opbevaring af nybagt brød pølsehorn

Interessant information til alle med hus og have

Emneforfatter
frhavn
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru
Kontakt:

opbevaring af nybagt brød pølsehorn

Indlæg#1 » 23. jul 2011, 10:19

hej jeg ville høre om der er nogen der ved hvordan man opbevarer nybagte pølsehorn.
synes pølsehornene blive trælse vis de kommer i køleskabet, det er som om de falder lidt sammen om bliver hårde?
de var ellers helt fantastisk igår da de var nybagte, lavede dem af blødbolledej, luftige og bløde.

hilsen
claus

Brugeravatar

akadna
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: opbevaring af nybagt brød pølsehorn

Indlæg#2 » 23. jul 2011, 10:24

frhavn skrev:hej jeg ville høre om der er nogen der ved hvordan man opbevarer nybagte pølsehorn.
synes pølsehornene blive trælse vis de kommer i køleskabet, det er som om de falder lidt sammen om bliver hårde?
de var ellers helt fantastisk igår da de var nybagte, lavede dem af blødbolledej, luftige og bløde.

hilsen
claus
Hej Claus, de opbevares nu allerbedst i maven [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]

Udover det, så lytter jeg gerne med, da jeg oplever lidt det samme. De få der får lov at overleve til dagene efter de er bagt, bliver forholdsvis hurtige tørre. Vi opbevare dem i en lukket frysepose i en skuffe. Normalt afhjælper vi det dog ved at have lidt ketchup ved hånden... men kunne være lækkert hvis de kunne holde sig næsten som da de var nylavede.

Jeg oplever dog ikke at de bliver hårde, de er stadig bløde når man "trykker på dem"

Mvh
Dan

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#3 » 23. jul 2011, 10:29

frhavn skrev:hej jeg ville høre om der er nogen der ved hvordan man opbevarer nybagte pølsehorn.

hilsen
claus

Hej Claus :-D

Hvis der er et forholdsvis højt fedtindhold i din opskrift, så er det en god ide, at komme dem i en plastikpose, straks de er kølet af og derefter i fryseren, dagen før du skal bruge dem, tager du dem ud af fryseren og stiller dem i køleskabet, du kan også tage dem direkte ud af fryseren og så lade dem ligge på køkkenbordet, lun dem evt. i ovnen i 5 min. ved 180 grader, når de er tøet op. :-)
Frederik

Besøg Fredstone.dk

"Resultater opnås når virkelystne mennesker samarbejder"

Billede

Emneforfatter
frhavn
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#4 » 23. jul 2011, 10:48

okey jamen så må jeg heller prøve og lægge dem i fryserne næste gang, for det er træls når man har lavet en stor potion også man ikke er tilfreds med de sidste af dem man får. så håber det hjælper når de kommer i fryseren og får et lille opvarm i ovnen.

freds bløddej helt super .1%¤

hehe ja jeg synes også de ligger bedst i maven.

Tilbage til "Hus og have"