Jeg har i et par måneder gået og grublet over hvordan jeg skulle skrive dette... Men i mellemtiden er der 2 andre brugere her på siden der har oplevet nøjagtig det samme.
Flere meter høje flammer kommer op af Q300 efter grillning - SELVOM GASSEN ER KOBLET FRA.
I mit eget tilfælde nåede jeg at stoppe branden inden grillen tog skade, men i de 2 andre tilfælde er grillen blevet sort eller sidebordene smeltet.
Det der sker, er:
Når man griller på Q300 smelter fedtet fra maden og lander i bunden af grillen - og lidt løber ned i drypbakken. Men meget sætter sig som slagger på indersiden af grillen - under P-brænderen.
Hvis man som griller IKKE gør sin grill ren jævnligt og fjerner disse slagger (På 2 år har jeg kun gjort dette 1 gang), kan eftervarmen fra grillen få dette "snask" til at antænde og brænde.
Det er MEGET problematisk, idet gasgrills ofte står i læ op af huset.
Lad mig understrege: weber kan ikke gøre noget ved dette problem!!!
- Det er ene og alene en opsang til at alle med en Q-grill ser at få den rengjort noget oftere.
For ikke at dette skal lyde som opspind, opfordre jeg de brugere der har oplevet at grillen går i brand om at skrive her i tråden om deres oplevelser.
- Vi skulle nødig have en grillbrand....