Man skal aldrig sige aldrig, mere

Indsend fotos af dit kære kæledyr...
Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Man skal aldrig sige aldrig, mere

Indlæg#1 » 29. nov 2008, 14:41

For ca 1½ mdr siden, begyndte jeg, at fodre vildt fuglene igen.
Her hos os fodre vi fra en gang i oktober og frem til ca 1 maj.

Jeg undrede mig hurtigt over, at jeg næsten kun lige havde hængt fodrebolde op så var de væk, og de fleste lå på jorden, S..... tænkte jeg musene æder dem.

Så en dag kom jeg ud og opdagede, at det ene fuglefodrebrædt var væltet ( et af dem på en træ stolpe med 3 ben)
og hønsene havde i flere dage skræppet op, når de kom om til et tæt buskat, som jeg kan se fra mit køkken vindue.

Husbond og jeg kikkede på hinanden og sagde vildkat?.

Vi begyndte at holde øje med området, men ingen kat.

Så gik der et par dage, og så var der en skræppen op inde i hønsehuset, så jeg tænkte ræv.
Jeg for ud i hønsehuset og der sad en kat :shock: og åd af de sovse rester og grøntsagsrester jeg havde smidt ud.

Det skal være løgn sagde jeg.

Kan du så komme ud, råbte jeg og katten for hvæssende ud af lågen.

Nu gik der et par dage mere, så opdagede vi, at katten, boede ude i buskene ud for mit køkkenvindue, og mit hjerte løb af mig igen, igen.

Vi har fodret mange vildkatte, og haft mange genudsætnings katte her på gården.

Men da den sidste døde under narkose i januar (skulle have trukket tænder ud) blev vi enige om , at nu skulle vi have et par inde katte, som kommer ud i en voliiere via et stald vindue, da vi desværre har måttet grave mange katte ned, der er blevet kørt ihjel, ude på vejen.

Nå men denne "nye" vildkat - som vi nu kalder Sorte- havde altså vundet mit hjerte, og nu hentede jeg lidt kattemad og satte ud under busken.

Og det fortsatte det næste stykke tid, og nu forsvandt fugle kuglerne ikke mere- sådan pludseligt- :D

Efterhånden begyndte Sorte, at få lidt mere tillid til mig, og for ca 1½ uge siden lykkedes det os, at få ham indfanget, ved hjælp af en kattefælde, som vi låner ved, kattenes værn, og sendt til dyrlægen for, at få ham neutraliseret.

For det viste sig, at være en hankat, men da vi havde opdaget, at han boede i busken, blev han 3 dage på dyrehospitalet, så hans operationsår var nogenlunde helet, inden husbond hentede ham igen, og vi fik ham sat ud igen.

Da husbond satte ham ud igen på jorden, hvæssede og spruttede han og væk var han.

Samme dag Sorte skulle hentes på dyrehospitalet, gik han på stald loftet og fandt en gammel redekasse fra vores høns ( de er ret lange og høje, da vi har erfaret at mindt 2 eller 3 høner gerne vil ligge og hygge sig sammen, når de ligger æg)

Den blev nu foret i bunden og en gammel havehynde lagt oven på, og yderligere et gammelt hundetæppe og et par gamle håndklæder ovenpå.

Omkring kassen blev der lagt en pressening, og så blev den sat hen i nærheden af, hvor Sorte havde huseret.

2 dage efter at husbond havde hentet katten hjem, var foderskålen tom, og i de sidste dage er han begyndt, at komme frem, når jeg kommer ud i haven.

Og igår fik jeg for første gang lov, at stryge ham hen over ryggen, mens han spiste, og han er lidt sjov, for han snakker, mens han spiser.

Det lyder rigtig sjovt.

Idag smed jeg så resterne af hjerterne fra middagen igår ind i selve kassen, og nu er vi spændte på, om han på sigt, hellere vil ligge der, end på den bare jord. :D

I dag lykkedes det også at tage et par billeder af ham.

Og selv om han hvæser, når vi kommer tæt på, tror jeg, at han havner inde ved de andre katte i løbet af foråret, hvis han ikke bliver kørt over i mellem tiden.

Så jeg har igen lært, at jeg skal aldrig sige aldrig :lol:

Her er han:

Billede
Billede

Vi har klippet et hul i hegnet ind til hønsene så han kan komme ud til sin nye foderstation/ bolig, og selv om det står klods op og ned af et af vores fuglefoderhuse, spiser fuglene lystig deres frø alligevel :D

Billede

Med venlig hilsen

Brugeravatar

jetlar
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#2 » 29. nov 2008, 15:37

Jette - du er en sand dyreven :D
mvh. Lars

2 stk. OTG 57, jbi mini forlænger og Juleforlænger m/adapter, termometer und den ganzen molevitten - samt en Primo Kamado Oval Junior

Speedi
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#3 » 29. nov 2008, 16:17

Hold op hvor er han flot, kan godt forstå at dit hjerte løb af med dig
Mvh
Christian
Outdoorchef demonstratør

Grillpark:
Outdoorchef Ascona - Outdoorchef Montreux - Outdoorchef City Gas - Outdoorchef Minichef - Outdoorchef Kensington kul - Outdoorchef Perth

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#4 » 29. nov 2008, 20:41

jetlar skrev:Jette - du er en sand dyreven :D

Jeg kan i hvertfald ikke lide, at de skal "mis"trives. :)

Desværre er det stadig et problem, at mange landmænd ikke får neutraliseret deres katte.

Problemet er, at en hver gård har et maximum for, hvor mange katte, der kan leve sammen, når der er for mange, skubbes de katte ud, der enten ikke er stærke nok til, at beholde deres territorie, eller ungkattene jages hjemmefra.

Det værste er de hunkatte, der er urolige pga andre de katte, som så forlader hjemmet/ gården for at føde, og efterlader killingerne, når hun igen er i brunst.

De havner i ingenmandsland og ender som regel, som forhultede vildkatte, da de ikke har haft nogen form for menneskelig kontakt mens de var små.

Så vi håber Sorte er blevet jaget væk hjemme fra, for så har vi en chance for, at få ham gjort tam nok til, at blive indekat :D

Med venlig hilsen

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#5 » 29. nov 2008, 20:44

Speedi skrev:Hold op hvor er han flot, kan godt forstå at dit hjerte løb af med dig

Hej Speedi.
Ja og så har han en flot lille hvid blis på brystet, og verdens tyndeste brune hale :D

Og så snakker han med mad i munden :lol:

Med venlig hilsen

Brugeravatar

ggf
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#6 » 29. nov 2008, 22:00

Jeg snakker også med mad i munden :D

Billede

Jeg kan også gøre det her :lol:

ps han ligner lidt din vildkat
Med Venlig Hilsen

Jacob

Billede Billede

Vinder af udfordring nr 4. Bedste lam 2008

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#7 » 30. nov 2008, 07:35

Nej hvor ser han sød ud ggf :D

Jo han ligner ham lidt :)

Er der ikke lidt skovkat i ham :?:

Med venlig hilsen

Speedi
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#8 » 30. nov 2008, 08:58

Her er et billede af vores "farlige" jagtmis, han har været indekat det meste af sit liv, men efter vi købte hus er han blevet udekat. Og det nyder han fuldt ud!!
Billede

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#9 » 30. nov 2008, 09:46

Hej Speedi.
Han er da vist en rigtig kæle potte :D

Nu vi er ved det så er her et par billeder af de internat katte vi hentede i januar i år, som et par store killinger fra April og maj sidste år:

Felix hankat, der er mors mis og meget snakkende ( er alle hankatte det? :lol: )

Billede

Og hunkatten Line, som er helt sin egen, dog vil hun gerne nusse hvis madskålen er tom :lol: :

Billede

Og her står de side ved side og ser ud på den verden de ikke kan komme ud i:

Billede

Med venlig hilsen

Brugeravatar

ggf
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#10 » 30. nov 2008, 11:04

bjærge skrev:Nej hvor ser han sød ud ggf :D

Jo han ligner ham lidt :)

Er der ikke lidt skovkat i ham :?:

Med venlig hilsen

Jo, det tror jeg
Med Venlig Hilsen

Jacob

Billede Billede

Vinder af udfordring nr 4. Bedste lam 2008

økh
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#11 » 7. jan 2009, 09:39

Ja katte, er fantastiske, er selv indehaver af 2 stks, fik dem egentlig for at holde musene væk, men i dag er den røde Alfred MIN kat og han går skam med i seng og så snakker han når han gennem vinduet ser fuglene i haven :D

Jeg kan desværre ikke vedhæfte et billede af ham, da jeg ikke lige ved hvordan jeg skal få det ned i str :(
Mvh

Christina

Weber OTS 57
Weber Smokey Joe Gold Turkis
stor muret grill der bliver brugt som pejs på terassen :D

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#12 » 7. jan 2009, 09:49

Hej Christina
Du går ind og klikker på start.
Klikker på alle programmer.
Finder tilbehør
klikker på paint
Her klikker du på billeder
og igen på undermenu stræk/vrid.
Prøv med at taste 50 i på begge linier i stræk.
Gem så billedet
Men gem det med nyt navn/tal.

Da du ellers fjerner original billedet fra din pc.

Så kan du gå tilbage og uploade picture.

Med venlig hilsen

Brugeravatar

prp
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#13 » 7. jan 2009, 09:55

eller med Microsoft office picture manager, hvis du har det.

Der højreklikker du bare på billedet og trykker åbn med Microsoft office picture manager - klikker på rediger billede - komprimer billede og vælger f.eks. websider og trykker ok

Jeg komprimerer nu aldrig, når jeg uploader.
Senest rettet af prp 7. jan 2009, 10:00, rettet i alt 1 gang.
Mvh. Pia
Vinder af ugens udfordring #1 / Bedste selleri-kok 2008

økh
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#14 » 7. jan 2009, 09:58

Mange tak for tippet :D
Vedhæftede filer
Alfred 2.jpg
Alfred 2.jpg (33 KiB) Vist 1719 gange
Mvh

Christina

Weber OTS 57

økh
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#15 » 7. jan 2009, 10:01

Hej Pia

Jeg har desværre ikke det program :(
Mvh

Christina

Weber OTS 57

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#16 » 7. jan 2009, 10:07

Nåh hvor er han da sød som han ligger der og gasser sig.

Næste gang du uploader et billede skal du trykke på upload picture, istedet for tilføj vedhæftet fil.

Så kommer dit billede ind uden den der sjove ramme det har nu :)

"Knappen" sidder lige over der hvor du skriver dit indlæg i højre side :wink:

Med venlig hilsen

økh
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#17 » 7. jan 2009, 10:11

Hej Jette

Mange tak, det må jeg prøve næste gang :D
Mvh

Christina

Weber OTS 57

Brugeravatar

angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#18 » 7. jan 2009, 11:39

Det kan være at guruen skal aktivere upload-knappen for dig først - det plejer han at skulle når man ikke har lagt billeder ind før :) Det gør han på 2 sekunder
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

økh
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#19 » 7. jan 2009, 11:47

Hej Angus

Ok jeg hører ham ad :D
Mvh

Christina

Weber OTS 57

Brugeravatar

Zep
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#20 » 7. jan 2009, 11:54

Her er et par drønnerter, der kom rendende som killinger i sommers... De har endda opdraget den gamle gårdhund (12 år) til at katte må være indendøre uden at der står mellemmad skrevet i måsen på dem 8)
Billede
Zep

Weber Gold - newbie

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#21 » 7. jan 2009, 15:02

Zep skrev:Her er et par drønnerter, der kom rendende som killinger i sommers... De har endda opdraget den gamle gårdhund (12 år) til at katte må være indendøre uden at der står mellemmad skrevet i måsen på dem 8)
Billede

De er da bare søde, det er da også lækkert, at ligge og gasse sig på et varmt gulv.

Min ene indekat lå en dag helt op af væggen. ja jeg tog da også et billede, men det kan jeg ikke finde.

Med venlig hilsen

Tilbage til "Vis mig dit kæledyr..."