Ballerup Master Mixer - dejrulle - hvor?

Få genvejen til det perfekte resultat

Emneforfatter
Mango
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#1 » 26. feb 2012, 22:33

Jeg fandt i jysk genbrugsbutik en brugt Ballerup Mastermixer, som desværre mangler dejrullen (og jeg vil gerne finde én i træ, som jeg nogle af redskaberne er lavet i). Jeg ville også grumme gerne finde en råkosttromle.

Har trawlet nettet igennem og fundet ud af at man kan bruge dejrullen til en ny Ankarsum Assistent, hvis det ikke lykkes at finde en gammel i træ (eller en billig trædrejer).

Er der nogen af jer, som véd om det er gældende for alt tilbehøret til de nye Ankarsum Assistent (og de tidligere modeller Elektrolux Assistent), at det kan bruges på en gammel Ballerup-maskine?

Ville også gerne høre om nogle har erfaringer medom man kan påsætte pastaindsats til f.eks. Kenwood i kødhakkeren, så man kan lave pasta med den (bryder mig ikke om at de nye til Assistenten er lavet af plastic)?

Håber den virker - har ikke kunnet teste det endnu, da min mor fik den med hjem. Den kostede heldigvis kun 200,- så jeg vil ikke ærge mig gul og blå, hvis den skal repereres.

Håbefulde hilsner fra Anne-Mette

Brugeravatar

BS_Sweden
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#2 » 26. feb 2012, 23:08

Hej. Jeg har selv en Assistent fra 60'erne som er deres første model og ret lig Ballerup maskinen. Når du køber tilbehør fra Assistent skal du sikre dig de passer til de tidlige modeller, dvs med kun 1 hul til tilbehør. Fx dejkrog er der en ny og gammel model.
Tillykke med maskinen. Den bliver hurtigt til din bedste ven :)
Brian

er der ikke for lidt remonce i?

Brugeravatar

anje
Redaktør
Redaktør

Re: Ballerup Master Mixer - dejrulle - hvor?

Indlæg#3 » 27. feb 2012, 00:53

Hej Mango
En kollega har en Ballerup Master mixer og den virker, men hun kunne godt tænke sig en ny rulle og skraber af plast i stedet for de originale af træ. Hullet i plastdejrullen er lidt mindre end det i trærullen. Og dejrullen i træ er lidt højere end den tilsvarende i plast. Hun havde snakket med en reparatør et sted i Jylland, og han havde anbefalet at gå på jagt efter originale dele på loppemarkeder. For der blev ikke solgt originale reservedele mere.
Jeg ved ikke om piskeren passer, men det prøver jeg at finde ud af.
Forskellen på de ny og gamle dele er ikke stor, og jeg vil tro, at de med det rette værktøj og en del "fingersnilde", kan modificeres til at passe sammen.
Mvh Anders

Af mad på fad og vin i glas, er lidt for lidt, præcis tilpas. (af PH)

Masser af lækre opskrifter i GrillGalleriet..Klik her

Billede

Emneforfatter
Mango
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#4 » 15. mar 2012, 13:14

anje skrev:En kollega har en Ballerup Master mixer og den virker, men hun kunne godt tænke sig en ny rulle og skraber af plast i stedet for de originale af træ. Hullet i plastdejrullen er lidt mindre end det i trærullen.

Hej - tak for svar (som jeg ikke har set før nu, da jeg troede jeg fik mail når nogen svarede på tråden....skal lige lære forum'et at kende).

HVIS det lykkes din kollega at finde plastdelene - er jeg villig aftager til hendes trærulle, skraber (og splitten til at holde rullen med)!
Ellers må jeg få drejet en ny split - den manglede - ligesom jeg har et pølsehorn der passer til passer til en mindre kødhakker og to hakke-plader til kødhakkeren, som begge hakker groft...må på jagt efter reservedele!

Så vidt jeg er informeret kan en del af de nye reservedele (som tilsluttes Assistent'ens hoveddrev) bruges, hvis man laver et lille hak ved koblingen, hvor Ballerup-maskinen har et tap, som Assistenten ikke har.

De bedste hilsner fra Anne-Mette

Emneforfatter
Mango
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 15. mar 2012, 13:17

BS_Sweden skrev:Tillykke med maskinen. Den bliver hurtigt til din bedste ven :)

Tak - ja den har allerede vist sig uovertruffen til at røre deje til 3-4 glutenfri brød (de skal røres LÆÆÆÆNGE for at hæve).

Håber jeg finder en dejrulle og også gerne rivejern, piskeris, kaffemølle.....

Det er ikke helt let, men med den maskines ry har jeg jo så en del år til at løbe på.

Hilsen Anne-Mette

BuuS
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 15. mar 2012, 16:31

Hej - har du prøvet at ringe til ham i Brønderslev som har noget til salg på gulgratis.dk ? Ham købte jeg min Ballerup maskine af i efteråret. På det givne tidspunkt havde han også 3-4 gamle modeller med træ-redskaber, og en del reservedele.
Tror han endte med at slæbe 8 Ballerup Maskiner og 10 Kenwood maskiner ud af skuret :-) Måske han kan hjælpe dig.

Emneforfatter
Mango
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#7 » 16. mar 2012, 09:37

BuuS skrev:Hej - har du prøvet at ringe til ham i Brønderslev som har noget til salg på gulgratis.dk ? Måske han kan hjælpe dig.

Hej
tak for tippet. Har allerede talt med ham for en lille måneds tid siden. han ER på jagt og mener godt han kan finde en trædejrulle (men har endnu intet fundet), men akslen/splitten til at sætte den fast på armen med er straks værre, ifølge ham (KAN få drejet en ny).

De bedste hilsner fra Anne-Mette

IdaMB
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#8 » 13. apr 2012, 10:03

Jeg mangler også splitten til at holde trærullen! Hvis en herinde får drejet en ny er jeg meget interesseret i en kopi - eller bare målene, da jeg selv har evner og adgang til metalværksted. Jeg vil være SÅ taknemmelig og selvfølgelig dække evt. portoudgifter!

Brugeravatar

Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#9 » 14. apr 2012, 17:43

Hej Mango og IDA
Ved at Jan som har Grillklubben.dk har lavet en del af de "splitter" kam jo være han kan overtages til at producerer en omgang mere.

---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?bkf0ha
Michael
Jeg har nu:
Primo og TBS kul, samt Stuff's, Nomex pakninger og Burner poser fra TBSgrillshop.dk på lager, klik her for at komme i shoppen
http://www.facebook.com/KcbsScandinavia.

Tilbage til "Fakta, spørgsmål og guides"