Så blev vi færdige med vores udekøkken :-)

Interessant information til alle med hus og have

Emneforfatter
Mtinus
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Så blev vi færdige med vores udekøkken :-)

Indlæg#1 » 23. apr 2008, 17:09

Efter et par fantastiske "sommerdage" blev Mtinus og Jokkepigen endelige færdige med vores længe ønskede udekøkken.

Det meste blev klaret på en enkelt dag, med god hjælp fra svigerfar og vores super nabo :P

Vi var så heldige at finde en super flot rød bordplade i Ikea til næsten ingen penge :D

Sådan så det ud inden vi gik i gang:

Billede
Billede

Og her er så det færdige resultat:

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Nu mangler vi kun at få monteret fast strøm, en omgang hvid maling på rækværket samt at montere 4 af disse flotte udendørs lamper som vi også fandt i Ikea:

Billede
OTG 57, Q220, Udekøkken

Og swimmingpool i haven ;-)

Brugeravatar

Kimbi
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#2 » 23. apr 2008, 17:16

Det ser rigtig hyggelig ud. Håber i kommer til at nyde det :D
God mad tager timer at lave, men kun minutter at fortære...

Kimbi

Billede

Weber Ranch Kettle
Weber Platinum
OTC 57
Go Anywhere
Q320
JBI Smoker

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#3 » 23. apr 2008, 17:18

Jeg er helt sikker på at i får mange rigtig dejlige timer til at gå ude på den terrasse...!

Ps. Jeres hus ser også rigtig hyggeligt ud.

jokkepigen
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#4 » 23. apr 2008, 17:21

Vi glæder os også bare rigtig meget til at tage det i brug...det er bare SÅ hyggeligt!!!

og ang. huset...ja det er også rigtig hyggeligt!!! Ser lige om jeg kan finde et billede hvor du kan se hele huset...dog inden udekøkken!!!
En glad amatør, der gør det bedste jeg kan!

Brugeravatar

kamado
Redaktør
Redaktør

Indlæg#5 » 23. apr 2008, 17:21

Ja dejligt projekt--- og lige klar til starten af det gode vejr!!

steenj
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#6 » 23. apr 2008, 17:21

Sådan en terasse savner jeg også. Alle de gange jeg har grillet i regn og blæst. :-(
Mvh. Steen.

Tommerup røgeovn, Borniak, Primo kamado oval, Bge mini, plus det løse.

jokkepigen
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#7 » 23. apr 2008, 17:26

Her er så et billede af hele huset!!

Billede
Billede

Det nogle billeder vi tog da vi lige have overtaget huset. Så de er noget over et år gamle!! ;-)

jokkepigen
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#8 » 23. apr 2008, 17:27

Vi glæder os også (hvor dumt det end lyder) til første gang hvor det regner og jeg har bestemt at vi skal grille!! ;-)
En glad amatør, der gør det bedste jeg kan!

Smokeasaurus
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 23. apr 2008, 19:06

Grillmad smager mindst ligeså godt, når det er regnvejr. Men det er nu sjovest, når man kan stå i tørvejr.

Jeg er sikker på, at I nok skal komme til at nyde jeres nye hyggekrog.
// SmokeAsaurus

- Tommerup Røger
- Weber Smokey Mountain
- Primo Oval XL & Junior
- Le Pitchoun Pizzaovn

Bredal
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#10 » 23. apr 2008, 21:35

Tillykke med jeres dejlige hyggekrog, det er en sand fornøjelse at grille i rigtigt møg vejr, når man altså står under tag :D Det bedste er når det rigtig rusker i træer og regnen står ned i stråler, så smide noget lækkert på weberen og derefter blot nyde livet :P Men helt ærligt så håber jeg ikke der kommer for mange dage hvor vi skal stå i læ, det er trods alt sjovere med sol & varme 8)

Hej fra
Morten

Brugeravatar

kamado
Redaktør
Redaktør

Indlæg#11 » 23. apr 2008, 22:43

Hold da op et fantastisk lækkert sted i har der!!
Med pool og det hele... !!!

Emneforfatter
Mtinus
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#12 » 24. apr 2008, 16:58

Tusind tak for de fine ord :-)

Vi er også superglade for stedet, selvom det er hårdt arbejde at gøre sådan en pool forårsklar!

Men jeg håber det bliver en super sommer så vi kan få den brugt lidt mere en sidste år.

Udekøkkenet blev indviet med grillmad i går og det virker 100% efter hensigten!

Helt klart en af de bedste idéer vi har fået gennemført.
OTG 57, Q220, Udekøkken

Brugeravatar

Grillkulmule
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#13 » 25. apr 2008, 07:26

jokkepigen skrev:Vi glæder os også (hvor dumt det end lyder) til første gang hvor det regner og jeg har bestemt at vi skal grille!! ;-)

I kan roligt glæde jer til den første grillning i regnvejr, det er som om maden bliver bedre når man kan høre regnen på taget.
/Jackie
Billede

En dårlig fisketur er altid bedre end en god dag på arbejde.

Brugeravatar

ggf
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#14 » 25. apr 2008, 10:07

Rigtig flot
og tillykke med ude køkkenet

Jeg vil anbefale at i sætter 2 remme/spær mere på og en stolpe mere forrest i midten jeg tror ikke taget kan bære den sne der måske kommer til vinter
ikke kritik ..bare et godt råd :D
Hold da op,hvor bor i flot
Med Venlig Hilsen

Jacob

Billede Billede

Vinder af udfordring nr 4. Bedste lam 2008

Emneforfatter
Mtinus
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#15 » 25. apr 2008, 17:13

Mange tak :-)

Vi har også snakket om at lave en "vinter afstivning" der bedre kan tage imod den sne der kommer til vinter.

Jeg vil bare se om jeg kan lave det som en slags aftagelig løsning, så vi har størst mulig åbning her om sommeren. På den måde har vi også mulighed for at forlånge med et ekstra bord når vi har mange gæster.
OTG 57, Q220, Udekøkken

Brugeravatar

morfmir
Redaktør
Redaktør

Indlæg#16 » 25. apr 2008, 18:04

Hej Mtinus
Som træsmed og rekonstruktionstømmer bliver jeg nød til at sige at jeg syntes det er en "øjebæ" i forhold til jeres flotte hus.
Det kunne I godt have gjort meget bedre. I kunne have brugt nogle flotte materialer som passer til huset i stedet for de grimme trykimprægnerede fyrtræs regler. Man kan relativt billigt købe gammelt tømmer som kommer fra nedrivning.
Og i forhold til taget så er det helt galt. For det første mangler I en ordenligt hældning på det. Så regnen kan løbe af. Det burde være minimum 10 graders hældning væk fra huset. For det andet har I lagt pladerne den forkerte vej da de skal ligge så vandet løber væk fra huset. I risikere nogle kedelige fugtskader på mur og bindingsværk hvis I ikke laver det om. Det sidste er at I skal sørge for er at der ikke er for langt imellem lægterne. Det er ikke lige til at se på billederne men det ser umiddelbart ud til at der er for langt imellem. man plejer at sætte dem med max 60cm mellemrum.

Der er lidt langt til Fredericia ellers ville jeg godt komme forbi og kikke på det. Men spørg endeligt hvis jeg kan være behjælpelig med gode råd.

/Thomas
Senest rettet af morfmir 25. apr 2008, 21:08, rettet i alt 1 gang.
Billede
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

Brugeravatar

Duborg
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#17 » 25. apr 2008, 20:03

Det er godt nok en lækker stråtækt ejendom, og sikken en flot pool og STOR :D

Lækkert med overdække så man ikke bliver klam af duggen, men pladerne skulle nok have været vendt ud mod haven, så vandet ikke løber direkte ned på terassen.
Mvh. Duborg

Det tager tid, men det bliver godt...

Inamus
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#18 » 25. apr 2008, 20:48

Helt enig med Morfmir... lidt synd, at banke sådan et køkken op af sådan en hyggelig ejendom. Det skulle have været gjort i husets stil. Feks med gamle tømmer eller lign.
Men gjort er gjort, og I er sikkert rigtig glade for det I har lavet, og nyder det i fulde drag. Håber I får mange hyggelige ( grill) timer der.

/ Karina

Emneforfatter
Mtinus
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#19 » 26. apr 2008, 21:11

Det er ikke til at se på billedet, men der er en ganske fin 10 graders hældning på taget, og det er testet da det regnede torsdag aften :-)

Regnen kommer ikke ned i gården men ud mod græsset.
Vi sætter en tagrende på så vi kan opsamle vandet i en tønde. (Så har Jokkepigen også noget at vande hendes blomster med :-) )

Og ja Momfir, Jeg vil faktisk give dig 100% ret i, at i forhold til huset, så passer det slet ikke ind, og vi ville gerne have lavet det så det passede ind, men det er desværre også ret dyrt.

Pyha, tror et strå tag til et udekøkken vil koste en mindre formue he he

Hvorom alting er, så er vi super glade for vores lille hyggekrog :-)

og tak for de gode råd :wink:
OTG 57, Q220, Udekøkken

joni
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#20 » 26. apr 2008, 23:31

Hej Mtinus,

Nu har vi lige siddet og kigget billeder og kommentarer, og vi synes, det ser ud til at være alletiders pragtfulde hus I har, men hvor i alverden har I fået fat i det vidunderlige servante stel.
Vi er fuldstændig enige i, at det er dejligt at få et udekøkken/overdækket terrasse op og stå, men lov os at se stort på de negative kommentarer - vi ved alt om, at ting koster penge.
Vores holdning er, at hvis man kun kan komme med negative bemærkninger, så var det måske bedre at holde mund!!!!!!!!!!!

+o( +o( +o( Kæmp for alt, hvad du har kært
Hilsen joni [smilie=bluecolorz5_pdt_19.gif]

Gourmani 3i1 røgegrill

Emneforfatter
Mtinus
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#21 » 27. apr 2008, 13:17

Tusind tak Joni :-)

Servant stellet er egentlig anskaffet af 2 omgange. Fadet har min kone fået da hun flyttede hjemmefra, og kanden har vi efterfølgende fundet på et marked. Jeg syntes at de gør sig godt til et hus fra 1870 :-) Der er også et gammelt vaskebræt og en gammel fåresaks i udekøkkenet :-)
OTG 57, Q220, Udekøkken

Mor Birthe
Deaktiveret bruger

Indlæg#22 » 27. apr 2008, 13:34

joni skrev:Hej Mtinus,

Nu har vi lige siddet og kigget billeder og kommentarer, og vi synes, det ser ud til at være alletiders pragtfulde hus I har, men hvor i alverden har I fået fat i det vidunderlige servante stel.
Vi er fuldstændig enige i, at det er dejligt at få et udekøkken/overdækket terrasse op og stå, men lov os at se stort på de negative kommentarer - vi ved alt om, at ting koster penge.
Vores holdning er, at hvis man kun kan komme med negative bemærkninger, så var det måske bedre at holde mund!!!!!!!!!!!

+o( +o( +o( Kæmp for alt, hvad du har kært

Det kan jeg kun give jer ret I Joni og :?: kan sgu ikke lige huske navnet :wink: Synes også det er et dejligt grillsted I har fået banket op - og er slet ikke spor misundelig :oops:
Mor Birthe
(Deaktiveret efter eget ønske 18.11.2008)

Emneforfatter
Mtinus
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#23 » 27. apr 2008, 13:41

Tak Mor Birthe, Vi bruger det også flittigt.

Vi sad derude i går aftes ca. kl 22 med stearinlys og musik på anlægget.
Det var super:-)

Morgenkaffen blev også klaret udenfor i dag med hold nu fast... 23 grader i skyggen!

Det er jo et fantastisk vejr :-)
OTG 57, Q220, Udekøkken

Tilbage til "Hus og have"