google earth link til ramsløg

Interessant information til alle med hus og have
Brugeravatar

Emneforfatter
morfmir
Redaktør
Redaktør

google earth link til ramsløg

Indlæg#1 » 16. mar 2008, 21:43

Efter snakken om hvor man finder ramsløg har jeg lige lavet en nål til google earth.

Desvære tillader systemet ikke at jeg vedhæfter den.
Men til dem som er med på gps kan jeg sige at koordinaterne er
55°36'29.32"N
11°57'16.13"E

/Thomas
Billede
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

tj
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#2 » 16. mar 2008, 22:01

Du kan uploade et billede af dem på bildr.dk og plotte lokationen ind. Derefter kan du linke direkte til lokationen med et alm weblink.

Brugeravatar

Emneforfatter
morfmir
Redaktør
Redaktør

Indlæg#3 » 17. mar 2008, 17:13

Det var en god ide. Jeg må huske mit kamera i morgen og så knipse nogle billeder af der hvor de er plukket.

/Thomas
Billede
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

Trisse
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 19. mar 2008, 17:14

Jeg har min egen lille "ramsløgplantage" :D

Sidste år da jeg plukkede ramsløg, "smuttede" der et par løg med op, som jeg plantede i en krukke.
Krukken placerede jeg så op af en hæk mod syd-vest, hvor der er skygge det meste af dagen. De visner selvfølgelig væk som alle andre blomsterløg, men så er kunsten at lade krukken stå til næste år.

Billede

Man kan lige ane, at de frø planterne har smidt sidste år, spirer fint ude i venstre side, så nu behøver jeg kun at lede i min have :lol:

PS Jeg kan oplyse at ramsløg gror i store mængder ud mod Sejerøbugten i de små skove/lunde der findes her.
Mvh. Trisse

Brugeravatar

angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#5 » 19. mar 2008, 17:42

Det er lige nøjagtig det, vi gerne ville lave, hvis vi kunne finde planterne - jeg lægger en lille skovl i bilen fra nu af, så jeg altid er parat. Kan du ikke give mig en lidt nærmere adresse - Sejerøbugten er ret stor
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

Trisse
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 19. mar 2008, 17:56

angus skrev:Det er lige nøjagtig det, vi gerne ville lave, hvis vi kunne finde planterne - jeg lægger en lille skovl i bilen fra nu af, så jeg altid er parat. Kan du ikke give mig en lidt nærmere adresse - Sejerøbugten er ret stor

Har sendt dig en PM....Tillykke med manden, forresten :)
Mvh. Trisse

Tilbage til "Hus og have"