Ny schæferhund

Indsend fotos af dit kære kæledyr...
Brugeravatar

Emneforfatter
angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Ny schæferhund

Indlæg#1 » 25. aug 2008, 10:51

I dag er lidt af en off-day her. Kl. 8 i morges måtte Dr. Henrik efter aftale køre til dyrlægen for at få aflivet vores knapt 6-årige schæferhund. Det var en hund med et temperament, som vi nok aldrig finder igen. Simpelthen en alfa-han, som havde det forniklede overblik over alt. Hvis han på træningsbanen mødte to hunde som var efter hinanden, gik han bare imellem og skllte dem ad, og så gik han igen.

Desværre var han født med at være multiallergisk - har været igennem 2 store omgange i fuld narkose hos dyrlægen med efterfølgende medicin, øredråber o.m.a. , fik hver måned en desensibiliserende indsprøjtning, specialfoder der kostede en formue. Da intet hjalp, var vi nødt til at træffe en hård beslutning, og det var så i dag.

Men livet skal jo gå videre og på onsdag henter vi en ny lille 8 ugers hvalp fra en kennel, der kun avler brugshunde, så nu starter en helt ny tilværelse med lille Lachin, som ses på nedenstående billede. Det røde på halen er neglelak, da der kun var to hanhunde i kuldet og de ligner hinanden på en "prik", så den ene fik en rød prik i panden og den anden på halen.

Billede
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

Mor Birthe
Deaktiveret bruger

Indlæg#2 » 25. aug 2008, 10:59

Ejjjjjja Angus og Dr.Henrik.

Hvor er han bare nuttet, ham Lachin :D

Ham glæder jeg mig til, at høre mere om og følge. :wink:
Mor Birthe
(Deaktiveret efter eget ønske 18.11.2008)

Brugeravatar

Morten L
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#3 » 25. aug 2008, 10:59

Sikke en kedelig og dejlig besked i ét.

Meget hårdt at skulle sige farvel til en dejlig hund, men samtidig dejligt at i har mod på at få en ny hund....og han ser jo dejlig ud - elsker hængeører på schæferhvalpe :D
Med venlig hilsen
Morten

Brugeravatar

Emneforfatter
angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#4 » 25. aug 2008, 11:08

Der er ingen tvivl om, at der forestår et kæmpearbejde, men det har vi prøvet før. Vi er ved at "sikre" huset - el-ledninger skal hæves, der skal ikke stå sko fremme o.s.v. Samtidig skal den sluses sammen med vores Jack Russel Terrier, som vi fik samtidig med den gamle hund, så de er vokset op sammen. Hun kan ikke rigtig forstå, hvad der sker, men skal med til Tåstrup og hente den nye hund på onsdag :D

Morten L - jeg håber det er det sidste billede du ser med hængeører på den hund - de er allerede ved at komme op at stå. Vi har besøgt den hver uge siden den var 3 uger gl. På billedet tror jeg den er 5 uger.
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

Brugeravatar

Lennie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#5 » 25. aug 2008, 11:11

Ej hvor synd, - og hvor dejligt. Ja sådan er det jo at ha' hund.
Jeg synes det er flot. Man skal jo tage sådan en beslutning for hundens skyld, ikke for sin egen. Det er jo aldrig rart at være nød til at sige farvel, men nødvendigt. Så er det jo dejligt med sådan en lille klump, så får man automatisk noget andet at tænke på.
Så tillykke med den lille ny.
Hilsen Åse

Weber One-Touch Deluxe (2011)
Weber One-Touch 57 (2007)
Weber Compact 47 (2000)
Smokey Joe Gold (2005) + JBI SJ Smoker (2009)
JBI Smoker og røgekit til OTG 57 (2009)

Karen
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#6 » 25. aug 2008, 11:17

Kære Angus og Henrik.

Få en hund - få en sorg. Men sandelig da også mange glæder. Og "lille ny" bliver sikkert ikke så svær at opdrage, når der en hund i huset i forvejen, som nok skal vide at fortælle ham, hvad man bruger at gøre hos jer og hvad der absolut ikke er god tone.
I mit hjem fik vi med års mellemrum en ny hvalp, som den gamle i gårde fik lov at tage imod ude på vejen og selv vise vej ind i huset. Sådan også med den ene hund, vi selv har haft, den blev også introduceret for mine forældres på neutralt område og så accepteret.
Held og lykke med det nye medlem af familen og med familiesammenføringen på onsdag. Dejligt det trods alt er sommer, når I nu en tid skal op om natten og lufte hundehvalp.

mvh Karen, men en fortid som hundestræner

Brugeravatar

kamado
Redaktør
Redaktør

Indlæg#7 » 25. aug 2008, 11:25

hvor er den dog en fin lille en!! vi har 2 killinger den kan lege med
--hvornår skal vi komme med dem ? hehe

Brugeravatar

Emneforfatter
angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#8 » 25. aug 2008, 11:40

kamado skrev:hvor er den dog en fin lille en!! vi har 2 killinger den kan lege med
--hvornår skal vi komme med dem ? hehe

Kamado, pas på at min Jack Russell Terrier ikke tror at det er rotter - hun er nemlig en rigtig rottefænger :lol: :lol:
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

Brugeravatar

Emneforfatter
angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#9 » 25. aug 2008, 11:47

Karen skrev:Kære Angus og Henrik.

Få en hund - få en sorg. Men sandelig da også mange glæder. Og "lille ny" bliver sikkert ikke så svær at opdrage, når der en hund i huset i forvejen, som nok skal vide at fortælle ham, hvad man bruger at gøre hos jer og hvad der absolut ikke er god tone.
I mit hjem fik vi med års mellemrum en ny hvalp, som den gamle i gårde fik lov at tage imod ude på vejen og selv vise vej ind i huset. Sådan også med den ene hund, vi selv har haft, den blev også introduceret for mine forældres på neutralt område og så accepteret.
Held og lykke med det nye medlem af familen og med familiesammenføringen på onsdag. Dejligt det trods alt er sommer, når I nu en tid skal op om natten og lufte hundehvalp.

mvh Karen, men en fortid som hundestræner

Du har ret Karen, vi regner med at den "gamle" skal tage sig af den nye i en periode. For 6 år siden måtte vi aflive 2 hunde på een gang pga alder og vi fik så 2 nye, hvoraf den ene så er tilbage. Det var i november/december, og så er det hårdt at skulle op om natten. Det er Henriks hund :lol: :lol: , så gæt hvem der skal op - jeg har sagt at jeg nok skal vække ham, når hunden rører på sig.

Det er en lidt mærkelig dag i dag - på den ene side savner man den ene hund, men vi er glade for at vi tog beslutningen og at den ikke skal lide mere med ondt i ørerne etc., på den anden side glæder vi os til den lille ny og Laika skal jo også videre :)
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

Brugeravatar

FruDuborg
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#10 » 25. aug 2008, 11:48

Hej Angus og Dr. Henrik

Det er altid sørgeligt når man skal sige farvel, i særdeleshed når hunden stadig er så ung.

Men som I selv siger så er der en ny sjæl der har brug for et godt hjem. Tillykke med den lille ny - han ser sød og rigtig blød ud.
Med venlig hilsen

FruDuborg

www.madpassionen.dk

Billede

Brugeravatar

Emneforfatter
angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#11 » 25. aug 2008, 13:14

Her er han en uge ældre - der sker meget på kort tid

Billede
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

Brugeravatar

Morten L
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#12 » 25. aug 2008, 13:17

angus skrev:Her er han en uge ældre - der sker meget på kort tid

Billede

Hvor er han lækker!

Den "gamle" doktor ser ud til at være faldet pladask for den lille hvaps
Med venlig hilsen
Morten

Brugeravatar

topgun
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#13 » 25. aug 2008, 15:06

Suk, nu kribler det....

For godt et år siden måtte vi aflive vores 7 årige Schæfer tæve. Hun var desværre blevet voldsom agresiv over for alle hunde, det sidste års tid.
Der har jeg den holdning at har man sådan en står hun så har man enter 100% styr på den, ellers har man ikke sådan en hund.
Det gik desværre ikke, og vi måtte tage den tugne beslutning....

Men uha jeg vil gerne have en igen :D
Michael
Low and slow, are the way to go. Sousvide Rocks...
Weber 57cm OTG (2001)
Weber Q120 (2007)
Kamado Oval Junior (2010-2012)
Weber Summit S-470 (2012)

hansen
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#14 » 25. aug 2008, 16:05

Tillykke med den lille ny selvom det er på en trist baggrund.

Han ser rigtig dejlig ud (også Dr. Henrik :D !)
Med venlig hilsen

hansen

Mor Birthe
Deaktiveret bruger

Indlæg#15 » 25. aug 2008, 16:15

angus skrev:Her er han en uge ældre - der sker meget på kort tid

Billede

Hej angus og Dr.Henrik

Han er altså bare sød og hvor ser I ud til, at gå godt i spænd sammen Dr.Henrik - jeg glæder mig stadigvæk til, at se flere billeder af ham og Leica når I får ham hentet hjem på onsdag... :D
Mor Birthe

Brugeravatar

Lennie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#16 » 25. aug 2008, 16:54

Hvor er han kær. Der er simpelthen ikke noget skønnere end sådan en lille vaps.
Det bliver sjovt at følge ham.
Hilsen Åse

Weber Compact 47 (2000)

Brugeravatar

Emneforfatter
angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#17 » 25. aug 2008, 17:03

topgun skrev:Suk, nu kribler det....

For godt et år siden måtte vi aflive vores 7 årige Schæfer tæve. Hun var desværre blevet voldsom agresiv over for alle hunde, det sidste års tid.
Der har jeg den holdning at har man sådan en står hun så har man enter 100% styr på den, ellers har man ikke sådan en hund.
Det gik desværre ikke, og vi måtte tage den tugne beslutning....

Men uha jeg vil gerne have en igen :D

Du har helt ret, topgun, en sådan hund skal man have styr på. Allerede i næste uge skal den til hvalpeleg, hvor den bliver sluppet løs med hvalpe af andre racer, det fortsætter vi med, indtil vi finder ud af om den skal trænes i Schæferhundeklubben, DCH eller hvor. Vi stiler ikke efter store prøver, men en afrettet hund, som kan begå sig bl.a. andre hunde og mennesker og fremfor alt, være en vagthund her i hjemmet
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

Karen
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#18 » 25. aug 2008, 20:28

Uha, jeg kan fornemme duften af hundehvalp på det billede. Det er næsten værre end at se alle de lækre madbilleder herinde. Har stadig en drøm om en Landrover Discovery3 med en stor, sort schæferhan på passagersædet, intensiv træning og verdens bedste ven. Det går bare ikke i spænd med et rigeligt fuldtidsjob, så det må forblive en drøm indtil videre. Og når jeg engang går på pension, så er jeg såmænd nok så magelig, at jeg bliver ved bulldoggene, der har en stor plads i mit hjerte. Men sådan en pynter da også i en bil...

Hvordan er din Jack Russell terries temperament, Angus? Jeg har aldrig rigtig kunnet forlige mig med terrier, men en ven har en Shirleyham (staves?) terrie, ligner en West Highland White, men har knækkede ører, og den er altså bare så sød og kærlig, ikke hysterisk højrøstet eller noget.

mvh Karen

Karen
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#19 » 25. aug 2008, 20:32

Ikke shirleyham, men SEALYHAM terrie, undskyld

mvh Karen

Brugeravatar

Emneforfatter
angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#20 » 25. aug 2008, 21:08

Min Jack Russell Terrier har et rigtig godt temperament - den er god til børn. Den er god til at fange mus og rotter, en sød og kærlig hund.

Havde før en dansk/svensk gårdhund - den var sød over for os, men aggressiv over for fremmede og bed, så den skulle lukkes inde, når der kom gæster.

Jack Russell Terrieren er beregnet til at gå i rævegrave, så vi skal være over hende når vi går tur på vores 15 tdr. land, hvis hun skulle finde en rævegrav, men hun er en dejlig hund. Hun hyler lidt, når hun er med i bilen, men det er fordi hun tror hun skal til træning, hvilket hun elsker.

Vi har haft mange forskellige hunde, jagthunde (gravhund, tysk korthåret, springer spaniel), men den bedste kombination er den vi har i øjeblikket
Jack Russell og schæfer
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

Karen
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#21 » 28. aug 2008, 20:14

Hej Angus.

Hvordan går det med "lille ny"? Min Dr. Henrik er lidt træt i disse dage, det er jo hårdt at være småbørnsforældre med afbrudt nattesøvn? Og hvad med Laika, er hun fuldt optaget af opdragelsen eller må hun flygte til et fredelig plet i huset for at få lidt ro?

mvh Karen

Brugeravatar

kamado
Redaktør
Redaktør

Indlæg#22 » 28. aug 2008, 22:11

Hello Angus
Mon ikk snart Niels og jeg skal på besøg han vil nok blive helt vild med
at snakke med den lille ny hundehvalp!

Brugeravatar

bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#23 » 28. aug 2008, 22:38

Hej Angus

tillykke til dig og Dr Henrik med den lille nye.

Vi har selv en foderallergiker hund (dansksvensk gårdhund) så vi har problemet tæt inde på livet, er over ham, hvergang der er optræk til evt sår, men forhåbentlig er vi heldigere end I var.

Det er godt at I straks får jer en ny hund.

Den ser da dejlig ud, glæder mig til at høre mere om hans og jeres nye liv.
Med venlig hilsen

Brugeravatar

Emneforfatter
angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#24 » 29. aug 2008, 06:22

Tak til jer allesammen for jeres søde måde at være på.

Desværre kunne vi ikke tage hunden med hjem forleden dag, da der var gået lidt kuk i tatoveringstidspunktet, men tirsdag morgen kl. 0700 henter vi den, så vi kan stadig få vores nattesøvn.

Men vi besøgte hvalpen, for første gang sammen med Laika, og det var en ubetinget succes. Hver gang vi havde set den, havde vi medbragt et tæppe, som hvalpene legede med, og det lagde vi i Laikas kurv, når vi kom hjem. Da vi så lukkede hende ud til hvalpen i kennelen, for hun straks omkring og havde med det samme fært af Lachin, og så legede de sammen. Hvis han kom for tæt på og generede hende, fik han lige besked på at opføre sig ordentligt, så hun skal nok opdrage på ham, når han kommer.

Bjærge, vi håber ikke at vi nogensinde igen får en hund med allergi. Vi kender udmærket de "hotspots", som de får. Forleden dag samlede vi de medicinrester sammen, som vi havde stående efter den anden hund, og det var ikke småting.

Nu nyder vi lige et par dage i fred og ro, og Laika har det dejligt som et lille forkælet "enebarn".

Men så går det også løs :D
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

Brugeravatar

Emneforfatter
angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#25 » 29. aug 2008, 06:24

kamado skrev:Hello Angus
Mon ikk snart Niels og jeg skal på besøg han vil nok blive helt vild med
at snakke med den lille ny hundehvalp!

Kamado, du er hjertelig velkommen sammen med Niels. Det ender jo med at han gerne vil have en hund.
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

Brugeravatar

Morten L
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#26 » 29. aug 2008, 08:19

Angus: Må man være fræk og spørge hvorfor hvalpene ikke bliver chippet i stedet for tatoveret?

Chip er mindre smertefuldt for hunden og den behøver ikke blive bedøvet, desuden er chip fra 2011 lovpligtigt såfremt man vil rejse indenfor EU.
Med venlig hilsen
Morten

Brugeravatar

Emneforfatter
angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#27 » 29. aug 2008, 08:41

Morten L skrev:Angus: Må man være fræk og spørge hvorfor hvalpene ikke bliver chippet i stedet for tatoveret?

Chip er mindre smertefuldt for hunden og den behøver ikke blive bedøvet, desuden er chip fra 2011 lovpligtigt såfremt man vil rejse indenfor EU.

Jeg tror det er fordi en chip kan "vandre" i kroppen, og derfor foretrækker Schæferhundeklubben at fastholde tatoveringen. Samtidig er det hurtigere at identificere hundene til konkurrencer og prøver, da ikke alle klubber har udstyr til at aflæse chippen.

Alle avlsdyr bliver også DNA-testede nu - det gjorde de ikke før i tiden.

Vores anden hund er chippet.
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

Brugeravatar

marinus
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#28 » 29. aug 2008, 11:13

angus skrev:Jeg tror det er fordi en chip kan "vandre" i kroppen

Det tror jeg du har ret i.

Jeg har en 4 årig dansk-svensk gårdhund, der i sin tid blev chippet i nakken.
Nu sidder chippen i det højre forben.

Jeg tror ikke at det betyder noget for hunden, men det gør det jo vanskeligere at finde chippen ( ved evt. aflæsning ).
udtryk gør indtryk

Brugeravatar

Emneforfatter
angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#29 » 29. aug 2008, 11:26

Jeg er faktisk også spændt på, hvor chippen sidder i min Jack Russell terrier - hun fik den også i nakken for ca. 6 år siden - jeg tror jeg vil have dyrlægen til at checke det, når hun skal vaccineres næste gang :)
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

Brugeravatar

Emneforfatter
angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#30 » 2. sep 2008, 15:54

Så kom den store dag, hvor vi skulle hente den lille ny kl. 7.00 i Tåstrup.
Han er bare så dejlig.

Kunne godt nok ikke li' at køre bil i starten, brækkede sig og savlede, men vi havde helt glemt, hvor intens trafikken i Københavns-området er på den tid af dagen, så det var low and slow det meste af tiden, og det brød Lachin sig ikke om, men hjem kom vi da.

Nu er der turbo på - heldigvis fik Dr. Henrik lige lært ham, at man godt kan tage sig en lille middagslur.

Her er et par billeder af Lachin fra hans første dag på landet.

En tur igennem persillebedet

Billede

De to hunde skal lige vænne sig til hinanden, men så er en bold jo sjov

Billede

Billede

Billede
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

Brugeravatar

bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#31 » 2. sep 2008, 16:22

NeeeeeeeeeeeeeJ hvor er han kær.
Havde helt glemt hvor søde de er, de kære små hvalpe.
Det ser da ud til Laika tager det roligt.
Tillykke med det nye "barn".

Med venlig hilsen

Brugeravatar

Emneforfatter
angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#32 » 2. sep 2008, 16:38

Tak, Bjærge. Ja, den er slet ikke til at stå for lige p.t. Laika er lidt jaloux, men det må hun altså vænne sig til. Hun har jo været "enebarn" i godt en uges tid, og det tror jeg egentlig passede hende ret godt :)
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#33 » 2. sep 2008, 16:40

Han er bare SÅ bedårende. Fik lige set ham tidligere idag...
KCBS certified BBQ judge
Stifter af Grillguru.dk, Dansk BBQ Rådgivning & Oplev Forskellen

Brugeravatar

jørgen
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#34 » 2. sep 2008, 16:42

hold da helt op hvor er skøn, fik engang et tilbud om at få en schaefer hvalp som blev fremvist på jobbet men takkede nej håber i får en masse oplevelser med den dejlige hvalp og nej jeg vil IKKE have en sådan ( snøfte snøfte )
otg 57 - premium 57-wok indsats - bagesten - stege indsats og godt humør

Brugeravatar

Morten L
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#35 » 2. sep 2008, 17:33

Uha hvor er han dejlig.

PS. Ørerne hænger stadig - sødt :D
Med venlig hilsen
Morten

Brugeravatar

Ronaldowitch
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#36 » 2. sep 2008, 19:49

Tillykke med jeres nye familiemedlem :D

Der er nu ikke noget så bedårende som en hundehvalp.

Jeg håber at i får mange gode stunder med ham.

Jeg synes forresten at jeg kan genkende persillen som han ræser igennem :lol:

Hilsen
Ronaldowitch

Der er udsolgt af Primo Kul her i Århus

Brugeravatar

Emneforfatter
angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#37 » 2. sep 2008, 20:40

Jeg synes forresten at jeg kan genkende persillen som han ræser igennem

Det kan jeg godt forstå at du kan, Ronaldowitch :D
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

Brugeravatar

FruDuborg
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#38 » 3. sep 2008, 08:13

Hvor er han bare LÆKKER. Et stort tillykke med ham, så er der fuld fart over stepperne :D
Dejligt billede hvor de to hunde kigger hinanden an - kan næsten se tankeboblerne "kom nu leg med mig" - " naaaj, skal lige se om du har tænkt dig at blive her"

Endnu engang tillykke med ham.
Med venlig hilsen

FruDuborg

www.madpassionen.dk

Billede

bear
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#39 » 3. sep 2008, 08:21

Hej Angus
Det er dog den kæreste shæferhvalp, men jeg syntes også at den ser ud som den er fuld af numre ,stort tillykke herfra kalundborg.
Hilsen bear
Hilsen Bear

Brugeravatar

Emneforfatter
angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#40 » 3. sep 2008, 10:43

Den er fuld af numre og meget selvstændig :D
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

Brugeravatar

Emneforfatter
angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#41 » 8. sep 2008, 09:51

Altså, hvor går det hele hurtigt. På under en uge har Lachin nu rejst det ene øre op, så venter vi bare på det andet, ellers ser det jo fjollet ud :lol: :lol: Han skal have sin første vaccination i morgen, så kan det måske lægge sig igen, men vi skyndte os at tage et billede, mens det var rejst :D

Ja, den lille hund fylder meget i tilværelsen p.t. Men det ved I andre med hunde jo alt om. På torsdag starter hans første oplevelse med hundeleg sammen med alle mulige hvalpe af alle racer.

Billede

Senere kommer så decideret træning, men han er først 9 uger i morgen :)
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

trolledemo
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#42 » 8. sep 2008, 09:58

Hej
Han er da dejlig man bliver jo hel varm om hjertetnår man ser sådan en dejlig lille hvalp.
MVH Troels
PS. Giv ham lige en krammer her fra.

solsikkehaven
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#43 » 8. sep 2008, 10:05

Han er lige til at kramme, tage op...(og skynde sig at tage med hjem, nåårhh nej, det må jeg nok ikke) :-)
/Morten Knudsen AKA Solsikkehaven

* Weber Genesis E-310
* Sous Vide Supreme

Brugeravatar

Lennie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#44 » 8. sep 2008, 13:44

Åh, hvor er han altså kær. Der er simpelthen ikke noget så kært som en hundehvalp (de kære øjne, og store kluntede poter :lol:)

Gi' ham også lige en knuser fra mig.
Hilsen Åse

Weber Compact 47 (2000)

Mor Birthe
Deaktiveret bruger

Indlæg#45 » 8. sep 2008, 13:58

ÅHHHH angus og Dr.Henrik hvor er Lachin altså bare kær, han er jo lige til, at tage op og give en ordentlig knuser. :D

Håber han klarer turen til dyrelægen i morgen, uden al for meget besvær :wink:

Giv ham og Laika en knusehilsen fra mig. :lol:
Mor Birthe

Brugeravatar

bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#46 » 9. sep 2008, 22:09

Hej Angus
Han er altså bare bedårende.
hvordan går det mellem Lachin og Laika?

Med venlig hilsen

Brugeravatar

Emneforfatter
angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#47 » 10. sep 2008, 06:05

bjærge skrev:Hej Angus
Han er altså bare bedårende.
hvordan går det mellem Lachin og Laika?

Med venlig hilsen

Det går rigtig fint - når Lachin bliver for voldsom, hopper Laika bare op på en stol eller går op ad trappen til 1. sal og står og siger, æh, bæ. Lachin må nemlig ikke gå på trapper endnu :lol:
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

Brugeravatar

TrineHG
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#48 » 16. sep 2008, 15:46

Åh nej, Angus, jeg har ikke læst denne tråd tidligere - jeg føler godtnok med jer over, at I måtte køre den tunge gang til dyrlægen med jeres kun 6 år gamle og dejlige hund. Min hund blev jo 6 år i søndags, og jeg har allerede kvalme ved tanken om, at han formentlig er halvtgående :-(

Men.........til det glædelige: TILLYKKE med hvalpen, den er simpelthen vidunderlig, jeg håber du vil lægge indlæg ind jævnligt, så vi kan følge dens udvikling, det bliver altså spændende.

God tur på hvalpeholdet i aften - er det i DCH-regi???

Bedste hilsner
Trine
Trine :-)
Bruger deaktiveret efter eget ønske den 20.09.2011

Brugeravatar

Emneforfatter
angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#49 » 16. sep 2008, 16:21

Hej Trine!

Ja, han er bare så sød - nu har han rejst begge ører op og ligner en miniature schæferhund :lol: :lol:

Vi starter træning i noget der hedder

http://www.kaeledyrskompagniet.dk/

D.v.s. det er ikke decideret træning, men kun leg her i starten. Det er simpelthen fantastisk, at de slipper ca. 30-40 hunde af alle racer og så får de lov til at løbe og lege. Der er tre hold, og vi er selvfølgelig på det mindste, "sandkassen". Ejerne går bare rundt og skal ikke bekymre sig om hundene - hvis der er problemer, ordner instruktørerne det.

Senere bliver det formentlig træning enten i Schæferhundeklubben eller DCH, hvor vi har en afdeling her i nærheden. Her er problemet bare, at de har startet hvalpetræning op og når det er færdigt, holder man pause indtil efter jul, hvorimod vi kan starte et hvalpekursus allerede 28.10. i Kaeledyrskómpagniet.

Vi får se, hvad der sker - hovedsagen er at den bliver socialiseret lige fra starten, især med andre hunde, da schæfere er så racefikserede.

Tillykke med jeres hunds sporprøve - jeg så i en anden tråd at den havde fået en pokal. Min Jack Russell Terrier er også rigtig god til spor - hun har ikke deltaget i prøver, men træning - hun sætter bare næsen i jorden og så går hun. Hun er som regel færdig før alle de store hunde :lol: :lol:

Hunde er bare herlige at arbejde med :D
Senest rettet af angus 16. sep 2008, 16:40, rettet i alt 1 gang.
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

Brugeravatar

TrineHG
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#50 » 16. sep 2008, 16:29

Hejsa Angus.
Det var præcis min tanke - fandens god socialiseringsmetode til jeres hvalp, det er guld værd, og kan aldrig "betales tilbage" :-)

Vores Balloo blev jo taget fra moderen, da han var kun godt 7 uger gammel, hun gad ham ikke, hun var kun godt et år gammel, og fik 9 hvalpe, så der var NUL socialisering. Nogle gange tænker jeg på, om han er "små-autistisk", for han var og er ikke særlig vild med andre hunde. Derimod er han en ren menneskehund :-) Men det er lidt synd for ham sommetider.

Tak for lykkeønskningerne, det var skisme hundeførerens skyld - min mands - at de ikke vandt, hun traaaaaaak imod en bestemt retning, men manden mente IKKE, de skulle den vej - hvad de skulle have været, hehe. Lyt altid til din hunds næse.

Ang. jeres hund: jeg forstår godt overvejelserne ang. at fortsætte i køledyrskompagniets regi, for at undgå pausen.Omvendt kan jeg varmt anbefale DCH, men når det kommer til stykket, er det vel et fedt, hvis man gør sit fodarbejde hjemmefra ordentligt :-)

I hvert fald, held og lykke med uldtotten, den er vidunderlig :-)
Trine :-)
Bruger deaktiveret efter eget ønske den 20.09.2011

Tilbage til "Vis mig dit kæledyr..."