Marcipan på frost

Få genvejen til det perfekte resultat
Brugeravatar

Emneforfatter
anje
Redaktør
Redaktør

Marcipan på frost

Indlæg#1 » 2. jan 2011, 03:24

Hej.
Jeg har noget frosset marcipan, som jeg havde tænkt mig at lave kransekage af, men når det bliver tøet op igen, løber mandelolien ud, og jeg har ikke kunnet bruge det til kransekage. Jeg har ganske vist forsøgt at lave lidt af det, men det er næsten umuligt, og det bliver tørt (Smagen er dog nogenlunde god). Så derfor kan jeg ikke anbefale at fryser marcipan ned, hvis det skal bruges til kransekage.
Men jeg vil da prøve at bruge det i is, makroner og forskellige kager.
Mvh Anders

Af mad på fad og vin i glas, er lidt for lidt, præcis tilpas. (af PH)

Masser af lækre opskrifter i GrillGalleriet..Klik her

Billede

Brugeravatar

marinus
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Re: Marcipan på frost

Indlæg#2 » 2. jan 2011, 09:42

Mine erfaringer siger:
Man behøver ikke at nedfryse marcipan, når blot man sørger for ikke at bryde indpakningen.
Hvis man har åbnet for pakningen, kan marcipanen holde sig længe hvis man så vidt muligt indpakker den lufttæt.
udtryk gør indtryk

annegrethe
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 2. jan 2011, 10:00

Jeg har tidligere frosset " Odense XX masse" og der har ikke været problemer med at olien er løbet ud og kransekagerne har været perfekte.
Hvilken marcipan bruger du?
Venlig hilsen
Anne - Grethe

Brugeravatar

poulw
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#4 » 2. jan 2011, 12:15

Da jeg ikke kan købe marcipan nede hos den lokale købmand, må jeg købe stort ind og have det sendt ned fra Sydney.

Jeg købte for et stykke tid siden 1 kg "Odense Rå Marcipan", 1kg "Odense Kranse" og 5kg "Odense Bitter Brown".

Efter at have åbnet pakken med "Bitter Brown", delte jeg den op i pakker på 200g og kom dem i fryseren.
Jeg tager en pakke ud en gang imellem, når jeg skal lave remonce, og har ikke haft nogen problemer.

"Kanse"-massen er endnu ikke åbnet, så den ligger stadig i køleskabet.

Den rå marcipan blev for størstedelens vedkommende brugt som konfekt sammen med min hjemmelavede bløde nougat.
Med venlig hilsen,
Poul

Vi spiser for at leve - men vi lever også for at spise

Brugeravatar

Emneforfatter
anje
Redaktør
Redaktør

Indlæg#5 » 3. jan 2011, 05:08

annegrethe skrev:Jeg har tidligere frosset " Odense XX masse" og der har ikke været problemer med at olien er løbet ud og kransekagerne har været perfekte.
Hvilken marcipan bruger du?

Det er de almindelige røde pakker med 60% mandler.
Men er der ikke noget om at "XX massen" er lavet af abrikoskerner - lidt i samme retning som den blå bagemarcipan?
Heldigvis har jeg kun 14 pakker liggende på frost, og dem skal jeg nok få brugt :-D
Mvh Anders

Af mad på fad og vin i glas, er lidt for lidt, præcis tilpas. (af PH)

Masser af lækre opskrifter i GrillGalleriet..Klik her

Billede

faron
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 3. jan 2011, 08:00

Jeg fryser næsten altid det marcipan jeg ikke lige skal bruge - både hjemme og på arbejde. Jeg har aldrig oplevet det du skriver. Det har både været Kranse XX og den marcipan du nævner.

Mvh
Bente

Tilbage til "Fakta, spørgsmål og guides"