Fikse plæneklipper i nærheden af Aarhus?

Interessant information til alle med hus og have

Emneforfatter
8200
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Fikse plæneklipper i nærheden af Aarhus?

Indlæg#1 » 11. mar 2013, 19:49

Hej,

Jeg har en motorplæneklipper (rotor) som skal repareres. Den har været vendt på hovedet og olien er derfor kommet ind i dele af motoren, hvor den ikke skal være. Det har medført, at den oser og nærmest ikke kører. Den skal med andre ord fikses. Derudover tror jeg også kniven skal slippes.

Er der nogle af jer, som kender et sted, der reparerer plæneklippere i nærheden af Aarhus eller er der måske en bruger i nærheden af Aarhus, der har erfaring - jeg betaler selvfølgelig gerne?

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Re: Fikse plæneklipper i nærheden af Aarhus?

Indlæg#2 » 11. mar 2013, 19:58

Prøv her:

Ohlsen's Reparationsværksted
Lyngbygårdsvej 61, Yderup,
8381 Tilst
60 61 73 27

.
Torp Hedehusene

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#3 » 11. mar 2013, 19:59

Prøv at søg på plæneklipperservice eller spørg en lokal cykel / auto mekanikker - eller alternativ kør på teknisk skole hæng en seddel op, mon ikke der skulle være en lærling eller to der vil kigge på den :-)

/Michael

Sent from my iPhone using Tapatalk
/Michael

- if possible - BBQ it!

*** Har kul fra Traekul.dk på lager - udlevering efter aftale ***

Emneforfatter
8200
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 11. mar 2013, 22:10

Tak for input - det prøver jeg

Tordenfod
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 17. mar 2013, 20:35

Hvis ellers maskinen kan køre, og det kan den skriver du. Så kan du lade den arbejde sig ren, start bæstet og giv den det gas den kan æde.. Den brænder så langsomt men sikkert olien af.. Alternativet er en total adskil af maskinen og med mindre du har en Klippo i lux udførsel så er det overkill.. Eneste sted der kan være olie tilbage er i luftfilter, som du blæser med trykluft , modsat vej af hvon luften går i maskinen... Og fremover - hvis maskinen skal kæntres så er det med tændrøret mod den almægtige, altså op !

sarah´s_mor
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 18. mar 2013, 08:54

ikke for at være lyseslukker men..

hvis maskinen kan køre fornuftigt når du piller luftfiltret af, så skift luftfilter til ny og du er flyvende igen. pris under 100 kr.
hvis ikke og som du skriver at den går meget dårligt og ikke rigtig kan holde sig selv igang, er der en temmelig stor risiko for at der er en membran i motoren der holder olie og bensin adskilt som er gået til ved koldbøtten. membranen som reservedel er ikke så dyr endda, men værkstedets timeløn er ikke sjov, det tager mellem 2 og 3 timer at skille og samle motoren igen, dvs. rep til 800+ kr..
Hilsen
Anette

57 cm Platinum, Q 220, Go anywhere,en helt ny Q320 Spec. Edt, en bålplads med 3 ben og div. tilbehør :-)
Et LILLE skab fyldt med sjove ting til Grillen
og et udekøkken i støbeskeen.

Emneforfatter
8200
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 18. mar 2013, 09:05

Tak for input - det vil jeg gøre i fremtiden.

Jeg har imidlertid indleveret til Torps forslag som fikser maskinen og klarer service, sliber kniv mm. for 450 kr.

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#8 » 18. mar 2013, 13:08

8200 skrev:Tak for input - det vil jeg gøre i fremtiden.

Jeg har imidlertid indleveret til Torps forslag som fikser maskinen og klarer service, sliber kniv mm. for 450 kr.

Glæder mig at du kunne bruge henvisningen.

.
Torp Hedehusene

Tilbage til "Hus og have"