IGEN !!!!!!! Han hedder Benny

Indsend fotos af dit kære kæledyr...
Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

IGEN !!!!!!! Han hedder Benny

Indlæg#1 » 5. jul 2011, 17:27

Idag smed en katte mor sin killing ude i vores gårdsplads.
Den bette ski gik rundt i mere end en time og miavede, som en gal.
Til sidst kunne vi ikke stå imod mere, og ind kom han.
Hmmmm hans mor har vist glemt, at læse dyreværnsloven, som siger, at kattekillinger skal blive hos deres mor til de er 12 uger gamle, for godt nok var han radmager, og selv om han skulle veje til den lave ende, så kan han ikke være mere end 10 uger gammel.
En hurtig snak med dyrlægen pr tlf og han blev lemmet ind i dyreflokken.

Husbond skyndte sig afsted efter killinge foder, mens jeg gik igang med at rigge til, at have en ny killing.
Hold op et organ han har.
Alle de andre katte flygtede ud til alle sider, men lidt nysgerrige var de nu alligevel.
Så der har lydt en del knurren og sprutten her i eftermiddag. For han blev først placeret i en gammel støvet hunde transportkasse, så der både var plads til bakke og foder osv, mens hunde og katte lige så ham an, og ham lige så, så dem an.
Nu er han blevet placeret i det rum alle nye katte lige har "boet i nogle dage" nemlig vores kontor på 1. sal. Og efter at have fået en masse indtryk og især ædt en masse mad, så er der helt stille oppe på kontoret lige nu.

Nå men her er lige et par billeder af Benny som Husbond har "døbt" ham.
DSC_0233.JPG

DSC_0235.JPG

DSC_0237.JPG

Stum som Miv det er vi godt nok ikke :lol:
DSC_0247.JPG

Kæmpe ører og mager, så det næsten gør helt ondt, udforsker vi nu alle de dyr, det vrimler med her i huset, inde fra transportkassen, så vi er lidt i sikkerhed
DSC_0260.JPG

DSC_0262.JPG

Det kan da godt være den hund er stor
DSC_0263.JPG

Men jeg hvæser da bare så smutter hunden igen
DSC_0264.JPG

Det var nu ikke liiiiiiiiige en ny killing, vi havde regnet med at skulle have her i sommer.
Men hva´skidt om vi har 3 eller 4, spiller vel ikke nogen trille. :-D

Brugeravatar

TrineHG
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Re: IGEN !!!!!!! Han hedder Benny

Indlæg#2 » 5. jul 2011, 17:31

Åh, det må være ÅRETS INDLÆG, søde fru Bjærge [smilie=bluecolorz5_pdt_09.gif] Det emmer af hjertegodhed - og det er nogle vidunderlige fotos, du har snappet. Hvor er han bare cute, og godmodige EmmaDarling, ja, hun trisser bare afsted.

Dine dyr har det godt, Jette - det er en sand fryd :P [smilie=bluecolorz5_pdt_09.gif]
Trine :-)
Bruger deaktiveret efter eget ønske den 20.09.2011

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#3 » 5. jul 2011, 17:40

Hej Trine
Det er godt nok noget af en skrigeballon ham her.
Jeg siger dig, det trak bare tænder ud at sidde inde i stuen, og håbe på hans mor kom tilbage og hentede ham, for han kan skrige noget så hjerteskærede det bette pjusk.
Og så er han bare så mager, og med et pænt stort sår på læben.
Så han har fået "tæsk" af en eller andet dyr, det er helt sikkert.
Men nu er han her, og så må vi lige igennem et par dage med hvæsen og larm, og væltede potte planter osv :lol:
Men vi kender efterhånden rumlen :lol:

Brugeravatar

Hovmoller
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#4 » 5. jul 2011, 18:09

Hej Jette

Sikke da noget......... men det er
da altid noget at han er ca. 10 uger,
og ikke 3 uger som vores Miv var
da hun blev efterladt.
Har I ikke set kattemoderen før eller
er det første gang I ser hende?

I får hurtigt givet ham noget sul på
kroppen og så skal det nok gå :-)
Jeg håber, at I har styr på at rationere
maden, for han skal jo nødigt forspise
sig det bette kræ...

Det bliver spændende at se hvordan
flokken reagerer på det hele :-)
Venlig hilsen

Heidi,
Performer touch and go
Genesis E320
Kamado oval XL
Friske krydderurter er et must

Brugeravatar

CharlotteP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 5. jul 2011, 19:16

du har simpelthen bare så stort og rummeligt et hjerte, ja og manden selvfølgelig.

hos dig skal alle have det godt, godt der er mennesker som dig. :-D
venlig hilsen
Charlotte Paulmann

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#6 » 6. jul 2011, 00:11

Hovmoller skrev:Hej Jette

Sikke da noget......... men det er
da altid noget at han er ca. 10 uger,
og ikke 3 uger som vores Miv var
da hun blev efterladt.
Har I ikke set kattemoderen før eller
er det første gang I ser hende?

I får hurtigt givet ham noget sul på
kroppen og så skal det nok gå :-)
Jeg håber, at I har styr på at rationere
maden, for han skal jo nødigt forspise
sig det bette kræ...

Det bliver spændende at se hvordan
flokken reagerer på det hele :-)

Hej Heidi.
Vi har ikke set hans mor.
Faktisk tror vi han er blevet væk fra hende.
Han kan være kommet hertil på mange forskellige måder, men et er sikkert de 4 gårde der ligger under 1½ km herfra kommer han ikke fra.
Så den del bliver nok aldrig opklaret.
Men hold op hvor er han sulten.
Da jeg kom hjem fra arbejde for ½ time siden var der stadig en masse mad tilbage af det killinge tørkost jeg havde stillet til ham.Men da jeg så åbnede en pose blød mad sagde det slurp og så havde han ædt det meste af 40 gram :lol:
Lige nu fiser han rundt i min seng ( jo han får lov at sove herinde i nat) og er henholdvis meget kælen -legesyg og farlig hver gang han ser sig i skabsspejlet.
Så jeg skal nok få en livlig nat :lol:

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#7 » 6. jul 2011, 00:25

CharlotteP skrev:du har simpelthen bare så stort og rummeligt et hjerte, ja og manden selvfølgelig.

hos dig skal alle have det godt, godt der er mennesker som dig. :-D

Kald os bare tosset med dyr.
Dem har vi en meget blødt på for. Men heldigvis er vi begge lige gode om det .1%¤
Og det skal måske lige med, at vi bor meget tæt ved landevejen,og oven i købet midt i et sving.
Men på trods af skilte med anbefalet 50 km så suser mange biler forbi med mindst 80km, så små hjælpeløse killinger har ikke en chance, hvis vi ikke tager dem til os.
Vores egne katte kan så heller ikke færdes frit.
det kan gå ud i en kattegård via en kattelem og på den måde være lidt udenfor hele året.
Ellers kan de kun komme på terrassen som også er pakket ind i vollieretråd og hønsenet.
Men hellere det end finde dem på landevejen en dag, hvis du kan følge mig.

Brugeravatar

CharlotteP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 6. jul 2011, 21:36

hej Jette,

jeg kan fuldt ud følge dig, må indrømme at min holdning er at mange kunne lære noget af dig.
har man valgt at have husdyr er min holdning også at må tage vare på dem og passe rigtig godt på dem.

med fare for at få en røffel. men jeg har intet imod katte, men jeg har noget imod de render rundt andre steder end der de høre hjemme, vi andre skal holde vores hund hjemme. og der gælder stortset de samme regler for hunde og katte.

men godt i passer på de små killinger, det er da synd hvis de skal ende under et dæk.
venlig hilsen
Charlotte Paulmann

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#9 » 6. jul 2011, 22:22

CharlotteP skrev:hej Jette,

jeg kan fuldt ud følge dig, må indrømme at min holdning er at mange kunne lære noget af dig.
har man valgt at have husdyr er min holdning også at må tage vare på dem og passe rigtig godt på dem.

med fare for at få en røffel. men jeg har intet imod katte, men jeg har noget imod de render rundt andre steder end der de høre hjemme, vi andre skal holde vores hund hjemme. og der gælder stortset de samme regler for hunde og katte.

men godt i passer på de små killinger, det er da synd hvis de skal ende under et dæk.

Kære ven
Med fare for selv at blive skældt ud, eller starte en endeløs debat, så er min holdning at katte skal have lov at leve et ude liv, som også kan betyde den lige svinger ind over naboernes haver ect.
Men at folk der har anskaffer sig kat skal sikre at de ikke smider killinger her og der og alle vegne.
Her sigter jeg specielt på eks de bønder der "bare lader stå til" og ikke får neutraliseret deres katte, men "bare" lader naturen gå sin gang, for som en af dem engang sagde til mig: " der ryger jo altid nogen under høst og andre bliver kørt over af maskineri, så det går jo op".
Men nej det gør det altså bare ikke.
Fakta er at en given gård kan have x antal katte, så begynder de at smide nye, eller gamle ud."kvoten er lige som fyldt op".

Her er vores katte "hæmmet" i at færdes fuldstændigt frit.
De kan gå rundt i hele huset og stalden, minus laden via katte lemme, og så kan de gå videre ud i deres udegård (voliere) og når døren er åben kan de også komme på terrassen.
Men rigtig ud i haven, nej det foregår kun i katteseler.
Men grunden til forholdet er sådan skyldes ikke nabohensyn, nej det skyldes simpelthen, at vi bor i et sving, og gården ligger helt ud til vejen.
Og selv om kommune og politi har bevilliget os et skilt i begge ender af svingene, hvor der står anbefalet 50 km, så skøjter en masse biler desværre forbi med mindst 80 km, og det har jeg skisme mine dyr for kære til,at lade dem risikere et møde med sådan en "racerkører" :-) .
Jeg har gennem de 1. år vi boede her grædt mine tårer over små killinger, der har villet ind her, og som vi troede kunne finde hjem igen. Men for så næste dag eller dagen efter, at kunne begrave dem fordi de er blevet kørt ihjel ude på vejen.
Så killinger der dukker op, ja dem må vi lige tage hånd om, hvis vi ikke vil se konsekvensen.
Men boede vi ca 600 meter fra befærdet vej ............ja så var mine katte ikke "buret inde" :-D
Siger konen, der har boet midt på Nørrebro i København i sine yngre dage, og haft en hunkat der både færdedes inde og ude den gang, og den nåede at blive 14 år så ........................ :-D

Brugeravatar

poulw
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#10 » 7. jul 2011, 06:03

Tillykke Jette, med den nye lille "TERRORIST" i huset :lol:

Heldigt at dine øvrige små firbenede venner er så tålmodige :-D
Med venlig hilsen,
Poul

Vi spiser for at leve - men vi lever også for at spise

Brugeravatar

CharlotteP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#11 » 7. jul 2011, 07:10

bjærge skrev:
CharlotteP skrev:hej Jette,

Kære ven
Med fare for selv at blive skældt ud, eller starte en endeløs debat, så er min holdning at katte skal have lov at leve et ude liv, som også kan betyde den lige svinger ind over naboernes haver ect.
Men at folk der har anskaffer sig kat skal sikre at de ikke smider killinger her og der og alle vegne.
Her sigter jeg specielt på eks de bønder der "bare lader stå til" og ikke får neutraliseret deres katte, men "bare" lader naturen gå sin gang, for som en af dem engang sagde til mig: " der ryger jo altid nogen under høst og andre bliver kørt over af maskineri, så det går jo op".
Men nej det gør det altså bare ikke.
Fakta er at en given gård kan have x antal katte, så begynder de at smide nye, eller gamle ud."kvoten er lige som fyldt op".

Her er vores katte "hæmmet" i at færdes fuldstændigt frit.
De kan gå rundt i hele huset og stalden, minus laden via katte lemme, og så kan de gå videre ud i deres udegård (voliere) og når døren er åben kan de også komme på terrassen.
Men rigtig ud i haven, nej det foregår kun i katteseler.
Men grunden til forholdet er sådan skyldes ikke nabohensyn, nej det skyldes simpelthen, at vi bor i et sving, og gården ligger helt ud til vejen.
Og selv om kommune og politi har bevilliget os et skilt i begge ender af svingene, hvor der står anbefalet 50 km, så skøjter en masse biler desværre forbi med mindst 80 km, og det har jeg skisme mine dyr for kære til,at lade dem risikere et møde med sådan en "racerkører" :-) .
Jeg har gennem de 1. år vi boede her grædt mine tårer over små killinger, der har villet ind her, og som vi troede kunne finde hjem igen. Men for så næste dag eller dagen efter, at kunne begrave dem fordi de er blevet kørt ihjel ude på vejen.
Så killinger der dukker op, ja dem må vi lige tage hånd om, hvis vi ikke vil se konsekvensen.
Men boede vi ca 600 meter fra befærdet vej ............ja så var mine katte ikke "buret inde" :-D
Siger konen, der har boet midt på Nørrebro i København i sine yngre dage, og haft en hunkat der både færdedes inde og ude den gang, og den nåede at blive 14 år så ........................ :-D

kære Jette.

jeg syntes det er en fin holdning du har, :-) for ligegyldighed kommer man ingen steder med. og vi skal da ikke ud i en endeløs debat, det er slet ikke meningen, da vi er forskellige mennesker med forskellige holdninger. (sådan skulle det da også helst være)

kan godt forstå du tager dine forholdsregler, og jeg syntes da bestemt også der er forskel på at have kat på landet og i byen, jeg syntes bare det er ærgeligt når jeg bliver nødt til at jage katte væk, der sover i mine dagplejebørns barnevogne eller på bilen.

men pointen er uanset holdning, så er du jo et skønt og vidunderligt menneske, som lige som os andre ikke bryder sig om, at dyr bliver gjort fortrad. og tak for det :-)
venlig hilsen
Charlotte Paulmann

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#12 » 7. jul 2011, 07:16

poulw skrev:Tillykke Jette, med den nye lille "TERRORIST" i huset :lol:

Heldigt at dine øvrige små firbenede venner er så tålmodige :-D

Tak Poul :-D
Ja om få dage så er al hvæsen og sputten nok fortid .1%¤
Men mon ikke det allerede er bedre efter en tur ved doktor DYR her i formiddag. :-D

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#13 » 7. jul 2011, 07:26

CharlotteP skrev:kære Jette.

jeg syntes det er en fin holdning du har, :-) for ligegyldighed kommer man ingen steder med. og vi skal da ikke ud i en endeløs debat, det er slet ikke meningen, da vi er forskellige mennesker med forskellige holdninger. (sådan skulle det da også helst være)

kan godt forstå du tager dine forholdsregler, og jeg syntes da bestemt også der er forskel på at have kat på landet og i byen, jeg syntes bare det er ærgeligt når jeg bliver nødt til at jage katte væk, der sover i mine dagplejebørns barnevogne eller på bilen.

men pointen er uanset holdning, så er du jo et skønt og vidunderligt menneske, som lige som os andre ikke bryder sig om, at dyr bliver gjort fortrad. og tak for det :-)

Ja lige den vinkel med barnevognene havde jeg ikke lige tænkt på, og kom også til at tænke på den med børne sandkasser der skal lukkes for at undgå katte tisser i dem.
Men sådanne ting "glemmer" man jo nok indtil man er blevet bedsteforældre :-)
Men lige meget hvad så bor vi heldigvis på landet og hvis vores katte havde kunne gå frit ude ville det selvfølgelig have været det optimale.
Men det er så ikke virkeligheden, så de må nøjes med hinandens selskab, og vi undgår til gengæld katte der kommer hjem efter at have været i slagsmål, og det er jo heller ikke dårligt

Fortsat god dag til dig :-D

Brugeravatar

Lennie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#14 » 7. jul 2011, 11:15

Hmm, Jette. Har du et skilt stående oppe ved vejen, hvor der står "Jettes kattehjem"? For jeg synes da godt nok de myldrer ind efterhånden :lol:.

Ellers tror jeg bare det er rygtedes i kattekredse, at det er hos Jette-mor, man skal efterlade sit afkom, hvis overlevelse skal sikres.

Sikke en klog kattemor, den lille Benny var udstyret med ;-), også selv om hun smed den lille ud før tid :-D.

Tillykke med familieforøgelsen ........ igen :lol:!
Hilsen Åse

Weber One-Touch Deluxe (2011)
Weber One-Touch 57 (2007)
Weber Compact 47 (2000)
Smokey Joe Gold (2005) + JBI SJ Smoker (2009)
JBI Smoker og røgekit til OTG 57 (2009)

Brugeravatar

Hovmoller
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#15 » 7. jul 2011, 13:56

Hej

Nej det er ikke nemt at være katteejer, og det er åbenbart heller
ikke nemt at være nabo til katte/kattehader...
Jeg faldt over denne artikel
http://nordjyske.dk/artikel/10/5/29/390 ... st%20v%E6k

Vi har p.t. ingen katte og er i fasen med at overveje at få en ny (fritgående) kat,
men ovenstående er da bestemt stof til eftertanke. Det er jo hverken første
eller sidste gang man hører om sådanne sager.. Eller hører om at katte bliver skudt med
hagl, får klippet ørerne af og andre grusommeheder...
Venlig hilsen

Heidi,
Performer touch and go
Genesis E320
Kamado oval XL
Friske krydderurter er et must

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#16 » 7. jul 2011, 15:05

Lennie skrev:Hmm, Jette. Har du et skilt stående oppe ved vejen, hvor der står "Jettes kattehjem"? For jeg synes da godt nok de myldrer ind efterhånden :lol:.

Ellers tror jeg bare det er rygtedes i kattekredse, at det er hos Jette-mor, man skal efterlade sit afkom, hvis overlevelse skal sikres.

Sikke en klog kattemor, den lille Benny var udstyret med ;-), også selv om hun smed den lille ud før tid :-D.

Tillykke med familieforøgelsen ........ igen :lol:!

Tak skal du have Åse :-D
De har faktisk myldret ind hvert år i de første år var det voksne katte der kom dangderende og det var faktisk altid vildkatte.
De blev så indfanget og neutraliseret og genudsat, og med de henholdsvis 400 kr for en han og 600 kr for en hun vi fik fra kattensværn som tilskud til neutraliseringen var det lige til at klare.
Men siden vi hentede de 2 "gamle katte" på internat, har vi kun haft killinger som indgående :lol:
Og ham det bette skind vi fik ind for 2 dage siden er nok nærmere 8 uger end 10.
Og det sår han har på læben er et hundebid.
Så dyrlægen og jeg blev enig om at han nok er blevet forskrækket af en hund og drønet af sted og så efterfølgende ikke kunnet finde sin mor.
Han vurderede at han har gået uden mad et par dage så han kan faktisk komme lang væk fra.
Men nu er han blevet tjekket i hoved og bag og blevet vaccineret osv.
Men han er bare sej, for et par timer efter at han var blevet vaccineret, var jeg nede og hente årets buk hos slagteren, og mens jeg gik og pakkede kød, var han konstant om fødderne på mig og hvæsede af Emma, som lå på dørtrinnet til køkkenet og fulgte slagets gang :lol:
For der går nok lige nogen dage før Benny bliver bon kammerater med Emma og Basse :lol:

dl09sbr
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Landmann cronos gasflaske

Indlæg#17 » 7. jul 2011, 15:13

Jeg har længe gerne ville have en lille gasgrill til at grille småting hurtigt, men faldt over en Landmann Cronos til en voldsom god pris så jeg kom til at købe den.

Jeg har absolut ingen erfaring med gas grillning men jeg har forstået at man i DK ikke må have sin gasflaske i skabet på grillen men den skal stå udenfor, er det fordi vi er sarte eller er det fordi vi er foran ???

Ellers nogle ting jeg skal være opmærksom på med denne grill, eller gasgriller generelt som man ikke tænker over nær man altid har grillet på kul ??

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#18 » 7. jul 2011, 15:15

Hovmoller skrev:Hej

Nej det er ikke nemt at være katteejer, og det er åbenbart heller
ikke nemt at være nabo til katte/kattehader...
Jeg faldt over denne artikel
http://nordjyske.dk/artikel/10/5/29/390 ... st%20v%E6k

Vi har p.t. ingen katte og er i fasen med at overveje at få en ny (fritgående) kat,
men ovenstående er da bestemt stof til eftertanke. Det er jo hverken første
eller sidste gang man hører om sådanne sager.. Eller hører om at katte bliver skudt med
hagl, får klippet ørerne af og andre grusommeheder...

Ja lige den sag har da taget en meget voldsom drejning.
Og ja, det er rigtig trist for dyrene, når menneskerne ikke kan snakke om tingene, og nå til en fælles enighed, og i stedet går til yderligheder, eller lader deres had til dyr få lov at tage overhånd, ved at lemlæste dyr. :evil:

dl09sbr
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Re: Landmann cronos gasflaske

Indlæg#19 » 7. jul 2011, 15:37

dl09sbr skrev:Jeg har længe gerne ville have en lille gasgrill til at grille småting hurtigt, men faldt over en Landmann Cronos til en voldsom god pris så jeg kom til at købe den.

Jeg har absolut ingen erfaring med gas grillning men jeg har forstået at man i DK ikke må have sin gasflaske i skabet på grillen men den skal stå udenfor, er det fordi vi er sarte eller er det fordi vi er foran ???

Ellers nogle ting jeg skal være opmærksom på med denne grill, eller gasgriller generelt som man ikke tænker over nær man altid har grillet på kul ??

Den endte helt forket :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: Jeg flytter den lige ud i det rette forum UNDSKYLD :oops:

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Re: Landmann cronos gasflaske

Indlæg#20 » 7. jul 2011, 15:42

dl09sbr skrev:
dl09sbr skrev:Jeg har længe gerne ville have en lille gasgrill til at grille småting hurtigt, men faldt over en Landmann Cronos til en voldsom god pris så jeg kom til at købe den.

Den endte helt forket :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: Jeg flytter den lige ud i det rette forum UNDSKYLD :oops:

Helt i orden :-D
Hvem har ikke lige prøvet den slags :lol:

Brugeravatar

Dittesej
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#21 » 7. jul 2011, 17:18

Du har altså bare et stort hjerte. .1%¤
Hilsen Ditte
Weber 57cm

Brugeravatar