Lille Miv nu meget større.

Indsend fotos af dit kære kæledyr...
Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Lille Miv nu meget større.

Indlæg#1 » 21. mar 2011, 11:48

Som nogen af jer måske kan huske dukkede en sød lille killing op her på matriklen i september mdr sidste år viewtopic.php?f=69&t=13588&start=0

Han er nu blevet en fin lille herre, med masser af selvtillid, og er respekteret af alle de andre dyr her i huset, selv om Line hunkat godt kan blive lidt træt af hans "hundekunster" en gang i mellem.

Felix vores anden hankat, var "chefen" blandt vores katte................men det er han ikke mere, det har Miv lige lavet om på, hen over vinteren.
Men det er foregået stille og roligt, så der har ikke været nogen kamp om rolle ændringen.
Miv er jo stadig kun en stor killing, men han sørger for, at både Felix og han får masser af motion, selv om de alle er inde katte.
For dagligt fræser Miv og Felix rundt i hele huset, ga da gung - ga da gung. [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]
Og når han skal igennem et kattelåge i en dør, foregår det på fuld knald, så vi kan høre i hele huset, at Miv er på rundfart :-D
Ind i mellem kan Emma vores labber tæve ikke modstå fristelsen, og fløjte med rundt i stuen og køkkenet, men hun må så opgive at lege med, når katten lige smutter igennem en kattelåge.

Her er et billede af ham hvor han er i ro :lol:

DSC_0520.JPG

Han er som alle katte nysgerrig, som bare pokker :lol:
Alt er blevet undersøgt, lige fra køkkenskabe til vaskemaskine:

DSC_0269.JPG

Men han har også sine hygge stunder, og her er det ofte Emma, han tyr til at ligge og gasse sig sammen med:

DSC_0512.JPG

Han miaver aldrig .........for det kan han ikke.
Dyrlægen mener, han enten er født uden stemmelæber eller har er permanent lammelse af stemme læberne.

Men tro ikke det er nogen hindring. ;-)

Når han leger helt vildt, kommer der nogle sjove lyde, der de første gange fik os til at tro, at han skulle kaste op.
Men nej, det er hans måde at være farlig på :-)

Og når han bliver sulten, eller vil sladre om, at en af de andre misser er gået igang med at spise af hans mad, ............jamen så stryger han bare ind til mor her, og begynder at slikke mig på mine ben.
Og reagerer jeg ikke, så.....vupti op på skødet af mor, og slikke hende på hænderne eller i hovedet :lol:
For nu må du altså komme og jage Felix eller Line væk .1%¤

DSC_0160.JPG

Brugeravatar

orvis
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Re: Lille Miv nu meget større.

Indlæg#2 » 21. mar 2011, 12:00

Der findes ikke dyr der kan se mere afslappede ud en kattedyr :-D
Dejlig kat...
Deaktiveret efter eget ønske 0610-2012

Brugeravatar

MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#3 » 21. mar 2011, 12:05

Første billede er bare typisk katte-afslapning, med et udtryk der siger: "Jeg slapper af, og jeg er vigtig - skrid, hvis du ikke kan acceptere det!" :lol:
/Martin

Primo Oval XLWeber One Touch 57Weber Smokey JoeOutdoorchef City GrillBjørn Teddy

Brugeravatar

TrineHG
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#4 » 21. mar 2011, 12:31

Hold op, hvor nogle skønne billeder. Dine dyr er simpelthen enestående - de oser langt væk af, at de har et godt liv, og sådan skal det sørme da også være .1%¤
Trine :-)
Bruger deaktiveret efter eget ønske den 20.09.2011

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#5 » 21. mar 2011, 12:33

orvis skrev:Der findes ikke dyr der kan se mere afslappede ud en kattedyr :-D
Dejlig kat...

Ja han er bare en dejlig mis, og selv om vi i forvejen har to andre har han taget vores hjerter med storm.
Men jeg kunne ikke undvære een eneste af dem.
Apropo afslappet så skiftes de til at erobre katte tårnet her nede i stuen

Miv med et vågent øje på det hele ( dog lukket på billedet pga blitzen):

DSC_0724.JPG

Line meget mere afslappet:

DSC_0744.JPG

sådan ser hun ud, når hun er lidt mindre afslappet:

DSC_0516.JPG

Og så lige Felix den detroniserede "chef" dog kan jeg ikke hitte et billede med ham i kattetårnet :lol:

DSC_0401.JPG

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#6 » 21. mar 2011, 12:37

MartinM skrev:Første billede er bare typisk katte-afslapning, med et udtryk der siger: "Jeg slapper af, og jeg er vigtig - skrid, hvis du ikke kan acceptere det!" :lol:

Så sandt, så sandt, og dog.
For tager du en kat op, mens den ligger og hygger, jamen så begynder den at spinde og putte sig godt ind til dig.
Og faktisk har de kloge hoveder, fundet ud af, at hvis man kæler med et dyr får man gang i ens endofiner så det er faktisk rigtig sundt at hygge med sine husdyr :-D

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#7 » 21. mar 2011, 12:46

TrineHG skrev:Hold op, hvor nogle skønne billeder. Dine dyr er simpelthen enestående - de oser langt væk af, at de har et godt liv, og sådan skal det sørme da også være .1%¤

Jeg tror mange dyr har et rigtig godt liv, for der er mange mennesker, der virkelig holder oprigtigt af deres dyr, men selvfølgelig er der enkelte der aldrig skulle have dyr, men det er en anden sag.
Men jeg har godt nok ondt af de vildkatte, der stadig huserer her i området.
Jeg får som regel kattens værn til at komme og indfange dem, og får dem til at aflive dem der er syge og genudsætte dem, der er ok efter de er blevet neutraliseret.
Men jeg skal jo selv op med omkring 1000 kr hver gang de genudsætter en hunkat og 800 kr hver gang det er en hankat, så det er efterhånden ved at have været en stor udskrivning i løbet af de knap 11 år, vi har boet her.
Og nu synes Husbond, at vi skal stoppe og kun få kattensværn til at aflive dem der fremadrettet hænger her om vintrene :-(

Og selv om jeg bøjer mig for beslutningen, så piner det mig nu lidt alligevel.

Brugeravatar

MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#8 » 21. mar 2011, 13:06

bjærge skrev:... så det er faktisk rigtig sundt at hygge med sine husdyr :-D

Jeg er uhyggeligt sund - i hvert fald ifølge vores labradorblanding, Eddie :-D

Men ja, katte kan være nogle rigtige pussenusse-dyr.
/Martin

Primo Oval XLWeber One Touch 57Weber Smokey JoeOutdoorchef City GrillBjørn Teddy

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#9 » 21. mar 2011, 14:52

MartinM skrev:
bjærge skrev:... så det er faktisk rigtig sundt at hygge med sine husdyr :-D

Jeg er uhyggeligt sund - i hvert fald ifølge vores labradorblanding, Eddie :-D

Men ja, katte kan være nogle rigtige pussenusse-dyr.

Jeg kan kun give dig ret Martin :-D
Jeg kunne ikke undvære mine hunde og de dermed daglige gå turer.
Faktisk får jeg et dagligt kick af disse turer ud i naturen.
Og mine rygproblemer melder sig kun de få dage hvor jeg ikke får gået mine turer med hundene.
Og så er det nu bare så dejligt, når ens hund hopper glædestrålende op og tror den er en skødehund (29 kg tung labber) eller modtager en med logrende hale, når man kommer hjem fra job :-D

Brugeravatar

Scooter
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#10 » 21. mar 2011, 15:18

Hej Bjærge.

Jeg bliver helt blød i knæerne når jeg ser de billeder.
Vi har selv haft kat altid, men har holdt pause, dog
ikke mere, end at genboens to katte så mener de godt
kan flytte ind. :-D

Jeg sender lige et foto af vores sidste kat (scooter)
han var også madelsker lige som sin familie, så man skulle
ikke vende ryggen til, når der var kød på bordet. :lol:
Scooter 3.jpg
Scooter 3.jpg (58.98 KiB) Vist 1731 gange

Hilsen Anna

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#11 » 21. mar 2011, 15:27

Scooter skrev:Hej Bjærge.

Jeg bliver helt blød i knæerne når jeg ser de billeder.
Vi har selv haft kat altid, men har holdt pause, dog
ikke mere, end at genboens to katte så mener de godt
kan flytte ind. :-D

Jeg sender lige et foto af vores sidste kat (scooter)
han var også madelsker lige som sin familie, så man skulle
ikke vende ryggen til, når der var kød på bordet. :lol:
Scooter 3.jpg

Hilsen Anna

ÅÅÅh Anna det er bare et godt billede.
Vi har vores hyr med Felix ...........han fisker.
Når vi satte os til bords forsøgte han, at komme op på bordet.
Det får han ikke lov til mere, men i starten syntes vi det var ok hvis han bare holdt sig i den anden ende af spisebordet, for vi har voksdug på bordet og det er jo nemt lige at vaske af bagefter.
Men en dag tog han mod til sig og lagde sig tæt på Husbonds tallerken og vupti så havde han lige sat kløerne i et stykke kød og fisket det ud på spisebordet.
Den dag grinede vi af det.........................også 2. gang det skete.
Men så syntes vi ikke det var så sjovt mere, og et lille sprøjt med en plastik citron, hen mod ham da han forsøgte 3. gang så røg han ned.
Nu behøver jeg blot, at vise ham en tom plastik citron så skynder han sig ned af spisebordet igen

Brugeravatar

Hovmoller
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#12 » 21. mar 2011, 19:40

Hej

Hvor er dine katte fine Jette, og hvor er
Miv blevet stor.

Vores Miv vokser også og er jo lige
blevet steriliseret. 2 dage efter hun
var blevet steriliseret slog hun koldbøtter
i kattetræet :-D så hun har bestemt
ikke sat farten ned af den grund.
Venlig hilsen

Heidi,
Performer touch and go
Genesis E320
Kamado oval XL
Friske krydderurter er et must

Hanne Sørensen
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#13 » 21. mar 2011, 20:19

:groupjump: :groupjump: Hvor er jeres dyr bare dejlige, man bliver i så godt humør af at se sådan nogle praktfulde billeder :P Er din hund kommet sig over den opration... Hvad var der galt med ham. Forhåbentlig ikke noget slemt :roll: Jeg har selv haft en chi huahua i 13 år det var skønt og holda op hvor kan jeg savne hende ind imellem [smilie=bluecolorz5_pdt_07.gif]

belleboskop
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#14 » 21. mar 2011, 20:34

Som jeg tidligere har skrevet Bjærge, så er jeres måde og holde dyr på, lige min stil.

Er lige kommet hjem fra min datter, som har to katte og jeg nyser og fnyser (kan ikke tåle dem)
Alligevel er jeg pjattet med katte (antihistamin er en god ting)
Alle dine husdyr er rigtig dejlige, men lille Miv er i mine øjne utrolig smuk. Perfekte og ensartede aftegninger, og det at den ved "hvor skabet skal stå" er kun et plus i mine øjne.

hvis det ikke lige var fordi jeg har allergi overfor katte og har tre Goldens som IKKE er til katte, JA så havde jeg kidnappet lille Miv
Jeg har nu

Primo og Black Ranch kul fra TBSgrillshop.dk på Lager klik her for at komme i shoppen

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#15 » 21. mar 2011, 23:49

Hovmoller skrev:Hej

Hvor er dine katte fine Jette, og hvor er
Miv blevet stor.

Vores Miv vokser også og er jo lige
blevet steriliseret. 2 dage efter hun
var blevet steriliseret slog hun koldbøtter
i kattetræet :-D så hun har bestemt
ikke sat farten ned af den grund.

Hej Heidi
Ja han vokser bare med raket fart :-D
Og så er han blevet temmelig lang i det, men han er jo slet ikke færdig med at vokse, så vi tror han på sigt bliver større end den meget talende Felix :lol:

Ja det er utrolig så hurtig katte er oven på igen efter en neutralisering, meget hurtigere end hunde.
Og dejligt at høre at hun er på dupperne igen .1%¤

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#16 » 21. mar 2011, 23:59

Hanne Sørensen skrev::groupjump: :groupjump: Hvor er jeres dyr bare dejlige, man bliver i så godt humør af at se sådan nogle praktfulde billeder :P Er din hund kommet sig over den opration... Hvad var der galt med ham. Forhåbentlig ikke noget slemt :roll: Jeg har selv haft en chi huahua i 13 år det var skønt og holda op hvor kan jeg savne hende ind imellem [smilie=bluecolorz5_pdt_07.gif]

Tak skal du have Hanne :-D
Basse som huserer på den anden tråd havde en tumor på benet, som han fik fjernet i efteråret.
Der er heldigvis ikke dukket mere op så vi tror på at han er ovre det, han slås nemlig i forvejen med foder allergi, så han har sine gode og sine dårlige dage.
Han får specialkost, men han napper jo en gang i mellem en hjorte eller kanin "pille" og så har vi jo balladen med med en hund, der jamrer sig, og skal have massage, men det sket heldigvis ikke så tit mere, .....måske fordi jeg efterhånden er lynhurtig til, at spotte hvor "lækkerierne" ligger.

Ja sådan en hund bliver jo som et barn i familien, så jeg kan sagtens følge dit savn.
Du må da have dig en ny lille følgesvend :-D
Jeg har tænkt mig at fortsætte med at have hunde, så længe jeg har kræfter til at gå lange turer hver dag, og det har jeg bestemt et par hunde endnu .1%¤
Senest rettet af bjærge 22. mar 2011, 00:20, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#17 » 22. mar 2011, 00:17

belleboskop skrev:Som jeg tidligere har skrevet Bjærge, så er jeres måde og holde dyr på, lige min stil.

Er lige kommet hjem fra min datter, som har to katte og jeg nyser og fnyser (kan ikke tåle dem)
Alligevel er jeg pjattet med katte (antihistamin er en god ting)
Alle dine husdyr er rigtig dejlige, men lille Miv er i mine øjne utrolig smuk. Perfekte og ensartede aftegninger, og det at den ved "hvor skabet skal stå" er kun et plus i mine øjne.

hvis det ikke lige var fordi jeg har allergi overfor katte og har tre Goldens som IKKE er til katte, JA så havde jeg kidnappet lille Miv

Tak for din kommentar, den varmer :-D

Min nyankomne svigersøn har også katte allergi, men han klarer det også med antihistamin.
Og så har det altid været en regel her i huset at gæsteværelset er dyre frit, så om nætterne får den arme knægt da fred i sine luftveje :-D

Ja vi synes også begge at lige nøjagtig Miv er helt utrolig smuk.
Den hvide aftegning i underansigtet ( selv om det vel ikke hedder ansigt på et dyr :roll: ) gør ham noget så bedårende synes jeg .1%¤
Og selvom han er et "hittebarn" er han den mest rolige og harmoniske kat jeg har haft i mange år.
De 2 andre gider ikke fremmede mennesker, og er som sunket i jorden, når vi får besøg, efter et par timer dukker Felix så op igen,.................. for han skal jo helst have alt med :lol:
Men Miv han kikker bare på gæsterne, folder poterne ind under brystet og ligger sig til at sove.
Ja faktisk er han så rolig, at når vores dansk/svenske gårdhund Basse begynder at gø stritter ørene på ham og han kan evt finde på at rejse sig op, men forlader ikke sin plads.
De 2 andre katte suser til gengæld ud af rummet :lol:

Men golden retrivere er nu også nogle rigtig dejlige og rolige hunde, så godt du "kun" er allergiske over for kattehår :-D

Tilbage til "Vis mig dit kæledyr..."