S/B: Chili planter fra friland

Interessant information til alle med hus og have

Emneforfatter
Mureren
Rutineret medlem
Rutineret medlem

S/B: Chili planter fra friland

Indlæg#1 » 17. okt 2014, 14:15

Jeg har haft en del hjemmedyrkede planter på friland i sommers, og har ikke plads til dem inden døre.
Der er forskellige slags, blandt andet 7 Pod, Chili Fish, Anaheim, Habanero White, Fatalii Chocolate, Orange Jalapeno, Joe's Round, Numex Pinata, Multicolor Acorn, Ancho Gigantea, Peppadew.
De fleste har godt med frugter endnu, men jeg plukker en del af dem inden eller ved afhentningen, og de øvrige planter (mest Jalapeno) beholder jeg.
Nogle af planterne er ret store....men de kan alle beskæres ned til det rene ingenting, og så skyder de bare igen! Chili planter er glade for sol og varme, så nogen med et sydvendt vindue eller en udestue kan få ret stort udbytte af disse planter.

Hvis man kan få noget hjemmelavet pulled pork, pulled beef, brisket eller andet færdiglavet low/slow fra én eller andens fryser, byttes de for det, men god rød- eller hvidvin er skam også muligt at betale med :-D
(der er sikker andet jeg også kan bruge)

Befinder sig i Silkeborg, og skal opgraves og fjernes (nænsomt) af dig :)
Hvordan du får dem herfra er ikke min hovedpine, dvs. murerbaljer, spande etc. skal du selv sørge for. Jeg har dog skovl og spade du kan låne :-)
Jeg skal nok sørg for retablering efter fjernelse af planterne.

Giv lyd...jo før de afhentes jo bedre...det bliver pludselig natte-frost!
1412942600_20141010_113624050_iOS.jpg
1412942600_20141010_113624050_iOS.jpg (313.91 KiB) Vist 2114 gange

1412942660_20141010_113639825_iOS.jpg
1412942660_20141010_113639825_iOS.jpg (270.78 KiB) Vist 2114 gange

1412942715_20141010_113654386_iOS.jpg
1412942715_20141010_113654386_iOS.jpg (370.41 KiB) Vist 2114 gange
Mvh.
Mureren

Weber Summit E470 2011 (ombyttet til ny i 2015 pga. rust!)

Brugeravatar

PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Re: S/B: Chili planter fra friland

Indlæg#2 » 17. okt 2014, 23:50

Mureren skrev:hjemmelavet pulled pork, pulled beef, brisket eller andet færdiglavet low/slow fra én eller andens fryser, byttes de for det, men god rød- eller hvidvin er skam også muligt at betale med......... og skal opgraves og fjernes (nænsomt) af dig Hvordan du får dem herfra er ikke min hovedpine
Det jyske kræmmer gen fornægter sig ikke. Jeg håber du finder nogen som vil betale for at rydde haven for dig.

Da det er chiliplanter kan du jo love dem en pebret pris.
Per - Slagter og Pølsemager
Pølsemageri behøver ikke være svært - og så er det sjovt

Danielwj
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 18. okt 2014, 01:25

Det ser jo absolut fantatisk ud, uden at skulle lyde på trængende så kunne det vel ikke tænkes du kunne lokkes af med 1 chili fra hver busk/sort? Til videre såning næste år, jeg har desværre for langt til jeg kan køre ned og hente planterne hos dig.

Emneforfatter
Mureren
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 18. okt 2014, 06:46

PB Helsinge skrev:
Mureren skrev:hjemmelavet pulled pork, pulled beef, brisket eller andet færdiglavet low/slow fra én eller andens fryser, byttes de for det, men god rød- eller hvidvin er skam også muligt at betale med......... og skal opgraves og fjernes (nænsomt) af dig Hvordan du får dem herfra er ikke min hovedpine
Det jyske kræmmer gen fornægter sig ikke. Jeg håber du finder nogen som vil betale for at rydde haven for dig.

Da det er chiliplanter kan du jo love dem en pebret pris.

Lidt sarkasme er der da plads til på grillguru :-?
Synes du godt nok en flaske vin er for meget at forlange for alle de planter?
Mvh.
Mureren

Emneforfatter
Mureren
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 18. okt 2014, 06:52

Danielwj skrev:Det ser jo absolut fantatisk ud, uden at skulle lyde på trængende så kunne det vel ikke tænkes du kunne lokkes af med 1 chili fra hver busk/sort? Til videre såning næste år, jeg har desværre for langt til jeg kan køre ned og hente planterne hos dig.

Hej Daniel
Det kan vi da nok finde ud af. Men jeg kan ikke love de ikke er krydsbestøvede!
Hvis du vil have jeg skal sende en chili af hver sort til dig, ved jeg ikke lige hvordan jeg skal sende dem, så du kan kende forskel på dem alle sammen. Nogle af dem er lette at genkende, mens eksempelvis Numex Pinata og Jalapeno ligner hinanden. Jeg tror ikke jeg får en label eller lignende til at hæfte godt nok på dem til PostDanmarks behandling.
Ellers kan jeg sende dig nogle af de frø jeg har liggende....der er lidt af hvert, men det er ikke sikkert det lige bliver de samme sorter. Dem kan jeg sende i små navngivne poser, i en større kuvert.
Mvh.
Mureren

Brugeravatar

jaknil
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#6 » 18. okt 2014, 10:37

Hej. Jeg vil da gerne grave lidt i haven og tage nogle planter med for en flaske god vin.
Jeg kan komme mandag aften hvis det kan passe.
Hvis det passer kan vi aftale resten over pm.
Primo Oval XL
Auplex Mini
Auplex XL
Hjemmebygget `kamado´ style pottegrill
Stor jernmonster til de store begivenheder
Weber Q300

Emneforfatter
Mureren
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 18. okt 2014, 10:50

jaknil skrev:Hej. Jeg vil da gerne grave lidt i haven og tage nogle planter med for en flaske god vin.
Jeg kan komme mandag aften hvis det kan passe.
Hvis det passer kan vi aftale resten over pm.

Det kan vi godt aftale, helst så tidligt som muligt :-)
Send mig en PM når du ved hvornår du kan være i Silkeborg, så får du adresse og tlf.nr. også :-)
Mvh.
Mureren

Emneforfatter
Mureren
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 20. okt 2014, 19:24

Så er det meste afhentet, resten bliver hentet i morgen.
God fornøjelse Jaknil m. frue/frøken :-)
Mvh.
Mureren

Tilbage til "Hus og have"