Hvepse

Interessant information til alle med hus og have

Emneforfatter
Kabam
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Hvepse

Indlæg#1 » 31. jul 2008, 11:14

[font=Verdana] [/font] Er der nogen der har et godt råd til hvordan man holder hvepsene væk, når vi har dækket bord på terassen går der ikke lang tid før det vrimler med hvepse. :x
vi har prøvet med nogle flasker med sukkervand, men det virker ikke godtnok.
Det skal lige nævnes at der få meter fra terassen står et æbletræ (som iøvrigt snart bliver fældet)
Hjemme: Weber One Touch Gold 57
Camping: Weber go Anywhere

Degnen777
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#2 » 31. jul 2008, 11:33

er helt enig og der synes at være rigtig mange i år
Degnen

--------------------
Grill:
OT Platinium 57 cm (2006)
Tilbehør:
Weber style: 2 stk. trådløse stegetermometer, Grillbakke, Stegholder, kyllingeholder
Weber: Dobbelte gaffelskruer, Grilltang, Grillgaffel, Grillspade, Grillhandske og Weber Bred Grillbørste 53,5 cm

Bredal
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 31. jul 2008, 11:44

Jeg har købt en elektrisk insikt dræber, den virker perfekt 8) Det er modellen som ligner en tennisketsjer, så kan man nemlig også få ramt dem i luften :wink:

Held & lykke

Morten

Brugeravatar

Duborg
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#4 » 31. jul 2008, 12:07

Der var et indslag på TV2 Øst, der handlede om at hvepse plagen er startet en måned tidligere i år, så der kommer nok rigtig mange hvepse i år :shock: :x

Det kunne godt være at man skulle prøve den ketcher.
Mvh. Duborg

Det tager tid, men det bliver godt...

Aastradsen
Bruger
Kontakt:

Indlæg#5 » 31. jul 2008, 12:10

Vi er også plaget af rigtig mange hvepse, vi bruger en flaske med æblejuice og sukker. Jeg blev stukket i tirsdags, hader de bæster. Da vi mandag opvarmede PP i æblejuice, måtte vi rykke ind, da hvepsene bare nærmest angreb kødet!

Brugeravatar

Duborg
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#6 » 31. jul 2008, 12:14

Aastradsen skrev:Vi er også plaget af rigtig mange hvepse, vi bruger en flaske med æblejuice og sukker. Jeg blev stukket i tirsdags, hader de bæster. Da vi mandag opvarmede PP i æblejuice, måtte vi rykke ind, da hvepsene bare nærmest angreb kødet!

Fy For Den det lyder ikke rart, her er vi heldigvis ikke så plaget, men jeg føler med dig, hader også de bæster, det gør nas at blive stukket :(
Mvh. Duborg

Det tager tid, men det bliver godt...

Nunu
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 31. jul 2008, 12:20

Vi har også mange hvepse hos os - stadig kan vi dog spise ude. Og vi er slet ikke plaget af hvepse som for to år siden, hvor vi ikke kunne spise ude fra midten af juli.
Vi (faktisk er det min yngste søn) laver altid nogle hvepsefælder (plastflasker, hvor toppen er skåret af og sat omvendt på og så lidt sukkervand i). Det plejer at holde de fleste hvepse væk fra hvor vi sidder.
Nunu

Brugeravatar

angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#8 » 31. jul 2008, 12:28

De har lige sagt i radioen kl. 12, at vi får et rigtigt hvepseår i år. For 2 år siden var vi meget plaget og måtte for første gang have en professionel til at udrydde et bo, som sad helt oppe under taget og som var ekstremt stort :evil: Vi har udryddet et bo, men åbenbart ikke fundet alle
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

Brugeravatar

bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#9 » 31. jul 2008, 12:51

Vi har også mange hvepse i år - men indtil videre har de nok i 2 af dem her:

Billede

Vi har en hængende i hver ende af terrassen - og hver anden aften når det er blevet rimeligt mørkt - sætter jeg en prop i bunden og fylder flasken op med vand lader der gå 5 minutter og så skyller jeg flasken ren.
Husk at bruge handsker når du fjerner de døde dyr. De kan godt stikke alligevel.

Så fylder jeg flasken ½ til kanten inden i, med ufortyndet hyldeblomst saft og hænger dem op igen.

Det har virket her de sidste 3 år.

Der er 3- 4 meter fra terrassen til nærmeste træ - som er et blomme træ.

Vi har så heller ikke haft deciderede hvepsebo her.
Hvis tror jeg ikke vi kunne have haft ro - når vi spiser.
Med venlig hilsen

Med venlig hilsen

Emneforfatter
Kabam
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#10 » 31. jul 2008, 13:26

Bredal skrev:Jeg har købt en elektrisk insikt dræber, den virker perfekt 8) Det er modellen som ligner en tennisketsjer, så kan man nemlig også få ramt dem i luften :wink:

Held & lykke

Morten

Hvor har du købt den henne, jeg har prøvet den fra jemogfix, den er ikke til noget som helst.. :x
Hjemme: Weber One Touch Gold 57

Camping: Weber go Anywhere

Aastradsen
Bruger
Kontakt:

Indlæg#11 » 31. jul 2008, 13:28

Sidsel80
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#12 » 31. jul 2008, 21:23

Vi har samme slags som bjærge, og den virker glimrende. Vi har hældt honning i, og indtil videre er terrassen da fri for hvepse. :)

- Sidsel
Griller: Weber Performer Touch n' go 57 cm, Weber Go Anywhere, Dan-Cook 58 cm & Dan-Cook 45 cm.
Gejl: Rotisserie, JBI Smoker, kyllingeholder, wok, grill-bakke og diverse termometre af mere eller mindre trådløs karakter.

mwesth
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#13 » 31. jul 2008, 21:41

Sidst jeg var i LIDL, havde de nogle, der ligner bjærge's - kan ikke huske prisen.
*** Morten ***
Weber Q300, Smokey Mountain Cooker, Go-Anywhere, Performer Touch'n'Go og 350 kg betongrill

Brugeravatar

mgs
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#14 » 31. jul 2008, 21:42

ja forleden vi grillede smækkede vi nok 20 30 stykker med fluesmækkeren ja der gik faktisk sport i det he he

/morten

R7 multirøgeovn
baker kuglegril
weber go any wer
Performer touch n´go
hotwok
Primo Kamado Rund

hmm gasgrill er det ikke bare en stor grillpande he he

Brugeravatar

bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#15 » 31. jul 2008, 22:57

Sidst jeg var i LIDL, havde de nogle, der ligner bjærge's - kan ikke huske prisen.

Netto har dem vist i øjeblikket til 19 kr.
Med venlig hilsen

Brugeravatar

ggf
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#16 » 10. aug 2008, 15:06

Vi har de samme som bjærge Vi har fundet ud af at sirup og lagereddike er en super blanding ( en spsk sirup og resten eddike)
Så kan de lær det de bæster :twisted:
Med Venlig Hilsen

Jacob

Billede Billede

Vinder af udfordring nr 4. Bedste lam 2008

Brugeravatar

webermeister
Snart Superbruger
Snart Superbruger
Kontakt:

Indlæg#17 » 10. aug 2008, 15:15

næsten samme model som Bjærge. købt i fakta for 15 kr (til fortrolig info ryger de ned i en 10er fra torsdag i forbindelse med start af restmarked). Vi bruger rynkeby bl saft til lokkemad
hilsen Lars
http://www.facebook.com/webermeister

Billede
a boy and his toy: OTG 57, Q300, smokey joe, JBI-smoker

Tilbage til "Hus og have"