Kan man bruge sit drivhus

Interessant information til alle med hus og have

Emneforfatter
HHansen
Grillguru mester
Grillguru mester

Kan man bruge sit drivhus

Indlæg#1 » 30. okt 2006, 11:36

Min grill overvintrer alligevel altid i drivhuset. Iøvrigt sammen med marsvinene og nogle af kaninerne...

Det er meningen drivhuset skal væk til foråret og jeg vil istedet have et halvtag/noget - som udekøkken på stedet.

Men kom til at tænke på om det mon er forsvarligt at lade grillen stå i drivhuset mens man griller? Døren er åben, så der er vel luft nok, eller??? Vil jo heller ikke tage livet af marsvinene.. Men ville være rart at kunne stå i tørvejr og vende bøffer m.m.

Det er et 12 m2 drivhus med højt til loftet..
Mvh

-Helle

Ravn
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#2 » 30. okt 2006, 11:49

Det skere der ikke noget ved ,her hos os griller vi altid tidlig om foråret når de første solstråler viser sig og spiser samtidig i drivhuset det er bare superskøn . En ting du skal tænde grillkullene udenfor

hansen
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#3 » 30. okt 2006, 14:02

Jeg ville nu passe meget på med at grille i mindre lukkede rum. Kulilte er lugt og smagløst, men rigtig farligt. Jeg er jo svært at udtale sig om de konkrete drivhuse, men vil blot opfordre til, at man er rigtig forsigtig.
Med venlig hilsen

hansen

JBI
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#4 » 30. okt 2006, 14:20

det er direkte livsfarligt at grille i drivhuset med en kulgrill.
Som Hansen skriver udvikles der kulilte som er lugtfri og først opdages når man besvimer.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/krimin ... m?rss=true
Billede Billede
JBI smokere er på lager til omgående levering.... nu også med vakuumpakkere og andre sjove ting. kig glad forbi

Ravn
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 30. okt 2006, 15:01

Jeg vil lige oplyse at vi har ikke dørene lukkede i drivhuset når vi griller og grillen står lige indenfor den ene dør, og stadigvæk er der altid dejlig lunt derinde

Ravn

Emneforfatter
HHansen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#6 » 30. okt 2006, 15:02

Ja det er jo også det jeg altid har lært - og derfor har jeg hidtil heller ikke gjort det.

Men fik tanken alligevel da jeg sad og kiggede ud i regnen i dag - og så tænkte jeg bare at hvis begge døre i drivhuset er åbne (døråbning 2X1,5 m) og grillen er i nærheden af døren så kunne det være det var ok.

Men vil ikke risikere hverken dyrenes eller mit eget vel - så jeg griller bare videre i regnvejr :D
Mvh

-Helle

hansen
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#7 » 30. okt 2006, 16:04

Kulilte vejer det samme som "luft" og blander sig således fuldstændigt med alm. luft (det falder således ikke til jorden eller stiger til vejrs). Nu har du jo en fordel i at dyrene også går i drivhuset - de vil formentlig blive forgiftet først - men det er efter min mening ikke helt fair overfor de stakkels "kræ" at lade dem teste kulilteindholdet i luften :cry: .
Med venlig hilsen

hansen

Brugeravatar

angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#8 » 30. okt 2006, 18:54

Vi har også et drivhus på 12 m2, men jeg kunne ikke drømme om at grille i det - det ville i hvert fald kræve at døren og samtlige vinduer var åbne og med gennemtræk, men vi er også så priviligerede at vi har et alternativt stort rum med masser af ventilation :D . Hvis ikke jeg havde det ville grillen nok blive sat ind og taget frem igen når det blev sommertid igen. :(
Angus

Kitty
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 31. okt 2006, 06:57

Før vi fik det faste halvtag vi har nu, satte min mand en træplade op, som grillen stod under...det var ikke det kønneste syn den vinter, men det var effektiv og vi fik grillet hele vinteren uden at det silede/sneede ned omkring grillen - så måske har I mulighed for at lave en "lappeløsning" denne vinter.

vh
Kitty

(den der med at pakke grillen væk - den vil jeg ihvertfald bruge som sidste udvej)

Bo E. Pedersen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#10 » 31. okt 2006, 07:24

Jeg bruger en stor parasol som læ for regnen. Men har planer om en mere stationær løsning til næste år.

Bo

missmus
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#11 » 1. nov 2006, 09:50

Jeg fik mit udendørskøkken sidste år. Og det er jeg meget glad for. Jeg ved at min weber ikke fryser, fyger til med sne osv.
Selvom det er et godt ventileret rum, griller jeg altid med alt åbent, jeg vil ikke risikere livet for en flæskesteg med sprød svær. :D

[smilie=bluecolorz5_pdt_14.gif]
missmus (metchen)

errare humanum est

Billede

gjøltrold
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#12 » 8. nov 2006, 12:24

Hvis du vil grille i dit drivhus, skal du sørge for gennemtræk, jeg ville ikke nøjes med en åben dør i den ene ende, det bedste ville være hvis der var dør i begge ender af huset, og måske kombinere det med en lille ventilator der sørger for luft udskiftning. Det kan godt være der er nogen der synes jeg er overforsigtig, men det er altså pisse farligt det der kulite.
:shock:

JBI
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#13 » 8. nov 2006, 13:08

man kan købe en kulilte-alarm til få hundrede kroner.
http://www.energinordbutikken.dk/produc ... b=0&page=1
Billede Billede

JBI smokere er på lager til omgående levering.... nu også med vakuumpakkere og andre sjove ting. kig glad forbi

hansen
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#14 » 9. nov 2006, 09:27

Jeg må tilstå, at jeg ikke ville placere mig i en potentielt livfarlig situation og så håbe på, at en alarm til nogle få hundrede kr. husker at fungere korrekt, men alarmen kan da bruges til at teste hvornår der kommer udslag hvis man stiller grillen ind i drivhuset - men jeg ville som sagt stadig ikke befinde mig sammen med den :| .

Brugeravatar

angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#15 » 9. nov 2006, 12:08

jbi's link til en CO-alarm fik os til at tænke, da vi jo har to varmekilder i huset med brænde, så vi bestilte fluks en af alarmerne, som kommer en af de nærmeste dage. Brændeovnen er i hvert fald i gang hver dag på denne årstid, så det er måske en ekstra sikkerhed, selv om det nok ikke er den, der er det værste. Grillen ville vi selvfølgelig aldrig bruge i et ikke-ventileret rum.
Angus

Tilbage til "Hus og have"