I skal da også se vores kæledyr

Indsend fotos af dit kære kæledyr...
Brugeravatar

Emneforfatter
PaleSeptember
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

I skal da også se vores kæledyr

Indlæg#1 » 17. apr 2009, 14:10

Vi har hele 5 dejlige misser, som vi er superglade for :D De er vores børn og vores store hobby, og jeg må med skam melde, at vi bruger langt flere penge på dem anden nogen anden hobby - inkl. grillning ;)

Først Seven, som er en almindelig rundstrikket huskat:
Billede

Så Octha, som er en sibirer og dronningen i huset, hvis hun selv skal sige det:
Billede

Olav er norsk skovkat og de sødeste, kærligste mis, som desværre har tandproblemer, så de ryger nok snart ud:
Billede

Så er der de 2 sidste nye skud på stammen, Mercedes og Bugatti som er maine coon søskende og 5 mdr. gamle.
Først Mercedes, der er en lille fin pige:
Billede

Så Bugatti, der for længst har rundet 4 kg. Vi regner med, at han kommer op omkring de 10 kg:
Billede
Mvh Jane ;)

Weber Q300

Brugeravatar

FruDuborg
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: I skal da også se vores kæledyr

Indlæg#2 » 17. apr 2009, 14:16

Jeg elsker katte, og jeg er helt vild den den røde - ham kunne jeg godt kidnappe :D
Med venlig hilsen

FruDuborg

www.madpassionen.dk

Billede

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#3 » 17. apr 2009, 14:17

Nej hvor ser de søde ud!!!

Man kan sku ikke andet end at elske sine katte - specielt vores lille Phister (som kostede 31.000 i oprerationer :shock: ). Prøv lige at se hvordan han slikker sol på sofaen

DSC_1519.jpg

DSC_1521.jpg
KCBS certified BBQ judge
Stifter af Grillguru.dk, Dansk BBQ Rådgivning & Oplev Forskellen

Brugeravatar

Emneforfatter
PaleSeptember
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#4 » 17. apr 2009, 14:46

FruDuborg skrev:Jeg elsker katte, og jeg er helt vild den den røde - ham kunne jeg godt kidnappe :D

Nix, det elsker han sin mor for meget til :mrgreen:
Mvh Jane ;)

Weber Q300

Brugeravatar

Emneforfatter
PaleSeptember
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#5 » 17. apr 2009, 14:47

Guruen skrev:Nej hvor ser de søde ud!!!

Man kan sku ikke andet end at elske sine katte - specielt vores lille Phister (som kostede 31.000 i oprerationer :shock: ). Prøv lige at se hvordan han slikker sol på sofaen

DSC_1519.jpg

DSC_1521.jpg

Årh han er da kær [smilie=bluecolorz5_pdt_09.gif] Men det var da nogle dyre operationer - hvad var det for?
Mvh Jane ;)

Weber Q300

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#6 » 17. apr 2009, 14:52

Uha... En hel stribe af begivenheder:

Først tilstoppet urinrør
Dernæst blæresten
Dernæst en operation
Derefter en ballonudvidelse af penis
Og til sidst en amputation af skaklens penis...

Ialt 3 ugers frem og tilbage på dyrehospitalet - naturligvis om natten til 2x takst.

Katten har det dog rigtig godt, og har fået den mest fantastiske personlighed...
KCBS certified BBQ judge

Brugeravatar

Emneforfatter
PaleSeptember
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#7 » 17. apr 2009, 15:02

Guruen skrev:Uha... En hel stribe af begivenheder:

Først tilstoppet urinrør
Dernæst blæresten
Dernæst en operation
Derefter en ballonudvidelse af penis
Og til sidst en amputation af skaklens penis...

Ialt 3 ugers frem og tilbage på dyrehospitalet - naturligvis om natten til 2x takst.

Katten har det dog rigtig godt, og har fået den mest fantastiske personlighed...

Åh stakkel da. Godt han har det godt igen! Ja, det kan hurtigt blive dyrt.
Mvh Jane ;)

Weber Q300

Brugeravatar

bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#8 » 17. apr 2009, 17:38

Hej Jane
Dejlige misser du har.

Der er noget arbejde,med de flotte pelse de har :D

Vi har selv et par misser, og dem kunne jeg ikke udvære :D

Den ene af vores misser Felix hankat havde også problemer med tænderne ( faktisk har næsten 50 % af danske katte, tandproblemer).

Vi har fået hjælp, af vore dyrlæge¨, efter de første tænder blev trukket ud, på 2 fronter:
Begge kattene får nu hills T/D tørkost, som er store stykker ( specielt udviklet til katte med tandproblemer ) og det har hjulpet.
Desuden får de begge ½ mini teske (er med i dåsen ) af et middel der hedder plaque off, strøet ud over en 1/4 pose blødmad, som de begge får som en slags natmad, når jeg kommer hjem fra arbejde sent om aftenen/ først på natten.

Da vi var til kontrol i januar ( det ½ årlige) var selv dyrlægen forbavset, for det var ikke engang nødvendigt at skulle foretage en tandrensning mere.

Efter bare ½ år :shock:

Så både jeg ...Felix ...og min tegnebog var godt nok glade for det tandtjek.

Og så lige en kat kan sagtens klare sig uden tænder, :wink:

Med venlig hilsen

Brugeravatar

Emneforfatter
PaleSeptember
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#9 » 17. apr 2009, 18:09

bjærge skrev:Hej Jane
Dejlige misser du har.

Der er noget arbejde,med de flotte pelse de har :D

Vi har selv et par misser, og dem kunne jeg ikke udvære :D

Den ene af vores misser Felix hankat havde også problemer med tænderne ( faktisk har næsten 50 % af danske katte, tandproblemer).

Vi har fået hjælp, af vore dyrlæge¨, efter de første tænder blev trukket ud, på 2 fronter:
Begge kattene får nu hills T/D tørkost, som er store stykker ( specielt udviklet til katte med tandproblemer ) og det har hjulpet.
Desuden får de begge ½ mini teske (er med i dåsen ) af et middel der hedder plaque off, strøet ud over en 1/4 pose blødmad, som de begge får som en slags natmad, når jeg kommer hjem fra arbejde sent om aftenen/ først på natten.

Da vi var til kontrol i januar ( det ½ årlige) var selv dyrlægen forbavset, for det var ikke engang nødvendigt at skulle foretage en tandrensning mere.

Efter bare ½ år :shock:

Så både jeg ...Felix ...og min tegnebog var godt nok glade for det tandtjek.

Og så lige en kat kan sagtens klare sig uden tænder, :wink:

Med venlig hilsen

Hej Jette

Ja, det kræver lidt at holde styr på pelsene, men de klarer nu også meget selv. Ochta er klart den værste, for hun gider ikke, at vi piller ved hende.

Vi er også begyndt at fodre med T/D, og så får de dåsemad med plaque off og noget, der hedder Immunocare, men det har desværre ikke haft den store effekt på Olavs tandkød.

Nu skal vi til kontrol med ham om 2 uger, og så må vi se, hvad det ender med. Han fik opereret 3 tænder ud for 4 mdr siden, og det kan så være, at resten ryger om 2 uger.

Der er desværre rigtig mange katte med den slags problemer, og det er arveligt, men nogle opdrættere er desværre ligeglade. Men ja, heldigvis kan de leve fint uden tænder, men det er selvfølgelig bedst, hvis man ikke skal igennem den proces.
Mvh Jane ;)

Weber Q300

Brugeravatar

Hovmoller
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#10 » 17. apr 2009, 19:36

Hej Jane

Sikke nogle dejlige og flotte katte du har. Jeg har 2 og elsker
deres sind.

Du mangler vist bare en Hellig Birma :-) før samlingen er komplet.
Venlig hilsen

Heidi,
Performer touch and go
Genesis E320
Kamado oval XL
Friske krydderurter er et must

Brugeravatar

bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#11 » 17. apr 2009, 19:50

PaleSeptember skrev:
Vi er også begyndt at fodre med T/D, og så får de dåsemad med plaque off og noget, der hedder Immunocare, men det har desværre ikke haft den store effekt på Olavs tandkød.

Nu skal vi til kontrol med ham om 2 uger, og så må vi se, hvad det ender med. Han fik opereret 3 tænder ud for 4 mdr siden, og det kan så være, at resten ryger om 2 uger.

Der er desværre rigtig mange katte med den slags problemer, og det er arveligt, men nogle opdrættere er desværre ligeglade. Men ja, heldigvis kan de leve fint uden tænder, men det er selvfølgelig bedst, hvis man ikke skal igennem den proces.

Jeg vil i hvert fald krydse fingre for at det ikke går helt så galt....altså at alle tænderne ryger :)

Med venlig hilsen

Brugeravatar

Emneforfatter
PaleSeptember
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#12 » 17. apr 2009, 19:56

Hovmoller skrev:Hej Jane

Sikke nogle dejlige og flotte katte du har. Jeg har 2 og elsker
deres sind.

Du mangler vist bare en Hellig Birma :-) før samlingen er komplet.

Jeg tror, at en hellig birma er lidt for meget sofakat til at passe ind i flokken, selvom de da er smukke :)

Og nu skal vi så heller ikke have flere katte - 5 er rigeligt ;)
Mvh Jane ;)

Weber Q300

Brugeravatar

Emneforfatter
PaleSeptember
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#13 » 17. apr 2009, 19:57

bjærge skrev:
PaleSeptember skrev:

Jeg vil i hvert fald krydse fingre for at det ikke går helt så galt....altså at alle tænderne ryger :)

Med venlig hilsen

Tak :)
Mvh Jane ;)

Weber Q300

Brugeravatar

den ikke-skaldede kok
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#14 » 18. apr 2009, 10:23

Hej PaleSeptember, og I andre dyrevenner. Først vil jeg sige, at det gav et lille stik i hjertet, at kigge på Seven. :( Det ligner utroligt vor nyligt bortgåede mis. Det ripper altså lidt op, men der kommer altså en ny kat her, det ER vedtaget. Dernæst, de ser meget søde ud allesammen :D Vor kat led af gigt, cancer osv., så det glæder os Guruens kat har et godt liv.
Hilsen Benny som griller på Kamado XL og 3 stk. Weber

Brugeravatar

JLN
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#15 » 18. apr 2009, 11:04

PaleSeptember skrev:Vi har hele 5 dejlige misser, som vi er superglade for :D De er vores børn og vores store hobby, og jeg må med skam melde, at vi bruger langt flere penge på dem anden nogen anden hobby - inkl. grillning ;)

Først Seven, som er en almindelig rundstrikket huskat:
Billede

Så Octha, som er en sibirer og dronningen i huset, hvis hun selv skal sige det:
Billede

Olav er norsk skovkat og de sødeste, kærligste mis, som desværre har tandproblemer, så de ryger nok snart ud:
Billede

Så er der de 2 sidste nye skud på stammen, Mercedes og Bugatti som er maine coon søskende og 5 mdr. gamle.
Først Mercedes, der er en lille fin pige:
Billede

Så Bugatti, der for længst har rundet 4 kg. Vi regner med, at han kommer op omkring de 10 kg:
Billede

Ej hvor sjovt :) 2 coons inde fra gitte&Orla www.jungleman.dk
det er vores den lille killing de har nu louis vuiutton,verden er bare lille,Bugatti ligner bare valdemar
mvh Jan 40548085

Primo Kamado XL
OTG 57ér M JBI Smoker
SJér M JBI SJ Smoker

Brugeravatar

Lou
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#16 » 18. apr 2009, 15:42

Nurh, hvor er de skønne. Især den røde - men den er der vist kamp om :D Der må da være liv og glade dage i huset. Jeg har 2 hunde, og der er dælme gang i den til tider [smilie=bluecolorz5_pdt_19.gif]
Mvh Lou

Brugeravatar

Emneforfatter
PaleSeptember
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#17 » 18. apr 2009, 19:34

JLN skrev:Ej hvor sjovt :) 2 coons inde fra gitte&Orla http://www.jungleman.dk
det er vores den lille killing de har nu louis vuiutton,verden er bare lille,Bugatti ligner bare valdemar

Ej, hvor skægt, at du kender dem. Ja, de er deroppe fra. De laver nogle skønne katte, og så er de skønne mennesker :D

Ja, han ligner Valdemar, men de har jo også samme mor. Vi har også været vilde med Valdemar, siden vi så ham første gang, så det er bare dejligt, at vi har fået vores egen udgave af ham!

Tillykke med Louis, han ser fin ud. Vi skal op og se ham med fingrene næste mandag :wink:
Mvh Jane ;)

Weber Q300

Brugeravatar

Emneforfatter
PaleSeptember
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#18 » 18. apr 2009, 19:35

Lou skrev:Nurh, hvor er de skønne. Især den røde - men den er der vist kamp om :D Der må da være liv og glade dage i huset. Jeg har 2 hunde, og der er dælme gang i den til tider [smilie=bluecolorz5_pdt_19.gif]

Tak! Der er også liv til tider, men lige nu ligger de alle og feder den efter at have spænet i haven det meste af dagen :)
Mvh Jane ;)

Weber Q300

Brugeravatar

Emneforfatter
PaleSeptember
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#19 » 18. apr 2009, 19:38

den ikke-skaldede kok skrev:Hej PaleSeptember, og I andre dyrevenner. Først vil jeg sige, at det gav et lille stik i hjertet, at kigge på Seven. :( Det ligner utroligt vor nyligt bortgåede mis. Det ripper altså lidt op, men der kommer altså en ny kat her, det ER vedtaget. Dernæst, de ser meget søde ud allesammen :D Vor kat led af gigt, cancer osv., så det glæder os Guruens kat har et godt liv.

Øv, det er jeg ked af at høre. Vi mistede selv to katte sidste år, og det var virkelig hårdt. Man kommer jo til at holde af dem.

Forhåbentlig fik jeres kat et langt og godt liv. Held og lykke med at finde en værdig arvtager.
Mvh Jane ;)

Weber Q300

Brugeravatar

JLN
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#20 » 18. apr 2009, 23:53

PaleSeptember skrev:
JLN skrev:Ej hvor sjovt :) 2 coons inde fra gitte&Orla http://www.jungleman.dk

Ej, hvor skægt, at du kender dem. Ja, de er deroppe fra. De laver nogle skønne katte, og så er de skønne mennesker :D

Ja, han ligner Valdemar, men de har jo også samme mor. Vi har også været vilde med Valdemar, siden vi så ham første gang, så det er bare dejligt, at vi har fået vores egen udgave af ham!

Tillykke med Louis, han ser fin ud. Vi skal op og se ham med fingrene næste mandag :wink:

mange tak,louis er søn af Lupus og Heidi,2 coons med 1 rigtigt dejligt sind,vi glæder os helt vildt :D :D
mvh Jan 40548085

Primo Kamado XL
OTG 57ér M JBI Smoker
SJér M JBI SJ Smoker

Brugeravatar

altho64
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#21 » 19. apr 2009, 08:13

Jeg elsker katte, men efter på tragisk vis at have mistet de to sidste (den ene besluttede sig for at den kølervædske, naboen havde stående fremme, kunne drikkes; og den anden valgte at gå ind i en hæftig diskusion med en bil, og tabte), valgte jeg, da jeg boede i Sverige, at købe to hunde.
Billede
Jeg forstår alle store tårer over mistede kæledyr.
Sidst på vinteren måtte jeg følge min hanhund (den mørke af de to) til dyrlægen.
Han havde meget slem dysplasi i hoften, og igennem to måneder havde han haft et ukontroleret vægttab - dyrlægen mente det var nyrerne eller canser. Når alt kommer til alt, besluttede jeg, at der var himmelhvid forskel på, hvad jeg kunne leve med, og hvad min hund kunne leve med.
Men jeg har stadig hans søster: Jasmin. En dejlig Amstaff på 5 år. Min tro følgesvend ved grillen... Hun håber stadig på at der vil falde noget til hendes side :D :lol: :D
Med venlig hilsen
Ralf

Griller på OTS 57 cm

Jeg er ikke dum..... Jeg er bare lidt uheldig når jeg udtaler mig.

Brugeravatar

Emneforfatter
PaleSeptember
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#22 » 19. apr 2009, 09:54

JLN skrev:mange tak,louis er søn af Lupus og Heidi,2 coons med 1 rigtigt dejligt sind,vi glæder os helt vildt :D :D

Ja, Lupus er også far til vores, så de er halvsøskende. Deres mor er Jane Doe, det er vist der Bugattis fine farve og størrelse kommer fra.

Men I kan godt glæde jer, vi har ihvertfald fået 2 spilopmagere med et superdejligt sind hjem. Og nu skal vi så prøve at udstille for første gang i Grindsted d. 3. maj.
Mvh Jane ;)

Weber Q300

Brugeravatar

Lou
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#23 » 19. apr 2009, 09:59

altho64 skrev:Jeg elsker katte, men efter på tragisk vis at have mistet de to sidste (den ene besluttede sig for at den kølervædske, naboen havde stående fremme, kunne drikkes; og den anden valgte at gå ind i en hæftig diskusion med en bil, og tabte), valgte jeg, da jeg boede i Sverige, at købe to hunde.
Billede
Sidst på vinteren måtte jeg følge min hanhund (den mørke af de to) til dyrlægen.
Han havde meget slem dysplasi i hoften, og igennem to måneder havde han haft et ukontroleret vægttab - dyrlægen mente det var nyrerne eller canser. Når alt kommer til alt, besluttede jeg, at der var himmelhvid forskel på, hvad jeg kunne leve med, og hvad min hund kunne leve med.
Men jeg har stadig hans søster: Jasmin. En dejlig Amstaff på 5 år. Min tro følgesvend ved grillen... Hun håber stadig på at der vil falde noget til hendes side :D :lol: :D

Det er SÅ trist når det går den vej, men det sker jo :( men smukke hunde, er det en AST? Syntes den er lidt vel rød :wink: men hvis du er bosat i Sverige, er farven jo uden betydning :D Smukke er de :)
Mvh Lou

Brugeravatar

Emneforfatter
PaleSeptember
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#24 » 19. apr 2009, 10:27

altho64 skrev:Jeg elsker katte, men efter på tragisk vis at have mistet de to sidste (den ene besluttede sig for at den kølervædske, naboen havde stående fremme, kunne drikkes; og den anden valgte at gå ind i en hæftig diskusion med en bil, og tabte), valgte jeg, da jeg boede i Sverige, at købe to hunde.
Billede

Fine hunde. Ja, det er desværre nogle hårde beslutninger man må tage engang imellem på sine kæledyrs vegne.
Mvh Jane ;)

Weber Q300

Brugeravatar

Morten L
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#25 » 20. apr 2009, 08:15

Uh, det er dejligt med kæledyr.

Jeg er allergisk over for katte så vi har hunde - det er bestemt heller ikke uden omkostninger!

Den ene har sprunget et ledbånd i bagbenet og skal opereres, kommer til at koste 15-18.000,- :shock: gudskelov har vi sygdomsforsikring og "nøjes" med at betale ca. 3500-4000,-
Med venlig hilsen
Morten

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#26 » 25. apr 2009, 16:33

kat.jpg

Bettina var hurtig med kameraet, da vores kat Phister igen lå på en rigtig tosset måde på sofaen...
KCBS certified BBQ judge

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#27 » 25. apr 2009, 16:44

kat2.jpg

Phister prøvede at skrive en lille hilsen til jer alle, men han ooooorrrrkkkkeeeede det ikke....
KCBS certified BBQ judge

Brugeravatar

bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#28 » 25. apr 2009, 17:42

Guruen skrev:
kat.jpg

Bettina var hurtig med kameraet, da vores kat Phister igen lå på en rigtig tosset måde på sofaen...

:lol: :lol: :lol:
Åååååhhhhhhhhhhh det kære væsen.

Han er da bare herlig, og meget magelig anlagt....forstår godt I elsker ham den bette ski.......... :D

Med velig hilsen

Brugeravatar

Emneforfatter
PaleSeptember
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#29 » 28. apr 2009, 18:05

JLN skrev:mange tak,louis er søn af Lupus og Heidi,2 coons med 1 rigtigt dejligt sind,vi glæder os helt vildt :D :D

Vi var oppe og nusse på ham igår, han er bare nuser da!

Og så hørte vi alt om, hvordan du lukkede Tombi ud, så han fik tæsk af alle tøserne deroppe :lol:
Mvh Jane ;)

Weber Q300

Brugeravatar

Emneforfatter
PaleSeptember
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#30 » 20. apr 2015, 23:36

PaleSeptember skrev:Og nu skal vi så heller ikke have flere katte - 5 er rigeligt ;)

Hahah, jeg blev klogere! I dag har vi 8 katte og 2 mere undervejs, men vi er jo så også startet med at opdrætte norske skovkatte siden sidst :)

Hvis nogen vil se vores katte, så kig på http://nfo.vorbeck.dk - håber det er ok, at jeg lægger link ind?
Mvh Jane ;)

Weber Q300

Tilbage til "Vis mig dit kæledyr..."