Ny røremaskine til brød

Få genvejen til det perfekte resultat

Emneforfatter
sbmoelgaard
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Ny røremaskine til brød

Indlæg#1 » 30. aug 2018, 20:22

Hejsa,

Jeg er ved at kigge på røremaskiner/æltemaskiner, men syntes godt nok det er svært at finde andet end forbruger guides som jeg aldrig kan finde ud af om man kan stole på.

Jeg søger en røremaskine som skal bruges til at bage boller, brød, pizza, rugbrød, piske flødeskum osv.

Håber at finde en der ikke er alt for dyr (5000+) men som stadig kan bruges til almindelig husholdnings brug.

Har kigget på både Kenwood, men syntes der modeller er svære at finde rundt i. Derudover har jeg kigget på Kitchen Aid, men syntes bare jeg har hørt så meget dårligt om dem, kan det virkelig passe at de er så dårlige.

Nogen der kan komme med nogle gode forslag og erfaringer ?

Med Venlig Hilsen
Stefan

Brugeravatar

mochr
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Re: Ny røremaskine til brød

Indlæg#2 » 30. aug 2018, 20:55

Jeg havde en kitchenaid i 5 år. Den gør det godt til prisen synes jeg. Jeg brugte den til alt det, du efterspørger. Den er ikke så ringe, som folk gør den til, men det skal selvfølgelig også ses i den kontekst dette forum er. Som jeg ser det, så er der:

Fordele:
Pæn (altid en diskussion)
Relativ billig (ofte på tilbud)
Driftsikker
Vejer noget
Ikke så meget plastic
5 års garanti
Pisker pissegodt
God til kagedej og bløde ting
Kan godt røre en dej sammen
Stor udstyrspakke (jeg brugte kun krog/piske/k-spade)

Ulemper:
Larmer lidt
Dej kravler op ad krogen
Bevæger sig under kraftig æltning
Belægningen af krogen skaldede af på min i toppen
Den der fjeder-mekanisme man sætter tilbehøret i blev nogle gange æltet ind i dej
Nem at sælge

Jeg har en Bjørn nu, og den tror jeg aldrig jeg skifter ud. Den larmer meget mindre, står bedre fast og så ælter den ikke mindst eminent.

Jeg synes Kenwood larmer helt vildt på en skinger måde. Det er dog ikke de helt dyre modeller jeg har hørt, så der ved jeg ikke, om der er en forskel.
OBH synes jeg er noget plastikbralder.

Til gengæld har jeg hørt rigtig godt om Ankersrum Assistent. Jeg har dog aldrig set eller prøvet en, men det er der med garanti andre herinde, der kan byde ind med erfaringer til den.

Syncmarster
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 30. aug 2018, 21:03

Har givet min kone en Bjørn, den er hun meget glad for, bliver brugt til rugbrød, blød dej og kager. Det eneste jeg bruger den til er pizzadej som den rører til UG, men også en dyr maskine til pizzadej. Den bedste ved den, er at hun kan stå tidlig op i weekenden. Køre en dej til rundstykker uden at vække hele huset.
Weber Spirit E-310 Classic, 57cm Weber premium.

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#4 » 30. aug 2018, 22:15

Ankarsrum Assistent er det nyeste navn for Ballerup Master Mixeren, som blev lanceret for 65 år siden.

Den kan tage store dejmængder og er næsten umulig at slå i ihjel. Jeg kender flere som har brugt deres maskine ugentligt i mere end 20 år.
Nogle specielle dejtyper kan drille, som speltstykkerne herindefra, men den klare dem alligevel med lidt hjælp.
Man kan mærke på dejen med fingrene og tilsætte ingredienser imens den kører.

En Bjørn er sikkert en bedre ælter, men en Ballerup Mixer er sikkert den sidste røremaskine man kommer til at investere i, da den aldrig giver op.

Speciel rugbrødsdej er den rigtig god til og kan klare større mængder dej end andre maskiner i samme segment.

Kapacitet: 7 liter
Fabriksgaranti: 7 år
Findes i 2 motorstørrelser
Samme ekstraudstyr kan bruges på tværs af de sidste 40 års modeller.

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#5 » 30. aug 2018, 22:29

Jeg har en Kitchen Aid, en Assistent (som Ballerup maskinen også har heddet for et par år siden) og 2 Bjørn i forskellige størrelser. Jeg kan tilslutte mig de fleste af ovenstående kommentarer.

Kitchen Aid er god småting som blød kagedej, flødeskum m.m. Den kommer til kort overfor tunge deje som f.eks. en pizza dej (min begyndte at ryge fra motoren). Til mit brug har den ikke nok kræfter og dej kravler op af maskinen. I dag står den bagerst i garagen og bliver ikke rigtigt brugt.

Jeg har også en Assistent som afløste den. Den driller mig lidt til dej, men den er min favorit til f.eks. fars når der skal laves pølser m.m. Jeg tager den indmellem frem, men det er ikke meget fordi den skal pakkes ud.

Mine "bjørne" står fremme. Den lille på køkkenbordet og den store (20l) i garagen og det er dem jeg normalt bruger. De er fantastiske til dej, men er dyre, har ikke meget udstyr og det er findes til dem er hunde dyrt.
Med venlig hilsen,
Thomas

Emneforfatter
sbmoelgaard
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#6 » 31. aug 2018, 19:54

Mange tak for de gode forklaringer.

Kan se på det hele at det nok ikke skal være en Kitchen Aid, men tænker heller ikke jeg vil ofre pengene på en bjørn. Er der nogen der har nogle konkrete erfaringer med Kenwood eller Elektrolux maskiner?

Det lyder til at Assistent ikke er den bedste til at røre dej, som den vil blive brugt til for det meste.

Brugeravatar

Xang72
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#7 » 31. aug 2018, 20:31

jeg har en kenwood, men den nye "ælte ned ad dejkrog" som gør at dejen ikke kravler op.
Før jeg fik denne krog, ville jeg have en bjørn.. En bjørn er lækker, men det er simpelthen for dyr til vores brug.
I love to eat, I love to cook, I love to eat what i cook
03 - OTG57
28/5-08 Performer - Solgt
23/4-09 Q320 LE - Solgt
23/8-09 Primo Oval Xl
25/6-13 Summit S450
05/9-13 100 Cm Artiforno lerovn

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#8 » 1. sep 2018, 09:57

sbmoelgaard skrev:Mange tak for de gode forklaringer.

Kan se på det hele at det nok ikke skal være en Kitchen Aid, men tænker heller ikke jeg vil ofre pengene på en bjørn. Er der nogen der har nogle konkrete erfaringer med Kenwood eller Elektrolux maskiner?

Det lyder til at Assistent ikke er den bedste til at røre dej, som den vil blive brugt til for det meste.

Assistenten er altså ikke dårlig til at ælte dej. Den har vundet et hav af tests mod bl.a kitchen aid og Kenwood. Hvis pengene er til det, er en Bjørn nok det bedste valg, men hvis man ikke lige har 7-8000 liggende til en røremaskine vil jeg mene at valget er en no-brainer i form af en assistent.
Where there's smoke... There's laughter.

Dalle75
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#9 » 1. sep 2018, 10:13

Jeg stod med de samme overvejelser som dig for et års tid siden.
Teddy koster dig din førstfødte i udbetaling, og Kithenaid er for klein.
Efter at trawlet nettet tyndt efter anmeldelser, endte jeg med en Ankarsrum Assistent.
Og det har jeg ikke fortrudt!
Selv når man laver pizzadej til 10 mennesker kører den stabilt derudaf.
Og man behøver ikke at holde ved den, den bliver stående på sin plads når den ælter.

Så hvis du spørger mig ud fra det du har skrevet i denne tråd hidtil, så køb en Assistent!
Weber One Touch 57 cm + Rotisserie
Charbroil T36G

Brugeravatar

Jimmy B
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#10 » 1. sep 2018, 10:15

Jeg har denne her: https://www.pricerunner.dk/pl/1244-2966 ... ign-Priser

Den larmer ikke så meget og det er en super fed maskine som kan ælte en brosten mør :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=38VO4Qtk0D4
"if something is hard to do, it´s not worth doing" Homer Simpson...

Glazzy76
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#11 » 1. sep 2018, 10:21

120% enig med Dalle og Prause

Jeg havde en kitchen aid og synes den mildest talt var elendig til dej. Der kunne ikke være særlig meget i, dejen kravlede altid op ad krogen, den larmede og hoppede og dansede på køkkenbordet.

Købte en assistent sidste år og det virker bare. Super nem at fylde mel osv i mens den kører. Motoren virker også dejlig stærk. Dog kan den have lidt svært ved mindre portioner, men det er ikke aktuelt hos os :-D

Så vi er super tilfredse med den og synes det er god værdi for pengene.

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#12 » 1. sep 2018, 11:29

Jeg vil gerne lige understrege, at bare fordi jeg ikke brugte ordenlig tid på at lære assistenten at kende (på dej siden), så er det ikke ensbetydende med at den er dårlig - bare anderledes end andre røremaskiner og det er egentligt ment positivt for det giver også en masse fordele.

Den maskine som Jimmy B foreslår så jeg Fredstone demonstrere engang. Det var også en rigtig dejlig maskine som jeg sagtens selv kunne være fristet til at købe - ikke mindst fordi udstyr til assistenten skulle passe til den og prisen er rigtig god på den.

Der er lidt debat om den her (og flere andre steder) viewtopic.php?f=131&t=43088&hilit=EKM9000
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#13 » 1. sep 2018, 14:10

Glazzy76 skrev: Motoren virker også dejlig stærk. Dog kan den have lidt svært ved mindre portioner, men det er ikke aktuelt hos os :-D

Så vi er super tilfredse med den og synes det er god værdi for pengene.

Dette er efter min mening den eneste svaghed assistenten har, men det er faktisk væsentligt. Den ælter IKKE særligt godt ved små dejmængder. Rent praktisk betyder der at jeg aldrig bruger mindre end 700ml vand og gerne omkring 1 liter.

Emneforfatter
sbmoelgaard
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#14 » 2. sep 2018, 12:07

prause skrev:
sbmoelgaard skrev:Mange tak for de gode forklaringer.

Assistenten er altså ikke dårlig til at ælte dej. Den har vundet et hav af tests mod bl.a kitchen aid og Kenwood. Hvis pengene er til det, er en Bjørn nok det bedste valg, men hvis man ikke lige har 7-8000 liggende til en røremaskine vil jeg mene at valget er en no-brainer i form af en assistent.

Tak for den kommentar, har kigget lidt mere på den, og det ser jo ud til at stort aet alle er tilfredse med den.

Nu er spørgsmålet så bare om man skal have AKM 6220 eller AKM 6230, så vidt jeg kan se så er 6230 med en støre 1500W motor, som jo ummidebart ville være at foretrække ? :)

Er der andre forskelle på de to ?

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#15 » 2. sep 2018, 16:50

Jeg har den på 800w og den har aldrig manglet kræfter.
Er du opmærksom på det med små mængder dej?

bskaarup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#16 » 2. sep 2018, 18:10

Jeg har både en Kenwood med ny krog og en Assistent. Assistenten står i kælderen og bliver kun brugt når jeg bruger kødhakkeren. Kenwood'en bruger jeg til brød da jeg synes den ælter bedre.

THN
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#17 » 2. sep 2018, 18:45

Godt at høre fra andre - vil bare tilslutte mig gruppen af "Kitchenaid OKish - men dejen kravler op". Gør faktisk at jeg ikke får den brugt (og syntes at det er lidt bøvlet at bruge en røremaskine til dej - hvilket så betyder at bagningen halter).

Har i dag faktisk søgt lidt - og umiddelbart virker en Teddy som noget bedre - men der skal lige forhandles. Faldt over denne https://smile.amazon.de/TschimmHook-TH- ... schimmHook - er der nogen der har prøvet den for at se om dejen bliver i skålen med den ?

Emneforfatter
sbmoelgaard
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#18 » 2. sep 2018, 19:47

prause skrev:Jeg har den på 800w og den har aldrig manglet kræfter.

Ja, det er det eneste minus jeg har på den, men tænker det kan løses relativt nemt, ved at bage støre portioner ;)

Er det muligt at fryse "rå" dej inden det bliver bagt og så bare det op dagen før man skal bruge det eller fungere det ikke ?

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#19 » 2. sep 2018, 21:33

Fred solgte engang noget der hæmmer gærcellerne og gør man kan fryse dej med bedre hæve resultat når man tør det op igen. Jeg kan ikke lige huske hvad det hed på stående god.
Med venlig hilsen,
Thomas

bskaarup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#20 » 2. sep 2018, 21:41

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#21 » 2. sep 2018, 21:44

techie skrev:Fred solgte engang noget der hæmmer gærcellerne og gør man kan fryse dej med bedre hæve resultat når man tør det op igen. Jeg kan ikke lige huske hvad det hed på stående god.

Det hedder frost.
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#22 » 3. sep 2018, 09:07

sbmoelgaard skrev:
prause skrev:Jeg har den på 800w og den har aldrig manglet kræfter.

Ja, det er det eneste minus jeg har på den, men tænker det kan løses relativt nemt, ved at bage støre portioner ;)

Er det muligt at fryse "rå" dej inden det bliver bagt og så bare det op dagen før man skal bruge det eller fungere det ikke ?

Ved eksempelvis langtidshævet pizzadej, laver jeg altid af 2 kg mel og deler op i portioner som fryses ned med det samme.
Så kan man tage op og lægge i køleskab 4 dage før og dejen hæver så færdig og bliver perfekt og meget smagfuld.
Det er altid bøvlet at nå pizza i en travl hverdag, hvis man skal nå at ælte og hæve samme dag, foruden alt opvasken for 2-3 portioner dej.

PAD
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#23 » 6. sep 2018, 20:37

prause skrev:Dette er efter min mening den eneste svaghed assistenten har, men det er faktisk væsentligt. Den ælter IKKE særligt godt ved små dejmængder. Rent praktisk betyder der at jeg aldrig bruger mindre end 700ml vand og gerne omkring 1 liter.

Hvilke problemer er det du oplever ved små dejmængder?

Jeg selv oplever HVER eneste gang at dejen begynder at kravle op ad krogen og op under armen, som holder krogen fast. Er der nogen som har en løsning på dette problem?!

/Per

steenj
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#24 » 6. sep 2018, 21:36

Jg har jo også den gamle model og tilhørende kogebog.
Iflg. den skal man bruge dejrulle til de mindre portioner.
Det gør jeg altid, jeg tror aldrig jeg har prøvet krogen.
Mvh. Steen.

Tommerup røgeovn, Borniak, Primo kamado oval, Bge mini, plus det løse.

bskaarup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#25 » 7. sep 2018, 12:51

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#26 » 8. sep 2018, 15:20

steenj skrev:Jg har jo også den gamle model og tilhørende kogebog.

Lidt sjovt, jeg tror aldrig jeg har prøvet dejrullen...

Cata
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#27 » 8. sep 2018, 19:08

THN skrev:Godt at høre fra andre - vil bare tilslutte mig gruppen af "Kitchenaid OKish - men dejen kravler op". Gør faktisk at jeg ikke får den brugt (og syntes at det er lidt bøvlet at bruge en røremaskine til dej - hvilket så betyder at bagningen halter).

Har i dag faktisk søgt lidt - og umiddelbart virker en Teddy som noget bedre - men der skal lige forhandles. Faldt over denne https://smile.amazon.de/TschimmHook-TH- ... schimmHook - er der nogen der har prøvet den for at se om dejen bliver i skålen med den ?

Når dejen kravler op ved en Kitchen Aid er det fordi din dejmængde er større end maskinen er beregnet til. Har både haft den lille artisan, en Bjørn Teddy og har nu en KA igen men i den store model med hæve/sænke håndtag. Den har samme kapacitet som en teddy og gør det mindst lige så godt plus den har kraftudtag.

Har ikke prøvet den dejkrog du linker til.

/Jacob

Brugeravatar

skaal-um
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#28 » 10. sep 2018, 19:38

Min assistent er gammel, har 700 Watt og har lavet uendelige mængder dej. Den skal have lidt hjælp indimellem, men det er jo ganske let. Jeg har købt en ekstra kødhakker til den, da jeg laver en hel del pølser. Så kan der hakkes i to størrelser uden at skulle rense og vaske op. Den vil aldrig blive udskiftet...
FINN

KEB-ON, OTG 57rotisserie, Go anywhere, Primo Kamado XL, Borniak 150 røgovn, bålgrill, BGE small, PKgrill, Iron Cast Lodge Grill, SAfire Cooker, SousVideMaster

http://www.skaal-um.dk

Brugeravatar

skaal-um
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#29 » 10. sep 2018, 19:39

prause skrev:
steenj skrev:Jg har jo også den gamle model og tilhørende kogebog.

Lidt sjovt, jeg tror aldrig jeg har prøvet dejrullen...

Du laver for få småkager... :lol: (jeg har brugt min 1 gang!) :lol: :lol: :lol:
FINN

KEB-ON, OTG 57rotisserie, Go anywhere, Primo Kamado XL, Borniak 150 røgovn, bålgrill, BGE small, PKgrill, Iron Cast Lodge Grill, SAfire Cooker, SousVideMaster

http://www.skaal-um.dk

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#30 » 13. sep 2018, 19:06

Du har (som altid) ret. Jeg har aldrig lavet småkager, det har jeg folk til...

Brugeravatar

ErikL
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#31 » 14. sep 2018, 09:43

Har nu indset at jeg må overgive mig, er så træt af at skulle stå og rode hver 2. minut med min KA.
I går lavede jeg rugbrød af 1 kg mel og kærner den var lige ved at give op.

Jeg køber en Bjørn, er alt det jeg skal bruge med? Som jeg ser det beholdes KA og kødhakker mm til den
Og den rører jo fint andre ting.

Er en ny unden de uhensigtsmæssig hedder som har været omtalt? Med at skålen ikke er fast mm.

Hvad endte trådstarter med at købe
Mvh ErikL

---------------------------
Big Green Egg (large)
Weber Summit E-670
Morsø Forno
Weber smokey Joe
Thermomix (Bearnaise maskine)

Brugeravatar

jv31
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#32 » 14. sep 2018, 12:46

Jeg har en bjørn købt for 1-2 siden af Frederik. Den var med den nye skåle spænder. Der er nogen gange du kan købe de farver som folk ikke vil ha noget billigere, min er rød grøn og hvid og syntes faktisk den er pæn. Der var 2 skåle med og alt røregrej.
Mvh Jesper

Nu med BGE Mini,Kamado xl oval,Emperors Grill kamado og hjemmebygget grill til helstegt pattegris....

Lager af trækul fra www.traekul.dk/ send pb eller mail for afhentning.

Brugeravatar

ErikL
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#33 » 14. sep 2018, 13:26

Var lige inde at se efter, ingen med sjove farver :-(

Men det ser ud til at det der skal bruges er med. Så må vi se om der kommer tilbud et sted på den.
Mvh ErikL

Big Green Egg (large)
Weber Summit E-670
Morsø Forno
Weber smokey Joe

Brugeravatar

ErikL
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#34 » 5. okt 2018, 06:16

Hejsa

Så kom der en Bjørn ind af døren i går. Sikke en forskel i forhold til min kitchenaid :-)

Har lige for at prøve lavet et toast brød, og resultatet er meget bedre æltet en jeg nogen sinde har set før, hæver også
El del bedre, det eneste jeg lige undre er at dejen blev forholdsvis varm 31 grader, det har jeg ikke oplevet med KA.

Beholder i plastik skærmen på den isolere vel lidt.

Jeg var skeptisk og syntes det var en lidt vild pris for en røremaskine, men er blevet overbevist tilhænger.
Mvh ErikL

Big Green Egg (large)
Weber Summit E-670
Morsø Forno
Weber smokey Joe

Dalle75
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#35 » 5. okt 2018, 07:46

ErikL skrev:Hejsa

Så kom der en Bjørn ind af døren i går. Sikke en forskel i forhold til min kitchenaid :-)

Jeg var skeptisk og syntes det var en lidt vild pris for en røremaskine, men er blevet overbevist tilhænger.

Tillykke med familieforøgelsen :-D
Weber One Touch 57 cm + Rotisserie
Charbroil T36G

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#36 » 5. okt 2018, 08:36

Har lige for at prøve lavet et toast brød, og resultatet er meget bedre æltet en jeg nogen sinde har set før, hæver også
El del bedre, det eneste jeg lige undre er at dejen blev forholdsvis varm 31 grader, det har jeg ikke oplevet med KA.

Tillykke med den Erik.

Varmeudvikling er jo en uundgåelig del af æltningen (friktionen). Jeg styrer efter 26-27c i den færdige dej, og bruger derfor meget koldt vand til en start. Om sommeren endda nogle gange et par isterninger til hjælp.
".

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#37 » 5. okt 2018, 11:27

Et side-spørgsmål omkring dej.

Jeg er altid blevet fortalt at gæren skal opløses i væske lige under legeme temperatur, så mit mit væde er som regel omkring 30-35 grader og min dej ender ofte på 28-31 grader, når den er færdigæltet :-?

Er jeg helt gal på den, når der nu bliver talt om isterninger?

Brugeravatar

jv31
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#38 » 5. okt 2018, 12:06

Hvor hurtigt ælter du ? Nå vi har været på kursus hos Frederik så køre bjørnen kun på lidt over 1-1,5 på knappen.Netop for og ikke køre for meget varme i dejen :-D
Mvh Jesper

Nu med BGE Mini,Kamado xl oval,Emperors Grill kamado og hjemmebygget grill til helstegt pattegris....

Lager af trækul fra www.traekul.dk/ send pb eller mail for afhentning.

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#39 » 5. okt 2018, 12:28

Gæren har intet mod koldt vand eller kulde. Bliver det derimod for varmt, så dør gæren. Start med koldt vand fra hanen (ofte er det omkring 8-10 grader). Når du så har æltet færdig, er dejtemperaturen forhåbentlig omkring de 26c. Lidt koldere gør ikke noget, men forlænger hævetiden. Er dejen varmere forcerer det hævningen, og du går glip af lidt smag og enzymernes positive effekt.

Visse opskrifter foreskriver æltning ved høj hastighed.Der bliver vandtemperaturen ret vigtig for at undgå en for høj dejtemperatur efter æltningen.
".

Brugeravatar

ErikL
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#40 » 5. okt 2018, 15:34

Jeg ælter på 1 eller en smule under. Det er fint æltet tror jeg prøver med koldt vand næste gang.

Det jeg brugte var lidt lunt.

Den med lidt olie på bunden er brugt for den kan da sidde fast skal jeg love for.

Tak for hjælpen
Mvh ErikL

Big Green Egg (large)
Weber Summit E-670
Morsø Forno
Weber smokey Joe

Tilbage til "Fakta, spørgsmål og guides"