brændeovn lugter

Interessant information til alle med hus og have

Emneforfatter
haffe
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

brændeovn lugter

Indlæg#1 » 31. jan 2007, 13:23

Hej
Jeg købte en brugt brændeovn af en nordjyde for en månedstid siden. Efter jeg har sat den op viser det sig at den lugter stærkt af plastic når varmegraderne kommer over et vist niveau, det vil sige når man virkelig sætter tryk på. Jeg er ikke meget for at skifte den ud, for det var et hulens besvær at transportere den til skåne og sætte den op.
Der er ikke umiddelbart noget at se som jeg kan rense, så har nogen en ide om hvor sådan noget snavs kan gemme sig?

JBI
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#2 » 31. jan 2007, 13:32

Måske har sælgeren lappet lidt med ovnmaling over diverse ridser inden du kom... det vil lugte lidt de første par gange ovnen bliver brugt efterfølgende, men plejer at forsvinde efter 1-2 gange fyrring når malingen er hærdet.
Billede Billede
JBI smokere er på lager til omgående levering.... nu også med vakuumpakkere og andre sjove ting. kig glad forbi

Balzan
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 31. jan 2007, 13:58

Var det væsentligt at skrive at det var en Nordjyde du købte af. :D
Vi er jo ærlige folk, stort set. Enkelte har måske en brist, flere generationer tilbage, her tænker jeg på, hvis slægten er blevet blandet med laverestående racer, jeg kunne godt nævne eksempler, men det ville måske starte en utidig debat. :groupjump:

Balzan
jeg er ikke stolt af at være Nordjyde, jeg er taknemmelig.

Brugeravatar

Chefen
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#4 » 31. jan 2007, 14:56

Det kan også være at ovnen aldrig rigtigt har været varm før du fik den, det kan betyde at ovnsværte/olie og tætningslister lugter fælt de første gange du giver den fuld gas :evil:

Men hav tålmod, det fortager sig med tiden....

/Anders

Emneforfatter
haffe
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 31. jan 2007, 16:23

Takker for de hurtige svar, hmm, jeg har fyret op i den en 8 - 10 gange nu, Men jeg vil prøve at se om det bare fortager sig. Min forestilling var at sælger havde brændt plastic af i den og bare ikke sagt det.
Jeg har slebet stenene med sandpapir, nu vil jeg håbe det hjælper.
PS. Jeg er selv halvt nordjyde, det blev mere skrevet fordi det er en pokkers lang vej væk. Det var ikke et angreb på jyder, kimbere, vandaler eller andet godt folk ;-)

Balzan
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 31. jan 2007, 18:00

Hej haffe.

Når du skriver at du er halvt Nordjyde, er det så den øverste eller den nederste del af dig? +o(
Nå, spøg til side. Jeg er ved at grille Chimmichurri marineret kalkuncuvette, med bagt kartoffel og salat, masser salat. Der er jo stadig januar. :cry:

Peace man..
Balzan
jeg er ikke stolt af at være Nordjyde, jeg er taknemmelig.

Koontz
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#7 » 7. jul 2007, 14:33

haffe skrev:Takker for de hurtige svar, hmm, jeg har fyret op i den en 8 - 10 gange nu, Men jeg vil prøve at se om det bare fortager sig. Min forestilling var at sælger havde brændt plastic af i den og bare ikke sagt det.
Jeg har slebet stenene med sandpapir, nu vil jeg håbe det hjælper.
PS. Jeg er selv halvt nordjyde, det blev mere skrevet fordi det er en pokkers lang vej væk. Det var ikke et angreb på jyder, kimbere, vandaler eller andet godt folk ;-)

Må man spørge hvor i Skåne du bor?
/Koontz

Tilbage til "Hus og have"