på wifi 2,4
Nu har jeg igen skiftet udbyder til stofa. Er spændt på om jeg får det til at virke når tiden er inde. :roll:
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Brugeravatar

skaal-um
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#1561 » 4. sep 2017, 16:20

RTCallesen skrev:
skaal-um skrev:Sådan en...

Anova.JPG

Hvor har du købt den henne Finn, og hvor meget måtte du bløde for den?

Kan se det er Wi-Fi udgaven, den har anova selv på tilbud lige nu til 139 euro med fri fragt.
Er meget fristet! Men tror den kommer øverst på julegavelisten stedet :-)

Den er købt hos Anova og kostede 1049 kr. alt incl. Det tog 3 dage...
FINN

KEB-ON, OTG 57rotisserie, Go anywhere, Primo Kamado XL, Borniak 150 røgovn, bålgrill, BGE small, PKgrill, Iron Cast Lodge Grill, SAfire Cooker, SousVideMaster

Brugeravatar

skaal-um
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#1562 » 4. sep 2017, 16:26

Jimmy B skrev:Jeg fik leveret sådan en her igår :-D

IMG_2489.JPG

IMG_2490.JPG

Du er en rigtig heldig mand, tillykke med det... :P
FINN

Brugeravatar

F1freakdk
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#1563 » 6. sep 2017, 19:00

Har lige bestilt sådan en her:

HW1.jpg
HW1.jpg (29.44 KiB) Vist 1821 gange

Samt lidt tilbehør til den- så nu skal GLS bilen bare finde vej hertil, og så skal der "Wokkes" :-D
Mvh
Steen L.

Update sept. 2017:
HotWok 12kW
Charbroil M 500 gasgrill
Weber transportabel grill
ABU røg"ovn"
Og stadig 56cm wannabee kuglegrill :)[/list]

Brugeravatar

Jimmy B
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#1564 » 7. sep 2017, 06:50

skaal-um skrev:
Jimmy B skrev:Jeg fik leveret sådan en her igår :-D

IMG_2489.JPG

IMG_2490.JPG

Du er en rigtig heldig mand, tillykke med det... :P

Heldig men fattig :lol:

Tak Finn :-D

Brugeravatar

F1freakdk
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#1565 » 7. sep 2017, 20:37

Så kom den hjem...

Satme hurtig service - bestilt kl 0900 hos frishop d 6/9 - modtaget den 7/9 kl 14... .1%¤

Fik så først tid til at hente den senere og kort efter var den samlet på bryggersbordet. Desværre kommer den ikke i brug før efter weekenden :roll:

Wok (1).jpg
Wok (1).jpg (71.5 KiB) Vist 1756 gange

Wok (3).jpg
Wok (3).jpg (57.41 KiB) Vist 1756 gange

Wok (4).jpg
Wok (4).jpg (59.63 KiB) Vist 1756 gange

Wok (5).jpg
Wok (5).jpg (56.75 KiB) Vist 1756 gange
Mvh
Steen L.

Update sept. 2017:
HotWok 12kW
Charbroil M 500 gasgrill
ABU røg"ovn"

Brugeravatar

Sandholm
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#1566 » 8. sep 2017, 08:34

F1freakdk skrev:Så kom den hjem...

Satme hurtig service - bestilt kl 0900 hos frishop d 6/9 - modtaget den 7/9 kl 14... .1%¤

Fik så først tid til at hente den senere og kort efter var den samlet på bryggersbordet. Desværre kommer den ikke i brug før efter weekenden :roll:

Wok (1).jpg

Wok (3).jpg

Wok (4).jpg

Wok (5).jpg

Den vil jeg meget gerne se et "rewiev" af! Overvejer at købe en til tbs' åbent hus arrangement, men har ikke gas i dag så skal også investere i gas...
Ka det virkelig passe man ikke kan bruge den indendørs hvis det er under emhætten?
I skal spise kødet samme nat, stegt over Ilden...
...I må ikke spise noget deraf råt eller kogt i vand, men kun stegt over ilden...

2. Mosebog 12:-8-9

Dm-mester i pp 2017 med bbq vikings .1%¤

Brugeravatar

F1freakdk
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#1567 » 8. sep 2017, 09:05

Sandholm skrev:

Den vil jeg meget gerne se et "rewiev" af! Overvejer at købe en til tbs' åbent hus arrangement, men har ikke gas i dag så skal også investere i gas...
Ka det virkelig passe man ikke kan bruge den indendørs hvis det er under emhætten?

Jeg skal nok skrive lidt mere om den når jeg har haft den i brug. Men umiddelbart er det en bedre kvalitet end jeg havde troet. Det er kraftigere støbegods end forventet og selve panden er også kraftigere end den tynde wok jeg troede der ville være med. Så på det punkt har den overrasket positivt.

Samlingen er meget nem, omend der skulle gode øjne til at læse vejledningen... det er MEGET små billeder (ca 1x2,5 cm "store") men det tog ikke lang tid så var den samlet, så det er nu meget ligetil.

På den regulator der fulgte med er der et manometer på som - formoder jeg - vil vise trykket i flasken. Det er sgu en meget fed detalje lige at få med. I sær når det er stålflasker jeg har :-D

Mht at bruge den indendørs, så tror jeg at der er nogle regler Mht gas og udluftning. Derfor er det mit gæt at der tænkes sikkerhed når man skriver kun til udendørs.

Men fra underside af ben til overside af wokpande måler den 29cm. Så du skal godt nok have god plads under emhætten når du skal arbejde med den ;-)

Som skrevet skal jeg nok skrive mere når den har været taget i brug.
Mvh
Steen L.

Update sept. 2017:
HotWok 12kW
Charbroil M 500 gasgrill
ABU røg"ovn"

John Davidsen
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#1568 » 8. sep 2017, 11:37

det er noget med at til indendørs brug skal der være et eller andet der tjekker om der er flamme, ellers skal gassen afbrydes så man ikke risikerer udsivende gas.

Brugeravatar

F1freakdk
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#1569 » 8. sep 2017, 12:10

Der er også den her mulighed:

https://www.frishop.dk/pi/Hot-Wok-Silve ... gJGYPD_BwE

Den er godkendt til både ind og udendørs. Men er så "kun" på 4,5KW (den jeg har købt er på 12KW) hvor meget det betyder er jeg ikke klar over. Men i en anden tråd herinde blev der kraftigt anbefalet så meget power som muligt.
Mvh
Steen L.

Update sept. 2017:
HotWok 12kW
Charbroil M 500 gasgrill
ABU røg"ovn"

steenj
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#1570 » 8. sep 2017, 21:21

4,5 Kw er så også dobbelt så meget som vores elkomfur kan levere så det går nok.
Det der kan være problemet med et udendørs gasblus er at varmen kan blæse væk fra wokken og så hjælper det ikke meget selvom man brænder en masse gas af.
Vi bruger et blus der så vidt jeg husker er 6 Kw og der skal man da helst lave læ hvis det blæser.
Hvis du kan få helt læ kan du nøjes med meget mindre, kig bare på Trangia stormblus.
Mvh. Steen.

Tommerup røgeovn, Borniak, Primo kamado oval, Bge mini, plus det løse.

Brugeravatar

F1freakdk
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#1571 » 9. sep 2017, 00:47

steenj skrev:4,5 Kw er så også dobbelt så meget som vores elkomfur kan levere så det går nok.
Det der kan være problemet med et udendørs gasblus er at varmen kan blæse væk fra wokken og så hjælper det ikke meget selvom man brænder en masse gas af.
Vi bruger et blus der så vidt jeg husker er 6 Kw og der skal man da helst lave læ hvis det blæser.
Hvis du kan få helt læ kan du nøjes med meget mindre, kig bare på Trangia stormblus.

Netop derfor har jeg også købt en vindskærm med til min. ;-)
Mvh
Steen L.

Update sept. 2017:
HotWok 12kW
Charbroil M 500 gasgrill
ABU røg"ovn"

Brugeravatar

F1freakdk
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#1572 » 12. sep 2017, 21:23

Sandholm skrev:

Så er den afprøvet:

først skulle wokken indsteges - fulgte vejledningen der var med i pakken. 1 gang brændes "fabriksolien af" derefter køles den af, varmes op og 2spsk olie kommes i og køres rundet i wokken og tørres af, wok køles ned. Det gentages i alt 3 gange. Så er den meget mørk og klar til brug.

Selve gasbrænderen havde ret et ved at vippe forover når jeg betjente hanerne til brænderne. Det viste sig at der sidder en støbegrat under benene:
wokben1.jpg
wokben1.jpg (61.56 KiB) Vist 1538 gange

Den måtte væk, så jeg fandt en fil frem og kort efter så benene sådan her ud:
wokben2.jpg
wokben2.jpg (47.32 KiB) Vist 1542 gange

Det hjalp og nu vipper den ikke - så let.

Hanerne til de enkelte ringe kører lidt stramt, og reguleringen af gassen virker først på de sidste 10 "grader"
Fuld gas/styrke på alle tre haner:
woktest1.jpg
woktest1.jpg (56.31 KiB) Vist 1542 gange

Man kan vælge højre/venstre eller midterste brænder. Her er det fuld gas på den højre hane:
woktest2.jpg
woktest2.jpg (50.97 KiB) Vist 1542 gange

Her er laveste blus på samme hane. Som det ses, er der meget lidt spillerum at justere varmen på. Det handler nok om tilvænning. En mm eller 2 mere og der slukkes for gassen.
woktest3.jpg
woktest3.jpg (57.37 KiB) Vist 1542 gange

Men det er nok også den eneste hage ved den. Alt andet virker som god og gedigen kvalitet. og Wokpanden kan blive ualmindelig varm, så det tyder godt.

Vindskærmen som jeg bestilte med er en god ting at have hvis der er luft omkring wokken. Et forklæde vil i øvrigt nok være en fordel. Kæresten var RET bekymret over at flammerne stod op af maven og brystkassen på mig - men det virker ikke så slemt når man står og arbejder med den.

Som skrevet er regulatoren med manometer på. Det er virkelig en fed ting at få med. For nu er det let at se hvad der er tilbage i gasflasken (stålflaske her i huset) - så den er monteret på min grill i stedte for. Da det er den der i 95% af tiden er tilsluttet flasken.

Så alt i alt en rigtig god investering og oplevelse. Den skal helt sikkert nok blive brugt
Mvh
Steen L.

Update sept. 2017:
HotWok 12kW
Charbroil M 500 gasgrill
ABU røg"ovn"

Brugeravatar

Sandholm
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#1573 » 14. sep 2017, 21:56

Ismaskine :-)
IMG_0717.JPG
...I må ikke spise noget deraf råt eller kogt i vand, men kun stegt over ilden...

Brugeravatar

Jimmy B
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#1574 » 16. sep 2017, 06:07

Sandholm skrev:Ismaskine :-)

Den ser skisme fin ud :-D

Hvad er det for en og hvad skal man bløde for den?

Brugeravatar

PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Indlæg#1575 » 16. sep 2017, 11:22

F1freakdk skrev:Hanerne til de enkelte ringe kører lidt stramt, og reguleringen af gassen virker først på de sidste 10 "grader"
Lidt betragtninger til gas wok-en som vises et par indlæg oppe :

Først - undersøg hvad gastryk den medfølgende regulator afgiver. I Danmark anvendes 30 Mbar gastryk, i Sverige 20 Mbar, og for at gøre det nemt så anvendes der i Tyskland (og mange andre lande) 50 Mbar gastryk.

Som jeg ser farven på wok'ens flamme så er forbrændingen ikke optimal og det skyldes sikkert at gasdyserne er beregnet til 50 Mbar. Den vanskelige regulering af blusset tyder også på det samme.

Måske er du heldig at den medfølgende regulator afgiver de 50 Mbar som jeg er ret sikker på at woken kræver.

Ellers kan dette link måske hjælpe, https://originalpaella.com/gas-accesori ... ator-.html
men jeg ville først sikre mig at wok'en sådan som jeg tror, er beregnet til 50 Mbar.
Per - Slagter og Pølsemager
Pølsemageri behøver ikke være svært - og så er det sjovt

Brugeravatar

Sandholm
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#1576 » 16. sep 2017, 13:17

IMG_0717.JPG

Det er en wilfa. Mener den kostede 1350

Brugeravatar

Jimmy B
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#1577 » 17. sep 2017, 07:20

Sandholm skrev:
IMG_0717.JPG

Fedt, jeg går ud fra at den er med kompressor med den størrelse?

Brugeravatar

Sandholm
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#1578 » 17. sep 2017, 08:04

Jimmy B skrev:
Sandholm skrev:
IMG_0717.JPG

Fedt, jeg går ud fra at den er med kompressor med den størrelse?

Jep det har den. Fryser en go liter is på ca en time

Brugeravatar

Milei
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#1579 » 17. sep 2017, 10:31

Sandholm skrev:
først skulle wokken indsteges - fulgte vejledningen der var med i pakken. 1 gang brændes "fabriksolien af" derefter køles den af, varmes op og 2spsk olie kommes i og køres rundet i wokken og tørres af, wok køles ned. Det gentages i alt 3 gange. Så er den meget mørk og klar til brug.

Se lige den her [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]

https://www.youtube.com/watch?v=UGXGJD2xTzQ
Primo Kamado Rund
Primo XL Oval
DanCook 1400 kugle
DanCook box 7200
Borniak UW-70 med koldrøgnings forsats

Brugeravatar

F1freakdk
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#1580 » 18. sep 2017, 08:58

PB Helsinge skrev:
F1freakdk skrev:Hanerne til de enkelte ringe kører lidt stramt, og reguleringen af gassen virker først på de sidste 10 "grader"
Lidt betragtninger til gas wok-en som vises et par indlæg oppe :

Først - undersøg hvad gastryk den medfølgende regulator afgiver. I Danmark anvendes 30 Mbar gastryk, i Sverige 20 Mbar, og for at gøre det nemt så anvendes der i Tyskland (og mange andre lande) 50 Mbar gastryk.

Som jeg ser farven på wok'ens flamme så er forbrændingen ikke optimal og det skyldes sikkert at gasdyserne er beregnet til 50 Mbar. Den vanskelige regulering af blusset tyder også på det samme.

Måske er du heldig at den medfølgende regulator afgiver de 50 Mbar som jeg er ret sikker på at woken kræver.

Ellers kan dette link måske hjælpe, https://originalpaella.com/gas-accesori ... ator-.html
men jeg ville først sikre mig at wok'en sådan som jeg tror, er beregnet til 50 Mbar.

Hej

Tak for kommentaren, den medfølgende regulator er 30Mbar. Det sjove er at jeg nok havde troet (forventet) at der var lidt mere tryk på flammerne. Men wokken bliver nu pænt varm. Så har tænkt at sådan skal det jo nok bare være.

Men hvordan finder jeg ud af hvilket tryk den kan arbejde med? Der stå ikke noget nogle steder? Er det "bare" at købe den regulator og så prøve mig frem (tænker det måske ikke er det sikreste bare at prøve sig frem med :-D )
Mvh
Steen L.

Update sept. 2017:
HotWok 12kW
Charbroil M 500 gasgrill
ABU røg"ovn"

Brugeravatar

F1freakdk
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#1581 » 18. sep 2017, 08:59

Milei skrev:
Sandholm skrev:

Se lige den her [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]

https://www.youtube.com/watch?v=UGXGJD2xTzQ

Yep, den havde jeg også set inden jeg fik min hjem. Man valgte dog at følge producentens vejledning.

Men han har da meget godt blus på hans brænder om ikke andet ;-)
Mvh
Steen L.

Update sept. 2017:
HotWok 12kW
Charbroil M 500 gasgrill
ABU røg"ovn"

Tilbage til "Snik snak"