Udekøkken i det Nordjyske

Interessant information til alle med hus og have

Emneforfatter
Kitty
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Udekøkken i det Nordjyske

Indlæg#1 » 9. aug 2006, 17:36

Vores udekøkken er lavet efter et princip om, at det bliver brugt hele året, så del "et" er taget fra garagen, altså et lukket rum, med hestestaldsdør ud til terassen. Her er der komfur, vand (koldt og varmt), køleskab med mere. - det bliver brugt flittigt hele året, som grovkøkken, suppekøkken osv. Del to er selve udekøkkenet - der består af Webergrillen, en taresso bordplade og så mangler vi lige at sætte en taresso hylde osv. op under bordpladen, så der bruger vi pt. en lille træting. - Vi har lige købt en udlejningsejendom, så "mit" køkken blev lige sat bagerst i køen af jobs - men bliver gjort helt færdig i løbet af vinteren. - alt andet lige så er det også lavet efter det nordjyske princip - det skal helst ikke koste noget *sssssss* - min mand er vaskeægte indfødt :wink:

Næste projekt er at lave en aftensafdeling med pejs osv. hvor der forhåbenligt bliver en stenovn også - men, pt. bruger jeg grillen som den ikke helt perfekte stenovn - den giver en rigtig fin smag til pizza og brød, sammen med stenpladen... og det er en dejlig måde at bage sit brød på - men en rigtig stenovn står på ønskelisten.

jeg bruger meget scanpans produkter i grillen - det er fordi de er ekstremt rengøringsvenlige og meget fedtbesparende. :D

Vi har også tallerkner af smedejern, men de er noget mere arbejdsbetinget :evil:

Billede
Billede
Billede

ang. retter, så vil jeg prøve at huske at tage nogle billeder.

Og forøvrigt en rigtig herlig hjemmeside ....

mvh
kitty

Olbaid
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#2 » 9. aug 2006, 18:41

Hej Kitty

det ser bare rigtig fint ud - og rigtig "land-hyggeligt" - på den gode måde :-)

Mvh/Erik

hansen
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#3 » 10. aug 2006, 09:11

Det ser rigtig hyggeligt ud :D

Tarbensen
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#4 » 10. aug 2006, 09:32

Lækkert, lækkert !!! Dejligt inspirerende...

Hele vores hus bliver ombygget efter samme princip så jeg kender godt det med at der liiige mangler lidt men det dukker jo altid op :wink:
Tina

Emneforfatter
Kitty
Rutineret medlem
Rutineret medlem

udekøkkenet klokken 21.10

Indlæg#5 » 18. aug 2006, 21:22

hejsa

tog lige et par billeder her klokken godt 21... synes bare det er en vidunderlig aften (og har købt en roulade :) )

Billede
Billede
Billede

vh
Kitty

Tilbage til "Hus og have"