Udekøkken - godt i gang med byggeriet!

Interessant information til alle med hus og have

Søren Michael
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Udekøkken - godt i gang med byggeriet!

Indlæg#51 » 17. okt 2011, 06:33

Det ser rigtig godt ud det der. Hvor pokker kan jeg få plads til sådan et henne :-?
Mvh Søren
Søren

Brugeravatar

marinus
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#52 » 17. okt 2011, 08:52

rigtig flot arbejde!

har du støbt bundpladen direkte på grus?
hvor tyk er den?
har du brugt armering?
udtryk gør indtryk

Brugeravatar

Emneforfatter
MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#53 » 17. okt 2011, 11:21

Tak, Marinus. Den er 10 cm tyk og støbt på 20 cm stabilgrus og 15 cm sand. Der er ingen armering - jeg krydser fingre for at det holder :-)
/Martin

Primo Oval XLWeber One Touch 57Weber Smokey JoeOutdoorchef City GrillBjørn Teddy

Brugeravatar

Xang72
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#54 » 17. okt 2011, 11:27

MartinM skrev:Om jeg helt kan undgå at slå lille bitte stykker af når jeg skærer, det ved jeg ikke. Men jeg gætter umiddelbart på, at det ikke kommer til at ske. Jeg bruger en vinkelsliber med diamantskive på :-)

Soklen er 10cm høj, og er "lagt" på yderligere 30-40cm stabilgrus og sand, så der er et stykke ned til den kolde jord. Om det er nok, det finder jeg ud af :lol:

ifm vores nye hus ønskede jeg at få en gulv-el-boks under sofa, som er overfor tv'et, herop skal komme ledninger til bag højtalere, (sofa står ikke op af vægen) og strøm til laptop, når man sider ved tv bordet.
Min flise mand som lagde klinger på gulvet ønskede ikke at lave hullet i klinkerne, da han som han sagde ikke havde det rigtige værktøj, jeg lavede derfor nogle forsøg med et rotor zip (en stor slags dremmel) og forskellige klinger på en vinkel sliber.
Jeg kom til den konklusion at for at kanten på klingen bliver bedst, så skal diamant klingen være uden rillet, altså skal diamanten være glat helevejen rundt på klingen. Derefter, da mit hul jo er helt rundt, og ikke har "lige stykker" så skar jeg ind mod min streg, med lod være med at skære helt ind til stregen, stoppede ca 4-5 mm fra stregen, skar flere striber inden i hullet, så jeg kunne slå strimlerne ud.
Derefter lagde jeg vinkelsliberen ned, at fjernede nu de sidste mm med siden at klingen, og da klingen jo er runde, ja så er det super let af lave runningen i ens hul super fin, resultatet blev supergodt!

Et sidste "trick" som klinke manden kan finde på at bruge, er at tage en kaborundumsten http://da.wikipedia.org/wiki/Fil:Karborundumsten_3.jpg, en billig en fra byggemarkede til 30-40 kr, har købt min egen i billig reolen i Stark, og bruge denne til at fase den skarpe kant på klinkerne af, stenen tager ikke ret meget materiale af klinkerne, og resultatet bliver rigtigt lækkert.
I love to eat, I love to cook, I love to eat what i cook
03 - OTG57
28/5-08 Performer - Solgt
23/4-09 Q320 LE - Solgt
23/8-09 Primo Oval Xl
25/6-13 Summit S450
05/9-13 100 Cm Artiforno lerovn

Brugeravatar

Emneforfatter
MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#55 » 17. okt 2011, 11:34

Super gode tips, tak! .1%¤
/Martin

Primo Oval XLWeber One Touch 57Weber Smokey JoeOutdoorchef City GrillBjørn Teddy

Brugeravatar

Amazonas
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#56 » 17. okt 2011, 18:07

vi glæder os til du har fået den sorte bandit ned i bordet ;-)
Fodbad & Urtepotte
Så er man godt nok langt ude
Med venlig hilsen
Jesper
Amazonas BBQ Team

http://www.facebook.com/groups/320356778018449/
med ved
DM 2010-2011-2012

Kasper Nielsen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#57 » 30. jul 2012, 18:01

Det ser super godt ud, men jeg er spændt på at se det færdige resultat.

Brugeravatar

Emneforfatter
MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#58 » 31. jul 2012, 10:00

Jeg havde nærmest glemt denne tråd.

Status pt. er, at grillen netop (få dage siden) er pillet ud af bordet, så jeg kan få rettet et par småfejl og skader. Jeg har dog brugt det til stor tilfredshed nærmest siden jeg postede sidste gang i denne tråd.

Skaderne, som nu skal rettes, består i, at jeg i sin tid valgte at stille grillen "fladt" på nogle klinker - magen til dem på bordpladen - og uden fødder på grillen. Det resulterede så i, at da jeg en dag var uopmærksom i 2 minutter og temperaturen røg op på 400 grader, der flækkede klinkerne. Nu er det så på tide at få det rettet til, og få lavet lidt andre justeringer.

Om en uges tid eller to regner jeg med at være helt færdig igen, og så skal jeg nok poste en række nye billeder af projektet :-)
/Martin

Brugeravatar

hundehuset
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#59 » 23. feb 2013, 22:13

Ser vi frem til. Altid dejligt med godt håndværk

Brugeravatar

Emneforfatter
MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#60 » 23. feb 2013, 22:18

Projektet et faktisk afsluttet - bare i en ny tråd :oops:

Her finder du den: viewtopic.php?f=148&t=24284
/Martin

Tilbage til "Hus og have"