Udekøkken - godt i gang med byggeriet!

Interessant information til alle med hus og have
Brugeravatar

Emneforfatter
MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Udekøkken - godt i gang med byggeriet!

Indlæg#1 » 12. sep 2011, 10:26

Jeg har længe savnet pladsen til et lækkert udekøkken, og da vi for knap to måneder siden flyttede ind i vores nye hus, var pladsen ikke længere noget problem. Vi har en stor, overdækket, sydvendt terasse, hvor der i den østlige side er en muret væg i hele den overdækkede "dybde" (faktisk er udhænget ½ meter dybere end muren, så der er godt med læ). Det er så lige præcis dér, jeg ville bygge køkken.

Efter mange timers søgen, tegnen og skriverier frem og tilbage med masser af GG'ere, og folk fra Primogrillforum.com, nåede jeg frem til det køkken jeg ville bygge. 210 x 80 cm, bygget op i HH Multiplade, hvidmalet og beklædt med store, sorte klinker med en sort fuge, på de vandrette flader.

Jeg har en masse billeder lige fra opstarten, men har fået smidt mit kabel til det store kamera væk. Derfor må I desværre vente med den helt store billedserie. Indtil videre kan I få en teaser, som viser lidt om hvordan konstruktionen bliver (taget med telefonen - elendig billedkvalitet):

grill_bord_teaser.jpg
grill_bord_teaser.jpg (75.41 KiB) Vist 2426 gange

På billedet her mangler jeg stadig at slibe ned, spartle op med vådrumsspartel, male, lægge 30x60cm sorte skifer-klinker på, og ikke mindst at skære ud til Primoen (når den bliver bestilt).

Jeg opdaterer tråden her løbende, når jeg får mere at skrive om, og nogle ordentlige billeder at vise :-)
/Martin

Primo Oval XLWeber One Touch 57Weber Smokey JoeOutdoorchef City GrillBjørn Teddy

Fru knotten
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Re: Udekøkken - godt i gang med byggeriet!

Indlæg#2 » 12. sep 2011, 10:57

Hvordan har du tænkt dig at lave afslutningen med de sorte klinker langs kanten - altså bordkanten.

Synes ofte bordkanten er vanskelig at få til at fremstå pæn, uden den urolige kant med flise, fuge op og ned spring.
Se mine Grill videoer..

http://www.youtube.com/user/grandkvisten?feature=mhee

M.v.h. Svend..

Brugeravatar

CharlotteP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 12. sep 2011, 11:11

pøj pøj med byggeriet, det er da en super terrrasse i har jer der.

mon ikke det bliver til mange timer med grill.
venlig hilsen
Charlotte Paulmann

HHansen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#4 » 12. sep 2011, 11:39

Det ser godt ud - glæder mig til at se flere billeder når byggeriet skrider yderligere frem! :-)
Mvh

-Helle

Brugeravatar

Emneforfatter
MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#5 » 12. sep 2011, 11:48

Fru knotten skrev:Hvordan har du tænkt dig at lave afslutningen med de sorte klinker langs kanten - altså bordkanten.

Synes ofte bordkanten er vanskelig at få til at fremstå pæn, uden den urolige kant med flise, fuge op og ned spring.

Ja, det er et godt spørgsmål. Indtil videre leger jeg lidt med to forskellige løsninger. Jeg har forsøgt at illustrere dem her:

Kantafslutning.jpg
Kantafslutning.jpg (15.24 KiB) Vist 2386 gange

En helt anden løsning kunne være, at afslutte kanten (ligesom på tegningen til venstre) med en bred kant af rustfrit stål. Intet er sikkert endnu :-)
/Martin

Primo Oval XLWeber One Touch 57Weber Smokey JoeOutdoorchef City GrillBjørn Teddy

Mureren
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 12. sep 2011, 11:50

Fru knotten skrev:Hvordan har du tænkt dig at lave afslutningen med de sorte klinker langs kanten - altså bordkanten.

Nu er klinkerne sikkert valgt, og så er det nok for sent...men ellers kunne man jo vælge en klinke hvor der fås en trappeforkant til.
Eksempelvis som vist på side 34+35 i dette katalog:
http://www.flisestudiet.dk/menu/hovedkatalog/index.html
Der fås trappeforkanter til rigtigt mange af serierne, det var bare lige det eneste billede der var.
Mvh.
Mureren

Weber Summit E470 2011 (ombyttet til ny i 2015 pga. rust!)

Brugeravatar

Emneforfatter
MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#7 » 12. sep 2011, 11:54

Mureren skrev:

Nu er klinkerne sikkert valgt, og så er det nok for sent...men ellers kunne man jo vælge en klinke hvor der fås en trappeforkant til.
Eksempelvis som vist på side 34+35 i dette katalog:
http://www.flisestudiet.dk/menu/hovedkatalog/index.html
Der fås trappeforkanter til rigtigt mange af serierne, det var bare lige det eneste billede der var.

Klinkerne er allerede valgt og indkøbt :-) Ellers ville en klinke med trappeforkant helt sikkert have været en mulighed! Der er mange ting hvor jeg har tænkt "det skulle jeg lige ha' vidst for to timer siden" i projektet her, men sådan er det jo, når man bevæger sig væk fra sit fagområde, og springer på hovedet ud i noget helt nyt :-)
/Martin

Fru knotten
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#8 » 12. sep 2011, 12:07

Hvad med at afslutte med en rustfri skinne som bordkant, som man lod fliserne gå op imod.

En skinne på for eks. 5x50 mm på højkant, vil give en robust afslutning. Blot et forslag.

Skinnen vil kunne limes fast med silikone...

I har en god mand at handle rustfri ved i Brønderslev. Som jeg husker, er det i nærheden af bryggeri vej.

Opdagede først nu, du selv nævnte rustfri løsningen :oops:
Se mine Grill videoer..

M.v.h. Svend..

Brugeravatar

marinus
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#9 » 12. sep 2011, 12:11

MartinM skrev:Der er mange ting hvor jeg har tænkt "det skulle jeg lige ha' vidst for to timer siden" i projektet her, men sådan er det jo, når man bevæger sig væk fra sit fagområde, og springer på hovedet ud i noget helt nyt :-)

Det har jeg også måttet sande.

Jeg har flere gange oplevet, at det man sparer ved at gøre tingene selv egentlig er en dårlig investering ( hvis man kan sige sådan :-) )
Ofte er det slet ikke så dyrt, at få arbejdet udført af en håndværker, som man forestiller sig.
Og det er mange gange hurtigere.
udtryk gør indtryk

Brugeravatar

Emneforfatter
MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#10 » 12. sep 2011, 12:22

marinus skrev:
MartinM skrev:Der er mange ting hvor jeg har tænkt "det skulle jeg lige ha' vidst for to timer siden" i projektet her, men sådan er det jo, når man bevæger sig væk fra sit fagområde, og springer på hovedet ud i noget helt nyt :-)

Jeg har flere gange oplevet, at det man sparer ved at gøre tingene selv egentlig er en dårlig investering ( hvis man kan sige sådan :-) )
Ofte er det slet ikke så dyrt, at få arbejdet udført af en håndværker, som man forestiller sig.

Jeg er HELT enig. Men hyggen ved at gå og rode med det selv, den kan man ikke betale sig til :-)
/Martin

Brugeravatar

marinus
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#11 » 12. sep 2011, 12:44

MartinM skrev:
marinus skrev:

Jeg er HELT enig. Men hyggen ved at gå og rode med det selv, den kan man ikke betale sig til :-)

Jeg tror også, at man nemt kan komme til at vælge nogle forkerte løsninger.
Måske tager jeg fejl, men jeg ville aldrig vælge at dele bordpladen til venstre, som du har gjort.
Så hellere købe en plade eller to ekstra.
Jeg tror, at samlingen på længere sigt bliver for svag, når du fjerner understøtningen.

Bortset fra det, så tror jeg at det bliver et fint udekøkken.
udtryk gør indtryk

Brugeravatar

Emneforfatter
MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#12 » 12. sep 2011, 12:49

Lige præcis den del til venstre har også voldet mig store problemer, da jeg tegnede (i forhold til målet på de plader man kan købe). Jeg er dog kommet frem til at det ikke bliver det store problem. Det bliver nemlig dér, Primoen skal installeres. Der bliver altså ikke ret meget "emne" hverken for- eller bagtil, og dét der er tilbage, det bliver understøttet "usynligt" af nogle metalbånd på undersiden.

Men ja. Forkerte løsninger har jeg allerede valgt et par stykker af, og de har da også kostet de første 500 kroner. Det tager jeg med som "charmen ved selvbyg" :lol:
/Martin

Fru knotten
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#13 » 12. sep 2011, 13:39

Istedet for at lave et hul i pladen til primoen at stå i, hvorfor ikke skære pladen så primoen står frit synligt i hele sin figur, altså helt ud til kanten i flugt med forkanten af bordet.

Lidt som Orvises og mit bord på youtube.

Min tanke skyldes sikkert, jeg synes det er synd at skjule de flotte grill mere en højest nødvendigt.

En rustfri skinne kunne snildt løbe med rundt bag om grillen i en fin bue...

Samtidig undgår du den svage forkant ved grillen.
Se mine Grill videoer..

M.v.h. Svend..

Brugeravatar

Emneforfatter
MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#14 » 12. sep 2011, 13:50

Det var faktisk en fin idé, som jeg slet ikke havde overvejet :shock: Det vil jeg helt sikkert gå og tænke en masse over!
/Martin

Brugeravatar

lractbird
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#15 » 12. sep 2011, 20:16

Jeg hugger nok din ide med at lave det i gasbeton. Men jeg ser lidt bekymret på dine muligheder for at placere en Primo XL i den plade til venstre, den er altså stor, og der ser umiddelbart ikke ud til at være plads, 210 cm divideret med 3 giver 70, og så skal tykkelsen på pladen fraregnes, det sert lidt klemt ud. Men hvis det er en Primo Rund, eller en mini-oval ser det naturligvis anderledes ud.

Men gasbeton-ideen virker solid og gedigen, og der er ikke noget der arbejder, jeg vil dog lave bordpladen i rustfri stål, det kan bukkes lige til at passe.
CARLS COOL KITCHEN KICKS ASS
Med venlig hilsen
Carl

Brugeravatar

Emneforfatter
MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#16 » 12. sep 2011, 20:31

Du stjæler bare alt hvad du kan, Carl .1%¤ Mht. målene, så snyder de lidt. Pladsen til Primo XL'en er faktisk 80cm minus tykkelsen. Det er regnet sådan ud, at der lige bliver skåret en anelse ud i hver side, øverst i væggene på hver side af Primoen, og så burde der være ~2 cm luft.
/Martin

Brugeravatar

Pops
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#17 » 12. sep 2011, 22:22

Flot projekt = stor respekt! .1%¤

Glæder mig til at se det færdige resultat! :-D

[smilie=pdt_aliboronz_37.gif] mvh - Per [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]
Kan det grilles - så bliver det grillet!!
Kan det ikke grilles - så er det ikke mad!!

Brugeravatar

marinus
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#18 » 13. sep 2011, 09:02

Fru knotten skrev:Istedet for at lave et hul i pladen til primoen at stå i, hvorfor ikke skære pladen så primoen står frit synligt i hele sin figur, altså helt ud til kanten i flugt med forkanten af bordet.

ja, pricipielt er der vel slet ingen grund til, at have bordplade rundt om kamadoen eller den venstre lodrette ( øverste ) væg.

Det vil gøre det meget lettere at placere den ( evt udskifte / servicere ).
Og den smule bordplads der kommer rundt om kamadoen kan alligevel ikke rigtig bruges til noget.
udtryk gør indtryk

Fru knotten
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#19 » 13. sep 2011, 09:30

marinus skrev:
Fru knotten skrev:Istedet for at lave et hul i pladen til primoen at stå i, hvorfor ikke skære pladen så primoen står frit synligt i hele sin figur, altså helt ud til kanten i flugt med forkanten af bordet.

ja, pricipielt er der vel slet ingen grund til, at have bordplade rundt om kamadoen eller den venstre lodrette ( øverste ) væg.

Det vil gøre det meget lettere at placere den ( evt udskifte / servicere ).
Og den smule bordplads der kommer rundt om kamadoen kan alligevel ikke rigtig bruges til noget.

Pladsen der bliver bag ved kamadoen, kan mageligt bruges til en overhylde til salt og peber mm...
Se mine Grill videoer..

M.v.h. Svend..

Brugeravatar

Emneforfatter
MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#20 » 13. sep 2011, 09:44

Der er allerede en bred hylde med i planen, og LED-spots der skal monteres under hylden. Der er strømudtag på højre side af bordet, så det er oplagt at gøre det :-)
/Martin

Søren Michael
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#21 » 11. okt 2011, 10:13

Hvordan går det med projektet? Har du fundet kablet til kameraet(eller skaffet et nyt) så vi kan se nogle billeder?
Mvh
Søren

Brugeravatar

Emneforfatter
MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#22 » 11. okt 2011, 12:38

Status er, at bordet nu er spartlet op med sanitetsspartel, slebet ned, og klar til at blive malet. I morgen skal jeg ud og hente en ordentlig fætter af en flise-skærer, så jeg kan få klinkerne lagt på også. Jeg håber at kunne opdatere med billeder i morgen aften :-D
/Martin

Brugeravatar

Emneforfatter
MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#23 » 12. okt 2011, 14:34

En lille opdatering på projektet (beklager byggerodet på billedet :lol:). Klinkerne er nu, efter billedet blev taget, blevet limet på, og i morgen skal de fuges. Efterfølgende skal det hele (pånær klinker, naturligvis) males hvidt, og så må vi se om jeg finder på at lave en "afslutning" på bordkanten. Jeg foreslog min kæreste en 7cm kant af rustfrit stål hele vejen rundt, men hun synes vi skal lade det være som det er nu. Det er nok noget der skal vurderes, når resten er færdigt.

Den lyseblå farve på siderne af elementerne er spartelmasse :-)

part_2.jpg
/Martin

Brugeravatar

soele
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#24 » 12. okt 2011, 16:22

Ville det ikke have gjort arbejdet nemmere hvis du havde lavet hullet til potten først? Jeg ikke kendt med hvilke smarte hjælpemidler en mure har, så det er muligt jeg tager fejl. :oops:
Ned med vegetarer, de spiser kørenes mad.

Brugeravatar

Emneforfatter
MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#25 » 12. okt 2011, 17:21

Ja og nej. Jeg kan lave det mest præcise hul i bordet ved at lægge låget ovenpå bordet og tegne rundt omkring det. Og det kan jeg jo ikke før jeg har lavet bordet. Det bilder jeg mig i hvert fald ind :lol: En god vinkelsliber med en diamantklinge er ret hurtig at lave hullet med.

I morgen håber jeg at kunne få tid til at male og fuge - så er vi klar til Primoen!
/Martin

belleboskop
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#26 » 12. okt 2011, 19:01

Jeg følger stadig spændt med i jeres udekøkken projekt. Jeg er sikker på det bliver rigtig flot og unikt.

Men hold da op hvor er du sej, og pænt vente med og hente Oval XL til køkkenet er færdigt .1%¤
Jeg har nu

Primo og Black Ranch kul fra TBSgrillshop.dk på Lager klik her for at komme i shoppen

Brugeravatar

Emneforfatter
MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#27 » 15. okt 2011, 17:35

Så skal det bare males efter hist og her, og have en liste på bagkanten på bordpladen. Og så hylden med LED-spots hen over bordet :-) Og igen beklager jeg billedkvaliteten (mobilen). Når grillen er monteret skal jeg nok lave en ordentlig serie med det store kamera.

part3.jpg
/Martin

Brugeravatar

BURNER
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#28 » 15. okt 2011, 19:29

Det ser fantastisk ud - hvad er der for i materialer sådan cirka?
Med venlig hilsen

Nicolai

Brugeravatar

Emneforfatter
MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#29 » 15. okt 2011, 21:28

Jeg tror der er for godt 2000, rundt regnet :-)
/Martin

Brugeravatar

Xang72
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#30 » 16. okt 2011, 00:25

MartinM skrev:En lille opdatering på projektet (beklager byggerodet på billedet :lol:). Klinkerne er nu, efter billedet blev taget, blevet limet på, og i morgen skal de fuges. Efterfølgende skal det hele (pånær klinker, naturligvis) males hvidt, og så må vi se om jeg finder på at lave en "afslutning" på bordkanten. Jeg foreslog min kæreste en 7cm kant af rustfrit stål hele vejen rundt, men hun synes vi skal lade det være som det er nu. Det er nok noget der skal vurderes, når resten er færdigt.

Den lyseblå farve på siderne af elementerne er spartelmasse :-)

part_2.jpg

uhmmm... radial arms flise skære !!
I love to eat, I love to cook, I love to eat what i cook
03 - OTG57
28/5-08 Performer - Solgt
23/4-09 Q320 LE - Solgt
23/8-09 Primo Oval Xl
25/6-13 Summit S450
05/9-13 100 Cm Artiforno lerovn

mth
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#31 » 16. okt 2011, 01:04

Det ser rigtig godt ud.

Hvad gør man egentlig med en vandlås på en udendørs vask, hvis man har brug for en sådan udendørs?

Brugeravatar

BURNER
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#32 » 16. okt 2011, 08:38

MartinM skrev:Jeg tror der er for godt 2000, rundt regnet :-)

Thanx !

Jeg må se at tage mig alvorligt sammen, og komme igang :oops:
Med venlig hilsen

Nicolai

Tattoomann
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#33 » 16. okt 2011, 09:18

Drift og vedligeholdelsesplan:
Hvis udekøkkenet skal stå ude om vinteren, skal
vandlåsen påfyldes frostvæske i perioden 15. oktober
til 15. april. Hvis udekøkkenet tages ind om vinteren,
skal der monteres en godkendt afpropning i muffen
på afløbsledningen. I rotteplagede områder kan det
dog være nødvendigt, at installere særlig rottesikring.
Jesper Christensen
6705 Westjylland
KCBS Certified BBQ Judge

http://www.facebook.com/KcbsScandinavia

https://m.facebook.com/BbqTeamWestCoastDk
Primo XL oval

Brugeravatar

Emneforfatter
MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#34 » 16. okt 2011, 14:55

Tak for roserne [smilie=bluecolorz5_pdt_09.gif] Jeg har lige sat hylde op, og en liste på bagkanten og er nu totalt klar til at grillen kommer i morgen.
/Martin

Tattoomann
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#35 » 16. okt 2011, 16:20

Det ser rigtigt godt ud :-D man er jo blevet helt inspireret.
Udekøkken 1.pdf
(257.12 KiB) Downloadet 143 gange

Udekøkken tag.pdf
(443.58 KiB) Downloadet 103 gange

Dette er dog foreløbig kun på projektstadiet :-D
Jesper Christensen
6705 Westjylland
KCBS Certified BBQ Judge

Primo XL oval

Brugeravatar

Emneforfatter
MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#36 » 16. okt 2011, 16:39

Det ville jo være det ultimative køkken det der, Tattoomann .1%¤
/Martin

Brugeravatar

Emneforfatter
MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#37 » 16. okt 2011, 18:10

Så kommer en lidt bedre billedserie, fra første "spadestik" og til status dags dato. Jeg vil skynde mig at sige, at jeg IKKE er håndværker, men hold da k... hvor er jeg altså stolt over det her :lol:

Hjørnet hvor bordet skal stå - inden jeg går i gang.
DSC04698.jpg
DSC04698.jpg (178.45 KiB) Vist 1580 gange

I gang med soklen.
DSC04699.jpg
DSC04699.jpg (188.52 KiB) Vist 1580 gange

Første blokke placeres.
DSC04733.jpg
DSC04733.jpg (168.28 KiB) Vist 1580 gange

Og så springer vi "lidt" i tiden, til bordet der nu er klar til at Primoen ankommer i morgen :-)
DSC04760.jpg
DSC04760.jpg (189.56 KiB) Vist 1580 gange

Closeup af bordpladen. Sorte klinker i 30x60cm.
DSC04764.jpg

Og lige et ekstra ...
DSC04765.jpg
/Martin

Tattoomann
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#38 » 16. okt 2011, 18:25

Super gode billeder :P
Jeg overvejer om det skal/kan bygges i stålskellet og vådrumsgips, men der skal jo ikke bygges før til foråret. Så der er jo tid til at fin tænke :roll:
Jesper Christensen
6705 Westjylland
KCBS Certified BBQ Judge

Primo XL oval

Brugeravatar

Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#39 » 16. okt 2011, 18:31

Det er flot lavet.

Jeg vil lige spørge

1: hvordan vil du lavet hul til grillen uden at slå et par flier af dine klinker.

2: hvor dyb har du gravet til din sokkel ?? her tænker jeg på frost nu her til vinter.

Jeg er heller ikke mure derfor jeg spørg

belleboskop
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#40 » 16. okt 2011, 19:00

Wouuuuwwww.... Jeg kan godt forstå du er stolt over dit projekt selvom du ikke er håndværker.

Stort tillykke med det, og hvor har det været sjovt og følge din tålmodighed med IKKE og få en Primo XL før du havde hus og bord til den.

RESPEKT!!!!!!

Ser frem til dine fremtidige grillerier, med og lære kamadoen og kende.
Jeg har nu

Primo og Black Ranch kul fra TBSgrillshop.dk på Lager klik her for at komme i shoppen

Brugeravatar

Emneforfatter
MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#41 » 16. okt 2011, 19:02

Om jeg helt kan undgå at slå lille bitte stykker af når jeg skærer, det ved jeg ikke. Men jeg gætter umiddelbart på, at det ikke kommer til at ske. Jeg bruger en vinkelsliber med diamantskive på :-)

Soklen er 10cm høj, og er "lagt" på yderligere 30-40cm stabilgrus og sand, så der er et stykke ned til den kolde jord. Om det er nok, det finder jeg ud af :lol:
/Martin

Brugeravatar

Emneforfatter
MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#42 » 16. okt 2011, 19:03

Tusind tak, Belleboskop [smilie=bluecolorz5_pdt_09.gif] Jeg glæder mig også rigtigt meget til at komme i gang med grillerierne. Indtil nu har byggeriet bare fyldt så meget, at jeg slet ikke har tænkt på maden, men jeg må da indrømme at pizza og pulled pork har været meget i mine tanker i dag :lol:
/Martin

Brugeravatar

Amazonas
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#43 » 16. okt 2011, 19:04

Martin det kan du sagtens være stolt over .1%¤
det er bare flot, dejlig overdække du har også [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]
Fodbad & Urtepotte
Så er man godt nok langt ude
Med venlig hilsen
Jesper
Amazonas BBQ Team

http://www.facebook.com/groups/320356778018449/
med ved
DM 2010-2011-2012

Brugeravatar

Emneforfatter
MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#44 » 16. okt 2011, 19:05

Amazonas skrev:Martin det kan du sagtens være stolt over .1%¤

Det er nemlig helt perfekt med overdækket - det bliver fantastisk at stå derude til vinter, når haven forhåbentlig er dækket af sne, og hygge sig med grillen .1%¤
/Martin

Brugeravatar

Amazonas
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#45 » 16. okt 2011, 19:08

MartinM skrev:
Amazonas skrev:Martin det kan du sagtens være stolt over .1%¤

Det er nemlig helt perfekt med overdækket - det bliver fantastisk at stå derude til vinter, når haven forhåbentlig er dækket af sne, og hygge sig med grillen .1%¤

Jeg kan godt forstå du er glad og glæder dig..................
det er nemlig nu den rigtige grill tid kommer :lol: :lol: :lol: :lol:
Fodbad & Urtepotte
Så er man godt nok langt ude
Med venlig hilsen
Jesper
Amazonas BBQ Team

http://www.facebook.com/groups/320356778018449/
med ved
DM 2010-2011-2012

Brugeravatar

Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#46 » 16. okt 2011, 19:22

MartinM skrev:Om jeg helt kan undgå at slå lille bitte stykker af når jeg skærer, det ved jeg ikke. Men jeg gætter umiddelbart på, at det ikke kommer til at ske. Jeg bruger en vinkelsliber med diamantskive på :-)

Soklen er 10cm høj, og er "lagt" på yderligere 30-40cm stabilgrus og sand, så der er et stykke ned til den kolde jord. Om det er nok, det finder jeg ud af :lol:

Oki doki kan du ikke lige holde øje med det her over vinter, de mure jeg snakke med der skal støbe for mig ( det er så godt nok et stykke mur ) snakke med 40 cm sokkel og det syntes jeg godt nok også var vildt

Brugeravatar

Emneforfatter
MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#47 » 16. okt 2011, 20:14

Jeg skal nok holde øje med det. Jeg synes også 40cm lyder helt vildt, når det jo ikke ligefrem skal bære et hus :shock:
/Martin

Brugeravatar

psoren
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#48 » 16. okt 2011, 20:22

Håndværker eller ej, det der er et flot stykke arbejde .1%¤

Per
Godt jeg ikke får løn som fortjent...

Brugeravatar

soele
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#49 » 16. okt 2011, 20:48

Det ser sindsygt godt ud, nøj jeg får lyst til selv at gå i gang. :-) det med frosten er ikke helt galt som tømrer har jeg altid lært at stiller skal graves 90 cm ned for at de når ned i frost fri jord og ikke bliver skubbet op når det bliver koldt. Har været ude og lave det for folk som ikke lige havde fået dem langt nok ned. Men uden at vide det tror jeg ikke det bliver et problem så tæt på husets mur.
Ned med vegetarer, de spiser kørenes mad.

Brugeravatar

Emneforfatter
MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#50 » 16. okt 2011, 22:09

Tusind tak allesammen. Der kommer flere billeder når grillen skal monteres :-)
/Martin

Tilbage til "Hus og have"