iChef ET-736 hjælp til wifi!

Her kan alle være med... Et godt sted at starte for nye brugere

Emneforfatter
anoz
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

iChef ET-736 hjælp til wifi!

Indlæg#1 » 26. maj 2019, 16:22

Jeg har fået et iChef ET-736 termometer i gave, men har problemer med at holde forbindelsen via wifi.
Termometeret kører på 2.4ghz og min telefon på 5ghz via samme router. De kan godt finde hinanden, men efter lidt tid ryger forbindelsen og jeg får ikke opdateret info i app’en. Forbindelsen kan kun skabes igen ved at nulstille basen og oprette forbindelsen forfra.

Jeg har ikke problemer med øvrige forbindelser på tværs af 2.4 og 5ghz...

Er der nogen, der har et par guldkorn?

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Re: iChef ET-736 hjælp til wifi!

Indlæg#2 » 28. maj 2019, 17:05

Wifi er altid en svær størrelse, da der er rigtigt mange ting som spiller ind.

Hvis du bor på landet i et træhus, så kan du sikkert drive dit termometer i hele haven.

Hvis du bor inde i byen i et nyt betonbyggeri, så kan du risikere at 10 meter fra router er for langt.
Der er rigtigt mange wifi i byen, så flere er nødt til at køre på samme kanal og det hæmmer rækkevidde.
Så kan det også spille ind hvor routeren er placeret. Hvis der eksempelvis står et køleskab imellem den og modtageren, så bliver signalet også væsentligt hæmmet.

Emneforfatter
anoz
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 29. maj 2019, 16:38

Tak for input.

Jeg er helt enig i, at der er mange ting, der spiller ind. Jeg bor dog hverken på landet eller inde midt i byen, men i et alm. parcelhuskvarter hvor jeg kun lige kan se de nærmeste naboers ssid med et svagt signal... og jeg har ikke andre problemer med mit netværk - mobiltelefoner og tablets kan fange signalet bagerst i haven.

Jeg er derfor ret sikker på, at det ikke er pga manglende signal... også fordi jeg kan se i mit access point, at der er forbindelse uden afbrydelse. Derfor tror jeg, at det er trafikken på tværs af 2.4 og 5ghz, der giver problemer.

Syncmarster
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 30. maj 2019, 20:17

Prøv evt. At sætte din router op til at køre med en fast kanal.
Weber Spirit E-310 Classic, 57cm Weber premium.

Emneforfatter
anoz
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 31. maj 2019, 22:27

Tak syncmarster... det vil jeg prøve næste gang.

Tilbage til "Forum & IT-guides"