Drivhus. Ja men hvilket?

Interessant information til alle med hus og have

Emneforfatter
Søren Michael
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Drivhus. Ja men hvilket?

Indlæg#1 » 31. maj 2011, 08:04

Er så småt begyndt at kigge efter et drivhus og har "sparket" lidt til opj(vitavia) og Juliane men har nu set (og sparket) til et par Euro Serre huse som virker betydeligt mere solide i opbygningen. F.eks kan man træde løs på bunden af dørkamen uden at den giver nævneværdigt efter hvor Juliane nok vil bukke ret nemt.
Hvilke drivhuse har I hvor store er de og hvordan er de monteret (stål eller støbt/muret sokkel) ?
Mvh Søren
Søren

Brugeravatar

bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Re: Drivhus. Ja men hvilket?

Indlæg#2 » 31. maj 2011, 08:18

Hej Søren

Vi bor på en bakketop med kæmpe marker omkring os.
Resultatet er at vi får meget vind og når det stormer, stormer det rigtig meget her.
Så meget, at vi nu har drivhus nr 5.
Sidste år købte vi et drivhus fra Juliana, og for første gang er det lykkedes, at have et drivhus der kan overleve en kraftig efterårsstorm.

Det blev støbt ned i hjørnerne.

Denne gang købte vi et lille et på 6, 2 kvm for vi orker ikke at skulle fjerne en masse glas skår igen.
Men nu ved vi at vi sagtens kunne have købt et større.
Men der er rigelig plads til 6 kapilarkasser og en stol og et lille bord i det drivhus.

Brugeravatar

angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#3 » 31. maj 2011, 09:28

Har et ca. 12 m2 Juliana drivhus, som har stået uden problemer siden 2001, overlevede det første år den store orkan i december. Det har ruder af polykarbonat - de kan ryge ud i kraftigt blæsevejr, men er lige til at sætte i igen.

Hele drivhusetarealet blev i sin tid gravet ud i ca. 75 cm dybde der blev sat fundablokke, ialt 4 store rør i hjørnerne og 1 i midten på hver af langsiderne og drivhusets fundament blev forankret i disse rør, Jeg er nok ikke så god til at forklare det, da det ikke var min opfindelse.

Selve bunden er lavet med et finmasket net i bunden, så der ikke kommer dyr (mus o.l. op igennem), derefter et tykt lag Lecanødder, så miljøet er frostfrit, stabiltgrus, fiberdug, så der ikke kommer ukrudt, og til sidst store træfliser eller hvad de nu hedder. Det har nu holdt i 10 år, kun fiberdugen er blevet skiftet een gang.

Vi bruger kun krukker og plantekasser med kapillærvanding.

Men alfa og omega er, at fundamentet er solidt - dørtrinnet til drivhuset kan man godt løfte benene over - man behøver ikke at træde på det :lol: :lol:

God fornøjelse - det er et stort arbejde, men når man så er færdig, er det jo en glæde i disse tider at kunne gå ud og plukke nye agurker og snart tomater :-D :-D uden at spekulere, hvor de kommer fra.
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

Brugeravatar

BertramGT
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#4 » 31. maj 2011, 09:45

Prøv at kigge på et Helios fra Pavillion Danmark. Her er kvaliteten meget høj.

Jeg håber på at kunne bestille et af deres i denne uge.
Lars - KCBS Certified BBQ Judge

Weber OTP 57 - Weber Smokey Joe Gold - Weber Go-Anywhere - Big Green Egg Large - Pizzeria Pronto

Emneforfatter
Søren Michael
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 31. maj 2011, 10:09

He he De Helios huse ligner i mistænkelig grad euro serre husene :)
Hvor stort vil du købe det og på hvad monterer du det?
Mvh Søren
Søren

Emneforfatter
Søren Michael
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 31. maj 2011, 10:11

Nej Angus man behøver ikke træde på trinnet men der sker så meget der ikke behøves :P
Mvh Søren
Søren

Emneforfatter
Søren Michael
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 1. jun 2011, 07:48

@ BertramGT
Kan du muligvis forklare mig priserne på Helios husene?
Det ser ud som om prisen på huset er uden dør og vinduer som der så skal betales ekstra for.
Hvis det er korrekt er det en betydelig fordyrelse i forhold til at alle andre huse jeg har set er prissat komplet incl dør og vinduer.
Mvh Søren
Søren

Cata
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#8 » 1. jun 2011, 08:44

Søren Michael skrev:@ BertramGT
Kan du muligvis forklare mig priserne på Helios husene?
Det ser ud som om prisen på huset er uden dør og vinduer som der så skal betales ekstra for.
Hvis det er korrekt er det en betydelig fordyrelse i forhold til at alle andre huse jeg har set er prissat komplet incl dør og vinduer.
Mvh Søren

Du tænker på denne sætning?

Standard Helios drivhuse - uden udstyr, uden skydedør og uden tagvinduer *

Er ikke sikker men tror det skal forståes sådan at skal der et vindue med der kan åbnes eller en skydedør i stedet for hængslet så koster det ekstra.

Dvs. alt glas er med i prisen ligesom hængslet dør er det.

/Jacob

Brugeravatar

BertramGT
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#9 » 1. jun 2011, 10:13

Nu går jeg nok linen ud og bestiller Helios Senior Orangeri, hvor alt er med i prisen. Men så er prisen selvfølgelig også 50K.
Lars - KCBS Certified BBQ Judge

Weber OTP 57 - Weber Smokey Joe Gold - Weber Go-Anywhere - Big Green Egg Large - Pizzeria Pronto

BSC
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#10 » 1. jun 2011, 11:50

Hej

Vi har købt et Uranus for 2 år siden på 11,5 m2, det er et godt stabilt drivhus, dog valgte vi selv at lave soklen. det er støbt i hjørnerne og har holdt til storm og et tykt lag sne. Og prisen ligger på ca. 6. - 8.500,00. Vi faldt for siddehøjden er ekstra stor. held og lykke med din søgen

Birthe

Pharao
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#11 » 1. jun 2011, 14:18

Jeg har et drivhus fra http://www.domes.dk det er på 30kvm, masser af plads og masser af højde for et langt lavere beløb end de traditionelle drivhuse.

Brugeravatar

Grillkongen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#12 » 1. jun 2011, 14:34

Vi har et Vitavia Merkur på 9,9 kvm som vi er meget glade for.
Foråret 2000 One-touch Gold 57 cm.
Sommer 2008 One-touch Gold 57 cm. Kobber edition.
Weber Q 200 til Kreissl pris ;-)
Plus alt det løse.

Brugeravatar

Grillkongen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#13 » 1. jun 2011, 14:42

Må jeg have lov at anbefale sitet http://www.havenyt.dk/

De har et vældigt godt forum, og mange have-og drivhuskyndige brugere. Der går man aldrig forgæves efter et svar.
Foråret 2000 One-touch Gold 57 cm.
Sommer 2008 One-touch Gold 57 cm. Kobber edition.
Weber Q 200 til Kreissl pris ;-)
Plus alt det løse.

Brugeravatar

Xang72
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#14 » 1. jun 2011, 18:57

Pharao skrev:Jeg har et drivhus fra http://www.domes.dk det er på 30kvm, masser af plads og masser af højde for et langt lavere beløb end de traditionelle drivhuse.

billig ja - men den pynter sq ikke i villa haven [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]
I love to eat, I love to cook, I love to eat what i cook
03 - OTG57
28/5-08 Performer - Solgt
23/4-09 Q320 LE - Solgt
23/8-09 Primo Oval Xl
25/6-13 Summit S450
05/9-13 100 Cm Artiforno lerovn

Tilbage til "Hus og have"