Erfaringer med køkkenforhandlere

Interessant information til alle med hus og have
Brugeravatar

Emneforfatter
Carn
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#1 » 27. okt 2011, 21:05

Vi er igang med at se os om efter et nyt køkken (de indendørs varianter), og så var det jeg tænkte at der da måtte være et par stykker herinde der havde nogle nylige erfaringer med der forskellige forhandlere.

Vi har indtil videre talt med Vordingborg og Kvik, så det er i det prisleje vi kigger på.
Men har I nogen erfaringer med de nævnte, eller nogle andre gode forslag til hvem vi skal tale med?

Generelle betragtninger og kommentarer på emnet er velkomne :)
/Jakob

-----

Weber OT 47 cm
Weber Q100 - Afgået ved døden under det Københavnske skybrud 2011 - RIP
BGE Large

karlan@bbsyd.dk
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Re: Erfaringer med køkkenforhandlere

Indlæg#2 » 27. okt 2011, 21:17

Carn skrev:Vi er igang med at se os om efter et nyt køkken (de indendørs varianter), og så var det jeg tænkte at der da måtte være et par stykker herinde der havde nogle nylige erfaringer med der forskellige forhandlere.

Vi har indtil videre talt med Vordingborg og Kvik, så det er i det prisleje vi kigger på.
Men har I nogen erfaringer med de nævnte, eller nogle andre gode forslag til hvem vi skal tale med?

Generelle betragtninger og kommentarer på emnet er velkomne :)

jeg ville prøve HTH gør det selv
mvh Kalle

deha
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#3 » 27. okt 2011, 21:23

Vi satte et Ikea køkken op sidste sommer, efter en tømmer og en snedker fortalte det var super fin kvalitet. Vi er bestemt glade for det og så var det en del billigere end de andre steder vi havde kigget. Vi valgte et med lakerede fronter, da vores nabo har et med folie de ikke er tilfredse med.
Dennis

Old Buddy Bbq

Weber Spirit E-320 Premium med rotisserie og støbejerns riste

Wsm 37

Houston Pellet grill

Brugeravatar

psoren
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#4 » 27. okt 2011, 21:29

Jeg har haft et Aubo i mit gamle hus, og nu et Vordingborg køkken.
Jeg har sat begge køkkener op selv og jeg må sige at der kunne jeg bedst lide Vordingborg. Vordingborg har et fantastisk nemt sokkelsystem med ben som man bare skruer op eller ned, bagefter klikker man bare sokkelfronten på. DET var nemt. På Aubos brugte jeg en hel dag bare for at lave sokkelen.
Vordingbog syntes jeg også generelt har gode løsninger ved afslutninger mod væg og sådan..
Der ud over kunne jeg bare godt lide den behandling jeg fik hos Vordingborg.

Men der er så mange ting der spiller ind så jeg syntes man skal gå ud og sparke dæk på så mange køkkener som muligt.

Per
Godt jeg ikke får løn som fortjent...

Brugeravatar

psoren
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#5 » 27. okt 2011, 21:35

deha skrev:Vi satte et Ikea køkken op sidste sommer, efter en tømmer og en snedker fortalte det var super fin kvalitet. Vi er bestemt glade for det og så var det en del billigere end de andre steder vi havde kigget. Vi valgte et med lakerede fronter, da vores nabo har et med folie de ikke er tilfredse med.

Ikea har det samme nemme sokkelsystem som Vordingborg (selvom de er mere tyndbenede).
Men jeg syntes at Ikea ikke klarer noget ud over standard og det er jo ret begrænsende. En i familien har haft problemer med lakken, men der bliver byttet uden bøvl.

Per

deha
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#6 » 27. okt 2011, 21:49

psoren skrev:
deha skrev:Vi satte et Ikea køkken op sidste sommer, efter en tømmer og en snedker fortalte det var super fin kvalitet. Vi er bestemt glade for det og så var det en del billigere end de andre steder vi havde kigget. Vi valgte et med lakerede fronter, da vores nabo har et med folie de ikke er tilfredse med.

Ikea har det samme nemme sokkelsystem som Vordingborg (selvom de er mere tyndbenede).
Men jeg syntes at Ikea ikke klarer noget ud over standard og det er jo ret begrænsende. En i familien har haft problemer med lakken, men der bliver byttet uden bøvl.

Per

Man skulle kunne købe ekstra stærke ben til dem. Der er sikkert begrænsninger med Ikea køkkener, men de priser! Vores køkken er helt standart, så ingen problemer her. Vi bor til leje, så det kan da godt være vi måske have kigget på andre køkkener, hvis det er en investering til en ejer bolig.
Dennis

Old Buddy Bbq

Weber Spirit E-320 Premium med rotisserie og støbejerns riste

Wsm 37

Houston Pellet grill

mth
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#7 » 27. okt 2011, 21:52

Jeg kan også kun tilføje min stemme til Ikeas køkkener.

Min farmor fik sat HTH op hjemme ved sig for et par år siden, og det er stort set de samme (indvendige) elementer som det ikea har. Jeg har selv Ikea i min lejlighed, og jeg synes kvaliteten er rigtig høj. Jeg valgte de helt billige låger, og dem har jeg det rigtig fint med. Jeg vil aldrig købe et dyrt køkken hos HTH, Kvik eller hvad de nu hedder, når kvaliteten er så høj hos Ikea. Men kan eventuelt købe ting som hårde hvidevarer, bordplade, blandingsbatteri osv et andet sted, hvis man ikke synes om udvalget hos Ikea.

Held og lykke med projektet!

Brugeravatar

Emneforfatter
Carn
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 27. okt 2011, 22:02

Jeg takker for alle betragtningerne, keep 'em coming!

Vi bor i en gammel murermestervilla fra 50'erne. Super charmerende, men også pilskæv!
Da jeg bare skulle sætte en række reoler op i stuen, blev jeg nødt til at bruge kiler og andet godt, bare så det kom til at være nogenlunde lige.

Derfor har jeg også planlagt med at vi skal have hjælp til både design og montering.

Det var bare for lige at give lidt mere baggrundsviden.
/Jakob

-----

Weber OT 47 cm
BGE Large

Brugeravatar

BertramGT
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#9 » 27. okt 2011, 22:04

Jeg har monteret flere forskellige køkkener fra HTH, HTH Gør-det-selv og Kvik.
Jeg synes at det er ret nemt at samle de skabskorpus man køber hos HTH Gør-det-selv og det er super kvalitet.
Kvik bryder jeg mig ikke om at montere. Specielt deres sokler imponerer mig ikke og det gør den generelle kvalitet heller ikke.

Jeg synes bestemt ikke at man skal gå på kompromis med et køkken. Det koster trods alt en del penge uanset hvad men vælger og så hellere betale det sidste for de ekstra detaljer. Det bliver man så meget gladere for.
Lars - KCBS Certified BBQ Judge

Weber OTP 57 - Weber Smokey Joe Gold - Weber Go-Anywhere - Big Green Egg Large - Pizzeria Pronto

Brugeravatar

BS_Sweden
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#10 » 27. okt 2011, 22:27

Har du overvejet at sætte en omgang gipsplader op for at få lige vægge?
En ting du skal tænke på når nu huset er af ældre dato. Få målt om gulvet hælder? Hvis det hælder meget (1-2cm pr m) så ville jeg få lavet en rigtig sokkel og ikke skrueben. For når du så skal klikke sokkelfront på er det svært at få det pænt!
Men har selv god erfaring med IKEA og gør det selv HTH.
Brian

er der ikke for lidt remonce i?

Brugeravatar

Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#11 » 27. okt 2011, 23:30

Jeg vil helt klart IKKE anbefale dig at tag Vordingborg køkken.

Vi havde en sælger på besøg og han målte da også vores køkken op , vi snakker farver bordplade osv osv.

Vi aftalte at vores opvaskmaskine som er ny skulle genbruges og det samme for vores kogeplader.

Til sidst kom vi så frem til en pris og jeg sag klar til ham at jeg var villig til at betale 50000 kr for det hele og det var fin og slet ikke et problem efter hans mening kom det til at koste ca 35000 og 10000 for at sætte det op.

5 dage efter skulle vi ud og se en 3d model og skrive under.

Den model han havde lavet passe så slet ikke til det aftalte, men det rette han da lige imens vi vente den farve vi ville ha og som var aftale var ikke lige hjemme så om vi ikke bare kunne få hvid og til sidst var prisen så lige 70000 kr og 15000 ca for at sætte det op.

Jeg kan rolig sige at den dag fik de ikke et salg, ud over han var pisse fræk og ret dum at høre på da vi gik og ikke ville skrive under starte han med at så skulle vi betale for hans tid med at måle op og alt mulig fis.

Jeg kom hvis til at låve han en kraftig røvfuld hvis han ikke lukke i også gik vi ellers .

Jeg er spændt på hvad du kommer frem til for vi er også semi på udkig efter et nyt

Tattoomann
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#12 » 28. okt 2011, 07:32

Jeg har monteret flere køkkener, fra forskellige leverandøre, dog ikke Ikea.
Det sidste vaar fra Vordingborg :evil:
HTH levere et godt produkt, det gør de andre også. Og her er det lige som med mange andre ting, nogen er til det ene mærke og andre til et andet. Vi kender det jo med vores legetøj :lol:
Der var for nogle år siden, en test af køkkener i tv, her havde de testet flere køkkener. Det eneste de havde at dusætte på et IKEA køkken, var at laminaten på hylderne var tynder end i de andre køkkener. Men som der blev sagt : med den store besparelse på et IKEA køkken, kan man jo bare skifte dem, når de bliver grimme.

God køkken jagt.
Jesper Christensen
6705 Westjylland
KCBS Certified BBQ Judge

http://www.facebook.com/KcbsScandinavia

https://m.facebook.com/BbqTeamWestCoastDk
Primo XL oval

Brugeravatar

sjanten
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#13 » 28. okt 2011, 08:08

I sommeren 2010 byggede jeg mit hus om og statte et Designa Køkken i, dvs det hedder jysk køkkenlager aalborg, men er det sammen ( lidt som H til H har "gør det selv"). Det var vi ganske tilfreds med og nemt at sætte op :) senere skulle jeg lave bryggers og brugte H til H gør det selv. Og det er ikke for sjov de kalder det, det. Da vi havde fundet det vi skulle have, manglede der en låge, som de ikke havde hjemme, jeg sagde at den måtte de levere når ikke de havde sagerne hjemme, men nej. så en dag jeg havde et ærne hentede jeg den sidste låge :) De kunne og kun lige til nøds hjælpe mig ud med varene fra butikken ha ha
I april 2011 altså i år solgte jeg huset og købte et andet. Køkkenet var ikke til at rede så det måtte ned.. Der købte vi IKEA og det har vi skam ikke fortrut, du får en fin hjælp i køkkenafdelingen og du kan se hvad du bestiller i deres show room. Det der er vær at bide mærke i er at, Korpus altså selve skabet er 18mm tyk hvor de normalt i DK er 16mm. dvs. det bliver ikke så nemt at skifte fronter fra et ikea til et H til H.... den dag idag ville jeg stadi vælge IKEA, men ikke deres indbygnings opvaskemaskine og køle frys :)
vi valgte den der land køkken model super flot :D

Håber du kunne bruge det svar
hilsen Sjanten
ps. Har også hørt at Vordingborg køkken skulle være noget værre noget :-?

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#14 » 28. okt 2011, 08:29

Vi er super glade for vores Tvis køkken.
KCBS certified BBQ judge
Stifter af Grillguru.dk, Dansk BBQ Rådgivning & Oplev Forskellen

Brugeravatar

pølse
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#15 » 28. okt 2011, 08:37

check denne

http://www.holstedkoekkenet.dk/

Individuelle mål og tilpasninger kombineret med super service og skarpe priser.
Resultat = talent * flid

Brugeravatar

psoren
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#16 » 28. okt 2011, 09:27

Tibbil skrev:Jeg vil helt klart IKKE anbefale dig at tag Vordingborg køkken.

Vi havde en sælger på besøg og han målte da også vores køkken op , vi snakker farver bordplade osv osv.

Vi aftalte at vores opvaskmaskine som er ny skulle genbruges og det samme for vores kogeplader.

Til sidst kom vi så frem til en pris og jeg sag klar til ham at jeg var villig til at betale 50000 kr for det hele og det var fin og slet ikke et problem efter hans mening kom det til at koste ca 35000 og 10000 for at sætte det op.

5 dage efter skulle vi ud og se en 3d model og skrive under.

Den model han havde lavet passe så slet ikke til det aftalte, men det rette han da lige imens vi vente den farve vi ville ha og som var aftale var ikke lige hjemme så om vi ikke bare kunne få hvid og til sidst var prisen så lige 70000 kr og 15000 ca for at sætte det op.

Jeg kan rolig sige at den dag fik de ikke et salg, ud over han var pisse fræk og ret dum at høre på da vi gik og ikke ville skrive under starte han med at så skulle vi betale for hans tid med at måle op og alt mulig fis.

Jeg kom hvis til at låve han en kraftig røvfuld hvis han ikke lukke i også gik vi ellers .

Jeg er spændt på hvad du kommer frem til for vi er også semi på udkig efter et nyt

Det var da en kedelig oplevelse!!

Jeg har kun fået super behanling og opfølgning på mit Vordingborg køkken. I sommer 1,5 år efter købet, tog jeg ud i butikken for at høre om ikke jeg kunne bestille nogen forhøjersider til skufferne. Det kunne jeg ikke for de skulle have været købt sammen med skufferne. MEN, så gik den flinke sælger en tur rundt i udstillingen og tømte hele udstillingen for de sider der var og dem fik jeg!!
"Hvad koster de så" sagde jeg. Ja det vidste han skisme ikke men hvis jeg kom forbi med en ramme øl så var det ikke helt ved siden af [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Det er da ærgeligt at en spade som ham du snakkede med skal ødelægge det for jer. Havde det været mig havde jeg da heller ikke spildt mere tid på dem. Jeg har læst om et par kedelige historier på nettet om vordingborg, men har ikke oplevet noget negativt overhovedet. I min omgangskreds er der så 3 Vordingborg køkkener nu, og alle er meget tilfredse.

I øvrigt er et Vordingborg køkken et tysk køkken. Det hedder Nobilia. Jeg har hørt at de hver dag producerer 2300 køkkener. Det kan ikke være noget lort det hele.

Det eneste jeg syntes er noget skrammel er deres affalds systemer, men jeg købte nogle spande i Ikea og fik laserskåret en rustfri plade som jeg så monterede i deres skuffer.

Brugeravatar

BS_Sweden
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#17 » 28. okt 2011, 10:12

Og man kan så konkludere at tæt på alle selskaber er nævnt positivt i denne tråd. Så din lektie må være. Find det bedste køkken som I synes om og så få en god pris på det.
Brian

er der ikke for lidt remonce i?

Mikkel_kbh_v
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#18 » 28. okt 2011, 13:09

Vi satte nyt køkken op sidste sommer i vores hus.

Vi fik tilbud/tegninger fra Unoform, Kvik og HTH - samt Ikea. Vi valgte Ikea - efter samråd med den tømrer der skulle sætte køkkenet op. Han mente at Ikea var ligeså god eller bedre kvalitet som Kvik og HTH - og endda Vordingborg og de andre "dyre" mærker. Og tillige har Ikea 25 års garanti, markedets bedste.

Vi endte med en pris for elementer som lå på 30-50% af prisen hos Kvik og HTH - og Unoform tør jeg slet ikke tænke på...

Vi valgte hvid højglans og skuffer overalt, undtagen under vasken. Vi er meget tilfredse.

FIF:

1. Vi byggede en bagsokkel over det hele, det stabiliserer skabene ekstra godt. Måske skulle vi endda have bygget hele soklen.
2. Under to af skabene, 80 cm brede, byggede vi en kasse til sokkelskuffer. Kassen var 80*21 og således kunne vi sætte en standard full-size 80'er skuffe i soklen - det er fantastisk så meget man kan proppe i en sådan en sokkelskuffe. Ikeas egen sokkelskuffe er markant smallere end skabet og ike særlig stabil. Vi ville ønske vi havde bygget kasser til sokkelskuffer under alle skabe.
3. Vi købte et højskab til at stile køleskabet i - det er dumt! Vi kan således max. have et køleskab der er 54 cm bredt og 178 cm højt. Vi skulle have undladt højskabet og "bare" have haft et 60cm bredt køleskab, som evt. også kunne være højt.

Jeg har siden vi satte dette køkken naturligvis kigget ekstra opmærksom på alle køkkener jeg har mødt på min vej, og jeg har endnu ikke "mødt" et køkken, hvor jeg blev misundelig på kvalitet, skuffeløb, udseende eller andet.

Mit råd er klart: Køb Ikea underskabe. Brug hellere pengene på en flot bordplade og køb evt. skuffe-indretning i andre mere eksklusive butikker...
//Mikkel

Weber Spirit E-320 (rotisserie)
Weber Q100
Weber Performer 47
Gourmani 3i1

Brugeravatar

Emneforfatter
Carn
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#19 » 15. nov 2011, 17:04

Lige en update til dem der måtte være interesserede...

Vi havde næsten samme oplevelse som Tibbil fortæller om hos Vordingborg. Venlig og imødekommende i starten, de kom også ud og målte op. Da vi dukkede op, var tegningen ikke som vi havde talt om.

Da den så blev rettet til ift. det vi gerne ville have, røg prisen i vejret.
Det er nu hvad det er, han er nok ikke den første sælger der oversælger noget.

Men det var decideret ubehageligt at sælgeren blev ved med at presse på for at vi skulle skrive under samme dag. Han var ligesom en sydeuropæisk gadehandler. Forskellen var bare at det var et køkken til 85000 han prøvede at sælge os!

Mens vi talte med ham, var der en utilfreds kunde der ringede, og han blev (en anelse ubehøvlet) affærdiget. Det var heller ikke noget der ligefrem hjalp på tilliden.

Det endte med at vi måtte sige aftale et møde ugen efter, bare for at slippe for ham.

Så nu ender det med et ikea-køkken efter alle de rosende ord vi har set (både her og på andre fora)
/Jakob

-----

Weber OT 47 cm
BGE Large

fatbass
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#20 » 15. nov 2011, 18:10

hth er de eneste i dk hvor alt bliver lavet på deres ejen fabrik i ølgod. desuden er de også de enste der er indenklima godkendt, så syns det er vigtigt at der ik er alt for mange gasser rundt om ens unger.
og man kan jo lave en kombi af gør det selv hth og det alm hth, det gjor vi.
vi købte skabs korpus fra gør det selv, og låger fra hth samt skuffer da gds ikke havde softluk dengang.

kan klart anbefale hth og gds i roskilde super service.
http://www.fatbass.dk

Weber Q 320
Weber preformer 57
Weber WSM 57
Weber Go-anywhere
Weber Rotisserie

GasCan
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#21 » 15. nov 2011, 21:41

IKEA - lynhurtig levering, det meste er lagervare, udmærket udvalg og sokkelsystem som selv tømreren synes er genialt. Havde vi haft tilstrækkelig højde under vinduerne (nederste billede), havde vi måske valgt KVIK pga de 80 cm høje skabe.

EDIT: heartsteeling.dk ændret til http://heartsteeling.com/
Vedhæftede filer
P1010345 (1024x768).jpg
2400 Kbh. NV 2006. Tidl. kontorejendom. Bordplader dog fra http://heartsteeling.com og bordpladen.dk
P1010345 (1024x768).jpg (193.13 KiB) Vist 2042 gange
P1020700 (1280x960).jpg
Vejle 2011 - fritstående køleskab, langt nemmere at holde rent omkring
P1020699 (1280x960).jpg
Vejle 2011, hvidevarer fra tidl. køkken
//Tim

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#22 » 16. nov 2011, 00:13

Min søster har sat et IKEA køkken op. Med de rigtige hvidevarer og en bordplade i rustfrit står ligner det "en million" - men var i praksis temmelig billigt.
Med venlig hilsen,
Thomas

Tilbage til "Hus og have"